مزایا و اصول ساخت فیلم صنعتی کارخانه حرفه ای

فیلم صنعتی کارخانه
نمونه کارهای ساخت فیلم صنعتی

شما به عنوان یک برند نام آوازه و موفق می‌دانید که تبلیغات مهم‌ترین عامل در پیشرفت کسب‌وکار شما به حساب می‌آید. تبلیغاتی که نشان از کیفیت محصولات شما و استانداردهایتان باشد. اما سوال مهم اینجاست که چه نوع تبلیغاتی برای برند شما مناسب‌تر است؟ فیلم صنعتی کارخانه، بهترین راه در تبلیغات، نشان دادن محیط کار شما، تولیدات و فرآیند ساخت محصولات است تا بتوانید به راحتی اعتماد مشتریان را جلب کنید. از این رو عکاسی از کارخانجات و همچنین تهیه فیلم صنعتی از صنایع اهمیت بسیار زیادی دارد.

منظور از فیلم صنعتی از صنایع و کارخانجات چیست؟

فیلم صنعتی کارخانه، ویدیویی است که به منظور تبلیغات به شکل مستند از محیط کارخانه، صنایع مختلف، مجتمع های صنعتی، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه ها و … ساخته می شود. در این فیلم قدرت تولید، امکانات و تجهیزات موجود، خط تولید و … به تصویر کشیده می شود. هرچقدر امکانات و خلاقیت در ساخت فیلم صنعتی بیشتر باشد، نتایج آن نیز موثرتر خواهد بود. بطور مثال ساخت تیزر با نمای هوایی، موجب جذاب‌تر شدن ویدئو و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان است. ساخت فیلم صنعتی از خط تولید یک استراتژی مهم در بازاریابی است که می تواند فروش شما را افزایش دهد.

فیلم صنعتی از صنایع و کارخانجات

تاثیر فیلم صنعتی کارخانه در فروش و برندسازی

شما با فیلم برداری صنعتی از کارخانه، می توانید به برند خود هویت ببخشید. روند فروش رو به رشدی داشته باشید و به عنوان یک برند حرفه ای و توسعه یافته در رقابت با رقبایتان بهتر عمل کنید. به عبارتی فیلم صنعتی شرکت می تواند باعث تمایز برندها از یکدیگر شود و برندی در صنعت موفق‌تر خواهد بود که زودتر برای ساخت این فیلم اقدام کند. تاثیر فیلم صنعتی کارخانه در فروش و برندسازی بسیار بیشتر از تصور شما است و می تواند اعتبار شما را نسبت به قبل افزایش دهد.

ساخت تیزر صنعتی و تاثیر آن در معرفی کوتاه و کامل صنایع

با ساخت فیلم صنعتی کارخانه می توانید یک معرفی کوتاه از برندتان داشته باشید. یکی از انواع فیلم صنعتی که در تبلیغات استفاده زیادی از آن می شود، تیزر صنعتی است. این تیزر تایم کوتاهی دارد و به همین خاطر به صورت خلاصه و مفید می تواند شما را به مخاطبان و مشتریان معرفی کند.

تیزر صنعتی از کارخانه علاوه بر معرفی شما می تواند پیام برندتان را هم منتقل کند و سبب جذب مشتریان دائمی شما شود. فراموش نکنید که در تیزر مستند صنعتی باید به جذابیت بصری و صداگذاری هم توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

کاربرد های فیلم صنعتی

تولید ویدیو صنعتی و عکاسی صنعتی تنها برای تبلیغات نیست. شما می توانید از این دو عنصر برای کاربردهای دیگری هم استفاده کنید که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:
  • معرفی خدمات و محصول
  • نمایش خط تولید و مراحل تولید محصول
  • عرضه گزارش سالانه از روند پیشرفت خط تولید
  • عرضه گزارش عملکرد سالانه
  • عرضه گزارش صورتحساب های مالی به صورت سالانه
  • نشان دادن استانداردهای موجود
  • تولید محتوا برای حضور در نمایشگاه و همایش ها و …
عوامل مهم در ساخت فیلم صنعتی از کارخانه

عوامل مهم در ساخت فیلم صنعتی از کارخانه

در دنیای تجارت شما با ساخت فیلم صنعتی کارخانه می توانید یک برندسازی موفق داشته باشید و عظمت و بزرگی مجموعه خود را به رخ بکشید. فیلم شما باید جذاب و گیرا باشد و از همه مهم تر کیفیت بالایی داشته باشد. کیفیت رمز موفقیت در تهیه فیلم صنعتی از کارخانجات و دیگر صنایع هست. هرچه کیفیت آن بیشتر باشد، تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. از دیگر نکات مهم در ساخت فیلم صنعتی از کارخانه جات که باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است فیلم صنعتی کارخانه را در طول روز ضبط کنید. البته اگر کارخانه شما شیفت شب هم دارد، حتما از تایم شب هم ویدیو ضبط کنید.
  • صداگذاری را فراموش نکنید. صداهای اضافه دستگاه ها و کارگرها و… در ویدیو نباید باشد. سعی کنید از یک موسیقی متناسب با تصویر استفاده نمایید.
  • ویدیو طولانی تهیه نکنید. مخاطب شما حوصله کافی برای دیدن ویدوهای طولانی ندارد. یک فیلم کوتاه اما تاثیرگذار تهیه کنید.
  • تکنیک های جدید فیلمبرداری را برای ضبط به کار ببرید.

انواع فیلم برداری های صنعتی از شرکت ها  

ساخت فیلم مستند صنعتی به منظور معرفی برند و بازاریابی انجام می شود. اما فیلم های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها به شیوه های مختلفی هم فیلمبرداری می شوند. از انواع فیلم برداری های صنعتی از شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی

تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی به صورت خاص و ضرب آهنگ برای رویدادهای خاصی همچون نمایشگاه ها و سمینارها ساخته می شود. در این ویدیو بیشتر بر روی جزئیات تمرکز می شود تا حس کنجکاوی بیننده تحریک شود. ویدیویی کوتاه و مختصر است که کلیه اطلاعات مورد نیاز مخاطب را هم در اختیار او قرار می دهد.

فیلم خط تولید

در این ویدیو که یکی از انواع فیلم صنعتی کارخانه است، روند تولید محصول، کیفیت و همچنین استانداردهای به کار رفته معرفی می شود. معمولا برای تبلیغ، معرفی خدمات و همچنین نشان دادن مجهز بودن کارخانه و کارگاه ها و… تولید می شود. هدف اصلی از ساخت این ویدیو جلب اعتماد مخاطب و ترغیب آن ها برای خرید و استفاده از خدمات است.

فیلم برداری تبلیغاتی

 در این نوع فیلم برداری، شرکت ها از فیلم های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. این فیلم ها معمولاً در تلویزیون، سینما  و رسانه های دیجیتال منتشر می شوند. در برخی مواقع دارای یک سناریو جذاب هم هستند تا توجه اشخاص را جلب کنند.

مستند معرفی شرکت

مستند معرفی شرکت در حقیقت ویدئو معرفی کارخانه و شرکت است که در آن نحوه احداث، زمان ساخت و کلیه فرآیندها و اتفاقاتی که از روز اول تا به امروز برای برند رخ داده بیان می شود. این یک بایگانی کلی از همه اطلاعات برند می باشد و می توانید از ویدیوهای تبلیغاتی، خط تولید و… هم در آن استفاده کنید. معمولا مدت زمان طولانی دارد و کاملا جامع است.

نکات مهم در ساخت فیلم صنعتی کارخانه جات

نکات مهم در ساخت فیلم صنعتی کارخانه جات

محل فیلمبرداری، نحوه فیلمبرداری، دوربین استفاده شده، سناریو چیده شده و… همگی در خروجی نهایی فیلم اثر می گذارند. شما باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید تا یک ویدیو جذاب و کارآمد داشته باشید. از سری نکات مهم در ساخت فیلم صنعتی از کارخانه جات که بهتر است مد نظر قرار دهید، عبارتند از:

  • هدف گذاری: ویدیو را برای چه منظوری می خواهید؟ هدف خود را مشخص کنید و سپس نحوه فیلمبرداری را متناسب با آن تعیین کنید.
  • هماهنگی با نیروهای حاضر در شرکت و کارخانه: زمانی که از فرآیند تولید و… فیلم میگیرد پرسنل شما در فیلم حضور خواهند داشت. بهتر است با ان ها هماهنگ شوید تا هم در جریان امور باشند و هم از لباس کار بپوشند و زیبایی ویدیو شما را کامل کنند.
  • استفاده از لوگو: درست است که این ویدیوها صرفا از محل کار شما ضبط می شوند اما باید در طول ویدیو باید لوگو خود را روی آن درج کنید تا کاملا شخصی سازی شود.

چرا باید ساخت فیلم صنعتی کارخانه را به تیم مجرب و حرفه ای سپرد؟

شما برای ساخت فیلم صنعتی کارخانه و ضبط فیلم نیاز به یک سری تجهیزات اعم از دوربین عکاسی، فیلبمرداری، نورپردازی و… دارید. از طرفی تنها ویدیوهای خام ضبط شده برایتان قابل استفاده نخواهد بود. باید تدوین و ادیت شوند. همه این کارها نیاز به مهارت و دانش دارد. می توانید به راحتی انجام آن را به یک تیم مجرب و حرفه ای بسپارید. مجموعه استودیو فهار به عنوان شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از برترین شرکت های تولید کننده فیلم صنعتی است که می توانید ساخت فیلم صنعتی کارخانه را به ان بسپارید.

جمع بندی

فیلم صنعتی کارخانه و شرکت ها برای همیشه قابل استفاده هستند. درست است که هزینه بالایی دارد اما تاثیر آن ارزش هزینه کردن را دارد. شما می توانید در سریع ترین زمان نتیجه آن را ببینید. سعی کنید از ایده های جدید برای ویدیو های خود استفاده کنید تا خروجی متفاوت و خاص داشته باشید. همچنین برای سفارش ساخت فیلم صنعتی و اطلاع از هزینه موشن گرافیک می توانید با کارشناسان استودیو فهار در تماس باشید.

4.2/5-(16امتیاز)

مطالب مشابه