بسته‌ بندی چرمی؛ تجلی شکوه و کیفیت محصول شما

طراحی بسته بندی چرمی

کسب و کار ها و برندهای فعال در زمینه های مختلف بسیار زیاد شده اند و رقابت تنگاتنگی میان آن ها برای فروش محصولاتشان وجود دارد. یکی از عوامل تاتیرگذار در فروش محصولات، طراحی بسته بندی چرم برای آن ها است. زمانی که یک نفر کالایتان را در ویترین یا صفحه سایت شما می بیند، علاوه بر کیفیت محصول شما بسته بندی آن نیز به صورت ناخودآگاه مشتری را جذب خود می کند.

طراحی بسته بندی چرم از ایده های پر فروش است؛ زیرا اکثر افراد به دلیل زیبایی، این بسته بندی ها را پیش خود نگه می دارند و به آن ها اهمیت می دهند. با این کار، برند شما بیش از بیش دیده می شود و افراد مختلف را به سوی خود جذب می کند و به طور خودکار برندسازی را نیز انجام داده اید. استودیو فهار مجموعه ای است که آن را می توان انتخابی عالی برا طراحی بسته بندی خلاقانه چرم در نظر گرفت. می توانید طراحی بسته بندی چرم خود را به ما بسپارید تا با نهایت سلیقه و به زیبایی هرچه تمام سفارشتان را در کم ترین زمان برای شما اماده کنیم.

انواع طراحی بسته بندی چرم

انواع طراحی بسته بندی چرم

چرم یک محصول با ارزش و گران قیمت و البته بسیار حساس است که نگهداری از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. پس همانند بسته بندی زعفران صادراتی، باید به بسته بندی چرم نیز اهمیت بسیاری داد. شما باید محصولات چرمی را در یک بسته بندی شیک و جذاب قرار دهید که از محصولات شما محافظت نماید و همچنین باعث لوکس به نظر رسیدن محصولات شود. گزینه های زیادی پیش روی شما وجود خواهد داشت که بهترین آن ها عبارتند از:

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

باکس های مقوایی

این باکس ها از جنس مقوای مقاوم ساخته شده و در برابر عوامل محیطی مقاوم هستند. باکس و بسته بندی مقوایی مانع از ایجاد فشار روی محصولات چرمی شده و در نتیجه دچار تغییر شکل نمی شوند. می توانید انواع طرح ها را روی آن چاپ کنید و ظاهری جذاب به محصول خود ببخشید و در عین حال تبلیغ کنید.

بسته بندی چرم باکس های چرمی

باکس های چرمی

یکی دیگر از انواع طراحی بسته بندی چرم، باکس های چرمی است. این جعبه ها از ترکیب چرم با دیگر متریال ساخته می شوند. بسیار جذاب هستند و به دلیل هارمونی که با محتویات داخل خود دارند، بسایر پر طرفدار می باشند. از این رو بحث طراحی جعبه نیز مطرح می شود. اما به خاطر استفاده از چرم در ساخت آن ها قیمت بالاتری دارند و انتخاب مقرون به صرفه ای نخواهند بود.

طراحی بسته بندی چرم هارد باکس

هارد باکس

یکی دیگر از انتخاب های ایده آل که در عین لوکس بودن بسیار مقاوم و جذاب است و همچنین قیمت مناسبی هم داردف هارد باکس می باشد. شما می توانید به راحتی از بسته بندی هاردباکس برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. مقاومت ان ها را در برابر عوامل محیطی تضمین شده است و در هر تم رنگی هم می توانید آن ها را اجرا کنید.

نکات مهم در بسته بندی چرم

نکات مهم در بسته بندی چرم

همه ما می دانیم در انتخاب یک محصول، مشتریان فقط طی چند ثانیه تصمیم خود را می گیرند و مجذوب یکی از اشیای درون ویترین می شوند. از عوامل بسیار مهم که بر روی مشتریان تاثیر بسزایی می گذارد، طراحی بسته بندی چرم است. نکات زیر می تواند در بسته بندی چرم، حائز اهمیت باشند.

  • بسته بندی منطقی و بدور از بزرگ نمایی

هیچ گاه نباید طراحی بسته بندی چرم به گونه ای باشد که محصول را بیش ترا از آن چیزی که هست نشان دهد. در بسیاری از موارد پیش آمده است که در طراحی بسته بندی یا طراحی لیبل یک محصول به عنوان مثال بسته بندی محصولات غذایی، عکس روی جلد با خود محصول تفاوت بسیار زیادی دارد. این امر باعث می شود مشتریان پس از خرید محصول آن تصوری که در ذهن خود از محصول داشتند را نبیند و از برند شما دلسرد شوند و دیگر به سراغ محصولات شما نروند.

  • خلاقیت و ایده های ماندگار

رمز و راز موفقیت بسیاری از برند های تجاری بزرگ، بسته بندی محصولات و خلاقیت به خرج دادن در طراحی آن ها است. در حال حاضر افراد در میان انبوهی از برندهای متفاوت چرم ایستاده اند و انتخاب برای آن ها سخت می باشد؛ بنابراین شما می توانید با خلاقیت در طراحی بسته بندی چرم، انتخاب را برای آن ها آسان تر کنید.

  • کاربردی بودن و زیبایی بسته بندی

طراحی بسته بندی که پس از خرید محصول هم چنان همراه مشتری باقی بماند، طراحی موفقی است. اگر بسته بندی محصولات چرمی شما دارای ابعادی مناسب باشد؛ از آن می توان در نگهداری از بیشتر محصولات استفاده کرد و بدین صورت یک بسته بندی کاربردی را طراحی کرده اید. زیبایی و خلاقانه بودن طراحی پاکت قهوه بنابراین در طراحی بسته بندی چرم باید به زیبایی و کارایی آن حتما دقت کنید.

  • متریال استفاده شده در طراحی بسته بندی

متریال استفاده شده، یا همان چرم استفاده شده در بسته بندی باید مطابق با محصولی باشد که می خواهد در آن قرار بگیرد. به عنوان مثال شما نمی توانید برای محصولی ارزان قیمت از چرم گران در طراحی بسته بندی آن استفاده کنید؛ یا برای بهترین محصول خود نباید از چرم مصنوعی استفاده کنید.

  • انواع طراحی بسته بندی چرم

انواع بسته بندی چرم، بیشتر وابسته به نوع محصولی است که خریداری می شود. مطابق با ابعاد محصول یا قیمت آن کالا و نوع محصول می توان طراحی های مختلفی را نام برد. همانطور که طراحی بسته بندی فست فود متناسب با نوع فست فود می تواند طرح ها و بسته بندی های متفاوت داشته باشد.

  • طراحی بسته بندی مطابق با نوع محصول

ممکن است محصول شما، ساعت باشد؛ بنابراین بهتر است که طراحی جعبه ساعت به صورت جعبه ای مکعبی شکل باشد. اگر کالای شما انگشتر باشد، بهتر است طراحی جعبه انگشتر به صورت جعبه ای مکعب مستطیل شکل قرار بگیرد. این طراحی بسته بندی چرم فارغ از زیبایی انگشتر، تاثیر بسزایی در خرید این محصول دارد. کالایی که شما در فروشگاه خود دارید، ممکن است خودکار باشد، بنابراین یک بسته بندی چرم مکعب مستطیل شکل دراز که در جیب جلوی کت یا کنار کت قرار بگیرد؛ بسیار مناسب است.

اگر بخواهید چندین قلم جنس را به صورت یک جا بسته بندی کنید، بهتر است طراحی بسته بندی چرم به صورت قسمت بندی شده باشد. ممکن است بخواهید کمربند چرم را همراه با کیف چرم و … را بسته بندی کنید؛ بهترین طراحی برای آن ها به تقسیم بندی شده می باشد تا هر کدام از محصولات داخل بسته بندی به خوبی در جای خود ثابت شوند و محتویات درون بسته بندی جا به جا نشوند. زیرا در غیر این صورت محتویات داخل بسته بندی هنگام باز کردن شلخته و نامرتب به نظر خواهند رسید که این موضوع برای هیچ کسی خوشایند نیست.

  • طراحی بسته بندی مطابق با ابعاد محصول

معمولا بسته بندی های چرم، ابعاد بسیار بزرگی ندارند و بیشتر در اندازه های کوچک و بسیار شیک طراحی می شوند. اقلامی همچون انگشتر، خودکار باشد، بسته بندی کوچکی دارند. اما اگر اجناس شما ساعت و کیف باشند، بسته بندی در سایز متوسط انجام می شود. اگر چندین جنس را با هم قرار باشد در یک بسته بندی قرار دهید، نیاز به بسته بندی های بزرگ دارید مثل طراحی بسته بندی صنعتی که معمولا قسمت بندی شده هستند.

  • طراحی بسته بندی مطابق با قیمت محصولات

قیمت محصولات هر‌چه بیشتر باشد در نتیجه جنس شما ارزش بیشتری دارد و باید برای آن، طراحی بسته بندی چرم شیک تری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای یک انگشتر صد میلیون تومانی، خوب نیست از چرم مصنوعی استفاده کنید و به شما پیشنهاد می کنم از بهترین نوع چرم یعنی چرم نیمه سنگین استفاده کنید. چرم نیمه سنگین از پوست کروکودیل و شتر مرغ است؛ این محصول بسیار کمیاب است و قیمت بالایی دارد. اگر جنسی که می خواهید بفروشید، خودکار ارزان قیمتی باشد، بهتر است برای طراحی بسته بندی چرم مصنوعی آن، از چرم مصنوعی که بسیار ارزان است؛ استفاده کنید.

سفارش طراحی بسته بندی چرم

سفارش طراحی بسته بندی چرم

طراحی بسته بندی چرم می تواند تا حد زیادی وابسته به سلیقه شخصی افراد باشد. به همین دلیل ممکن است در بسیاری از موارد افراد نتوانند طرح و مدل مد نظر خود را پیدا کنند و یا با طرح های موجود در بازار ارتباط برقرار نکنند. به طور مثال برای طراحی لیبل شیر بی نهایت طرح موجود است اما باید بهترین را برای محصول خود انتخاب نمایید. معمولا هر شخص معیار ها و ملاک های مختص خود را برای یک بسته بندی شیک و ایده ال دارد و طبیعی است که مدل های محدودِ موجود در بازار ممکن است؛ نیاز بسیاری از افراد را برطرف نکند.

اما اکنون این امکان وجود دارد که هر شخص طراحی بسته بندی چرم مختص به خود را سفارش دهد. این امکان برای افرادی که ایده ی خلاقانه و خاصی برای بسته بندی دارند و نتوانسته اند مشابه آن را پیدا کنند؛ به وجود آمده است. این افراد تنها کافیست ایده و طرح خود را به صورت واضح توضیح دهند و همچنین نکاتی که می خواهند در طراحی بسته بندی محصولات صنعتی در نظر گرفته شود را با متخصصین طراحی مطرح کنند.

بدیهی است که در چنین سفارشات خاصی هر چقدر بیشتر اِلمان ها، طرح ها و نکات مورد نظر خود را توضیح دهید؛ طراح درک بسیار بهتری از بسته بندی ایده ال شما پیدا می کند. پس برای سفارش طرح بسته بندی چرم سعی کنید طرح مورد نظر خود را با جزییات کامل بیان کنید و تمام حساسیت ها و نکات ریز و درشتی که راجب بسته بندی چرم در نظر دارید را با طراح در میان بگذارید. این باعث می شود که محصول خروجی با تصویر ذهنی شما شباهت بیشتری داشته باشد.

سفارش طراحی بسته بندی چرم برای افراد علاقه مند به کادو های خاص و منحصر به فرد ایده فوق العاده ای است. می توان از چرم در طراحی بسته بندی سوغاتی نیز استفاده نمود. هر فردی در مقابل محصولی که حتی بسته بندی آن سفارشی شده و بی همتا است؛ شگفت زده می شود. افراد همیشه اهمیت کار های سفارشی و کم نظیر را درک می کنند و ارزش آن ها برای افراد چندین برابر مدل های متداول و معمولی موجود در بازار است.

قیمت طراحی بسته بندی چرم

قیمت طراحی بسته بندی چرم

فاکتور های متنوعی در قیمت طراحی بسته بندی چرم تاثیر گذار هستند. تعیین کننده ترین عامل در قیمت یک بسته بندی چرم، متریال به کار رفته در آن می باشد. هرچه کیفیت محصولات استفاده شده برای طراحی بیشتر باشد، به خاطر هزینه متریال به کار رفته قیمت نهایی محصول نیز افزایش پیدا می کند. علاوه بر آن میزان متریال به کار رفته هم در قیمت تاثیر گذار است.

هرچه مواد مصرفی در یک طرح بیشتر باشد؛ به تبع هزینه ی تمام شده ی آن محصول بیشتر است؛ پس قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در تعیین تعرفه بسته بندی چرم، نوع طرح آن است. طرح های ساده که دارای پیچیدگی های خاصی نیستند و اجرای آن ها زمان زیادی نیاز ندارد؛ قیمت کمتری دارند و در مقابل طرح های پیچیده که اجرای آن ها نیازمند زمان و دقت بیشتری است؛ از قیمت بالاتری برخوردار هستند. یکی دیگر از دلایلی که می تواند در قیمت طراحی بسته بندی چرم تاثیرگذار باشد، صادراتی بودن محصول است. به طور مثال بسته بندی انجیر خشک صادارتی قیمت متفاوتی از بسته بندی معمولی می تواند داشته باشد.

هرچه طرح ها دارای ظرافت و جزییات بیشتری باشند؛ پرسه تولید آن ها طولانی تر می شود. به همین دلیل طرح های سفارشی و خاص هزینه بیشتری نسبت به طرح های آماده و موجود دارند. ممکن است در مواردی مشاهده کنید که طرح های زیبا و پیچیده با ظاهری به نظر زیبا با قیمت کمتری از تصور شما به فروش گذاشته شده اند.

حتما باید توجه کنید که کیفیت چرم به کار رفته در این محصولات چگونه است. ممکن است تولیدی هایی اقدام به استفاده از چرم های مصنوعی کم کیفیت کنند تا بتوانند محصولی مشابه به کالای با کیفیت را با قیمت کمتر ارائه کنند. اما این گونه بسته بندی های چرم به دلیل پایین بودن کیفیت متریال های استفاده شده در طراحی بسته بندی چرم، دوام بسیار کمتری خواهند داشت.

نمونه طراحی بسته بندی چرم

زمانی بسته بندی محصولات صرفا برای در امان نگه داشتن آن ها در مقابل آسیب های احتمالی و ضربه بود. اما از آنجایی که هنگام رو به رو شدن با یک محصول اولین چیزی که شخص با آن مواجه می شود؛ بسته بندی آن است و می تواند در تاثیر گذاری و جذب افراد موثر باشد؛ این روز ها اهمیت بسیار بیشتری به بسته بندی ها می دهند. برای صادرات چای باید از بسته بندی صادارتی چای که مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد، استفاده نمود.

طراحی بسته بندی چرم می توانند توجه افراد را جلب کنند یا حتی پیامی را به آن ها منتقل کنند. اما اهمیت بسته بندی باعث شده تا گاهی انتخاب بسته بندی مناسب کار آسانی نباشد. به همین دلیل طرح های مختلف بسته بندی چرم و نمونه های متنوعی از انواع بسته بندی های چرمی در سایت قرار گرفته تا افراد بتوانند آن ها را مشاهده کنند و طرح مد نظر خود را انتخاب کنند.

اما اگر طرح مورد نظر شما در بین نمونه ها نبود نیز لازم نیست نگران شوید. اگر از ابتدا ایده و طرح خاصی دارید که می توانید آن را با طراحان مطرح کنید تا برای شما تولید کنند؛ اگر هم این گونه نیست و ایده ی خاصی ندارید؛ اما نمونه های موجود نیز مورد پسند شما واقع نشد. می توانید با مشاهده ی نمونه های سایت ایده بگیرید و سفارش طراحی بسته بندی چرم خود را ثبت کنید. می توانید سفارشی ثبت کنید که مشابه نمونه های موجود باشد با اضافه کردن جزییاتی خاص و یا حذف اِلمان هایی که به نظر شما از زیبایی بسته بندی چرم کاسته است.

دیدن نمونه های موجود ممکن است که باعث انتخاب شما از میان آن ها یا تکامل ایده ی سفارش طراحی چرمی که داشته اید و یا به وجود آمدن ایده ی جدید برای سفارش شود. استودیو توسعه برند فهار به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی در ایران می تواند بسته بندی مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت انجام دهد.

 

خصوصیات طراحی بسته بندی چرم مناسب

دانستن معیار ها و فاکتور های یک طراحی بسته بندی چرم خوب باعث می شود که انتخاب بهتری داشته باشید. از طرفی مخاطبان شما تحت تاثیر قرار گرفته و فروش بیشتری خواهید داشت. از این رو برای داشتن یک بسته بندی خوب و مناسب بهتر است به یک سری نکات دقت کنید که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • در اولین قدم باید بدانید که بسته بندی برای محافظت از کالای داخل آن نیز می باشد؛ پس باید استحکام حداقلی برای جلوگیری از آسیب به محصول درون بسته بندی در برابر اتفاقات جزئی و ضربات کوچک را داشته باشد.
  • همچنین بسته بندی چرمی لازم است به گونه ای طراحی شده باشد که دوام کافی داشته باشد و به راحتی شکل اولیه و زیبایی خود را از دست ندهد.
  • قیمت بسته بندی باید رابطه ای منطقی با محتوای درون آن داشته باشد. یعنی نباید برای یک کالای ارزان بسته بندی گران قیمت تهیه کنید و یا برای یک کالای لوکس از بسته بندی ارزان استفاده کنید.
  • بسته بندی باید بیانگر ارزش کالای درون خود باشد.
  • طرح بسته بندی باید متناسب و متعادل باشد؛ نه طرح آن دارای پیچیدگی و شلوغی بیش از اندازه باشد و نه دچار سادگی بیش از اندازه شود.
  • طرح های شلوغ و پیچیده چشم را خسته می کند و سادگی بیش از حد باعث می شود که بسته بندی جلوه بصری خیره کننده و خاصی برای مخاطب نداشته باشد.
  • استفاده هوشمندانه از اِلمان ها در طراحی، کلید یک طراحی بسته بندی چرم ایده آل است.
4.6/5-(8امتیاز)

مطالب مشابه