EN
EN

برندینگ و توسعه برند در استودیو فهار

برندینگ (branding) تقلید کورکورانه برندهای بین المللی، طراحی لوگو و طراحی برندبوک، ساخت تیزرهای پر زرق و برق و تبلیغات بیگ بنگ نیست! برندینگ یک پروسه مستمر از کیفیت است که طراحی گرافیک در خدمت تداعیات برند قرار می گیرد. هر برند برای رشد و ارتقا در نقطه شروع به سه بال اساسی طراحی گرافیک، مارکتینگ و چاپ و بسته بندی نیاز شدید دارد. در برندسازی علاوه بر بازاریابی، نیاز به بازارسازی و بازاربانی دارید. برندهای بزرگ هزینه و ارزش زیادی را برای برندینگ سازمانی و روابط عمومی اختصاص می دهند چرا که دریافته اند برندسازی چیزی است که دیگران راجع به شما می گویند نه چیزی که شما راجع به خود می گویید.

نام تجاری؛ اولین گام محکم برای ورود به مارکت

چراغ راهنما برای نجات از سیاهچاله های تبلیغاتی

کلاغ خبرچین؛ تکنیک اهرم برای وایرال سازی

یک روش مناسب برای پاس کردن تست ام وی پی

خلق کاراکتر تبلیغاتی؛ جادوی جذابی برند و فراتر از زمان و مکان

نام تجاری یا برند

برندینگ یک روش موثر بازاریابی است که طی آن برند شما شکل میگیرد و در اذهان مخاطبان شما باقی می ماند. با برندینگ کسب و کارتان، در میان سایر رقبا توجه خریداران  را به خود جلب کنید. توسعه‌ی برند شما را برجسته می‌ کند و کسب و کار شما را به مرحله‌ی بعدی می برد. به عبارت دیگر اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید، حتما نیاز دارید تا برند خود را توسعه دهید. طراحی لوگو تایپ برند لوناک توسط استودیو توسعه برند فهار را در مقابل مشاهده می کنید. شرکت آرشام ترنج آریا در سال 98 سفارش این طرح را داده است.

برند بوک

برند بوک در تعریف ساده یعنی یک دفترچه راهنمایی است که شما برای مخاطبان تان در خصوص برند خود می دهید. برندبوک یکی از اجزای جدایی ناپذیر استراتژی بازاریابی است. برندبوک شامل تمام عناصری است که برند شما را می‌سازد، این عناصر از اصول پایه‌گذاری آن برند (ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها…) گرفته تا هویت بصری آن (لوگو، رنگ‌ها، تصاویر و…) می باشد. برند بوک باید منعکس کننده عناصر متمایزی باشد که برند شما را اصیل و منحصر به فرد می کند. این اجازه می دهد تا یک شخصیت برند قوی ایجاد کنید و با صدای واضح و ثابت صحبت کنید. عکسی که مشاهده می کنید نمونه کار طراحی برندبوک موسسه دانش بنیان برکت توسط استودیو توسعه برند فهار است.

پروموشن

پروموشن در بازاریابی به معنی اطلاع رسانی در مورد یک برند است. طی این فرایند در مورد محصول یا خدمات آن برند افزایش آگاهی صورت می گیرد. پروموشن شامل چندین بخش است:

  1. تبلیغ یا پروموشن محصولات و خدمات
  2. توسعه تصویر یک برند
  3. اطلاع رسانی به مشتریان
  4. نشان دادن برتری نسبت به رقبا
  5. تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی
  6. پروموشن برای فروش و …

مشاوره تخصصی​

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست خدمات شماره خود را وارد نمایید.

سمپلینگ

سمپل یعنی یک نمونه از محصولی که قرار است به بازار عرضه شود و سمپلینگ در بازاریابی یعنی تعدادی از آن سمپل ها را به افراد مختلف می دهیم و نظر افراد در رابطه با آن محصول سنجیده می شود. جمع آوری داده ها از کل جمعیت یک بازار پرهزینه و زمان بر خواهد بود. بنابراین، محققان بازار نمونه‌گیری‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند که از طریق طراحی و تحلیل دقیق، بازاریابان می‌توانند اطلاعاتی در مورد بازار انتخابی خود به دست آورند.

مسکات (کاراکتر تبلیغاتی)

مسکات تبلیغاتی بسیار تاثیر گذار است و به برندینگ کسب و کار بسیار کمک می‌کند. ممکن است شما در ابتدا فکر کنید هزینه کردن برای مسکات نیاز نیست ولی باید بدانید که ممکن است در ابتدای کار هزینه مسکات را بپردازید و باعث رشد چندین برابری برند شما شود. مسکات به دلیل جذاب بودن در ذهن عموم مردم باقی می‌ماند و کار شما برای برندینگ بسیار راحت می‌شود. مسکات باعث می‌شود برند شما مدت زمان بسیار زیادی در یادها باقی بماند

برندینگ و سوالات پر تکرار در این حوزه

ساخت یک برند یک پروسه طولانی و البته لذت بخش است. قبل از هر چیزی، تحقیقات بازار ، شناسایی فرصت ها و تهدیدها و تشخیص نیاز می تواند دلیل ورود شما به یک مارکت یا شیفت به یک مارکت دیگر باشد. قبل از اقدامات قانونی برای ثبت برند از یک مشاور متخصص در زمینه انتخاب نام برند کمک بگیرید، بنچ مارک اولیه از رقبا می تواند دید وسیعی به شما برای فعالیت در یک بازار چالشی بدهد.

اولویت بندی برای حضور در رسانه ها و محاسبه فایده ی هزینه، می تواند تغییر اساسیدر  جایگاه برند شما ایجاد کند. همچنین فعالیت مستمر راز بقا در مارکت است. سعی کنید با یک هزینه معقول، یک کمپین 360 برای تست بازار انجام دهید. بنچمارک و شناسایی رقبا تا حد زیادی می تواند تهدیدها و فرصت ها را شناسایی کنید.

تعریف و طراحی درست برندبوک بر اساس هویت بصری حرفه ای تأثیر زیادی بر یکپارچه بودن شخصیت برند شما در طول چندین سال دارد و باعث ماندگاری، ارتقا برندینگ سازمانی و حتی افزایش فروش در رقابت های سنگین می شود.

تاثیر برندینگ در فروش و صادرات

کشور ایران  قابلیت بالقوه صادرات دارد به دلایل زیادی از قبیل نیروی منابع انسانی و همچنین شرایط آب و هوایی و حضور در خاورمیانه و… مواردی که صادرات زیادی دارند از جمله: صنایع دستی، خشکبار، مواد غذایی، محصولات ارگانیک، محصولات نانو و هزاران کالا و خدمات دیگر ولی متاسفانه از یک نکته اساسی که اهرم پیش برنده فروش در مارکت جهانی هست غافل هستیم  به اسم برندینگ هست، برندینگ برای یک کالا گستره وسیعی از مفاهیم نظیر بیزینس مدل، استاندارد سازی، طرح‌های توسعه‌ای، انتخاب صحیح نام تجاری، طراحی لوگو، طراحی هویت بصری، بازارسنجی، بسته بندی جذاب، تبلیغات و پروموشن اصولی و ….. را در بر میگیرد که اگه با افراد غیر حرفه‌ای انجام شود  نتیجه‌ای که دربر دارد صرفا هزینه‌های فراوان و سرخوردگی است. تمام تلاش ما در استودیو توسعه برند فهار این هست که با دانش و تجربه، شما را در راه ساختن هویت بصری برند کالا و خدماتتون یاری کنیم.‌

با مشاوره برندینگ سریع تر و با ریسک کمتری به هدف خود برسید.
4.2/5-(11امتیاز)