طراحی سررسید، سالنامه و انواع تقویم
مهمترین هدف از چاپ سالنامه و تقویم نشان دادن تاریخ روزانه است. و هر شرکتی فقط یک سال فرصت دارد تا با سالنامه تبلیغ خود را نشان دهد. هر کسب و کاری متناسب با حوزه کاری که دارند سالنامه را طراحی و چاپ میکنند. هر شرکت متناسب با حوزه کاری خود سررسید یا تقویم را چاپ می کند. برخی فقط موضوعات عمومی و برخی نیز فقط تبلیغات محصول یا خدمات خود را پوشش میدهند. که مهمترین بخش در طراحی گرافیکی نیز انتخاب موضوع است. برخی افراد نیز وجود دارند که برای خاص بودن در بین رقبا و همکاران سررسید یا سالنامه خود را به صورت اخصتصاصی طراحی میکنند. با طراحی سالنامه علاوه بر شکل گیری برند درون سازمانی، میتوان مشتریان را بدون هزینه مجدد، برای حداقل یکسال مورد تبلیغ قرار داد. بهترین زمان برای سفارش سالنامه، سه ماهه آخر هر سال است. هر تقویم یا سالنامه بر اساس چند ویژگی (سایز، نوع برش، جنس) به دستهبندیهای مختلفی تقسیم میشوند.
طراحی تقویم رومیزی
تقویم رومیزی از جمله هدایای تبلیغاتی هستند که می توانید برای معرفی برند و کسب و کار خود به اقشار مختلف ارائه کنید. ویژگی مثبت تقویم تبلیغاتی این است که افراد قرارهای ملاقات و یادداشت های مهم خود را در آن می نویسند و به همین خاطر همواره در برابر دید مشتریان قرار دارد. ضمن آن که دوستان و همکاران آن ها نیز در معرض آشنایی با کسب و کار شما قرار خواهند گرفت. تقویم رومیزی یک دسته بندی کلی برای تقویمهای رومیزی است که چند زیرمجموعه دارد. اکثر این مدل تقویم ها به صورت ایستاده طراحی میشوند و فقط تفاوتهایی در جزئیات دارند. طراحی تقویم رومیزی اداری جای مانور زیادی دارد.
طراحی تقویم دیواری
چاپ تقویم دیواری یکی از خدمات مجموعه فهار است. همانطور که می دانید، تقویم های دیواری یکی از پرکاربردترین محصولات به خصوص برای تبلیغ برند ها و شرکت های مختلف است که در نوع تک برگ و چند برگ ارائه می شود.
طراحی سررسید اروپایی
سررسید اروپایی یکی از انواع سررسیدهای موجود در بازار است. این سررسیدها همانطور که از نام آنها پیدا است، در اروپا تولید میشوند. به دلیل اینکه سایز سررسیدهای اروپایی در بین دسته بندی سررسیدهای ایرانی وجود نداشت، این سررسیدها از حدود ده سال پیش با این عنوان وارد بازار ایران شده و ایرانیزه شدند. این سررسیدها با عنوانهای سررسیدهای رقعی باریک و یا پالتویی نیز شناخته میشوند. به دلیل وجود نداشتن استاندارد قطعی برای این سررسیدها در ایران، سررسیدهای اروپایی همچنان در قطعهای مختلف اما نزدیک به هم تولید میشوند.
طراحی تقویم خشتی
سالنامه خشتی به قطع سررسید اطلاق می شود. قطع به اندازه درازا و پهنای کتاب می گویند. از قدیمی ترین نوع قطع های کتاب، قطع خشتی است که به صورت مربع می باشد. سایز متدوال در این نوع سررسید ۱۹×۱۹ و یا ۲۳×۲۳ می باشد.
سررسید رحلی / سلطانی / وزیری
سررسید رحلی به دلیل اندازه نسبتا بزرگ آن مصرف کمتری نسبت به سایر اندازه های سررسید دارد. قطع رحلی سررسید در اندازه حدود 28 × 21 سانتیمتر نزدیک به سایز کاغذ A4 می باشد که معمولا کاتالوگ ها در قطع رحلی تولید و عرضه میگردد. سررسید رحلی بیشتر به صورت نفیس تولید و عرضه می گردد که به دلیل گران بودن، این سررسید در تیراژ پایین استفاده میشود.
طراحی تقویم پالتویی
تقویم جیبی یا پالتویی در اندازه 16.5 در 8 سانتی متر که اندازه اش آن را در ردیف تقویم های جیبی یا پالتویی قرار می دهد اما در عین حال بیشتر ویژگی های تقویم های معمولی بزرگ را دارد. این محصول با کیفیت، چاپ شده بر روی کاغذ مرغوب در سایز جیبی یا پالتویی و با جلد چرم پرسی مصنوعی می باشد. طراحی جذابش آن را مناسب برای هر سلیقه ای ساخته است.
مشاوره تخصصی
جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست خدمات شماره خود را وارد نمایید.
قیمت طراحی سررسید
تخفیف : استودیوی فهار، تعرفه های طراحی خود را با 15 الی 25 درصد تخفیف، نسبت به تعرفه های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، برای مشتریان عزیز خود در نظر گرفته است.
میلیون تومان
- روزشمار، هفته شمار، ماہ شمار، هر مورد
- زمان تحویل : حدود 5 روز کاری
مراحل طراحی سالنامه یا سررسید
پرسونای مخاطب مهم ترین بخش قبل از شروع طراحی و چاپ سالنامه است و طراح باید بداند که سررسید را برای چه دسته ای از مردم طراحی میکند. مرحله دوم انتخاب سایز مناسب که بر اساس سن مخاطب و جنسیت آن باید انتخاب شود. مرحله بعد بخش لوگو (نشانه، آرم) و نام شرکت سفارش دهنده است که معمولا روی جلد استفاده شود و برای طراحی صفحات داخلی سالنامه های عمومی از طرح های آماده استفاده می شود. در کل هر تقویم از سه بخش مقدمه، تقویم روز و اطلاعات تشکیل شده است که بخش سوم همه سالنامه ها به یک صورت طراحی میشود.
مراحل طراحی سالنامه اختصاصی
برخی از شرکت ها برای معرفی محصول یا خدمات خود سالنامه اختصاصی طراحی و چاپ میکنند. برای چاپ سالنامه های اخصاصی از چند مدل استفاده میکنند.
- بخش اول سررسید یعنی جلد و مقدمه به صورت اختصاصی طراحی میشود و بخش های دیگر به صورت طرح های پیش فرض استفاده میشود.
- در طرح دوم از لوگو و نام تجاری علاوه بر جلد سالنامه در صفحات داخلی سالنامه نیز استفاده میشود. همچنین میتوان در بین تقویم روز از تبلیغ محصول یا خدمات به صورت طراحی اختصاصی استفاده کرد.
- در طرح سوم تمام سررسید صفر تا صد اختصاصی طراحی میشود. از لوگو و نام تجاری روی جلد، صفحات داخلی و بخش سوم (اطلاعات) استفاده میشود. چاپ این مدل سالنامه از لحاظ قیمتی نیز به صرفه تر نسبت به دو مدل قبلی است.
همانطور میدانید سالنامه فقط یک سال تاریخ انقضا دارد و پس از آن استفاده ای از سالنامه نمیشود. به همین دلیل باید در چاپ سالنامه دقت کنید که جنس خوبی داشته باشد. همچنین شما فقط یک سال فرصت دارید محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید.