بسته بندی لبنیات نه تنها در حفظ کیفیت و تازگی محصولات لبنی بلکه در جذب مصرف کنندگان و افزایش شناخت برند نقشی حیاتی در صنایع لبنی دارد. تکامل بستهبندی لبنیات شاهد تغییر از بطریهای شیشهای سنتی به مواد خلاقانه مانند شیشه های پلی اتیلن، کارتنهای مقوایی و آلومینیوم بوده است. بسته بندی به ابزاری قدرتمند برای تبلیغات محصولات لبنی تبدیل شده است تا جذابیت محصول، دید در قفسه و پایداری محصول را بهبود بخشد.
طراحی موثر بسته بندی لبنیات فراتر از زیبایی شناسی است. بسته بندی لبنیات با طراحی خوب نه تنها از محتویات بسته بندی محافظت می کند، بلکه ارزش های برند را نیز به اشتراک می گذارد. برندهای لبنی با بسته بندی های مطابق با سلایق بازار، همسو شدن با ترجیحات مصرف کننده و ترکیب عناصر طراحی، می توانند بسته بندی هایی ایجاد کنند که با مخاطبان هدف خود طنین انداز شود.
نمونه کار طراحی لیبل لبنیات برای مجموعه گلدشت از نمونه کارهای طراحی لیبل لبنیات خلاقانه توسط طراحان ماهر استودیو فهار است.