تولید محتوا
تولید محتوا را نمیتوان فقط متن دانست. محتوا میتواند پیام یک ایمیل تشکر یا طراحی یک تصویر جذاب برای صفحه ۴۰۴ وبسایت باشد. محتوا با توجه به جنس کسب و کار شما میتواند متن یک کاتالوگ، راهنمای استفاده یا اسلایدهای آموزشی در یک وبینار باشد. بازاریابی محتوایی حدود ۶۰ درصد از سایر کانالهای بازاریابی ارزانتر است و میتواند حتی بار اضافی را از دوش کارمندان یک شرکت بردارد بزرگترین مزیت محتوا این است که همیشه در دسترس کاربران است و با ویرایشهای محتواهای قدیمی مخصوصاً برای وبسایت میتوان استراتژیهای جدیدی ساخت. شروع فعالیتهای بازاریابی با تولید محتوا موانع کمتری دارد و مکمل بازاریابی دهان به دهان است. بازاریابی محتوایی، یک نوع بازاریابی درونگرا است که در مقایسه با بازاریابی برونگرا، اثرگذاری بیشتری دارد و بهترین ابزار برای افزایش کانورژن در قیف فروش است.
ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل که چراغ راه کسب و کار هستند برای آنالیز و انتخاب استراتژیهای محتوایی خلق شده است و هیچ کدام از روشهای تبلیغاتی به اندازه محتوا قابل سنجش و کنترل نبوده، علاوه بر این با قدرت محتوا میتوانید پرسوناهای مختلف را مورد هدف قرار داده و برای هر کدام برنامه جداگانهای داشته باشید و حتی در سالهای اخیر به کمک تکنیک ریتارگتینگ میتوان سبدهای خرید رها شده و مشتریان بالقوه را مجدداً از طریق ارسال لینک مقالات، ناتیفیکشن مرورگرها و … مورد بازاریابی قرار داد.
به وسیله لحن و زبان میتوان از همکاری با سلبریتیها و اینفلوئنسرها چشمپوشی کرد و روابط عمومی و برندمنشن را به وسیله محتواها ارتقا داد و بازدیدهای ارگانیک را در بستر موتورهای جستجو به سادگی افزایش داد و شانس گرفتن بک لینک را افزایش داد. تصویرها و ویدیوها حدود ۸۰ درصد ترافیک وب را تشکیل می دهند. قابلیتهای جدید گوگل مانند زیرنویس خودکار ویدیوها و تشخیص اُپتیک و رنک گرفتن عکسها باعث شده اهمیت عکسها و ویدیوها رشد تصاعدی داشته باشد.