نکات مهم در عکاسی از محصول + نمونه کار در استودیو فهار

عکاسی از محصول
نمونه کارهای عکاسی محصول

عکاسی از محصول مهم ترین عامل موفقیت شما در فروش محصول خواهد بود. مخصوصا در دنیای امروز که فروش آنلاین محصولات بسیار رواج یافته و کاربران خرید خود را از طریق سایت و پیج های اینستاگرامی انجام می دهند. به عبارتی تصاویر محصولات همان ویترین مغازه و فروشگاه شما خواهند بود. هرچه باکیفیت تر باشد و جزئیات را دقیق نشان دهد، توجه مصرف کنندگان را بیشتر جلب خواهد کرد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اهمیت عکاسی از محصول در توسعه برند

عکاسی از محصولات برای جذب مشتری و افزایش فروش آنها عاملی بسیار مهم است که نباید به آن بی توجه باشید. عکس‌ های با کیفیت و حرفه ‌ای از محصولات، به مشتریان کمک می‌ کند تا بهترین تصویر از محصولات شما را ببینند و به راحتی تصمیم به خرید بگیرند.

علاوه بر این، عکس‌ های با کیفیت محصولات نشان دهنده حرفه ‌ای بودن شما در نظر مشتریان است و باعث اعتماد بیشتر آنها به شما و محصولات شما خواهد شد. در نتیجه، عکاسی حرفه ‌ای از محصولات، تاثیر قابل توجهی در جذب مشتری و افزایش فروش آن دارد.

شما باید بدانید که عکاسی محصول ابزاری برای فروش و تبلیغات شما است. شما با این تصاویر می توانید در رسانه های مختلف تبلیغ و حتی برندسازی کنید. درست است که عکاسی تبلیغاتی با عکاسی از محصول متفاوت است اما می توانید از تصاویر محصول در تبلیغات هم استفاده نمایید.

انواع عکاسی محصول

انواع عکاسی محصول

عکاسی از محصول برای سایت، صفحه اینستاگرام و دیگر رسانه ها استفاده می شود. همانطور که کاربردهای متنوعی دارد، دارای انواع مختلفی هم هست که با هم فرق می کنند. انواع عکاسی از محصول عبارتند از:

عکاسی تبلیغاتی

در این نوع عکاسی، محصول به شکل حرفه ای و با استفاده از نوردهی و زاویه های مناسب عکس گرفته می شود تا برای تبلیغات و فروش محصول استفاده شود. جذابیت بصری خارق العاده ای دارد و پس زمینه آن ساده و سفید نیست.

عکاسی تکی از محصول

در این نوع عکاسی، از محصولات با دقت و رزولوشن بالا تصویر برداری می شود و محصول در مرکز تصویر قرار می گیرد. معمولا پس زمینه سفید و تک رنگ دارد. می توان برای سایت، کاتالوگ و… از آن ها استفاده کرد.

عکاسی گروهی

در عکاسی گروهی تعدادی از محصولات مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته می شود. در چنین عکاسی باید به ارتفاع محصولات، جنس، تم رنگی و دیگر مشخصه های آن ها توجه کنید تا تناسب مناسبی باهم داشته باشند.

نکته مهم: البته باید بدانید که عکاسی از محصول بسته به نوع محصول هم با هم فرق می کند.

نکات مهم و کلیدی برای عکاسی حرفه ای از محصول

نکات مهم و کلیدی برای عکاسی حرفه ای از محصول

عکاسی از محصول تکنیک های خاص خود را دارد. این تکنیک ها بسته به نوع عکاسی با هم فرق می کند. برای مثال: در عکاسی طلا جواهرات باید ظرافت و زیبایی را بیشتر به نمایش بگذارید، در صورتی که در عکاسی از پوشاک کیفیت و راحتی لباس اهمیت بیشتری نسبت به ظرافت آن دارد. از سری نکات مهمی که در عکاسی از تمامی محصولات مهم است و باید به آن توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نورپردازی: استفاده از نور مناسب و صحیح برای نمایش محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. از نور طبیعی یا نورهای مصنوعی با کنترل دقیق استفاده کنید تا محصول به درستی نمایش داده شود.
  2. زاویه دید: انتخاب زوایای مناسب برای عکس ‌برداری محصول، به شما کمک می‌ کند تا وجه های قابل توجه و جذاب محصول را به خوبی نشان دهید.
  3. پس‌ زمینه: استفاده از پس ‌زمینه مناسب و ساده، به شما کمک می ‌کند تا تمرکز بیننده را بر روی محصول جلب کنید و آن را به خوبی نشان دهید. بهتر است تا حد امکان از بک گراند شلوغ با جزئیات زیاد استفاده نکنید.
  4. استفاده از لنز مناسب: استفاده از لنز‌های با کاربردهای خاص (برای مثال، لنز ماکرو برای عکس‌برداری از جزئیات)، به شما کمک می ‌کند تا عکس ‌برداری حرفه‌ ای‌تر و با کيفيت ‌تر داشته باشید. این نکته مهم در فیلمبرداری صنعتی تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی و… هم اهمیت دارد.

ایده های جذاب عکاسی از محصول

به یاد داشته باشید که استفاده از ایده های جدید و متفاوت هم می تواند عکس های شما را خاص نشان دهد. از ایده های تکراری دوری کنید و به سراغ یک چیدمان خلاقانه برای عکاسی محصول خود باشید. یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود تا عکاسی از محصول شما جذاب باشد، ژست محصول و مدل شما است. مخصوصا در عکاسی از پوشاک که اغلب از مدل استفاده می شود.

ژست مدل شما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی عکس محصول خواهد داشت. برخی از نکات تکمیلی و ایده عکاسی از محصولات جدید هم که به شما کمک می کند تا تصاویر منحصر به فرد داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید پس زمینه و چیدمانی متناسب با تم رنگی محصول خود داشته باشید.
  • از اکسسوری ها خاص برای دیزاین پس زمینه عکاسی استفاده نمایید.
  • از سایه و نور کمک بگیرید.
  • روتوش و ادیت حرفه ای را دست کم نگیرید.
  • بهتر است از پس زمینه بافت دار استفاده کنید.
نمونه عکاسی از محصول
نمونه کار عکاسی تبلیغاتی آبمیوه مجتبی ارمنستان ۱۴۰۰

نمونه عکاسی از محصول

عکاسی محصول لباس یا هر محصول دیگری، می تواند یک جرقه در ذهن شما باشد تا بتوانید به صورت خلاقانه از آنها الهام بگیرید و یک عکس متفاوت داشته باشید. از طرفی بررسی نمونه عکاسی از محصول به شما کمک می کند تا آنها را تحلیل کنید و به عنوان یک مخاطب نقاط ضعف و قوت عکس ها را بررسی نمایید تا در نهایت یک عکس بی عیب و نقص داشته باشید که توجه خریداران را به خود جلب می کند و می تواند انتظارات آنها را برآورده سازد.

عکاسی محصول لباس

عکاسی از پوشاک و لباس جزو رایج ترین نوع عکاسی از محصول است. چرا که با استقبال زیاد مشتریان روبه رو است. در عکاسی محصول لباس شما باید رنگ واقعی پارچه و همچنین بافت آن را به تصویر بکشید. نیاز به لنزهای قوی دارید و بهتر است تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید تا عکس شما نیاز به ادیت و روتوش نداشته باشد. هرچه تصویر واقعی تر باشد، مشتریان شما نیز وفادار تر خواهند بود.

عکاسی محصول آرایشی

عکاسی محصول آرایشی کار سختی نیست، چرا که اغلب محصولات در ابعاد کوچک هستند و می توان به راحتی روی هر پس زمینه ای از آنها تصاویر جذاب ثبت کرد. در عکاسی ادکلن و اسپری شما باید بتوانید محصول را در فضایی متناسب با نوع رایحه آن عکاسی کنید تا حس خوب را در بیننده القا نمایید. برای دیگر محصولات نیز این نکته صدق می کند. برای مثال: هنگام عکاسی از کرم و مرطوب کننده باید لطافت و نرمی آن را به تصویر بکشید.

عکاسی از محصول برای سایت

عکاسی از محصول برای سایت

عکاسی از محصولات برای فروش در سایت باید باکیفیت، دقیق، در ابعاد مناسب و همراه با لوگو و واترمارک باشد. مشتریان شما هنگام خرید از سایت نمی توانند محصول را لمس و مشاهده کنند. شما با یک عکس باکیفیت می توانید آن ها را راهنمایی و برای خرید مطمئن تر کنید. البته در کنار عکاسی محصول شما به طراحی لوگو حرفه ای هم نیاز خواهید داشت تا بتوانید محصولات خود را شخصی سازی کنید.

جمع بندی

قیمت عکاسی محصول بسته به نوع آن متفاوت است. عوامل مختلفی همچون تجهیزات، فضای تصویر برداری، میزان ادیت تصویر و… بر روی تعرفه عکاسی از محصولات اثر می گذارد. برای آنکه بتوانید با کم ترین هزینه بهترین بازدهی را دریافت کنید، بهتر است این کار را به یک تیم حرفه ای و متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار به عنوان بهترین شرکت طراحی گرافیک با عکاسان حرفه ای و تیم زبده می تواند جذاب ترین و باکیفیت ترین تصاویر را برای شما ثبت کند تا بتوانید جذابیت بیشتری از برند خود را به مخاطبان ارائه دهید.

4/5-(5امتیاز)

مطالب مشابه