EN
EN

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتور های جست و جو

اگر قبلا سئو را بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine optimization) می‌دانستند امروزه سئو را می‌توان بهینه‌سازی برای تجربه کاربری دانست! با هوشمندتر شدن گوگل، بر خلاف گذشته دیگر با تنظیم محتواها برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو، نمی‌توان با هر قیمتی در صفحه اول و در لینک‌های ابتدایی ظاهر شد. برای درک اثرگذاری و به صرفه بودن هزینه‌های سئو، عمر تبلیغات در یک روزنامه، یک مجله و استوری یک اینفلوئنسر را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد رزرو هر کدام از این جایگاه‌های تبلیغاتی عمر محدودی داشته و موجب هزینه‌های سریالی خواهد شد.

tecnical seo

جهت سفارش پروژه سئویی وبسایت خود می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

سئوی تکنیکال

سئوی تکنیکال شامل رعایت مواردی در نشانه گذاری ها و کدهای یک صفحه از سایت شماست. در سئوی تکنیکال در کلماتی که می خواهید در آنها رتبه بگیرید، کار میشود و به ربات های گوگل سایت خودتان را معرفی میکنید. سئوی تکنیکال مرحله دوم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که طی آن ساختار صفحات سایت به کلی بررسی و از لحاظ سئویی ویرایش و بازطراحی می شود. مواردی نظیر: اسکیماها، متادیسکریپشن ها، تایتل تگ ها، چگالی کلمات کلیدی و… مورد بررسی قرار میگیرند.

سئوی خارجی (Off-Page SEO)

استراتژی سئوی خارجی یا آف پیج با هدف کسب اعتبار و رنک بهتر در گوگل و بین رقبا برای کسب نتایج بهتر است. در صنعت ها و حوزه های مختلف شاهد سطح رقابت های مختلف هستیم که مشخص کننده میزان باجت تبلیغاتی و حجم پروژه برای کسب نتیجه ایده آل خواهد بود. در سئوی خارجی از تکنیک های زیادی مانند ریپورتاژ، بلک لینک، سوشال سیگنال و ... استفاده می شود. سئوی خارجی همانند یک شمشیر دو لبه است و در صورت استفاده نکردن از دانش یک متخصص این حوزه، ممکن است دچار جریمه های سنگینی همانند پنالتی شدن وبسایت و از دست دادن بخش یا رنک کل صفحات خود باشید. از دیگر تکنیک های سئو خارجی می توان به شبکه های اجتماعی، سئوی محلی و ... اشاره کرد.

افزایش سرعت سایت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سایتی را باز کنید و سرعت آنقدر پایین باشد که کلا منصرف شوید و از آن سایت بیرون بیایید و این یک تجربه کاربری بسیار بد است که می تواند باعث از دست رفتن مشتریان شود. سرعت باز شدن سایت، امروزه یک استاندارد جهانی است و علاوه بر بهتر شدن تجربه کاربری در سئوی سایت شما نیز بسار تاثیر گذار است. از سال 2014 به بعد گوگل سرعت سایت را یکی از فاکتورهای مهم سئو، عنوان کرده است؛ یعنی به سایتها یی که سرعت لود مناسبی ندارند نمره پایین تری لحاظ میکند و امکان سقوط رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجوی گوگل وجود دارد.

سئو متنی

در این فرآیند کلیه متون سایت شما با توجه به کلمات کلیدی هدف گذاری شده سئوی متنی می شود که طی آن، آن صفحه پتانسیل رتبه گیری در یک کلمه کلیدی مخصوص در صفحه نتایج پیدا می کند. تا زمانی که سئوی متنی شما انجام نشده باشد، سایر مراحل بی نتیجه خواهد بود. این اولین مرحله در سئوی ساختار محتوای سایت شماست. با این کار شما به موتورهای جستجو می فهمانید که موضوع آن صفحه از سایت شما چیست تا بتوانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند جذب نمایید.

سئوی ویدئویی

سئو ویدیویی

سئوی ویدیویی به معنی اضافه کردن تعدادی آیتم به وسیله کدهایی به یک صفحه از سایت است. یعنی با این کار به موتورهای جستجو بهتر میفهمانید که ویدیوی شما در رابطه با چیست تا بتواند ویدیوی شما را بهتر به مخاطباتان نشان دهد. مثلا اگر شما ویدیویی تبلیغاتی در یک حوزه خاص تولید کرده اید، با سئوی ویدئویی، گوگل آن را فقط به مخاطبان هدف که مشتریان شما هستند نمایش دهد. همچنین اگر رقبای شما سئوی ویدیویی انجام نداده باشند، شما می توانید با استفاده از سئوی ویدیویی از آنها پیشی بگیرید.

گوگل ادز

همانطور که می دانید سئوی سایت فرآیندی طولانی مدت بوده و بعضاً در صورت سخت بودن رقابت؛ نتیجه گیری و رسیدن به هدف کمی طولانی تر می شود؛ لذا تا زمان به نتیجه نشستن سئوی سایت، از خدمات گوگل ادورز استفاده می کنیم. گوگل ادورز این قابلیت را دارد تا کمتر از 24 ساعت سایت شما را در صفحه اول نتایج گوگل نمایش دهد. و شما برای ورود کاربر به سایتتان مبلغی را می پردازید. همچنین گوگل ادز امکانات پیشرفته ای نظیر: زمانبندی نمایش تبلیغات، انتخاب کشور یا منطقه خاص برای نمایش، ارائه گزارشات آماری کامل و … را دارد.

سئوی تصاویر

در سئوی تصاویر المان های خاصی به عکس شما الحاق می شود تا موتورهای جستجو بتوانند محصول شما را بشناسند. مثلا کسی که در جستجوی یک کالایی است، هنگامی که آن را در گوگل سرچ می کند در قسمت تصاویر گوگل محصول شما را نیز به آن شخص پیشنهاد می دهد و از طریق سئوی تصاویر سایت امکان اینکه کاربران، راحتتر بتوانند محصول شما را پیدا کنند، احتمال بیشتری دارد.

سئو صوتی

اگر دست یابی به مشتری با سرعت و نرخ تبدیل بالا برای کسب و کار شما مهم است یک کمپین گوگل ادز بهترین گزینه است. رفته رفته سرچ صوتی توسط کاربران افزایش پیدا می کند. سرمایه گذاری برای ظاهر شدن در جستجوهای صوتی می تواند برگ برنده شما برای آینده باشد. چون به شدت آینده سئو به سوی پادکست ها حرکت میکند و هر برندی حتماً در صورت محروم بودن از سئوی ویدیویی، بایستی سئوی صوتی را در اولویت انجام موفقیت خود قرار دهد

سئوی صوتی

سوالات متداول در حوزه سئو

استراتژی سئوی خارجی یا آف پیج با هدف کسب اعتبار و رنک بهتر در گوگل و بین رقبا برای کسب نتایج بهتر است. در سئوی خارجی از تکنیک های زیادی مانند ریپورتاژ، بلک لینک، سوشال سیگنال و … استفاده می‌شود. از دیگر تکنیک های سئو خارجی می‌توان به شبکه‌های اجتماعی، سئوی محلی، PR، کامنت مارکتینگ، پست مهمان، سندیکای محتوا و … اشاره کرد. در سئوی خارجی ابزارها به کمک شما می‌آیند تا درک بهتری از وضعیت وبسایت خود از نظر حجم لینک سازی، میزان محتوای اسپم، درجه و اعتبار سایر وبسایت ها و … داشته باشید.

تمام موارد تکنیکالی که می‌توان بر روی وبسایت اعمال کرد در دسته سئوی آن پیج قرار می گیرد. تلاش برای تطابق سایت موجود با الگوریتم های مختلف گوگل و توجه به نیازهای کاربر است.

تمام موارد تکنیکالی که می توان بر روی وبسایت اعمال کرد در دسته سئوی آن پیج قرار می گیرد. سئو شبیه یک چرخه بی پایان است چرخه ای که از جنس تعریف، کنترل، اندازه گیری و تعریف مجدد تاکتیک ها و تکنیک ها. در بهینه سازی یک وبسایت، شما ابتدا باید وبسایت را در بهینه ترین حالت تنظیم کنید. ابزارهای مختلف برای تست و ریپورت سرعت، دیباگ ارورها و … به کمک شما می آیند تا بهترین ورژن سایت خود را ارائه دهید. سئوی داخلی یا آن پیج، تلاش برای تطابق سایت موجود با الگوریتم های مختلف گوگل و توجه به نیازهای کاربر است. سئوی اصولی یکی از مهمترین اصولی است که نباید از چارچوب آن خارج شوید تکیه بر تکنیک های کلاه سیاه و روش های سئوی کلاه خاکستری که ریسک زیادی دارند ممکن است آسیب های جدی به کسب و کار شما وارد کند و پروسه رشد وبسایت شما را حتی با تاخیرهای چند ساله مواجه کند. در سئوی داخلی تولید محتوا و لینک سازی داخلی جز اصلی ترین مراحل هستند. تولید محتوا همیشه پادشاه نیست بلکه این توزیع درست محتواست که می تواند ارزشمند باشد.

4/5-(1امتیاز)