EN
EN

استاپ موشن

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که به شما کمک می‌کند ویدیوهای جذاب و تجاری خلق کنید. کانسپت استاپ موشن شما می‌تواند لانچ یک محصول جدید، یک مناسبت ویژه، معرفی خدمات وبسایت، سوشال شما و یا حتی پاسخ به یک جریان اجتماعی باشد. استاپ موشن ‌ها قدمتی به اندازه تاریخ سینما دارند و در اولین فیلم‌های سینمایی استفاده شدند.

سفارش استاپ موشن خود را به ما بسپارید.

نمونه کارهای استاپ موشن استودیو فهار

ساخت استاپ موشن به سفارش برند سمینتال

بهترین نرم‌افزارهای استاپ موشن

با بهترین نرم افزارها و متخصص ها جهت طراحی و ساخت استاپ موشن حرفه ای در خدمت شما هستیم

Dragonframe​
Photoshop
Stop Motion Studio
Inshot
Premiere
After effects

انواع استاپ موشن

انیمیشن خمیری

در این انیمیشن‌ها، عروسک‌های خمیری به کار می‌روند. دلیل استفاده از این متریال برای ساخت عروسک، این است که به راحتی تغییر شکل می‌دهند و می‌توانند حتی حالت صورت عروسک را نیز تغییر دهند.

انیمیشن اشیاء

در این نوع استاپ موشن‌ها همانطور که از اسم آن پیداست، به جای استفاده از عروسک‌ها، از اجسام و اشیا مختلف استفاده می‌شود.

انیمیشن عروسکی

برای ساخت این نوع استاپ موشن‌ها از عروسک‌هایی با مفصل متحرک استفاده می‌شود. بدین صورت به راحتی می‌توانند عروسک را حرکت دهند و از آن عکس‌های پی در پی بگیرند.

انیمیشن سایه ای

از مقوا یا یک نوع مواد تختی استفاده میکنن اما اشیا تو این مدل انیمیشن همه ساده و تاریکن و صحنه ها تو این مدل انیمیشن به صورت سایه به تصویر کشیده می شن

انیمیشن کات اوت

در کات اوت‌ها، تکه‌های بریده شده کاغذ و پارچه، بازیگر هستند! این تکه‌ها بر روی پس زمینه‌ای مشخص قرار می‌گیرند و پس از حرکت، از آن‌ها عکسبرداری می‌شود.

انیمیشن پیکسلیشن

برای ساخت این مدل از استاپ موشن‌ها، که نسبت به انواع دیگر آن حرفه‌ای تر است، از انسان‌ها استفاده می‌شود. معمولا در فیلم‌های فانتزی و تخیلی که امکان تصویربرداری از بعضی صحنه‌ها در دنیای واقعی وجود ندارد، این تکنیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول در طراحی استاپ موشن

برای درک دلایل استفاده از استاپ موشن در استراتژی بازاریابی خود، به اهمیت ویدیومارکتینگ و نرخ انگیجمنت رو به رشد آن توجه کنید. کاربران روزانه مقدار قابل  توجهی از زمان خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌‌گذرانند.  77 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی حداقل یک ویدئو در هفته و 55 درصد حداقل یک ویدئو را هر روز تماشا می‌کنند. استاپ موشن روشی خلاقانه برای افزایش عملکرد تبلیغاتی است. امکانات استفاده از آن تقریباً بی پایان است و می توان با استفاده از آن غیرممکن‌ها را ممکن کرد. یک استاپ موشن دارای جذابیت بصری می‌تواند به یک محتوای ویروسی تبدیل شود و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

محصولات نمی‌توانند به تنهایی کاری انجام دهند. برای ساخت ویدیو از محصولات بی‌جان به بازیگران نیاز است تا محصولات را در فیلم ها به نمایش بگذارند. همچنین می‌توان با تصاویر ثابت محصول را تبلیغ کنید.  اما اینجاست که استاپ موشن وارد می شود.  هر کسی می‌تواند از فردی که با کفش می دود فیلم بگیرد. اما تصور کنید که کفش ها خودشان داستان بگویند! استاپ موشن می‌تواند محصولات را زنده کند و از آن‌ها بخواهد بدون حضور بازیگران زنده داستان خودشان را بیان کنند

برای تبلیغات اثرگذار شما به چیزی نیاز دارید که در عرض چند ثانیه بر افراد تأثیر بگذارد. ویدیو یا محتوای شما باید دارای جذابیتی باشد که توجه بیننده جلب کند. این جلب توجه می‌تواند از طریق تحریک احساسات و یا ایجاد حس کنجکاوی باشد. متحرک کردن یک شیء بی جان، مانند یک دونات در استاپ موشن، برگ برنده‌ای برای جلب توجه مصرف‌کنندگان است.

در بسیاری شبکه‌های اجتماعی به طور پیش فرض صدا قطع است و طبق آمار بین 50 تا 80 درصد کاربران، ویدیو‌های شبکه های مجازی را بدون صدا می‌بینند. شما به چیزی نیاز دارید که بدون اتکا به صدا هم بتواند توجه را جلب کند. صدا در استاپ موشن جذابیت افزوده ایجاد می‌کند اما استاپ‌موشن بدون صدا نیز می‌تواند جذابیت ایجاد کند. بنابراین استاپ‌موشن‌ها یک انتخاب عالی برای ایجاد جذابیت بصری اند.

اگر تا به حال یکی از انیمیشن‌های کوتاه پیکسار را تماشا کرده باشید، می دانید که کلیپ های کوتاه چقدر می توانند جذاب باشند. یکی از مزایای متعدد استاپ موشن این است که انعطاف‌پذیری زیادی دارد و می‌تواند بسته به نیاز شما کوتاه یا طولانی باشد. تبلیغ کنندگان از استاپ موشن برای بیان داستان‌های کوتاه استفاده می‌کنند. معمولا استاپ موشن‌های تبلیغاتی کمتر از 15 ثانیه اند.  مهمترین علت آن محدودیت زمانی استوری‌های اینستاگرام و فیس بوک است. اگر می خواهید بینندگان کل تبلیغ را بدون تکان دادن چشمان خود تماشا کنند، استاپ موشن بهترین گزینه است! کلیپ های کوتاه بینندگان را وادار می‌کند تا بخواهند بیشتر در مورد برند، داستان و محصولات شما بیشتر بدانند. بنابراین می‌توانند به کلیک بر لینک خرید و فروش محصول شما منجر شود.

استاپ موشن برای برند های b2c و بخصوص fmcg(Fast-moving consumer goods) ها یک گزینه ی بسیار عالی تبلیغاتی است. چراکه در بازاریابی b2c عمدتا احساسات عامل خرید هستند.  در این نوع برندها، اصلی‌ترین راه موفقیت برندها، تاثیرگذاری بر احساسات مخاطبان بازار هدف است و استاپ موشن ها یک راه عالی برای درگیر کردن احساسات مخاطب اند. چراکه مشتری می‌تواند به ‌دور از هرگونه تکلف با محتوای ارائه‌شده ارتباط برقرار کند. برند های مواد غذایی تبلغات خلاقانه زیادی را با استفاده از تکنیک استاپ موشن خلق می کنند. با استفاده از رنگ‌ها و فریم های خلاقانه می‌توان استاپ موشن هایی با جذابیت بصری بالا خلق کرد. همچنین با استاپ موشن می‌توان دستور پخت یک غذا و یا دسر را نشان داد که علاوه بر جذابیت بصری به علت ماهیت آموزشی بودن باعث افزایش نرخ انگیجمنت نیز می‌شود. همچنین برند‌های مواد آرایشی بهداشتی، فشن، شوینده‌ها و… از قدرت این تکنیک در تبلیغات بهره می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5-(2امتیاز)