تکنیک های عکاسی از ساختمان + نکات کاربردی

عکاسی از ساختمان
نمونه کارهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

تا به حال شده با تماشا کردن یک تصویر از یک خانه قدیمی یا یک آسمان خراش جذاب، شیفته آن شوید؟ این حس پویایی، نزدیکی به واقعیت و جذبه ای که عکاسی از سازه ها دارند همه نگاه ها را مجذوب خود می کنند و اگر کمی خلاقانه به ماجرا نگاه کنید، می توانید از این ترفند به نفع خودتان استفاده کنید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اگر در حوزه املاک و ساختمان سازی کار می کنید یا قصد تبلیغات برای دفاتر تجاری و… خود را دارید، عکاسی از ساختمان می تواند شما را به اوج بکشد. اما سوژه تنها اصل مطلب نیست و باید عکاسی اصولی و مطابق با استانداردها انجام دهید. ما در استودیو فهار همراه شما هستیم تا با یک عکاسی اصولی و حرفه ای کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

اهمیت و ضرورت عکاسی از ساختمان

عکاسی از نمای ساختمان به عنوان یکی از شاخه‌ های عکاسی معماری، اهمیت و ضرورت بسیاری دارد. برخی از این اهمیت ها و ضرورت های این سبک از عکاسی عبارتند از:

  1. نگاه جذاب و زیبا: عکاسی از ساختمان ‌می‌ تواند به تبدیل سازه شما به قطعات هنری جذاب و زیبا کمک کند. با استفاده از این نوع عکاسی، معماران و عکاسان می ‌توانند جزئیات فراموش نشدنی ساختمان را به تصویر بکشند. در نتیجه مخاطبان جزئیات را به خوبی متوجه خواهند شد و مدت زمان زیادی روی تصویر زوم خواهند کرد که روی ناخود آگاه آن ها اثر می گذارد.
  2. نقش تبلیغات: تصویر برداران، معماران و شرکت‌ های ساختمان ساز، با استفاده از تصاویر حرفه ‌ای، محصولات خود را به صورت جذاب به نمایش می گذارند. این عکس های باکیفیت روی تبلیغات شما اثر می گذارد و می تواند فروشتان را تحت تاثیر قرار دهد.
  3. ساخت تیزر: عکاسی از ساختمان مهم ترین بخش در ساخت تیزر تبلیغاتی ساختمانی است که می توانید از طریق آن ویدیوهای جذاب آماده کنید. البته تنها بخش ظاهری و نما ساختمان نیست که اهمیت دارد شما باید به عکاسی از دکوراسیون داخلی هم توجه کنید. ترکیب این دو با هم می تواند حسابی تیزرهای شما را پرمخاطب کند.
  4. پروژه و نمونه کار: با این عکس ها می توانید فهرستی از نمونه کارهایتان را داشته باشید که به صورت جذاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

 

اهمیت و ضرورت عکاسی از ساختمان

عکاسی از نمای ساختمان

نمای ساختمان امروزه معماری شکیل و متفاوتی دارد که عکاسی از آن را جذاب تر و متفاوت تر می کند. عکاسی از نمای ساختمان اغلب برای شرکت های طراحی، معمارها، پیمانکار ها و مهندسین اهمیت دارد. اما همچنان طرفداران آن بسیار زیاد است و خریداران ملک را هم می توان اصلی ترین مخاطب این عکس ها دانست.

برای چنین تصاویری که مخاطب های زیادی دارند شما باید محتاطانه عمل کنید. به این منظور باید زاویه مناسب را بشناسید و همچنین از ابزارهای حرفه ای استفاده کنید. بهتر است این کار را به یک عکاس و تیم تصویربرداری حرفه ای بسپارید تا به بهترین شکل عکاسی را برایتان انجام دهند.

عکاسی از سازه ها

عکاسی از سازه، ساختمان های مختلف را شامل می شود و از این رو بسیار گسترده است. تصویربرداری از سازه ها شامل: عکاسی صنعتی از کارخانه، عکاسی از ساختمان های تجاری، تصویربرداری از سازه های مسکونی و… است.  از مزیت های این عکاسی این است که سوژه کاملا ثابت است و این هنر دست شما و دوربینتان است که تصاویر مختلف را خلق می کند.

می توانید در تایم های مختلف با نور طبیعی عکاسی را انجام دهید. شما در چنین عکاسی نمی توانید از نورپردازی کمک بگیرید اما یک ادیت حرفه ای می تواند جلوه تصاویرتان را چند برابر کند.

تکنیک های عکاسی از ساختمان

تکنیک های عکاسی از ساختمان

چه چیزی عکاسی از ساختمان را از عکاسی صنعتی جدا می کند؟ در پاسخ به این سوال، سوژه اولین تفاوت خواهد بود اما تنها تفاوت نیست. تکنیک هایی که در عکاسی از ساختمان استفاده می شود نسبت به صنعتی متفاوت است. برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

  1. استفاده از لنز زاویه واید: با استفاده از لنز زاویه واید، می توانید تمام ساختمان را در یک فریم قرار دهید و جزئیات بیشتر را نشان دهید. برعکس زمانی که ساختمان های چند طبقه در دوربین ها گوشی تان جا نمی شود، زاویه واید مساحت بیشتری را به تصویر می کشد.
  2. استفاده از نورپردازی مناسب: نورپردازی مناسب می تواند به عکس های شما روح ببخشد و آن ها را زنده تر و جذاب تر نشان دهد معمولا در عکاسی ساختمان، نورپردازی صحنه با نور طبیعی انجام می شود. البته قرار دادن یک سری نورهای جانبی هم می تواند این کار را تسریع بخشد.
  3. استفاده از زوایای منحصر به فرد: با استفاده از زوایای منحصر به فرد، مثلاً از بالا یا پایین، می توانید جلوه خلاقانه تر و جذاب تر به عکس های ساختمان بدهید.
  4. استفاده از خطوط و الگو ها: در عکاسی ساختمان، خطوط و الگو های معماری را در صحنه شناسایی کنید و آن هارا در قالب عکس خود قرار دهید. این خطوط و الگو ها معمولا توجه کاربر را به خود جلب می کنند.
  5. استفاده از پس زمینه مناسب: پس زمینه چشم نواز و مناسب باعث قابل دید شدن ساختمان در عکس می شود. پس زمینه های ساده و گسترده باعث بروز سلامت رابط کاربر با صحنه مورد نظر خواهد شد.

نکات مهم برای عکاسی از ساختمان

نکات مهم برای عکاسی از ساختمان

 در زمان عکاسی از ساختمان حتما از لوگو روی تصاویر استفاده کنید. سوژه شما همیشه در معرض دید بوده و ثابت است اگر این کار را انجام ندهید ممکن است از عکس های شما سو استفاده کنند. البته اگر لوگو ندارید، بهتر است هرچه سریع تر جهت طراحی لوگو ساختمانی اقدام کنید. از سری نکات مهم که در عکاسی از ساختمان باید مد نظر قرار دهید عبارتند از:

  • برای داشتن عکس خاص و متفاوت می توانید در شب یا غروب عکاسی کنید.
  • متفاوت به ساختمان نگاه کنید تا زاویه خاص آن را پیدا نمایید.
  • بهتر است از ویزور چشمی دوربین استفاده کنید.
  • استفاده از سه پایه را دست کم نگیرید. وجود سه پایه باعث وضوح و کیفیت بالای عکس ها می شود.
  • می توانید از فیلتر و ادیت های مختلف هم استفاده نمایید.
  • دوربین را تراز کنید و فاصله مناسب را حساب کنید.

 

نمونه عکاسی از ساختمان

نمونه عکاسی از ساختمان

شما باید وقت طلایی عکاسی را بشناسید و در بهترین زمان برای عکاسی اقدام کنید. برای خلق عکس های چشم نواز باید به سراغ حرفه ای ترین ها بروید. استودیو فهار، بهترین شرکت طراحی گرافیک در ایران است که می تواند با تجهیزات روز و به صورت تراز خاص ترین عکس ها را برای شما ثبت کند.

 

جمع بندی

قدرت بصری عکس ها در میزان فروش و معرفی برندتان را دست کم نگیرید. غفلت از آن باعث پشیمانی شما خواهد شد. شما باید یک تصویر بصری متفاوت به نمایش بگذارید. این نوع عکاسی برای همیشه قابل استفاده است و تا زمانی که ساختمان پابرجاست قابل استفاده می باشد از این رو ارزش سرمایه گذاری و هزینه کردن را خواهد داشت.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه