عکاسی تبلیغاتی از پوشاک و 8 نکته مهم آن

عکاسی تبلیغاتی از لباس

در دنیایی که افراد مختلف از کمپین‌های تبلیغاتی متفاوت، تصویر برداری هوایی، فعالیت در سوشال مدیا، ساخت فیلم مستند صنعتی و… استفاده می‌نمایند تا پیشرفت کسب و کارشان را با سرعت بیشتری پیگری نمایند، راه و رسم سنتی به هیچ عنوان به شما کمک نخواهد کرد و این موضوع در فروش لباس و به طورکلی بیزینس‌های مرتبط با آن به واسطه جامعه هدفش پررنگ‌تر نیز می‌شود به طوری که اگر بخواهید بدون کمک از روش‌های تبلیغی نوینی چون عکاس صنعتی پوشاک کار خود را جلو ببرید، موفقیت آنچنان که بنظر می رسد میسر نخواهد بود.

عکاسی از پوشاک چه اهمیتی دارد؟

البته شاید درک این موضوع کمی سخت باشد اما برای درک آن کافیست تصور کنید که قرار است یک لباس از یک پیج اینستاگرامی یا سایت خریداری کنید، تنها چیزی که شما را مجاب به خرید آن می‌کند چیست؟ اگر کمی واقع بین باشیم متوجه خواهیم شد هیچ چیزی مانند عکاسی از پوشاک به کمک برند مدنظرتان نیامده تا بتواند شما را مجاب به خریداری محصول نماید، زیرا امروزه محتوای بصری حرف اول را در سوشال مدیا می‌زند.

به همین دلیل می‌توان گفت که فرقی نمی‌کند در کدام منطقه باشید چه در تهران باشید و چه در سایر شهرها مراکز مختلف عکاسی از پوشاک مانند عکاسی پوشاک تهران، اهواز و…. می‌توانند کمک بسزایی در موفقیت شغلی شما کنند و تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما داشته باشند.

دقت به نوع لباس در عکاسی از لباس

دقت به نوع لباس در عکاسی از لباس

درست است که گفتیم عکاسی لباس اهمیت بسزایی در موفقیت و پیشرفت شما دارد اما قاعدتا هر عکاسی با هر تخصصی نمی‌تواند به شما کمک کند، زیرا عکاسی از لباس، عکاسی از غذا، عکاسی از اشیا و… هرکدام نکات و اصول خود را دارند! به طوری که حتی در فیلد لباس نیز عکاسی لباس کودک با عکاسی لباس مردانه یا زنانه متفاوت خواهد بود. برای بیان بهتر این موضوع همراه ما باشید تا در ادامه به طور مختصری به عکاسی لباس بچه گانه، زنانه و مردانه بپردازیم تا با اصول و نکات آن آشنا شده و اهمیت وجود تخصص و تجربه را در بحث عکاسی از محصول درک نمایید. این موارد عبارتند از:

عکاسی تبلیغاتی از لباس حرفه ای و خلاقانه

عکاسی از لباس زنانه

از آنجایی که لباس‌های زنانه دارای تنوع بسیار گسترده‌ای هستند، عکاسی لباس زنانه نیز باید با تکنیک های متنوعی صورت بگیرد به طوری که برای برخی لباس‌ها بهتر است از مانکن برای عکاسی استفاده شود (البته به دلیل برخی محدودیت ها مانکن های نامرئی گزینه بهتری هستند) و برای برخی دیگر مثل روسری، جوراب و… عکاسی به حالت ایستاده یا روی یک بک گراند زیبا جذاب‌تر خواهد بود.

علاوه‌بر این موضوع از آنجایی که مخاطب شما اکثرا خانم‌ها هستند و بانوان نیز به ریزبینی و دقت مشهورند بهتر است جزئیات در تصاویر شما حرف اول را بزند و به دقت زوایای مختلف لباس، طرح، رنگ و بافت آن مشخص شود.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

عکاسی از لباس مردانه

در عکاسی از لباس مردانه دست عکاسان بازتر خواهد بود، زیرا از هر مانکنی می‌توان برای عکاسی استفاده نمود و محدودیت‌های موجود در عکاسی از لباس های زنانه در آن دیده نمی‌‌‌شود. تنها چیزی که باید به آن توجه شود این است که کیفیت و دوخت لباس به طور واضحی در عکس مشخص باشد و همچنین سبک کلی عکس، المان‌های موجود در آن و مدل، متناسب با سبک لباس باشند.

عکاسی از لباس بچگانه

یکی از زیباترین فیلدهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی لباس بچه است. در این سبک از عکاسی باید توجه نمایید که چه چیزهایی برای پدر و مادرها مهم است و همان را نیز بولد نمایید. اصولا داشتن طرح‌ها و رنگ ها جذاب به اضافه راحتی لباس مهم ترین عواملی هستند که سبب خرید لباس بچه می‌شوند و شما نیز به عنوان یک عکاس باید سعی در تصویر کشیدن لباس از این نگاه و جوانب داشته باشید.

عکاسی تبلیغاتی از پوشاک

چگونه برای فروشگاه خود از پوشاک عکاسی تبلیغاتی کنیم؟

وقتی به فکر عکاسی تبلیغاتی از لباس برای فروشگاه آنلاین خود هستید، قطعاً می خواهید آن را به بهترین نحو انجام دهید. چرا که این تصاویر میتواند بسته شدن آن فروش یا ورود چشمگیر مشتریان به صفحه ختم شود. عکاسی از پوشاک به سختی عکاسی از جواهرات نیست، زیرا با اقلام کوچک، براق و جزئی سر و کار ندارید، اما همچنان باید به درستی تنظیمات را انجام دهید و تمام جزئیات را ثبت کنید.

در این راهنمای گام به گام، شما با اصول یکی دیگر از انواع عکاسی صنعتی یعنی عکاسی تبلیغاتی از پوشاک آشنا می شوید. مواردی نظیر:

  • تجهیزاتی که نیاز دارید
  • آماده‌سازی تکه‌های لباس
  • راه‌اندازی یک استودیو عکس خانگی
    و …

نحوه نمایش لباس در عکس

قبل از شروع هر کاری، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید اجناس در فروشگاه آنلاین شما ظاهر شوند.

فروشندگان از لباس ها به سه روش رایج عکاسی می کنند:

عکاسی تبلیغاتی از لباس با مانکن

1- استفاده از یک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس

وقتی صحبت از عکاسی تبلیغاتی از لباس به میان می آید، نمایش محصول به شیوه ای واقعی تر، مانند شکلی که تن مانکن است، می تواند تفاوت زیادی برای مشتریان ایجاد کند. خریداران آنلاین اگر بتوانند تصور کنند وقتی لباسی را بپوشند چه شکلی می شود، تمایل بیشتری به خرید یک لباس دارند.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

2. استفاده از یک مدل در عکاسی از پوشاک

اگر بودجه دارید، یک مدل استخدام کنید. مدل‌ها می‌توانند هر ژستی بگیرند تا لباس شما را خوشایند نشان دهند. این به شما کمک می‌کند عکس کاملی از محصول خود ایجاد کنید که می‌توانید در فروشگاه تجارت الکترونیک خود و همچنین در رسانه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید. به اینستاگرام و پینترست فکر کنید.

نکته: شما باید حالت‌های مختلف را آزمایش کنید، اما مطمئن شوید که جایی از لباس نامشخص نباشد چرا که مشتری نیازمند دیدن تمام جزییات لباس است. در این مورد عکاسی مدلینگ نیز مهم خواهد بود.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

3- عکاسی تبلیغاتی تخت (از زاویه بالا)

عکاسی تخت ساده ترین و یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای عکاسی از لباس هاست. عکاسی تخت به خوبی برای پیراهن ، جوراب و شلوار مردانه کار میکند.

معمولاً استفاده از یک تخت را برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود توصیه نمی شود، مگر اینکه به تصویری جذاب برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی نیاز داشته باشید. وقتی صحبت از تصاویر محصول می شود، نمایش آنها به شکل واقعی تر برای مشتریان شما ارزش بسیار بیشتری دارد.

برای گرفتن یک تصویر از زاویه بالا ، به یک تکه کاغذ سفید بزرگ یا یک ورق سفید نیاز دارید که روی زمین بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به بهترین شکل ظاهر می شوند ، لباس های خود را اتو کنید و مطمئن شوید که یقه ها در جای خود قرار دارند و دکمه ها درست بسته شده اند. می توانید با یک تکه مقوا به محصولات خود شکلی فوق العاده صاف و هموار بدهید. رعایت این نکات در عکاسی از ادکلن خود را به خوبی نشان داده است. در این مورد نیز به همین صورت خواهد بود.

به یاد داشته باشید که مشتریان شما نمی توانند محصولات شما را امتحان کنند و اغلب در خرید محصولات مردد هستند زیرا نمی توانند تصور کنند که محصولات چگونه به نظر می رسند.

اما در رسانه های اجتماعی، این نوع عکاسی مثل عکاسی تبلیغاتی از ساعت بسیار رایج است و میبایست مطابق با جریان موجود در این شبکه ها، تصاویر محصولات را بارگذاری کرد.

تجهیزات عکاسی تبلیغاتی
تجهیزات مورد نیاز در عکاسی تبلیغاتی

آماده کردن تجهیزات عکاسی از لباس

تجهیزاتی که به آن نیاز دارید نیازی به بودجه بسیار بالا ندارند. میتوانید از دوربین های دیجیتال میان رده و یا از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. عکاسی از لباس نیاز به تصویربرداری هوایی و هلی شات و … نخواهد داشت و بسیاره ساده است.

در ادامه لیستی از تجهیزات مورد نیاز در عکاسی تبلیغاتی از لباس را ذکر میکنیم:

  • دوربین
  • تجهیزات روشنایی
  • کیت پس زمینه استودیو
  • تریگر روشنایی استودیو (بی سیم).
  • سه پایه
  • مانکن یا مدل
  • جعبه ابزار عکاسی

عکاسی تبلیغاتی از لباس

لباس های خود را برای عکاسی آماده کنید!

آماده سازی کلید اساسی یک عکاسی عالی است. زمانی که در این مرحله میکنید در زمان ویرایش تصاویر صرفه جویی میکند و دیگر نیاز نیست مجددا عکاسی کنید. بهتر است تمام لباس هایی را که می خواهید از آنها عکس بگیرید جمع آوری کنید و یک خط تولید راه اندازی کنید تا همه چیز آماده شود. اتو کردن یا بخار زدن تمام لباس ها، اولین کاری است که باید انجام دهید. این کار را قبل از آویزان کردن انجام دهید تا مطمئن شوید که چین و چروک ظاهر نمی شود.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

عکاسی تبلیغاتی از لباس

عکاسی تبلیغاتی از لباس

انتخاب مکان مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از لباس

برای عکاسی تبلیغاتی از پوشاک تان شما دو راه دارید. اول می توانید کار را به یک استودیوی حرفه ای و باسابقه بسپارید یا اینکه خودتان کمی فضا و یک پرده سفید تهییه کنید. البته باید ذکر کنم که علاوه بر عکاس حرفه ای، دوربین و تجهیزات نورپردازی مناسب هم نیاز دارید.

بررسی تنظیمات دوربین برای عکاسی

هنگام تنظیم دوربین، سه عامل وجود دارد که باید به آنها توجه کنید: دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر.

  • دیافراگم

برای عکاسی از لباس، عکاسی با دیافراگم بین f/8 و f/11 ایده‌آل است. این مورد به شما کمک می کند تا عکسی متمرکزتر از محصولات پوشاک خود داشته باشید.

  • سرعت شاتر

سرعت شاتر به مدت زمانی که شاتر شما باز می ماند اشاره دارد. در حالت ایده آل، هنگام عکاسی از لباس، باید آن را در حدود 1.125 تنظیم کنید.

  • حساسیت ISO

هنگام عکس گرفتن از لباس، تنظیمات ISO ایده آل بین 400 تا 800 است. این به نوع منبع نوری که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر از نور مصنوعی استفاده می کنید، ISO را بین 600 تا 800 تنظیم کنید. این مورد به شما امکان می دهد نویز را کاهش دهید.

 

4.5/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه