فرصت‌های شغلی
EN
EN

عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن فقط یک عکس از یک شیشه عطر نیست. این تصویری از کاراکتر و شخصیت عطر است. بنابراین عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد. در عصری که مردم زمان و پول خود را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند، تصاویر فریبنده از محصول به امری حیاتی بدل شده است. عکاسی تبلیغاتی از عطر، که زمانی محدود به صفحات مجله بود، امروزه در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است.

عکاسی از ادکلن کوکو شنل

عکاسی تبلیغاتی از ادکلن چیست؟

عکاسی تبلیغاتی ادکلن به حوزه تخصصی عکاسی با تمرکز بر ثبت تصاویر باکیفیت و خلاقانه برای کمپین‌های تبلیغاتی اشاره دارد. این عکس‌ها معمولاً بطری ادکلن را نشان می‌دهند که اغلب به صورت خلاقانه با لوازم جانبی، پس زمینه زیبا و نورپردازی برای تداعی یک سبک زندگی خاص به نمایش در می‌آیند. هدف عکاسی از محصول این است که مصرف کنندگان را از طریق عکس با ماهیت و ویژگی‌های عطر جذب کند و آنها به خرید سوق دهد.

یک عکس تبلیغاتی خوب باید این احساس را به مشتری بدهد که آن محصول چه جایگاهی در زندگی او دارد، آیا نماینده جذابیت‌های ظاهری است یا خاطرات یک عشق عمیق را زنده می‌کند. عکاسی از ادکلن می‌تواند‌ یک سبک زندگی خاص را نشان دهد که در آن فرد خود را در آن سبک زندگی تصور می‌کند. عکاسی تبلیغاتی ادکلن به تجهیزات، دانش و خلاقیت نیاز دارد و اغلب توسط استودیوها و افراد متخصص انجام می‌شود.

عکاسی ادکلن آلوره

رازهای موفقیت در دنیای عطر و ادکلن

تصاویری که در فضای مجازی منتشر می‌شوند، تصاویری اصل، لطیف یا به‌ طرز جالبی الهام‌بخش هستند. بنابراین عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن باید چگونه باشد؟ عکاسی از ادکلن متفاوت از عکاسی تبلیغاتی از پوشاک خواهد بود و باید نکات مهمی را در آن رعایت نمود. مثل همیشه، موفقیت به تجزیه و تحلیل مشتری شما بستگی دارد. اگر درک درستی از مخاطبان خود، از جمله ارزش‌ها و خواسته‌های آن‌ها دارید، برای شروع در نقطه بسیار خوبی قرار دارید.

شما قبلاً عطری ساخته اید که مشتریان شما آن را دوست خواهند داشت. اکنون باید دلایلی پیدا کنید که باعث شود مشتری خرید کند. آیا عطر شما برای بانوان یا آقایان جذاب است؟ اگر عطر و ادکلن شما اغوا کننده، قدرتمند یا کاملاً اصیل است، پس عکاسی شما باید همان تصور را بر جای بگذارد.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن

  1. در مورد عکاسی تبلیغاتی رقبای خود تحقیق کنید، اما از آن ها تقلید نکنید، تصمیم بگیرید بهتر از آن ها عمل کنید. بهترین عکس های عطر روح رایحه را به تصویر می کشد. بنابراین منحصر به فرد بودن محصول خود را در نظر بگیرید. ویژگی های عطر و ارزش های نام تجاری خود را فهرست کنید. تصویری که می‌خواهید ایجاد کنید، اطلاعات حیاتی برای عکاس شما است.
  2. عکاسی از محصولات عطر تمایل به برانگیختن حالتی دارد که اغلب با استفاده از نور و سایه انجام می شود. یک عطر غلیظ و با احساس ممکن است با درخششی طلایی همراه باشد در حالی که رایحه ای تازه و تند با نورهای روشن و با طرافت تناسب بهتری دارد. نورپردازی قلمرو عکاسان با تجربه است که با استفاده از تجهیزات حرفه ای می توانند هر اثری را خلق کنند. اما سبک نورپردازی با توجه به شخصیت عطر می تواند توسط شما پیشنهاد شود. بنابراین قبل از ورود به استودیو کمی به نیازهای نورپردازی خود فکر کنید.
  3. پس‌زمینه و لوازمی که در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن انتخاب شده‌اند می‌توانند به بهبود وضعیتی که برای آن تلاش می‌کنید کمک کنند. یک پس‌زمینه با حال و هوای شرجی برای عطرهای شبانه مناسب است، در حالی که یک جعبه پر از گلابی ممکن است برای عطر بهاری عالی باشد. رنگ ها و جزئیات بطری عطر شما باید به عنوان بخشی از پالت در نظر گرفته شود که باید با برند کلی مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید که تصاویر به‌دست‌آمده جای خود را در وب‌سایت شما می‌گیرند، بنابراین باید با آن‌ متناسب باشند. در حالی که وسایل جانبی در قاب می‌توانند به دیده شدن عطر کمک کنند، اما با دقت کنید در مرکز توجه قرار نگیرند چرا که ستاره نمایش شیشه عطر شماست.
  4. خلاق باشید: تصویری که باعث می شود افراد نگاهی دوباره به آن بیندازند، زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. بطری های عطر در برابر گل های رز، پوست بدن، شن های صحرا و سیب های بریده شده عکسبرداری شده اند. درب را بردارید، بسته بندی را نشان دهید، یک ترکیب شگفت انگیز که ترکیبات عطر را منعکس می کند، اضافه کنید. بطری عطر خود را به عنوان بخشی از یک «داستان» نشان دهید: شاید بر روی یک میز آرایش جا خوش کرده، یا با عجله و شادی از داخل بسته بندی اش بیرون آورده شده باشد. کاری کنید با ایجاد نورپردازی مناسب و چیدمان دقیق بطری عطر در بهترین جای خود در قاب قرار گیرد. این یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود مخاطب متوقف شود و به عکاسی از عطر شما توجه کند!
  5. با وجود یک عکس شیشه عطر واقعا زیبا، یک عکاس خوب در پست پروداکشن به کار خود ادامه می دهد. در این مرحله می توانید رنگ ها را اضافه یا تقویت کنید. برخی از ویژگی‌ها را نیز می‌توان اضافه کرد.
  6. اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، به عکاسی از عطر محدود نشوید. در نظر بگیرید که عکس‌هایی ایجاد کنید که الهام‌بخش باشد یا مواد تشکیل دهنده عطر شما را نشان می‌دهند. از این عکس ها ممکن است در کاربردهای دیگر مثل ساخت تیزر اول ویدیو استفاده نمایید. برای یک بازار هدف جوان، عکاسی فشن ممکن است مسیر خوبی باشد، اگرچه اینفلوئنسرها ممکن است تصاویری ایجاد کنند که از هدف شما پشتیبانی کند.

ویژگی‌های بهترین عکس تبلیغاتی ادکلن

این فقط یک عکس از یک شیشه عطر نیست، بلکه تصویری از سبک و شخصیت عطر است؛ بنابراین عکس باید شخصیت عطر را با شخصیت کاربر هدف گره بزند. برای مثال، اگر مشتری خود را فردی خوش استایل می‌داند، پس به سراغ عطری می‌رود که لوکس باشد. عکاسی تبلیغاتی در وهله اول با مشتری حرف می‌زند و تداعی کننده نیازهای اوست. موفقیت یک برند تولید کننده عطر به تجزیه و تحلیل نیازهای مخاطب بستگی دارد.

اگر درک درستی از مخاطبان خود از جمله ارزش‌ها و خواسته‌هایشان نداشته باشید، نه در برندسازی و نه در بازاریابی حرفی برای گفتن نخواهید داشت. شما باید ببینید آیا عطر شما برای زنان جاه طلب مناسب است؟ یا برای کسانی که نیاز دارند اعتماد به نفسشان افزایش یابد؟ آیا عطر شما قرار است اغواکننده باشد یا فقط یک ادکلن سبک است که فرد برای اینکه چند ساعت بوی خوبی بدهد از آن استفاده می‌کند؟ پس مهمترین ویژگی یک عکاسی تبلیغاتی خوب یا ویدیو معرفی محصول، مشتری محور بودن آن است. دیگر مشخصات بهترین عکس تبلیغاتی عبارتند از:

  • عکس باید آرایش بصری جذابی داشته باشد و ادکلن را به عنوان سوژه اصلی در مرکز توجه قرار دهد.
  • عکس باید شامل عناصر برندسازی مانند لوگو، فونت و رنگ باشد تا هویت و شناخت برند را تقویت کند.
  • عکس باید حالت احساسی (هیجان، ماجراجویی، آرامش یا اغواگری) را برانگیزد تا با مخاطب هدف طنین انداز شود.
  • عکس باید با وضوح بالا گرفته شود تا جزئیاتی مانند ابعاد، رنگ مایع داخل بطری، لوگو و غیره را نشان دهد.
  • عکس باید یک فراخوان ظریف یا صریح برای اقدام باشد که بینندگان را تشویق به امتحان یا خرید ادکلن کند.
ویژگی‌های بهترین عکس تبلیغاتی ادکلن​

ایده های عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن

عکاسی عطر و ادکلن به طور کلی با برانگیختن حس مخاطب معنی میشود و در عکاسی ادکلن از تکنیک هایی استفاده می شود که حواس مخاطب با دیدن عکس درگیر شود. نمایش شکوه، تجمل، لوکس بودن و اصالت یک برند بخشی از رسالت یک عکس موفق از عطر و ادکلن است. ایده یک عکس عطر و ادکلن بر اساس برند، نوع و کاربرد عطر شکل می گیرد و بسته به پیامی که قرار هست منتقل شود تکنیک و فضای عکاسی انتخاب میشود.

بستگی به برند شما دارد که از مدل عکاسی برای نشان دادن عطر استفاده کنید یا با المان های واقعی فضای تصویر را بچینید و یا با جلوه های ویژه گرافیکی ساخته شود. هرچقدر تصاویر  کیفیت بیشتری داشته باشند می توانید استفاده های بیشتری از آنها داشته باشید؛ بطور مثال در  ساخت کلیپ معرفی محصول، کیفیت بالای تصاویر ارزش کارتان را بیشتر خواهد نمود.

عکاسی تبلیغاتی ادکلن بلو شنل
عکاسی عطر پیور وانیلا
عکاسی ادکلن homme
1. خلاقیت را به صحنه بیاورید

عطر و ادکلن یک محصول خاص برای افراد خاص است به همین دلیل عکاسی از ادکلن با هر محصول دیگری متفاوت است. ایده های مختلفی برای معرفی یک عطر وجود دارد که با اهداف مشخصی گرفته میشود. استفاده از آرد برای نشان دادن لوکس بودن، استفاده از المان های جانبی مثل آب، میوه، یخ، سنگ و اجسامی که حس عکس را تقویت میکنند.

عکاسی از ادکلن دفی defy
عکاسی از ادکلن مونتاله
ایده عکاسی عطر و ادکلن
2. از افزودنی های جذاب استفاده کنید

برای ایجاد حس طبیعی و زنده بودن عکس معمولا با استفاده از تکنیک های عکاسی محصول را در محیطی متناسب قرار می دهند تا جذابیت آن را چند برابر کند. مثلا اگر بیس رایحه از چوب است از شاخه و برگ ها فضایی استوایی خلق کنید. یا برای نشان دادن نت گرم رایحه، از شن یا منبع نور گرم استفاده کنید.

ایده عکاسی از ادکلن بلو شنل
عکاسی از عطر اکتیو
عکاسی از عطر و ادکلن
3. سرما را به جان مخاطب بیندازید

عکاسی از عطرهای خنک می‌تواند به عنوان یک چالش خلاقانه در عکاسی تجاری مطرح باشد. این نوع عطرها معمولاً با بوی‌های تازه، میوه‌ای، و خنکی طبیعی مرتبط هستند که برای تبلیغات تابستانی مناسب هستند. قرار دادن ادکلن روی سطح آب همچنین استفاده از تکه های یخ که مستقیما حس خنکی و سرما را انتقال میدهد.

یک صحنه‌ای ساحلی با پس‌زمینه آب آبی و آسمان آبی، می‌تواند برای عطرهای تابستانی خنک بسیار جذاب باشد. می‌توانید عطر را در کنار موج‌های آرامش‌بخش و یا روی شن‌های سفید یا سنگ‌های دریاچه قرار دهید. ایده دیگری برای عکاسی از عطر تابستانی خنک استفاده از میوه‌های تازه و رنگارنگ است. مثلاً می‌توانید عطر را در کنار یک سبد میوه‌های تازه مثل توت فرنگی، توت، لیمو، و ترنج قرار دهید تا حس تازگی و تابستانی را منتقل کند.

استفاده از پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌های ملایم و طبیعی مانند سبز چمن، آبی آسمان یا نور خورشید، می‌تواند حس خنکی و تازگی را تقویت کند.

ایده عکاسی از عطر
عکاسی ادکلن شای اپیک
ایده عکاسی از عطر و ادکلن ایفوریا
4. حرارت رایحه را انتقال دهید

برای اینکه رایحه یک ادکلن زمستانی گرم را انتقال دهید میتوان از المان هایی مانند بخار دود الگوهای نور گرم که از یک جهت به محصول تابیده است استفاده کرد. استفاده از رنگ های گرم و اضافه کردن عناصری مثل شمع چوب یا سایر عناصری که حس گرما را القا میکنند میتواند به تقویت پیام عکس کمک کند.

مزایای عکاسی تبلیغاتی ادکلن و عطر​

مزایای عکاسی تبلیغاتی ادکلن و عطر

عکاسی صنعتی از ادکلن مانند عکاسی طلا جواهرات و سایر صنایع مزایای زیادی برای شرکت‌ها دارد. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم:

تصویر برند را تقویت می‌کند

عکاسی تجاری به نمایش محصولات و خدمات به شیوه‌ای حرفه‌ای اشاره دارد. پس مشتری به شما به عنوان کسب و کاری حرفه‌ای نگاه می‌کند. این موضوع تصویر مثبتی از برند شما را در ذهن مخاطب حک خواهد کرد. یک تصویر بد می‌تواند عواقب بسیار منفی داشته باشد و به طور کلی به کسب و کارتان آسیب برساند.

آگاهی از برند را بهبود می‌بخشد

اگر شرکت شما میزبان رویداد یا مناسبت بزرگی است، یک عکاس تبلیغاتی ادکلن و عطر می‌تواند‌ راهی برای شناخت برند باشد. شرکت‌ها می‌توانند تصاویر رویداد خود را در وبسایت‌های رسمی، بروشورها و شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند تا از این طریق خود را به عنوان برندی قوی و نوآورانه نشان دهند.

به افزایش فروش عطر کمک می‌کند

عکس‌های خلاقانه می‌توانند تأثیری ماندگار در مشتریان بالقوه ایجاد کرده و به افزایش فروش کمک کنند. استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی به صورت مداوم در طول زمان به برندسازی منجر می‌شود و این موضوع مستقیماً در فروش تاثیر می‌گذارد. اگر تصاویر شما ماهیت آماتوری داشته باشد، به برند خود ضربه می‌زنید.

بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد

عکاسی نوآورانه به افزایش فروش و بازگشت سرمایه (ROI) کمک می‌کند. یک عکس خوب می‌تواند‌ منجر به فروش محصول شود و سرمایه‌ای که شما برای عکاسی تجاری هزینه کرده‌اید را با سود بیشتر بازگرداند. مشتریان امروزی افرادی حساس و جزئی‌بین هستند و برای خرید یک محصول خوب حاظرند هزینه زیادی بپردازند.

4 نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن

عمق میدان و وضوح دید در عکاسی از عطر و ادکلن به عنوان یک جزء اساسی از تصویرسازی محصولات، اهمیت بسیاری دارد. این عوامل به طور مستقیم بر تجربه بصری مخاطب تأثیر می‌گذارند و می‌توانند بر ارزیابی کیفیت و ظاهر محصول تأثیر گذار باشند.

عمق میدان در عکاسی به میزان تفاوت بین نقاط فاصله‌دار از دوربین اشاره دارد. با استفاده از یک عمق میدان کم، می‌توان تمرکز بر روی جزئیات انتخابی محصول را افزایش داد و پس‌زمینه را تار کرد. این می‌تواند توجیهی برای استفاده از دیافراگم باز در تنظیمات دوربین باشد. از طرف دیگر، در صورت استفاده از عمق میدان گسترده، می‌توان بازه‌ای از محصول و پس‌زمینه را به صورت واضح نمایش داد.

وضوح دید نیز به عنوان یک شاخص از تفکیک‌پذیری و جزئیات قابل رویت در تصویر مطرح می‌شود. در عکاسی محصولات مانند عطر و ادکلن، اهمیت بالایی دارد زیرا جزئیات نزدیک می‌توانند جذابیت و کیفیت محصول را بهتر نشان دهند. برای دستیابی به وضوح دید مطلوب، از تجهیزات عکاسی با کیفیت، نورپردازی مناسب، و تکنیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود.

عکس خلاقانه از ادکلن ویوینوو

1. وضوح دید و عمق میدان در عکاسی از عطر و ادکلن

عمق میدان و وضوح دید در عکاسی از عطر و ادکلن به عنوان یک جزء اساسی از تصویرسازی محصولات، اهمیت بسیاری دارد. این عوامل به طور مستقیم بر تجربه بصری مخاطب تأثیر می‌گذارند و می‌توانند بر ارزیابی کیفیت و ظاهر محصول تأثیر گذار باشند.

عمق میدان در عکاسی به میزان تفاوت بین نقاط فاصله‌دار از دوربین اشاره دارد. با استفاده از یک عمق میدان کم، می‌توان تمرکز بر روی جزئیات انتخابی محصول را افزایش داد و پس‌زمینه را تار کرد. این می‌تواند توجیهی برای استفاده از دیافراگم باز در تنظیمات دوربین باشد. از طرف دیگر، در صورت استفاده از عمق میدان گسترده، می‌توان بازه‌ای از محصول و پس‌زمینه را به صورت واضح نمایش داد.

وضوح دید نیز به عنوان یک شاخص از تفکیک‌پذیری و جزئیات قابل رویت در تصویر مطرح می‌شود. در عکاسی محصولات مانند عطر و ادکلن، اهمیت بالایی دارد زیرا جزئیات نزدیک می‌توانند جذابیت و کیفیت محصول را بهتر نشان دهند. برای دستیابی به وضوح دید مطلوب، از تجهیزات عکاسی با کیفیت، نورپردازی مناسب، و تکنیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود.

ایده خلاقانه عکاسی از ادکلن
تصویر برداری از ادکلن پولو
عکس برداری از ادکلن بلوشنل

2. نورپردازی، عنصر اصلی عکاسی عطر و ادکلن

استفاده از نور در عکاسی از عطر و ادکلن یکی از عوامل مهم در ایجاد تصاویر جذاب و حرفه‌ای است. نور مناسب می‌تواند جزئیات و زیبایی‌های محصول را برجسته کند و تجربه بصری مخاطبان را تقویت کند. در عکاسی از عطر و ادکلن، می‌توان از چندین روش نورپردازی استفاده کرد:

  1. نور مستقیم: این روش شامل استفاده از نور مستقیم و مستقیماً بر روی محصول است. این نور می‌تواند جزئیات و خطوط محصول را برجسته کند و احساس لوکسی و با کیفیت بودن محصول را به مخاطب انتقال دهد.

  2. نور نرم: استفاده از نور نرم باعث ایجاد سایه‌های نرم و طبیعی می‌شود که به محصول احساس آرامش و ظرافت می‌دهد. این روش معمولاً با استفاده از مه‌پاش یا پنل‌های نور نرم انجام می‌شود.

  3. نور پس‌زمینه: در این روش، نور از پشت محصول به طوری تنظیم می‌شود که پس‌زمینه را روشن کند و محصول را از آن جدا کند. این روش می‌تواند به تأثیر گذاری بیشتر بر روی شکل و جزئیات محصول کمک کند.

  4. نور سنجاقی: این روش شامل استفاده از نورهای نقطه‌ای یا نورهای LED کوچک است که به طور مستقیم روی جزئیات محصول تمرکز دارند و به آن‌ها روشنایی می‌دهند. این روش برای برجسته کردن جزئیات کوچک و زیبای محصولات مفید است.

بسته به استایل و هدف عکاسی، می‌توانید از یک یا ترکیبی از این روش‌ها استفاده کنید تا تصاویری جذاب و حرفه‌ای از عطر و ادکلن‌ها ایجاد کنید.

ایده عکاسی از عطر لایت د کوکو

3. ترکیب بندی و دکوپاژ صحنه

با قرار دادن قهرمان تصویر در صفحه شروع کنید. آن را در بهترین نقطه ترکیب بندی قرار دهید. در صورت لزوم، بطری را با یک نخ ماهیگیری محکم کنید. بعد از اینکه محل قرارگیری محصول را تنظیم کردید، شروع به اضافه کردن عناصر مختلف در نزدیک دوربین و در فاصله دورتر کنید. این کار باعث ایجاد عمق بیشتر در صحنه می شود. این مرحله در انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی مثل عکاسی تبلیغاتی از جواهرات نیز بسیار مهم است.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از ادکلن و عطر

4. تنظیمات دوربین

ترجیحا از دوربینی با بالاترین کیفیت ممکن استفاده کنید. از کمترین ایزو ممکن ، سرعت شاتر روی حداکثر سرعت همگام‌ با فلاش دوربین و دیافراگم را روی عمق میدان مورد نظر تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که نور محیط روی عکس تأثیر نمی گذارد. تاثیر این مورد در عکاسی تبلیغاتی از ساعت نیز به خوبی قابل مشاهده است.

عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن

5. گرفتن عکس و ویرایش نهایی

در صورت لزوم، دو عکس جداگانه بگیرید و بعداً آنها را در فتوشاپ ترکیب کنید. یک تصویر با نور کلی و یکی که در آن نور را برای بطری بهینه می کنید. مهم است که نور بطری تا حد امکان زیبا باشد. وقتی کار را تمام کردید، زمان انجام روتوش است.

به این نکته در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن توجه داشته باشید که محتوای بصریِ گویا و چشم نواز برای نام تجاری شما ایجاد آگاهی میکند و به مخاطبان شما انگیزه می دهد که از تجارت الکترونیک یا صفحه اینترنتی شما بازدید کنند تا در نهایت به مشتری تبدیل شوند.

با این حال، تولید تصاویر خلاقانه از بطری های عطر می تواند بسیار مشکل باشد. بطری های عطر اغلب دارای ترکیبی از فلز و شیشه های بازتابنده هستند که عکاسی از آنها چالش برانگیز است.

بهترین طراحی بسته بندی عطر را از ما بخواهید

4 ترفند موثر برای عکاسی از شیشه عطر
1. دوری از گرد و غبار در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن

قبل از شروع عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن، مطمئن شوید که شیشه عطر شما بی عیب و نقص به نظر می رسد. شما می خواهید محصول خود را در کانون توجه قرار دهید، گرد و غبار و اثر انگشت عناصر ممنوعه هستند. این لکه ها به راحتی روی سطوح بازتابنده مانند شیشه و فلز قابل مشاهده هستند. قبل از عکاسی، بطری را با با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. پوشیدن دستکش در هنگام قرار دادن محصول باعث می شود برای یافتن زاویه مناسب در وقت صرفه جویی کنید. همچنین بعداً در مرحله پست پروداکشن به ویرایش کمتری نیاز خواهید داشت.

2. بازی با نور هنگام تصویربرداری

برای کاهش احتمال تغییر رنگ ناخواسته در محصول یا پس زمینه، توصیه می کنیم در اتاقی با کمترین نور خارجی عکس بگیرید. مطمئن شوید شیشه عطر به طور یکنواخت روشن می‌شود تا در نهایت یک عکس عالی داشته باشید.

برای تغییر وضعیت، سعی کنید یک یا چند در را برای ایجاد عمق باز بگذارید.

3. نور اضافی برابر با بُعد اضافی است

بازی با نور خارجی به نمایان شدن نکات برجسته در شیشه شیشه عطر کمک می کند و ابعاد بیشتری ایجاد می کند. در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن جلوه های نور یا سایه ها باعث می شود بطری بیشتر برجسته شود و جلوه ای چشم نواز برای محتوای مورد نظر شما ایجاد کند. موقعیت و فاصله بین منبع نور و شی را آزمایش کنید تا متوجه شوید با توجه به هایلایت ها، سایه ها و بازتاب ها چه چیزی برای عکاسی شما مناسب است. انجام این کار شما را قادر می سازد تا احساس موجود در عکاسی از عطر را بیشتر کنید و امضای شخصی خود را داشته باشید. فرقی نمی‌کند که یک عکاس حرفه‌ای هستید یا یک تازه کار محتوای بصری، ترکیب منابع نور خارجی با کنترل‌های دستی دوربین به شما امکان می‌دهد محتوای زیبا و بدیع خلق کنید.

4. استفاده از مدل زنده در عکاسی از ادکلن

استفاده از یک مدل یا دست در عکاسی از ادکلن برای نشان دادن محصول راهی عالی برای تأکید بر موارد استفاده آن یا آگاه کردن مخاطبان از ابعاد آن است. نمایش یک شیشه عطر که در دست یک مدل است، به مخاطب شما این امکان را می‌دهد که استفاده از محصول خود را تجسم کند، و به طور بالقوه آنها را برای خرید تشویق می‌کند. داشتن مدلی برای نگهداری بطری عطر برای بطری های گرد یا نامتقارن که نمی توانند روی زمین بایستند نیز عالی است. هنگام اضافه کردن یک مدل به عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن، مطمئن شوید که مدل توجه ها را از محصول جلب نمی کند.

بهترین طراحی بسته بندی عطر و ادکلن را از ما بخواهید

عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن به چه صورت انجام می شود؟

ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما عکاسی از عطر یک فرآیند بسیار پیچیده است. به خصوص اگر می خواهید نتیجه نهایی شما شبیه تبلیغات عطر در یک مجله باشد، به تعادل مناسبی از نور، زاویه، رنگ و تجهیزات نیاز دارید.

نورپردازی

نورپردازی مناسب می تواند عکاسی از عطر را با موفقیت یا شکست مواجه کند. مقدار مناسب روشنایی می تواند پیچیدگی ها را برجسته کند، در حالی که نور زیاد یا کم، عیوب را برجسته می کند. به عنوان یک عکاس، این وظیفه شماست که مجموعه‌ای بسازید که مناسب بطری عطر شما باشد. اگر بطری گرد باشد، عکاسی از آن بسیار راحت تر خواهد بود. اگر طراحی پیچیده باشد، با سایه ها و بازتاب های زیادی رو به رو خواهید شد. هر بطری منحصر به فرد است، بنابراین وظیفه شما این است که در عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن از نور به نفع خود استفاده کنید تا بازتاب های مزاحم را از بین ببرید. حتما از استفاده از فلاش دوربین خودداری کنید، شما می خواهید عکس نور طبیعی داشته باشد. در مورد نوردهی، پیشنهاد می‌کنم از دیافراگم f/8 استفاده کنید، زیرا میزان روشنایی عالی است.

عکسبرداری از ادکلن گوچی
زاویه

در بیشتر شیشه های عطر، نام عطر یا شرکتی که توسط آن تولید شده است روی بطری آن نوشته شده است. معمولاً فونت متن به رنگ سفید یا سیاه است. عکاسی از عطر با متن سیاه معمولاً مشکلی نیست، اما عکاسی از یک شیشه با متن سفید نسبتاً دشوار است. به همین دلیل است که باید بطری خود را به گونه ای رو به نور قرار دهید که همچنان بتوانید متن را بخوانید و بقیه بطری را با وضوح کامل مشاهده کنید. استفاده از جعبه نور به این مشکل کمک می کند، زیرا به بازتاب نور کمک می کند و شما کنترل بیشتری بر روی مکان و عدم تماس آن با بطری دارید.

رنگ ها

اگر نور خوب یا زوایای درست ندارید، رنگ بطری عطر خود را نشان نخواهد داد. این یک مشکل است. به خصوص اگر میخواهید از این عکس در یک مجله استفاده کنید. در صورت لزوم میتوانید از ژل های رنگی استفاده کنید. ابین ژل ها رنگ شیشه عطر را در صورتی که خیلی سفید به نظر برسد، افزایش می دهند.

ایده عکاسی ادکلن صحرا
تجهیزات عکاسی از عطر و ادکلن
تجهیزات

توجه داشته باشید که برای داشتن یک پروژه عکاسی از عطر و ادکلن باید از همه ابزار موجود استفاده نمایید تا کیفیت کار شما نسبت به سایر رقبا بیشتر باشد. شما می توانید از خدمات دیگر مثل موشن گرافیک که باعث بیشتر دیده شدن محصول شما خواهد شد استفاده نمایید.  همه افراد همیشه یک آتلیه عکاسی در دسترس ندارند. ساخت یک استودیو در خانه آسان است، به خصوص برای اشیاء کوچک مانند بطری های عطر. ایجاد یک ساختار موقت، مانند جعبه نور، عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن شما را بسیار پیچیده تر می کند.

می توانید از چراغ قوه های موجود در خانه و منابع روشنایی موجود در بالای سر استفاده کنید. همچنین می توانید با ژل‌های رنگی یا ورقه های طلقی شفاف کار کنید که رنگ نورها را تغییر می‌دهند. می توانید ژل های رنگی را در اکثر فروشگاه های عکاسی پیدا کنید یا خودتان آن را بسازید. روی یک دوربین دیجیتال SLR خوب، یک لنز ماکرو و یک برنامه ویرایش عکس سرمایه گذاری کنید.