7 نکته ضروری در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات زمانی جلوه خواهد داشت که شما در کنار جواهرات از یک عنصر دیگر هم استفاده کنید. البته این عنصر انتخابی باید به گونه ای باشد که توجه را از جواهرات دور نکند و همچنین فضای شلوغی را در پس زمینه عکس ها ایجاد نکند.  این اصل را می توانید در عکاسی تبلیغاتی از بدلیجات هم رعایت کنید تا محصول شما با وضوح و جذابیت بیشتری در تصویر خودنمایی کند.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات ممکن است دشوار به نظر برسد، به این دلیل که سوژه، همه چیز را در اطراف خود منعکس می کند. زمانیکه پی ببرید مهارت های فنی و تجهیزات، تا چه حد مهم هستند، شگفت زده خواهید شد. گرفتن عکس های جذاب از جواهرات کار بسیار ظریفی است، فقط باید بدانید که چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شوند.

نکات مهم در عکاسی از طلا و جواهرات

 عکاسی از جواهرات و زیورآلات می تواند در یک نگاه مشتریان را برای خرید ترغیب کند، به شرطی که به صورت اصولی، خیره کننده و منحصر به فرد ثبت شده باشد. عکاسی صنعتی حرفه ای اصول و نکات خاص خود را دارد که نباید از آن ها غافل شوید. از مهم ترین این نکات عبارتند از:

  • جواهرات و طلاها را تمیز کنید

برق زدن خاصیت طلا است و شما نباید گول بخورید. چرا که یک سری لکه ها وجود دارند که تنها در زمان زوم کردن دوربین توسط لنز شکار می شوند. شما باید پیش از عکاسی جواهرات تمامی جواهرات مد نظر را تمیز کنید تا هیچگونه لکه، اثر انگشت و… روی آنها باقی نماند. می توانید این کار را با یک تکه پارچه کتان نرم و نم دار انجام دهید. معجزه آن را در نتیجه عکس خواهید دید.

  • از تکنولوژی سه بعدی کمک بگیرید

این تکنولوژی را احتمالا در عکاسی تبلیغاتی از ساعت و دیگر محصولات هم دیده اید. با استفاده از آن میتوانید جواهرات را برجسته تر نشان دهید. همچنین در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات یک فضا سازی منحصر به فرد به کمک نور و سایه داشته باشید که روحی دوباره به تصاویر شما می بخشد. می توانید به کمک ان مدل سازی را به صورت سه بعدی انجام دهید و علاوه بر معرفی محصول، در شبکه های اجتماعی، ساخت تیزر تبلیغاتی و… هم از آن استفاده کنید.

  • به کمک وایت بالانس، تداخل رنگی را از بین ببرید

در زمان عکاسی تبلیغاتی بدلیجات و زیورآلات باید تصویر واقعی از محصول را به نمایش بگذارید. شما نمی توانید طلای زرد را نقره ای نمایش دهید تا بدلیجات مسی را با رنگ زرد به تصویر بکشید. این یک اشتباه محض است که می تواند تمامی اعتماد و اطمینان مشتریان را در لحظه نابود کند. برای آنکه بتوانید رنگ واقعی سوژه را به تصویر بکشید باید تنظیمات With balance را روی دوربین به صورت دستی تنظیم کنید.

کیفیت تصاویر مهم ترین بخش در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات و زیورآلات

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شاخه جواهرات باید بتواند ارزش محصول را نشان دهد. همچون عکاسی صنعتی از کارخانه که کیفیت و گستردگی تولید را به نمایش میگذارد. یک عکس صنعتی از طلا و جواهر هم باید بتواند ارزش، ظرافت و زیبایی آن را نشان دهد. هرچه کیفیت تصویر بهتر باشد، مشتری ها در سریع ترین زمان تصمیم به خرید خواهند گرفت.

با نمایش کامل و دقیق جزئیات طلا، الماس و سنگ های قیمتی، مخاطبان به راحتی متوجه زیبایی و ارزش این محصولات خواهند شد. همچنین، استفاده از کیفیت بالا در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات نشان دهنده حرفه ای بودن شرکت تولید کننده است و به خریداران پایدار و قابل اعتماد نشان می دهد.

یک عکاسی تبلیغاتی حرفه ای از جواهرات چگونه بر فروش شما تاثیر می گذارد؟

تفاوت بین یک تصویر عالی و یک تصویر معمولی در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات فقط به انعکاس های بد ختم نمی شود. این تفاوت باعث می شود شما فروش خود را از دست دهید. آن هم به رقیبی که توانسته با تصاویر و محتوای جذاب خود مشتری را به سمت خود بکشاند.

برای اینکه مشتری بتواند شما را در اینترنت پیدا کند، باید سرمایه گذاری های عمده ای در ارتباط با این موارد انجام دهید:

  • طراحی و ساخت زیورآلات.
  • طراحی وب سایت.
  • مقالات وبلاگ
  • تبلیغات در گوگل یا سایر تبلیغات کلیکی (PPC).

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

برای اینکه به اهمیت یک عکاسی حرفه ای پی ببریم و تصاویر مان را در ذهن خریداران جواهرات برجسته تر کنیم، باید نکاتی را بدانیم که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

  1. 93 درصد از مشتریان ظاهر بصری را عامل اصلی خرید عنوان کردند.
  2. تصویر بزرگتر محصول منجر به افزایش 9.5 درصدی در فروش می شود.
  3. 22٪ از بازگشت ها به این دلیل اتفاق می افتد که اقلام فروخته شده با تصاویر موجود در صفحه محصول متفاوت هستند.

بله، عکاسی حرفه‌ای از طلا و جواهرات این قدرت را دارد که:

  • کسب‌وکار شما را رونق دهد و فروش جواهرات را بالا ببرد
  • مشتریان احتمالی را به خریداران واقعی تبدیل کند
  • بازدهی را افزایش دهد
  • بازدید کنندگان را افزایش دهد
  • و در نهایت به بالارفتن سود شما بیانجامد.

بیایید به اصل موضوع بپردازیم:

چگونه از جواهرات برای اینستاگرام یا فروشگاه اینترنتی خود عکاسی کنیم؟

بیایید از راحت ترین راه شروع کنیم.

1. سپردن کارها به یک استودیو عکاسی و طراحی گرافیک حرفه ای

شما میتوانید با یک جست جوی ساده در گوگل استودیو هایی که خدمات عکاسی تبلیغاتی یا ساخت فیلم صنعتی میدهند (مثل استودیو فهار) را پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که حتما به آن استودیو ها حضوری سری بزنید تا از امکانات و تجهیزات آن ها مطمئن شوید. اگر هم نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید با ما تماس بگیرید.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

2. عکاسی توسط خودتان!

خب اگر هم که قصد دارید که خودتان از جواهرات تان عکاسی کنید، روش هایی که ما در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات استفاده میکنیم را برای تان شرح می دهیم. برای اینکه تصاویر واضح و چشمگیر از اشیاء به موفقیتی بدیهی تبدیل شود، در اینجا نکات مهمی ذکر شده است که باید به آنها توجه بیشتری داشته باشید:

  • فهرستی از تمام لوازم جانبی و مواردی که برای عکاسی نیاز دارید تهیه کنید.
  • شما باید تعداد تصاویر مورد نیاز برای هر آیتم و لوازم مورد نیاز برای هر برداشت را نیز مشخص کنید.
  • اگر از مدل استفاده میکنید، از قبل، توافقات لازم را انجام دهید. مواردی از قبیل دستمزد، قرارداد، رزرو کردن باید از پیش تعیین شود.
  • و پیش از هر کاری، فراموش نکنید که میبایست طلا و جواهرات را تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ گونه لکه، اثر انگشت و یا کثیفی بر روی آن ها وجود نداشته باشد. همیشه یک دستمال تمیز همراه خود داشته باشید. هنگام دست زدن به جواهرات از دستکش استفاده کنید تا رد انگشتتان بر روی آنها باقی نماند.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

3. عکاسی از گردنبند بر روی یک مدل

استفاده از مدل‌هایی که از جواهرات استفاده می‌کنند، شرایط را برای عکاس پیچیده می‌کند، اما کار را برای بازاریابی و فروش آسان می‌کنند. بنابراین در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات عکاس باید به منظور فروش بیشتر ، بهترین ترکیب مدل و جواهرات را ارائه کند. مدل، قدرت این را دارد که فروش را به طرز قابل توجهی بالا ببرد، مخصوصا اگر با سبک زندگی مشتری هم راستا باشد، میتواند تا حد زیادی به فروش طلا و جواهرات کمک کند.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

4. عکاسی از حلقه و دستبند

ابتدا باید اقلام را در زاویه مناسب ثابت کنید.

از چسب حرارتی استفاده کنید: میتوانید حلقه، انگشتر و گوشواره را با استفاده از چسب حرارتی تفنگی بر روی سطح ثابت کنید. معمولا طلا و جواهرات به این چسب ها واکنشی نشان نمیدهند. اما ممکن است طلاهای آبکاری شده کمی تحت تاثیر این چسب ها قرار بگیرند. بنابراین، پیش از انتخاب نوع تثبیت کننده، تمام این ملاحظات را در هنگام عکاسی تبلیغاتی از جواهرات نظر بگذرانید. به علاوه، شما میتوانید برای ثابت نگه داشتن این اقلام، از موم دندانپزشکی یا موم موزه استفاده کنید.

از چسب خمیری استفاده کنید

اگر از پس‌زمینه مشکی استفاده می‌کنید، بهتر است از چسب خمیری با رنگ شفاف یا سیاه استفاده کنید.

از نوار چسب دو طرفه استفاده کنید

این چسب که به راحتی در هر آتلیه عکاسی در دسترس می باشد، ممکن است به راحتی حلقه را ثابت نگه ندارد، اما اگر چسب حرارتی یا موم ندارید، ارزش امتحان کردن را دارد.

برای عکاسی از جواهرات از سه پایه استفاده کنید

برای تصاویر طبیعت بی جان مانند جواهرات، باید از سه پایه استفاده کنید. ثابت نگه داشتن دوربین روی سه پایه دو مزیت دارد. تنظیم نقاط فوکوس و عمق میدان (دیافراگم) را آسان تر میکند. برای جلوگیری یا کاهش نویز می توانید سرعت شاتر و ISO را کاهش دهید. رعایت این نکات در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات موجب افزایش کیفیت کار شما خواهد شد.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

عکاسی جواهرات برای مجلات

برای عکاسی از طلا و جواهرات و استفاده از آن ها در مجلات، نوع دوربینی که استفاده می کنید مهم است.

شما به یک دوربین سطح متوسط یا یک DSLR حرفه ای با کیفیت بالا نیاز دارید. عکاسی از جواهرات تماما به این بستگی دارد که به چه منظور عکاسی میکنید: چاپ کردن یا برای مجلات آنلاین، در فضای باز یا در استودیو. همچنین باید در نظر بگیرید که نیازهای مشتری شما چیست.

وقتی صحبت از کار حرفه ای عکاسی تبلیغاتی از جواهرات می شود، تعداد مگاپیکسل دوربین شما می تواند بسیار مهم باشد. هرچه تعداد مگاپیکسل بیشتر باشد، امکان چاپ در ابعاد بزرگتر و با کیفیت تر خواهیم داشت. خوشبختانه، بسیاری از دوربین‌های جدیدتر مگاپیکسل بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

از تنظیمات نور مناسب برای عکاسی از جواهرات

دقیقاً مانند لنز، تنظیم نور نیز بر کیفیت عکس جواهرات شما تأثیر می گذارد. پیشنهاد میکنیم از یک سافت باکس حلقه ای برای عکسبرداری از تصاویر محصول استفاده کنید. بهتر است پیش از عکاسی تبلیغاتی از جواهرات نور را تنظیم کنید و از فلاش زدن های مداوم بپرهیزید.

رینگ لایت برای نورپردازی در عکاسی از جواهرات بسیار عالی است زیرا لبه جسم را روشن می کند. سافت‌باکس‌ها نوری زیبا، نرم و یکنواخت فراهم میکنند.

نورپردازی یکی از اصول حیاتی در عکاسی از طلا و جواهرات است.

در عکاسی برای مجلات، می‌توانید از نور طبیعی نیز استفاده کنید، و اگر رنگ‌ها کاملا درست نباشند، میتوان اصلاح رنگ و نور انجام داد.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

حداقل تجهیزات برای عکاسی جواهرات

شما می توانید عکاسی از طلا و جواهرات را با حداقل تجهیزات و به صورت ساده اما جذاب هم انجام دهید. به همین منظور کافی است اقلام زیر را به همراه داشته باشید:

  • موم دست نامرئی شما برای عکاسی

در زمان عکاسی از طلا و جواهرات شما به یک تکیه گاه نیاز دارید تا بتوانید محصولات خود را به صورت ایستاده نگه دارید. اینکه بخواهید فضاسازی کنید و از دست مدل استفاده کنید، برایتان هزینه بر خواهد بود. می توانید با یک تکه موم این مشکل را به آسانی برطرف کنید. موم قابلیت استفاده چندباره را دارد و همچنین مستحکم است. می توانید بدون محدودیت از آن برای عکاسی استفاده کنید.

  • نور طلایی را از دست ندهید

شما نباید در فضای تاریک از محصول خود عکس بگیرید. به این منظور می توانید در یک زمان مناسب همچون لحظه طلوع آفتاب و… برای ععکاسی تبلیغاتی از جواهرات برنامه ریزی کنید تا از نور آفتاب هم بهره مند شوید و شیک ترین تصاویر را با نوردهی مناسب بگیرید.

  • پیچیدگی ها را به حداقل برسانید

عکاسی برای وبسایت نیازی به تنظیمات پیچیده ای ندارد. حتی می توانید از جواهرات در خانه عکاسی کنید. چگونه؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک سطح صاف، یک پس زمینه سفید، دوربین، لنز و نور است. می توانید از یک گیره فلزی برای محکم کردن پس زمینه در جای خود استفاده کنید.

در هر صورت، پیچیدگی بیش از حد به ضرر شما خواهد بود. بنابراین از ساده ترین تنظیمات و قاب اسفاده کنید. شاید به عنوان یک هنرمند، وسوسه شوید از عناصر هنری زیادی در قابتان استفاده کنید، ولی توصیه ما به شما این است که در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات از شلوغی بیش از حد بپرهیزید. فراموش نکنید که یک تکه جواهر در مرکز عکس شما در حال خودنمایی است.

البته این سادگی بدین معنی نیست که ترکیب بندی را فراموش کنید، به یاد داشته باشید قانون یک سوم و نسبت طلایی باید در تمام تصاویر رعایت شود. و یا جواهرات را در مرکز عکس قرار دهید.

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه