عکاسی تبلیغاتی از غذا + ایده های عکاسی خلاقانه

عکاسی تبلیغاتی از عذا

تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که با دیدن یک تصویر از فضای بیرونی و نمای یک ساختمان، توجهتان به آن جلب شود؟ این قدرت عکاسی از فضای خارجی سازه ها است. عکاسی از فضای داخلی ساختمان نیز به همان اندازه جذاب و مهیج است و می تواند توجه خریداران ساختمان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

با عکاسی از دکوراسیون داخلی این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که در محیط حضور دارد و می تواند بخش های مختلف را ببیند و آن را لمس کند. البته به شرطی که از دوربین و تجهیزات حرفه ای با ترکیب بندی مناسب استفاده کنید.

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری

عکاسی دکوراسیون معماری داخلی نوعی از عکاسی تبلیغاتی است که می تواند سیل عظیمی از مشتریان را به سمت پروژه شما جاری کند. در این نوع از تصویر برداری شما باید تمامی بخش های محیط را به مخاطب نشان دهید. پس هیچ محدودیتی برایتان تعریف نمی شود و می توانید از تمامی قسمت ها عکس بگیرید. با این حال برخی از قسمت ها برای مخاطبان ارجحیت دارند و بهتر است شما هم تمرکز خود در عکاسی از دکوراسیون داخلی را روی این قسمت ها بگذارید که عبارتند از:

  • عکاسی از دکوراسیون اتاق خواب
  • عکاسی دکوراسیون آشپزخانه
  • عکاسی دکوراسیون سالن پذیرایی و نشیمن
  • عکاسی دکوراسیون فضاهای عمومی ( لابی، حیاط، بالکن و…)
  • عکاسی از نمای بیرونی سازه
  انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

انواع عکاسی معماری و دکوراسیون

عکاسی از ساختمان در عین مهیج بودن کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. همانند فیلمبرداری صنعتی از کارخانه شما باید با تسلط بر تکنیک های عکاسی از دکوراسیون داخلی، تصاویر را ثبت کنید. اما پیش از هر چیزی باید انواع عکاسی از ساختمان را بشناسید که عبارتند از:

  1. عکاسی معماری: در این نوع عکاسی، تمرکز بر روی ساختمان ‌ها، سازه‌ ها و فضاهای معماری است. عکاسان معماری برای ثبت زیبایی و جزئیات ساختمان‌ ها، نورپردازی، طراحی داخلی و خارجی و نحوه تعامل فضای ساختمان با محیط اطراف تلاش می‌ کنند.
  2. عکاسی دکوراسیون: در این نوع عکاسی، هدف اصلی ثبت زیبایی و جزئیات داخل فضاهای مسکونی یا تجاری است. عکاسان دکوراسیون برای نشان دادن حس واقعی فضا از رنگ، نورپردازی و… استفاده می کنند. در این نوع عکسبرداری بیشتر به مبلمان و لوازم دکوراتیو در فضا های داخل خانه یا محل کار پرداخته می شود.
نکته مهم: عکاسی معماری و دکوراسیون علاوه بر منازل و ساختمان های مسکونی، شامل محیط های کاری و رسمی، تجاری و… هم می شود.

چرا باید عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری را حرفه ای انجام داد ؟

عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری به عنوان یک حرفه مهم و حائز اهمیت شناخته می ‌شود. عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی و معماری، باعث بهتر و زیباتر دیده شدن فضا می ‌شود و در نتیجه برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود. این جذابیت سبب جلب توجه آنها و ترغیب به خرید می شود که امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود.

از طرفی شما می توانید از عکس ‌های حرفه ای برای تبلیغات، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات معماران، طراحان داخلی و صنایع دستی استفاده کنید. در نتیجه هرچه عکس های شما باکیفیت و واقعی تر باشد، اثر بخشی بیشتری هم خواهد داشت.

از این رو باید تصویر برداری صنعتی و تبلیغاتی خود را به افراد متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می تواند بهترین کیفیت از عکاسی از دکوراسیون داخلی را ارائه دهد. عکاسان حرفه ای استودیو فهار با استفاده از تجربه و دانش خود، قادر به گرفتن عکس ‌های با کیفیت بالا هستند که نگاه حرفه ‌ای را به نمایش می ‌گذارد.

هزینه تصویربرداری نیز در استودیوفهار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته قیمت عکاسی دکوراسیون به عوامل مختلفی هم بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تعداد شات
  • ابزار و تجهیزات به کار گرفته شده
  • طرح و معماری فضا
  • نوع چیدمان
  • میزان ویرایش تصاویر
  • نورپردازی و…
   مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

 مزیت های عکاسی حرفه ای از دکوراسیون داخلی

در زمینه پوشاک و فروشگاه لباس عکاسی از پوشاک باعث افزایش فروش محصول می شود چرا که کاربران با دیدن محصول، نوع دوخت، رنگ طبیعی، بافت و… راحت تر می توانند تصمیم به خرید بگیرند. این نکته در عکاسی از دکوراسیون داخلی بصورت حرفه ای هم صدق می کند و می تواند فروش شما را بیشتر کند. اما این تنها مزیت عکاسی حرفه از از دکوراسیون داخلی نیست و مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تجسم فضا

مخاطبان شما با دیدن این تصاویر می توانند محیط را تصور کنند و حس حضور در آن را بدون بودن در ان فضا احساس کنند. در نتیجه مشتریان بالقوه شما به راحتی تصمیم به خرید یا اجرا ملک و استفاده از خدمات شما خواهند گرفت.

  • تقویت برندینگ

اگر یک طراح حرفه ای یا صاحب یک برند و شرکت طراح داخلی و معماری هستید، تصاویر باکیفیت باعث تقویت برندینگ شما خواهد شد. چرا که می توانید از این تصاویر در رسانه های مختلف و برای تبلیغات استفاده کنید.

  • افزایش وفاداری مشتریان

شما با این تصاویر باعث می شود که مشتریان قبلی و قدیمی شما هم مجذوب نمونه کارهای شما شوند و به خریداران وفادار شما تبدیل شوند. به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد و در عین جذب مشتریان جدید می توانید مشتریان قبلی خود را هم حفظ کنید.

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

نکات مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی

درست است که تجهیزات اصلی ترین عامل برای عکاسی باکیفیت می باشد اما تسلط بر تکنیک های عکاسی و اصول آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از نکات های مهم عکاسی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • نورپردازی

بهتر است زمانی را به عکاسی اختصاص دهید که امکان استفاده از نور طبیعی برایتان وجود دارد. البته در صورت نیاز می توانید از نور مصنوعی هم استفاده کنید. البته باید حواستان به انعکاس نور از سطوح مختلف باشد. این همان نکته کلیدی است که در عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • ترکیب بندی
ترکیب بندی فاکتور مهمی در عکاسی است و منظور از آن نحوه چیدمان و قرار گیری المان ها در تصویر است. یک ترکیب بندی مناسب باعث می شود که تصویر جذاب و چشمگیر باشد.
  • ویرایش و ادیت نهایی
به جرات می توان گفت هیچ عکسی بدون ادیت حرفه ای نمی تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. البته قرار نیست در ویرایش اغراق کنید بلکه باید کمی حس و روح به تصویر ببخشید.
  • انتخاب لنز مناسب

برای عکاسی از دکوراسیون داخلی باید بسته به نوع عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید. می خواهید کل سازه را در عکس جای دهید؟ یا از فاصله دور قرار است عکاسی کنید؟ و… برای هر یک از ان ها نیاز به یک لنز متناسب با آن خواهید داشت.

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی

شب ها برای عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری اقدام نکنید. طبق امار بدست آمده تصاویری که در روز و با نور آفتاب ثبت می شوند، نتیجه و تاثیر بیشتری دارند. البته می توانید با بررسی نمونه عکاسی از دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان ها نیز به این نکته پی ببرید. جزئیات در روز واضح تر و بهتر دیده می شوند و همچنین عکس ها بسیار دلباز هستند. اگر قصد عکاسی دکوراسیون معماری در تهران را دارید، می توانید نمونه کارهای استودیو فهار را بررسی کنید و با خاطری آسوده سفارش خود را به تیم مجرب و باتجربه ما بسپارید.

  جمع بندی

از جذاب ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی دکوراسیون داخلی و معماری است. البته اگر از عکاسان و تجهیزات حرفه ای برای تصویربرداری از مکان مد نظر خود استفاده کنید. شما با این هنر می توانید مسیر موفقیت را برای خودتان هموار کنید. سعی کنید عکس ها را از زاویه های خاص ثبت کنید تا موجب حیرت مخاطبان شود.

هیچ چیز به اندازه عکاسی از غذا نمی تواند کیفیت غذاها را به مخاطبان نشان دهد. در کافه رستوران ها، کافی شاپ و… برای تست غذاهای جدید، چه چیزی بیشتر از همه توجه شما را جلب می کند؟ قطعا عکس غذا یکی از مهم ترین آنها خواهد بود.

عکاسی تبلیغاتی از غذا آنطورها هم که به نظر می رسد ساده نیست، شما باید در عین خلاقیت، جزئیات غذا را به تصویر بکشید و این کار نیاز به تخصص و تجربه در این زمینه خواهد داشت.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی از غذا در معرفی و جذب مشتری

اهمیت سرمایه گذاری در عکاسی از غذا را نباید دست کم بگیرید. از آنجایی که عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی طبق معیارهای واقعی و اصولی انجام می شود، می تواند اشتهای مشتریان را بیشتر کند. جدای از آن این عکس ها عطر، طعم و میزان گرمی و سردی تصویر را هم می تواند به مشتری منتقل کند و یک راهنما برای انتخاب و سفارش غذای آن ها باشد. اگر صاحب کترینگ و رستوارن هستید، یا کافه دارید یا حتی به عنوان یک فریلنستر در حوزه مواد غذایی فعالیت می کنید، استفاده از این عکس ها جنبه درآمدزایی و تجاری هم برای شما خواهد داشت.

نکات مهم برای عکاسی از غذا

نکات مهم برای عکاسی از غذا

اگر شما هم قصد عکاسی از غذا ها یا عکاسی از محصول را دارید برای آنکه بتوانید جذاب ترین عکس ها را ثبت کنید، پیش از هر چیزی باید زاویه مناسب را انتخاب کنید. انتخاب زاویه عکاسی غذاهای سنتی و مدرن، بسته به شکل ظرف، ارتفاع، حجم غذا و… تعیین می شود. می توانید عکس ها را از زاویه بالا یا روبه رو ثبت کنید. علاوه بر این، شما باید به یک سری نکات دیگر هم توجه کنید که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تزئین غذا را فراموش نکنید
شما باید بیشترین زمان خود را صرف چیدمان و تزئین آن کنید تا ظاهری زیبا و رنگارنگ به خود بگیرد و بتواند به شکل اغواکننده ای توجه افراد را به خود جلب کند.
  • از نور خوب استفاده کنید

 نورپردازی عکاسی از غذا نکته مهمی است که نباید ان را از یاد ببرید. سعی کنید از نور طبیعی یا نور مصنوعی استفاده کنید. می توانید از فلش یا حتی رینگ لایت و هایلایت های اینه ای به این منظور کمک بگیرید.

  • از ترکیب رنگی عکس غافل نشوید

درست است که در عکاسی تبلیغاتی از نوشیدنی و مواد غذایی باید تا حد امکان رنگ ها واقعی باشند، اما برای آنکه بتوان نگاه ها را مجذوب کرد باید کمی اغراق کنید. به همین خاطر می توانید برای برجسته کردن رنگ ها از فتوشاپ و دیگر نرم افزار ها هم استفاده کنید. اما نباید از رنگ اصلی غذا دور شوید.

  • پس زمینه مناسب انتخاب کنید

در عکاسی تبلیغاتی از غذا، پس زمینه یا یک صفحه سفید و رنگی است یا یک پس زمینه طرح دار، بسته به نوع غذا، نیاز خودتان ( تصویر را برای سایت می خواهید یا منو و…) می توانید یک پس زمینه مناسب انتخاب کنید که غذای شما روی آن جلوه داشته باشد.

شرایط و اصول نورپردازی عکاسی تبلیغاتی از غذا

شرایط و اصول نورپردازی عکاسی تبلیغاتی از غذا

حضور نور  تاثیر زیادی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارد. چه قصد عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی را داشته باشید چه پوشاک و… در هر صورت نور می تواند تصاویر را زیباتر از آنچه که هستند نشان دهند. این نکته در خصوص عکاسی غذا نیز صدق می کند اما به شرطی که به صورت اصولی ان را انجام دهید. برخی از مهم ترین شرایط و اصول نورپردازی عکاسی از غذا عبارتند از:

  • اگر می خواهید تصویر غذا صاف و یکدست باشد، نور را در بخش بالا یا دو سمت چپ و راست دوربین قرار دهید.
  • استفاده از نورهای متعادل باعث می شود تا سایه ای متناسب با ظرف غذا داشته باشید.
  • در زمان نورپردازی به انعکاس نور از ظرف و میز نیز دقت کنید.
  • استفاده از منبع نور در یک سمت از غذا باعث می شود تا عکس شما عمق داشته باشد و بازتر به نظر برسد.

عکاسی حرفه ای از غذا و مزیت های آن

اگر هنوز به اهمیت عکاسی حرفه ای از غذا پی نبرده اید، بهتر است نگاهی به مزیت های این عکس ها بندازید که عبارتند از:
  • عکس تبلیغاتی از غذا منوی شما را جذاب و حرفه ای تر نشان می دهد.
  • با تصویر غذا می توانید اطلاعات و مشخصات دقیقی از آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
  • مسافران و توریست ها اغلب با سبک غذاهای مختلف آشنا نیستند و این تصاویر یک راهنمای مناسب برای آن ها خواهند بود.
  • با این عکس ها می توانید تبلیغات کنید و نام تجاری خودتان را به مخاطبان معرفی نمایید.
  • عکاسی تبلیغاتی از غذا موجب افزایش فروش شما هم می شود.
  • شما می توانید با این عکس ها انتخاب و تصمیم گیری را برای مشتریان آسان کنید.
  • احساسات مشتریان را برانگیزید.
  • این عکس ها اعتبار برند شما را افزایش می دهند و باعث جلب اعتماد مخاطبان هم می شوند.

برای بهره مندی از این مزایا، باید عکاسی خود را به یک تیم متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی از غذا و محصول و استفاده از تجهیزات مدرن می تواند حرفه ای ترین عکس ها را برای شما ثبت کند.

هزینه عکاسی از غذا

هزینه عکاسی از غذا

درست است که عکاسی تبلیغاتی از غذا مزایای زیادی دارد، اما نباید به قیمت آن بی توجه باشید. قیمت عکاسی از غذا بسته به سبک عکاسی، تجهیزاتی که استفاده می کنید، میزان ادیت و روتوش عکس و… باهم فرق می کند. اما از آن جایی که در عکاسی از غذا نیاز به تصویربرداری با هلی شات و تجهیزات پیشرفته ندارید، قیمت آن برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود. کافی است سفارش عکاسی خود را به عکاسان و تیم حرفه ای بسپارید تا تصاویر باکیفیت و حیرت انگیز داشته باشید.

ایده عکاسی از غذا   

برای آنکه تصاویر منحصر به فرد و خلاقانه داشته باشید، بهتر است از دیگر عکس ها ایده بگیرید. ایده عکاسی از غذا بسیار زیاد است و هر یک از آنها می تواند جرقه ای در ذهن شما باشد. از خلاقانه ترین این ایده ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مواد غذایی طبیعی و محلی در عکس خود استفاده کنید تا اصالت آن را به تصویر بکشید.
  • به سراغ ظروف خاص و متفاوت بروید تا عکس های متفاوت هم داشته باشید.
  • سعی کنید پس زمینه عکستان را مات یا تار کنید تا تمرکز بیننده بر روی غذا باشد.
  • به هیچ عنوان غذا را دست کاری نکنید، از شکل واقعی غذا عکس بگیرید.
  • ظرف غذا را روی میزی با رنگ تیره قرار دهید تا حس گرمی را به مخاطب القا کنید.
  • از سبک های ساده و مینیمال استفاده کنید.
  • افکت های پاشیدن نیز از دیگر ایده های خاص و محبوب است که می توانید برای عکاسی از آن ها استفاده کنید.
  • می توانید از چیدمان فانتزی و فان هم برای عکس ها استفاده کنید.
    جمع بندی

هنگام عکاسی از غذا بهتر است تنها روی یک نوع سوژه و غذا تمرکز کنید. چیدن یک میز شلوغ پر از غذاهای خوشمزه باعث می شود تا مخاطب توجهی به عکس شما نداشته باشد. چرا که یک تصویر شلوغ با جزئیات کم را خواهد دید. هرچه عکس شما ساده تر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت. می توانید در صورت نیاز از متن نیز روی تصویر استفاده کنید تا کاملا آن را شخصی سازی نمایید.

اگر هم قصد دارید تا کیفیت تصویربرداری شما بهتر باشد می توانید این کار را به مجموعه های تخصصی عکس برداری و فیلمبرداری صنعتی در تهران بسپارید. استودیو فهار با ارائه بهترین کیفیت و دارا بودن نیروی تخصصی ماهر می تواند خدمات تصویربرداری را با بهترین ایده ها و مناسبترین قیمت برای کسب‌و‌کار ها و افراد مختلف انجام دهد.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه