انواع طراحی بسته بندی نان + ایده های خلاقانه و جدید

طراحی بسته بندی نان

نان یکی از پر فروش ترنی محصولات فروشگاه ها است که در بسته بندی های متنوع عرضه می شود تا به صورت سالم به دست مصرف کننده برسد. از طرفی یک بسته بندی خوب برای مواد غذایی در مقابل عوامل آسیبب رسان بسیاری همچون نور باعث می شود تا زود فاسد نشود و طول عمر بالایی داشته باشد. پاکت بسته بندی نان باعث حفاظت محصول در برابر نور، رطوبت و دیگر عوامل محیطی هم می شود.

در کنار همه این ها، طراحی بسته بندی نان می تواند برند شما را هم تبلیغ کند. پس از زیبایی ظاهری و جلوه آن هم غافل نشوید.

طراحی بسته بندی نان

اهمیت طراحی بسته بندی نان در برندینگ و فروش

طراحی بسته بندی نان اهمیت بسیار زیادی در برندینگ و فروش محصول دارد. چرا که بسته بندی نه تنها به عنوان یک محافظ در زمان حمل و نقل  و جابه جایی محصول عمل می کند، بلکه به عنوان یک ابزار برای جذب مشتریان و افزایش فروش نیز کارایی دارد.

طراحی بسته بندی نان می تواند تاثیر زیادی در جذب مشتریان داشته باشد. چیدمان، رنگ ها، شکل و طرح های استفاده شده در بسته بندی به خوبی باعث جذب توجه مشتریان می شود و آن ها را به خرید این محصول ترغيب می کند. همچنین، چیدمان مناسب و جذاب بسته بندی نان ممکن است به افزایش شناخت و آگاهي از برند کمک کرده و در نتيجه فروش را افزایش داد. علاوه بر این، طراحی مناسب بسته بندی محصول ممکن است به تقويت حضور و شخصيت برند کمک کرده و باعث ايجاد يک تجربه خوب در ذهن مشتريان شود. این باعث مي ‌شود که مشتريان با هویت برند شما آشنا شوند.

در کنار همه این ها باید بدانید که طراحی بسته بندی نان باعث ایجاد تمایز شده و به مخاطب کمک می کند تا بتواند نان دلخواه خود را خریداری نماید. برای مثال: بسته بندی نان فانتزی و سنتی با هم فرق می کند و شما با نگاه کردن به بسته محصول می توانید به راحتی آن ها را تشخیص دهید.

انواع بسته بندی نان   

انواع بسته بندی نان   

تنوع نان ها در کشور ما بسیار زیاد است و بسته بندی آنها هم مثل پاکت بسته بندی قهوه باهم فرق می کند. هر یک از این بسته بندی ها بسته به نوع و ویژگی های نان طراحی می شود. از انواع بسته بندی نان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. بسته بندی نان تازه: این نوع بسته بندی برای نان های تازه و ترد قابل استفاده است که شامل پلاستیک یا کیسه های کاغذی است. بیشتر برای مصرف فوری مناسب بوده و شما می توانید با طراحی بسته بندی نان مشخصات برند خود را روی کیسه و پاکت ها چاپ کنید. البته می توانید از لیبل هم استفاده کنید.
  2. بسته بندی نان منجمد: این نوع بسته بندی شامل نان هایی است که قبلا پخته شده و سپس منجمد شده اند. آنها معمولا در جعبه های کاغذی یا پلاستیکی قرار داده می شوند و برای نگهداری طولانی مدت مناسب هستند. برای نان های منجمد می توان از بسته بندی گیاهی مواد غذایی هم استفاده کرد که آسیبی به محیط زیست هم وارد نمی کند.
  3. بسته بندی نان صنعتی: این نوع بسته بندی برای نان های صنعتی مناسب است که نان هابه صورت صفحات یا رول ها در جعبه های کاغذی یا پلاستیک قرار داده می شوند. این نان ها اغلب به عنوان مواد اولیه در غذاهای دیگر استفاده می شوند و می توان از بسته بندی آن برای محصولات و مواد غذایی دیگری همچون طراحی بسته بندی ناگت و فلافل هم استفاده کرد.
  4. بسته بندی نان فانتزي: این نوع بسته بندی شامل نان های خاص و خارق العاده است که با تزئینات و طرح های خاص به فروش میرسند. بسته بندی نان تست یکی از شناخته شده ترین آن است که می توان اطلاعات برند را هم روی آن چاپ کرد.
ویژگی های یک بسته بندی نان خوب  

ویژگی های یک بسته بندی نان خوب  

همانطور که با انواع پاکت بسته بندی زعفران برای فروش این محصول مواجه هستیم، برای نان نیز بسته بندی های مختلفی وجود دارد که باید بسته به نوع نان، برند و هویت بصری خودتان و دیگر عوامل مهم در طراحی بسته بندی نان، انتخاب کنید. در این میان بهتر است به ویژگی های بسته بندی هم توجه داشته باشید. این بسته بندی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • باعث خرد شدن نان نشود.
  • از نان در برابر رطوبت، ضربه، نور افتاب و… محافظت کند.
  • اگر نان برای مدت زمان طولانی بسته بندی می شود باید غیر قابل نفوذ باشد.
  • از مواد شیمیایی برای بسته بندی استفاده نشود.
  • سبک باشد.
  • قیمت تمام شده مقرون به صرفه ای داشته باشد.
نکات مهم در طراحی بسته بندی نان استاندارد

نکات مهم در طراحی بسته بندی نان استاندارد

به یاد داشته باشید که بسته بندی شما باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد. در غیر این صورت مجاز به استفاده از آن نخواهید بود. برای آنکه بتوانید یک بسته بندی با رعایت استانداردها و ضوابط تعیین شده داشته باشید، باید به یک سری نکات دقت کنید. از مهم ترین این نکات عبارتند از:
  1. محافظت: بسته بندی باید به نحوی طراحی شود که نان در طول حمل و نقل به صورت سالم حفظ شود و از خراب شدن یا خرد شدن جلوگیری کند.
  2. بهداشت: بسته بندی باید بهگونه ای باشد که آلودگی ها به آن نفوذ نکنند. همچنین از مواد اولیه درجه یک ساخته شود تا ایمن و باکیفیت باشد.
  3. اطلاعات: بسته بندی باید حاوی اطلاعات مفید در مورد محصول، تاریخ انقضاء و راهنمای استفاده باشد. شما می توانید در کنار این اطلاعات نام برند خود را هم درج کنید تا مشتریان در قفسه های فروشگاه به راحتی شما را پیدا کنند.
  4. جذابیت: طراحی بسته بندی نان باید جذاب و جالب باشد تا مشتریان را به خود جلب کند و میزان فروش محصول را افزایش دهد.
  5. سادگی: بسته بندی نان باید ساده آسان باز شو باشد تا مشتریان به راحت ‌ترین شکل ممکن نان را استفاده کنند و حین خارج کردن نان خرد نشود.
نمونه و ایده برای بسته بندی نان

نمونه و ایده برای طراحی بسته بندی نان

بسته بندی نان به شیوه های مختلفی انجام می شود و برخلاف طراحی بسته بندی همبرگر، از انجایی که یک محصول خشک است و بودن در دمای محیط در کوتاه مدت باعث فساد و خرابی آن نمی شود، کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

اما در طراحی بسته بندی نان با گزنیه های مختلفی مواجه خواهید بود که باید بتوانید بهترین آن ها را انتخاب کنید. از این رو بهتر است به سراغ ایده برای بسته بندی نان بروید؛ ایده های ناب و جدید که هم باعث متفاوت بودن محصول شما می شود و هم می تواند از نان محافظت کند. بررسی نمونه بسته بندی های نان نیز به شما کمک می کند تا انتخابی رضایت بخش و مناسب داشته باشید.

  جمع بندی مجموعه استودیو فهار با استفاده از تجهیزات روز و مهارت متخصصین خود می تواند در سریع ترین زمان بهترین طراحی بسته بندی نان را برایتان انجام دهد. شما می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما هم بهره مند شوید و یک بسته بندی شیک و زیبا برای محصولاتتان داشته باشید که قیمت تمام شده مناسبی هم دارد و تاثیر زیادی روی قیمت فروش محصول نمی گذارد.
4.5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه