طراحی لوگو
ما لوگو را تنها یک طرح بصری زیبا نمیدانیم. طراحی لوگو آمیزهای از تحقیقات بازار و رعایت اصول زیباشناختی هر صنعت است که برای خلق شدن نیاز به داستان و فلسفه ساخت دارد. هزینه یک طراحی خوب بسیار کمتر از هزینههای غیرمستقیم یک طراحی بد است.
در استودیو توسعه برند فهار طراحی لوگو، هنر حل مسأله از طریق تایپ، فضا، تصویر و رنگ است. وقتی شما یک لوگوی حرفهای را ببینید همان لحظه متوجه تفاوت آن می شوید. یک لوگوی حرفه ای باید ساده، بهیاد ماندنی و از سایر لوگو ها متمایز باشد. لوگوی شما معرف نام تجاری شماست، پس باید در طراحی لوگوی خود حساسیت بسیاری به خرج دهید. باید در نظر داشته باشید که طراحی یک لوگوی تاثیرگذار به هیچ وجه آسان نیست.
در ادامه به توضیح لوگوی تعدادی از مشتریان مان میپردازیم که مجموعهی ما افتخار همکاری با آن ها را داشته است. سپس مواردی که طراحی لوگو باید مد نظر قرار بگیرند را به صورت خلاصه برای شما بیان می کنیم.
انواع طراحی لوگو به لحاظ تکینک طراحی
برخی از لوگوها از علائم و نماد های خاصی تشکیل شده اند که به صورت ساده و قابل تشخیص هستند. در برخی دیگر از حروف الفبا یا کلمات استفاده می شود تا یک عامل شناسایی منحصر به فرد برای برند ساخته شود. همچنین می توان از تصاویر، کلمات و… هم در طراحی لوگو ساده تا حرفه ای استفاده کرد.
همین عامل سبب می شود تا لوگوها انواع بسیار متنوعی داشته باشند. برای آنکه بتوانید به راحتی از میان انواع لوگو انتخاب کنید، توصیه می کنیم به سراغ سبک های لوگو بروید و سبکی را انتخاب نمایید که متناسب با ساختار برند و فعالیت شما باشد. از انواع سبک لوگو که می تواند گزینه ای هیجان انگیز برای برند شما باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- طراحی لوگو مدرن
- طراحی لوگو مینیمال
- طراحی لوگو فانتزی
- طراحی لوگو کلاسیک و ساده
طراحی لوگو در تهران
برند شما لایق یک لوگو شیک و شایسته است که بتواند به بهترین شکل هویت بصری کسب و کارتان را به نمایش بگذارد. موفقیت شما در دنیای برندینگ و رقابت در فروش، در گرو همین لوگو خواهد بود. طراحی لوگو در تهران سبب خلق تصاویر و نمادهای جدید شده و همین تفاوت ها است که سبب ایجاد تمایز بین برندهای گوناگون می شود. اگر شما هم می خواهید همچون ستاره ای در بین رقبا و فعالیت های مرتب با حوزه کاری تان بدرخشید، باید از همان نقطه آغاز به فکر یک لوگو منحصر به فرد باشید.
چرا طراحی لوگو در تهران مهم است؟
تهران به عنوان پایتخت ایران، یکی از مراکز فعالیت های تجاری و صنعتی کشور است. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها در تهران فعال هستند و نیاز به طراحی لوگو دارند. بنابراین، در تهران امکانات و منابع لازم برای طراحی لوگو وجود دارد. از طرفی بازار رقابت بین شرکت ها و کسب و کارها در این شهر حسابی داغ شده است و شما گزینه های بسیاری را برای طراحی لوگو پیش رو خواهید داشت.
در تهران، مجموعهای از طراحان حرفهای و با تجربه در حوزه طراحی لوگو فعال هستند. با مشورت و همکاری با چنین افراد، مشتریان می توانند به نتایج بهتر و خلاقانه تر دست یابند. یکی از بهترین این مجموعه ها، استودیو فهار است که با طراحان حرفه ای و باسابقه خود بهترین لوگوها را در هر زمینه کاری برای شما طراحی و اجرا می کند. نگران هزینه طراحی لوگو در تهران هم نباشید شما می توانید طراحی متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید.
مزایای شرکتهای طراحی لوگو در تهران
شبکه ای گسترده از شرکت ها، استودیوها و موسسات فعال در حوزه طراحی گرافیک در این شهر وجود دارد. این شرکت ها می توانند به عنوان منابع مرجع و پشتیبانی برای طراحی لوگو در تهران عمل کنند.
هزینه طراحی لوگو در تهران به واسطه وجود مجموعه های مختلف، با هم فرق می کند و بسته به نوع فعالیت، میزان بودجه، طرح انتخابی و… می توانید انتخاب کنید. از سری مزایای شرکت های طراحی لوگو در تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- هزینه طراحی لوگو در تهران با توجه به کیفیت خروجی کار بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
- تمامی کسب و کارها در دسترس هستند و می توانید از آن ها ایده بگیرید.
- دسترسی آسان به بازارهای مختلف خواهید داشت و می توانید تبلیغات قوی داشته باشید.
- احتمال دیده شدن لوگو شما بسیار زیاد است.
لوگو حرفهای، سفیر برند شما
یک لوگو حرفه ای می تواند تاثیر قابل توجهی در میزان فروش یک کسب و کار داشته باشد. چنانچه لوگو شما به درستی طراحی شده باشد، ممکن است اعتباردهنده به نام و نشان تجاری شما باشد. بطور مثال، اگر لوگو شما عنصر های خلاقانه و منحصر به فرد دارد، مشتریان ممکن است به این نتیجه برسند که محصولات یا خدمات شما نیز خلاقانه و منحصر به فرد هستند. برای آنکه بتوانید یک لوگو خاص و جذاب داشته باشید که بتواند مورد استقبال مشتریان شما قرار گیرد، بهتر است سفارش طراحی لوگو خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید.
اهمیت و ضرورت طراحی لوگو برای کسب و کار
یک لوگو حرفه ای می تواند تاثیر قابل توجهی در میزان فروش یک کسب و کار داشته باشد. چنانچه لوگو شما به درستی طراحی شده باشد، ممکن است اعتباردهنده به نام و نشان تجاری شما باشد. بطور مثال، اگر لوگو شما عنصر های خلاقانه و منحصر به فرد دارد، مشتریان ممکن است به این نتیجه برسند که محصولات یا خدمات شما نیز خلاقانه و منحصر به فرد هستند. برای آنکه بتوانید یک لوگو خاص و جذاب داشته باشید که بتواند مورد استقبال مشتریان شما قرار گیرد، بهتر است سفارش طراحی لوگو خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید.
طراحی لوگو انتزاعی
لوگوی انتزاعی یا Abstract Mark مانند: لوگوی شرکت یاشیل قطره زنجان. این لوگو در سال ۱۳۹۶ و به سفارش شرکت یاشیل قطره انجام شد. این شرکت در حوزه تولید تجهیزات کشاورزی و تولید و صادرات پسته فعالیت میکند که استودیو توسعه برند فهار افتخار طراحی هر دوی این لوگو ها به زبان های فارسی و انگلیسی را داشت. این شرکت در حوزه تولید تجهیزات آبیاری فعالیت میکند. قطره آب به این قسمت اشاره کرده و و برگ سبز نماد گیاه و کلمه یاشیل (به ترکی: سبز) است که همه اینها در کنار هم به شکل قطره در آمده است که قرابت معنایی با نام برند دارد.
طراحی لوگو مسکات
لوگوی تصویرسازی (شخصیت سازی) مانند طراحی لوگوی یاشیل پسته میباشد. این لوگو برای بخش صادرات پسته شرکت یاشیل پسته طراحی شد. در طراحی لوگوی یاشیل پسته از کاراکتر و شخصیت فانتزی پسته اشاره شده است. در این لوگو به المان های مختلفی اشاره شده است و گویای زمینهی فعالیت شرکت یاشیل قطره است. از جمله تکنیک هایی که در طراحی لوگوی یاشیل پسته به کار رفته است میتوان به مسکات، تایپوگرافی فانتزی، لوگو ترکیبی و قاب لوگو اشاره کرد. در پایان برگهای سبز و فریمهای سبز اشاره به طبیعی و ارگانیک بودن این محصول اشاره دارد.
طراحی لوگو ترکیبی
این نوع لوگو همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از لوگو آرم و لوگو تایپ هستند. این گونه لوگوها سعی می کنند تا با شکل در کنار اسم یک مفهوم را برسانند. مانند: طراحی لوگو شرکت مواد غذایی و پروتئینی ویلو که این لوگو به شفارش شرکت کیش گوشت فارس طراحی شد. در طراحی این لوگو از تکنیک های لوگوی ترکیبی، تایپو گرافی فانتزی و قاب لوگو استفاده شد. یکی از سخت ترین و در عین حال زیبا ترین تکنیکی که در طراحی این لوگو به کار رفت، استفاده از تکنیک اوریگامی بود. در بالای این لوگو، نشان پرنده و ماهی که مرتبط با حوزه کاری این شرکت است به صورت تکنیک اوریگامی انجام شده است. همچنین اولین حرف از نام تجاری این شرکت به صورت سر گاو در وسط لوگو قرار گرفته است که با این کار سعی شده است تا هرچه تمام تر ارتباط این شرکت با حوزه کاری آنها برقرار شود.
طراحی لوگو مونوتایپ
طراحی لوگو مونو تایپ یا Mono Type Sign یا مونوگرام در این نوع از لوگو از حروف نام تجاری یا برند آن شرکت یا سازمان استفاده میشود که معمولا از حروف اول آنها در کنار نام اصلی استفاده میشود. نمونه لوگوهایی که استودیوی ما در این سبک طراحی کرده است مانند: لوگوی شرکت آرکا باطری، کافه فردور، شرکت طراحی دکوراسیون داخلی ویراک، شرکت کیش گوشت فارس (ویلو) کانون تبلیغات و آگهی آروین و بسیاری دیگر که میتوانید در نمونه کارهای ما مشاهده فرمایید.
طراحی لوگو تصویری
طراحی لوگو سمبلیک یا Symbolic Sign این نوع لوگو مانند لوگوی ترکیبی است اما با این تفاوت که شکل به کار رفته در لوگو به صورت یک نماد است که سعی میکند تا فورا یک مفهوم را به صورت نمادین در ذهن مخاطب القا کند. برای مثال لوگوی شرکت ارگ بند سازه را در نظر بگیرید. در پایین نام تجاری شرکت آورده شده است. اما در بالا حرف A که اول نام تجاری آن هاست به صورت یک قلعه طراحی شده است. ما سعی کردیم تا با این کار به مشتریان شرکت ارگ بند سازه این پیام را برسانیم که سازه هایی که این شرکت می سازد به استحکام و ماندگاری یک قلعه هستند.
طراحی لوگو تایپ
تایپوگرافی یا لوگو تایپ نوعی لوگو است که تنها از اسم (معمولا نام برند) ساخته میشود. لوگو تایپ میتواند برای کسب و کار های نوپا مناسب باشد چون در این نوع طراحی لوگو تمام تمرکز بر روی اسم کسب و کار یا برند است و شناخته شدن برند برای این کسب و کارها بسیار حیاتی است، پس میتواند انتخاب خوبی برای این دسته از بیزنسها باشد. ما تلاش می کنیم تا رنگ و فونتی که مناسب وجهه و شخصیت کسب و کار شماست را انتخاب کنیم. لوگو شرکت های لیندا، لوناک، مجتبی، خودرو نویس (که در نمونه کارهای ما مشاهده کردید) از این دسته هستند.
انواع طراحی لوگو به لحاظ کاربرد
تعرفه طراحی لوگو انجمن صنفی
تعرفه طراحی لوگو انجمن صنفی گرافیک در سال 1401 با در نظر گرفتن شرایط عمومی وارد بر تمام کسب و کارها، آپدیت شد. این شرایط از جمله همهگیری ویروس کرونا، تورم داخلی، مشکلات اقتصادی و … مانند هر شغل دیگری، آسیبهای خود را به شغل طراحی گرافیک نیز وارد کرد.
برای همین جدیدترین قیمت طراحی لوگو از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک، 30 میلیون تومان اعلام شده است. با مقایسه تعرفه امسال با تعرفههای قبلی شاهد افزایش تا 50 درصد در تعرفه کارهای مختلف گرافیکی هستیم. البته طراحی لوگو بهخاطر نقش مهمی که در برندینگ کسب و کارهای مختلف دارد، بالاتر از دیگر کارهای گرافیکی است.
تعرفه رسمی خدمات و آثار طراحان گرافیک ایران در سال 1401، کاملا منطبق با استعلامهای گرفته شده از نرخ تورم بانک مرکزی ایران است. آنچه در این لیست تعرفهها اعلام شده است، قیمت پایه طراحی هستند. یعنی طراحان گرافیک بر اساس نوع سفارش و تعداد مخاطب میتوانند قیمتهای خود را بالاتر از تعرفه پایه نیز در نظر بگیرند.
مشاوره تخصصی
جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست خدمات شماره خود را وارد نمایید.
قیمت طراحی لوگو
قیمت طراحی لوگو استودیو فهار بر حسب پلن طراحی و نوع لوگوی خواسته شده از 20 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان میباشد. هر کدام از پلن های طراحی شامل شرایط و طراحی خاص خود هستند.
تخفیف : استودیوی فهار، تعرفه های طراحی خود را با 15 الی 25 درصد تخفیف، نسبت به تعرفه های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، برای مشتریان عزیز خود در نظر گرفته است.
لوگوتایپ فارسی و انگلیسی
میلیون تومان
- آبجکت : طراحی براساس برند
- مبنا : بر اساس نوع لوگو
- زمان تحویل : 5 روزکاری
لوگوتایپ و نشانه
میلیون تومان
- آبجکت : طراحی براساس برند
- مبنا : بر اساس نوع لوگو
- زمان تحویل : 5 روزکاری
لوگوتایپ وکاراکتر
میلیون تومان
- آبجکت : طراحی کاراکتر
- مبنا : بر اساس نوع لوگو
- زمان تحویل : 5 روزکاری
قیمت طراحی لوگو در تهران
تعرفه طراحی لوگو در تهران برای هر شرکت گرافیکی و سایتهای آنلاین با هم متفاوت است. احتمال زیاد با رنجی از ۱۵۰ هزار تومان تا بالای ۲۵ میلیون تومان مواجه شوید. طراحی گرافیک به بخش مهم و روبهرشدی در میان مشاغل مختلف تبدیل شده است.
برای همین افراد مختلف از آماتور و حرفهای به زمینههای مختلف آن از جمله طراحی لوگو، طراحی جلد کتاب، صفحهآرایی، طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر، طراحی برند بوک و … روی میآورند. نکته همین جا است! افراد آماتور با اعلام رنج قیمت طراحی لوگو پایین کار خود را شروع میکنند. این هزینه تا افراد حرفهای دستخوش تغییرات زیادی میشود.
نمونه کارهای انواع لوگو طراحی شده استودیو فهار
طراحی لوگو شرکت
لوگو هر شرکت نماد هویت و نشان دهنده فعالیتهای آن شرکت است و به همین دلیل باید طراحی لوگو را به شرکت مطمئن و متخصص بسپارید. شرکت شما از طریق این لوگو در ذهن مخاطبان می ماند و مخاطب را در یک نگاه درگیر میکند. لوگو در همه صفحات سایت، تبلیغات، فاکتورها و سربرگ ها و اوراق اداری شما نمایش داده میشود. به همین دلیل اهمیت طراحی آن بسیار زیاد است. بنابراین میتوان گفت که طراحی لوگو ارزش سرمایهگذاری را داشته و میتواند باعث ماندگاری شرکت شما در ذهن مخاطبین شود. در تصویر مقابل نمونهای از طراحی لوگو برند معروف لوازم خانگی ارج را میبینید که توسط تیم گرافیک استودیو فهار طراحی شده و همچنین این لوگو در ست اداری طراحی شده نیز قرارگرفته است.
ویژگی های طراحی لوگو در استودیو توسعه برند فهار
1- طراحی لوگویی که ماهیت برند شما را بیان کند
یک لوگو در نگاه اول باید در نظر مخاطب شما یک برداشت صادقانه از کسب و کار شما ایجاد کند و نشان دهد که چرا برند شما خاص است.لوگویی که بر مبنای فلسفه بیزنس شما ساخته شده باشد معنا دار خواهد بود و اعتماد به نفس را در مخاطب القا می کند.
ما در استودیو توسعه برند فهار تلاش می کنیم تا در طراحی لوگوی شما، ماهیت برند شما را به مخاطبان تان انتقال دهیم. همکاران ما سعی می کنند تا درک درستی از مخاطبان شما داشته باشند و این رویکرد را در طراحی لوگوی شما به کار بگیرند.
2- انتخاب استایل مناسب در طراحی لوگو
اولین چیزی که ما برای دیزاین و طراحی لوگوی شما در نظر میگیریم استایل و سبک لوگوی شماست. در ادامه 5 سبک را برای شما بیان می کنیم.
3- نام تجاری کسب و کار شما در طراحی لوگو
یک طراحی لوگوی حرفه ای با یک تصویر می تواند داستان برند شما را تکمیل کند. اما این موضوع برای برند های بزرگ و نام آشنا صدق میکند ( مانند چای دو غزال ) و استودیوی فهار هم می تواند این کار را برای کسب و کار شما انجام دهد اما ما این کار را برای مشاغلی که هنوز کاملا مان آشنا نیستند توصیه نمی کنیم ( مگر اینکه بودجه تبلیغاتی بسیار زیادی داشته باشید! ).
نام تجاری شما شناسه اصلی برند شماست که باید در طراحی لوگوی شما گنجانده شود تا با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید. اگر چه ما پیشنهاد میکنیم که نام تجاری تان در طراحی لوگو استفاده شود اما اضافه کردن هر نوع متن اضافی باعث افزایش بی دلیل حجم لوگو و کاهش خوانایی می شود.
4- استفاده از طرح رنگ مناسب در طراحی لوگو
رنگ ها چیز های زیادی درباره برند شما می گویند. در واقع مطالعات نشان می دهند که رنگ لوگو تا 80 درصد شناخت برند را افزایش می دهد. مثلا همه شهر فرش را با رنگ قرمز آن به یاد می آورند. ذهن انسان طوری برنامه ریزی شده است تا به رنگ ها واکنش نشان دهد و رنگ می تواند بر روی احساسات و رفتار انسان تاثیر بگذارد.
استودیوی فهار سعی میکند تا با روان شناسی رنگ ها و انتخاب بهترین رنگ در طراحی لوگو، برخی از ویژگی های کلیدی برند شما را برجسته کرده تا بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان شما بگذارد و با آن ها ارتباط برقرار کند.