بسته بندی گیاهی مواد غذایی و مناسب برای محیط زیست

بسته بندی گیاهی مواد غذایی

درباره بسته بندی های سبز چه می دانید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که بسته بندی های پلاستیکی، چقدر زباله وارد طبیعت می کنند؟ یکی از خاص ترین و جدیدترین نوع بسته بندی ها در صنعت بسته بندی امروز، بسته بندی گیاهی است که برای مواد غذایی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بسته بندی گیاهی دوباره به چرخه طبیعت باز می گردد و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

این نوع پوشش به خوبی از مواد غذایی در برابر میکروب و الودگی و دیگر عوامل محیطی محافظت می کند و قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.

اهمیت جنس بسته بندی مواد غذایی

اهمیت جنس بسته بندی مواد غذایی

موادغذایی جزو حساس ترین محصولاتی است که باید به بسته بندی آن توجه ویژه ای داشته باشید. طراحی لیبل بسته بندی مواد غذایی باعث می شود تا در برابر بیماری ها، عوامل آلوده کننده و… ایمن باشند و به صورت کاملا سالم به دست مصرف کننده برسند. همچنین برخی از این مواد باید در شرایط خاصی نگهداری شوند و تنها یک بسته بندی ایده آل است که می تواند این شرایط را فراهم کند. از طرفی:

  • بسته بندی مناسب باعث افزایش عمر مفید مواد غذایی می ‌شود و مانع از خراب شدن زودهنگام آن ها می شود.
  • مانع از تغییر رنگ مواد غذایی، حفظ خاصیت و رنگ آن ها می شود.
  • طراحی بسته بندی آجیل یا هر محصول دیگری، یک ترفند هوشمندانه برای تبلیغات هم می باشد.

برای بسته بندی مواد غذایی امروزه از مواد و متریال های مختلفی استفاده می شود که هر یک از آنها، مشخصات و ویژگی های به خصوصی دارند. بسته بندی های محیط زیست که امروزه بسیار ترند شده اند، یکی از جدیدترین آنها است که علاوه بر محافظت و نگهداری از مواد غذایی و امکان جابه جایی آسان، هیچ آسیبی هم به محیط زیست وارد نمی کند.

به همین خاطر یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انتخاب محصولات غذایی و خوراکی ها است. اما این بسته بندی برای کدام محصولات مورد استفاده قرار می گیرد؟ طراحی بسته بندی فست فود یکی از رایج ترین موارد استفاده از بسته بندی گیاهی است. علاوه بر آن برای سبزیجات، مواد غذایی خشک، خشکبار و… هم از بسته بندی پایدار استفاده می شود.

مزایای بسته بندی گیاهی مواد غذایی

مزایای بسته بندی گیاهی مواد غذایی

بسته بندی گیاهی مواد غذایی به معنای استفاده از مواد بسته بندی طبیعی و گیاهی مانند: کاغذ، کتان، پارچه و … است. این ویژگی باعث می شود تا در طراحی نایلون بسته بندی کود نیز از این بسته بندی ها استفاده نمود. البته امروزه ترکیبات مختلفی در این بسته بندی ها به کار گرفته می شود تا مقاومت بالایی هم داشته باشند و به صورت غیر قابل نفوذ مورد استفاده قرار گیرند. اما چرا باید از بسته بندی پایدار یا همان گیاهی برای مواد غذایی استفاده کنیم؟ این بسته بندی چه مزیت هایی دارد؟ در پاسخ به این سوالات، می توان گفت:

  1. حفظ سلامت محصول: بسته بندی گیاهی به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی که برخی از آنها می تواند حاوی سموم باشد، باعث حفظ سلامت محصولات غذایی می ‌شود.
  2. حفظ محیط زیست: استفاده از بسته بندی تجدید پذیر منجر به کاهش آلودگی هوا، خاک و آب شده و در نتیجه حفظ محيط زيست را تضمین می کند.
  3. قابلیت تجزيه: بسته ‌بندی های گياهی قابل تجزيه هستند و در نتيجه تخريب شده و به حفظ منابع طبيعی و بازسازی منابع جديد کمک می کند.
  4. قیمت مناسب: باید بدانید که هزینه طراحی بسته بندی گیاهی نیز به نسبت ارزان تر بوده و یک گزینه مقرون به صرفه است.

نمونه بسته بندی گیاهی مواد غذایی

نمونه بسته بندی گیاهی مواد غذایی

بسته بندی های گیاهی حالت کاغذی و پارچه ای دارند اما شکل، ابعاد و نحوه اجرا آنها باهم فرق می کند. بسته به نوع محصول خود می توانید این بسته بندی را انتخاب کنید. اما بررسی نمونه بسته بندی گیاهی مواد غذایی به شما کمک می کند تا در طراحی بسته بندی خود خلاقیت به خرج دهید.

شما با طراحی لیبل مواد غذایی و چسباندن آن ها روی بسته بندی هم می توانید ضمن معرفی محصول و جلب نظر مشتریان یک تبلیغ مفید هم داشته باشید. ما در مجموعه استودیو گرافیک فهار زیبا ترین و حرفه ای ترین بسته بندی های گیاهی را برای مواد غذایی شما طراحی و اجرا می کنیم.

 

جمع بندی

بسته بندی های گیاهی علاوه بر تمام مزیت هایی که دارند، می توانند این حس را به مصرف کننده انتقال دهند که محصول شما کاملا طبیعی و سالم و حتی ارگانیک است. اگر هنوز در انتخاب این بسته بندی تردید دارید یا نمی دانید چنین بسته بندی برای محصول شما مناسب است یا خیر می توانید همین حالا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید. ما به شما کمک می کنیم تا بسته بندی جذاب و حرفه ای اما دوستدار محیط زیست داشته باشید.

4.7/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه