عکاسی فضاهای صنعتی و اداری
عکاسی از فضاهای اداری و صنعتی چگونه انجام میشود؟
هر روزه فیدهای رسانههای اجتماعی مملو از تصاویر و عکسهای مختلفی میشود که عکاسی صنعتی یکی از بیشمار گونههای عکاسی است. مردم عاشق عکاسی هستند و از این رو، این روزها در شبکههای اجتماعی شاهد آپلود شدن عکسهای گوناگون در سبکها و ژانرهای مختلف هستیم. عکاسی یک هنر است و مردم با انجام این سرگرمی خاطرات خوش خود را ثبت میکنند. امروزه اکثر مردم از هر قشری که باشند با در دست داشتن گوشیهای هوشمند خود عکاسی را تجربه میکنند. با این وجود، نمیتوان تمام افرادی را که یک دوربین یا گوشی هوشمند در دست دارند را قادر به انجام صحیح عکاسی در همه ابعاد آن دانست. بین گرفتن عکس سلفی و گرفتن یک صحنه یا پیدا کردن موقعیتی مناسب برای عکاسی فضاهای صنعتی به روشی خاص برای رسیدن به هدف خاص تفاوت هایی وجود دارد.
خدمات تخصصی
استـــودیو فهـــار
شرکت شما در چه زمینهای فعالیت میکند؟
اگر شرکتی دارید که در زمینه صنایع مختلفی چون تولید، تزیین، کارخانه و کارگاه و فناوری و تکنولوژی فعالیت میکند، عکاسی فضاهای صنعتی به شکل مناسب و حرفهای به معرفی شدن کسب و کار شما کمک شایانی خواهد کرد، چراکه با عکاسی مناسب از خدمات یا محصولات کسبوکارتان، توجه مخاطبین حوزه خود را به کاری که انجام میدهید، جلب میکنید. به عنوان مثال عکاسی صنعتی از کارخانه و پتروشیمی بسیار رایج شده است.
برخی از افراد ممکن است فکر کنند که با عکاسی با کیفیت پایین یا با عکاسی غیرحرفهای هم میتوانید فعالیتشان را به بهترین شکل معرفی کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد عکاسی فضاهای صنعتی بیشتر بدانید. تعریف این سبک از عکاسی را مورد بررسی قرار می دهیم و با انواع و اهمیت آن در صنعت و تبلیغات آشنا خواهید شد.
عکاسی فضاهای صنعتی چیست؟
به تصویر کشیدن تجهیزات، محصولات، ماشین آلات، فرایندها و گاهی کارگران و مقامات شرکت، تمام آن چیزی است که با عنوان عکاسی فضاهای صنعتی از آن یاد میشود. عکاسی فضاهای صنعتی هم چون هنر و ابزاری نادیده گرفته شده تلقی می شود. اگرچه این نوع سبک عکاسی مزایای بسیار زیادی با خودش به همراه میآورد اما معمولا دست کم گرفته می شود. اگر عکاسی از محیطهای صنعتی به خوبی انجام پذیرد، محتوای جذابی از محصول یا خدمات ارائه خواهد شد و توسعه آنلاین کسب و کار شما به سرعت از بقیه رقبا پیشی خواهد گرفت. برای این محیط ها عکاسی صنعتی با هلی شات نیز صورت می گیرد.
به نمایش گذاشتن فرآیندهایی از عملکرد شما
به طور کلی، محتوای کلی عکاسی فضاهای صنعتی، فرآیندهایی از عملکرد شما در کسب و کار را به نمایش میگذارد و به محصولات و تولیدات شما جانی دوباره میبخشد و آنها را به تمامی مشتریان بالقوه شما در سراسر جهان معرفی میکند و چه بسا تعداد زیادی از آنها به مشتریان بالفعل تبدیل خواهند شد. همچنین، بین شما و مشتری ارتباطات قوی ایجاد میکند و صنعت شما را به طور شفاف در معرض دید عموم قرار میدهد.
عکاسی فضاهای صنعتی مختص حوزه خاصی در صنعت نیست و تمامی رشتهها و فعالیتهایی چون ساخت و ساز، تولید، مهندسی، تولید نساجی، خدمات الکتریکی، حفاری و بسیاری دیگر از فعالیتها را شامل میشود.
اهمیت عکاسی فضاهای صنعتی در چیست؟
آیا میدانستید که شرکتها و صنایعی که از عکاسی فضاهای صنعتی در کسب و کار و صنعت خود استفاده میکنند و در شبکههای مجازی و آنلاین جهان فعالیت جالب توجهی دارند، 95% از شرکتهایی که به عکاسیهای عادی و فعالیت و معرفی کمتری در فضای مجازی میپردازند، بیشتر بازده فروش و جذب مخاطب و مشتری دارند؟ از این عکس های باکیفیت می توان در تیزر کوتاه برای اول کلیپ استفاده نمود و بازده آن را مشاهده کرد.
جلب اعتماد
مشتریان و مخاطبین شما علاقه بسیاری به شناختن نام تجاری شرکت یا اداره شما دارند، چرا که هرچه بیشتر شما را بشناسند، شفافیت شما برای آنها و اعتماد آنها برای خرید خدمات یا محصولات شما بیشتر خواهد شد. مشتریان شما در هر سطحی که باشند از شما توقع دارند که حرفهای ترین در کار خودتان باشید. بنابراین عکاسی فضاهای صنعتی یک دلیل بسیار مطمئن برای مشتریان شما محسوب میشود چراکه عکاسی از فضاهای صنعتی واسطهای بین شما و جلب اعتماد مشتریان شما به حساب میآید.
همان طور که گفتیم عکاسی فضاهای صنعتی به مانند راوی یک قصه عمل میکند و وقتی مشتری اولین عکس را از فضای اداره یا شرکت یا کارخانه و یا محصولات شما ببیند، این مکالمه بین شما و مشتری از طریق یک عکس مناسب آغاز میشود.
پاسخ مناسب به کنجکاوی مشتریان
مشتریها و مصرفکنندگان شما بسیار کنجکاو هستند تا ببینند خریدشان از کجا به دست آنها میرسد و یا علاقه دارند که پروسه ساخت محصولشان را ببینند. بنابراین اگر عکاسی فضاهای صنعتی به طور حرفهای انجام شود، میتواند به کنجکاوی مخاطب پاسخی مثبت دهد و اعتماد او را نسبت به محصولی که برای خرید انتخاب کرده است، افزایش دهد.
از سویی دیگر، مشتریها و مصرفکنندگان، علاقه زیادی به بررسی تاثیرات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی محصول شما و شرکتتان دارند، به این ترتیب اگر عکسی مناسب و حرفهای از نحوه کار شما ببینند و دغدغههای شما را به عنوان شرکتی که برای خرید انتخاب کردهاند در قالب عکسها مشاهده کنند، تمایلشان به انتخاب شرکت، اداره، خدمات و محصول شما بیشتر از رقبای شما خواهد بود.
ایجاد احساس نزدیکی و حمایت در مشتریان
با ارائه عکسهای مناسب از محل کار یا اداره یا کارخانه و کارگاه خود و نشان دادن نحوه کار و پروسههای تولیدی و همینطور نحوه برخورد خود با کارگران و کارکنان خود، احساس قرابت بیشتری بین خودتان و مشتری خود ایجاد خواهید کرد.
عکاسی فضاهای صنعتی یک دریچه بین شما و مشتریهای شما است تا خدمات صادقانه شما را ببینند و با شما احساس نزدیکی کنند و برای شما به یک مصرفکننده وفادار تبدیل شده و هرگز به سراغ محصولات یا خدمات رقبایتان نروند.
نمونههایی از عکاسی فضاهای صنعتی و اداری
عکاسی در فضاهای صنعتی ممکن است در صنایع مختلفی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، انجام شود. به طور کلی، از یک مرغداری در گوشهای از یک روستا گرفته تا یک کارخانه صنعتی بزرگ، نیاز شایان توجهی به عکاسی فضاهای سنتی احساس میشود. یا مثلا در پروژه های بزرگ از تصویربرداری هوایی بکار گرفته می شود. موضوعات زیر شامل مواردی هستند که در عکاسی فضاهای صنعتی میتوانند، تصاویر جالب و موثری را رقم بزنند. در لیست زیر به برخی شاتهای موثر در عکاسی فضاهای صنعتی پرداخته و سپس مهمترین موارد آن را ذکر میکنیم.
- تصاویری از کارگران در حال کار در کارخانه
- تصاویر ویژه از ماشین آلات تخصصی
- تصاویری از خط تولید
- تصاویری از خط مونتاژ
- تصاویری از عکس های تجهیزات
- تصاویری از فروش بالا و جابهجایی
- تصاویری از بارگیری و انتقال به فروشگاهها
- تصاویری از قراردادهای در حال انجام مدیران شرکت
- تصاویری از محصول نیمه کاره و محصول کامل
-
عکس از محصول
عکسهای با کیفیت محصول، یکی از مهمترین داراییهایی است که کسب و کار شما می تواند روی آن سرمایه گذاری کند. چه شما قطعات کوچک تولید کنید و چه سیستم های پیچیده و بزرگ، لازم است عکسهایی با کیفیت از محصول نهایی خود منتشر کنید.
مشتریان احتمالی از طریق رسانههای مختلف و با دیدن عکس محصولات شما در فضای مجازی و روزنامهها و کاتالوگها به سمت محصول شما جذب میشوند. آنها جذب شرکتهایی میشوند که محصولات خود را بدون توجه به محیطی که در آن تولید میشوند، خوب جلوه میدهند. -
پرترههای تجاری
اگر میخواهید کسب و کار شما شیک به نظر برسد، پرترههای تجاری شما باید درجه یک باشند. تصاویر کارکنان باید حرفهای و با تصویر برند شما سازگار باشد. اگر کارمندان شما در یک کنفرانس صحبت میکنند و یا در حال کار در شرکت هستند، همگی میتوانند رقم زننده نابترین شاتها برای یک عکاسی فضاهای صنعتی حرفهای باشند.
-
گرد هم آوردن دو جهان با عکاسی فضاهای صنعتی!
عکاسی که به طور حرفهای در زمینه عکاسی فضاهای صنعتی فعالیت میکند باید خلاق باشد. با عکاسی فضاهای صنعتی دو جهان مختلف با هم آشتی میکنند. جهان صنعت و جهان مشتری با هم پیوندی جدانشدنی میبندند و به واسطه عکسها با یکدیگر ارتباطی مستمر خواهند داشت. ساخت فیلم صنعتی کارخانه در این مورد می تواند بسیار کمک کند.
-
عکاسی برای شرکت های صنعتی
اگر شرکت شما در صنعتی مانند تولید، فناوری، انرژی یا ساخت و ساز فعالیت میکند، داشتن عکسهای با کیفیت که توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و تأثیر ماندگاری بر جای بگذارد بسیار مهم است. اگر از تصاویر با وضوح پایین استفاده میکنید یا به تاثیر عکاسی فضاهای صنعتی اعتقادی ندارید، کمپینهای بازاریابی شما بینتیجه میمانند و ممکن است کسب و کار شما آماتور به نظر برسد.
-
عکسهای شیک
ساختمان خود را فراموش نکنید! تصور مردم از شرکت شما به شدت تحت تأثیر عکاسی از مکان شما است. با برداشتن عکسهایی شیک از فضای بیرونی ساختمان و تمیزی اتاقها و لباس کار مخصوص پرسنل و یا کارمندان اداره به طرز عجیبی در تصمیمگیری مشتری تاثیر خواهد گذاشت.
-
عکاسی در محل
سرانجام ، عکاسی در محل نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد شما به مشتریان ارائه میدهد. مشتریان دوست دارند کارکنان شما را در حال کار ببینند. اینکه چگونه کار میکنید و از طریق عکسها نحوه کار خود را به مشتری نشان دهید و همه چیز را در محل تولید خود، در قالب عکسها به نمایش بگذارید، به آنها احساس آرامش و اعتماد میدهد.
استخدام عکاس تخصصی صنعتی
بدون شک یکی از اصلیترین معیارهای استخدامی شما هنگام جذب کارمند یا عکاس باید توانایی عکاسی از فضاهای صنعتی حرفهای توسط یک عکاس صنعتی مناسب باشد. شاید با خودتان فکر کنید که با استخدام یک فرد عادی میتوانید با قیمتی کمتر از یک عکاس حرفهای، آنچه را که در عکاسی فضاهای صنعتی و کسب و کار خود به دنبالش هستید را بیابید، اما انتخاب نور و زاویه مناسب، موضوعی نیست که توسط یک فرد عادی یا سایر عکاسانی که در حوزههای متفاوت کار میکنند، قابل انجام باشد.
عکاس یا همان راوی داستان کسب و کار شما
یک عکاس مانند راوی یک داستان عمل میکند. او از زاویه دید خودش، برترین و قابل تعریفترین نقطهای که از کسبوکار شما مشاهده کرده است و آن را با عکاسی حرفهای در معرض دید سایر مخاطبین قرار میدهد. پس می توانید در کنار عکاسی از سایر ابزار ها مثل موشن گرافیک نیز استفاده نمایید.
عکاس تخصصی صنعتی و مهارتهایی همچون زاویه شناسی و رنگ شناسی
او زاویه شناس و رنگ شناس است و به خوبی میداند در کدام قسمت کارگاه یا کارخانه شما بایستد یا محصولاتی که تولید کردهاید را به چه نحوی نشان بدهد که برای مخاطب جلب توجه کند و او را به سمت کسب و کار شما سوق دهد و یا آنها را به مشتریان شما تبدیل کند.
دست یافتن به تصاویر اصولی
به یاد داشته باشید شما با یک گوشی با کیفیت و عکسهای عادی، هرگز بازدهی و ثمرهای بسیار بالایی نخواهید داشت. اما پس از استخدام یک عکاس حرفهای که از تمامی اصول عکاسی فضاهای صنعتی آگاه است میتوانید به گنجینهای از تصاویر خاص و اصولی دسترسی داشته باشید.
سخن پایانی
و در آخر با بگوییم که با عکاسی حرفهای از فضاهای صنعتی مشتریان خود را همیشگی کنید. با شناخت عکاسی صنعتی و اهمیت آن در صنعت تبلیغات و جذب مشتری، دست از عکسبرداری با گوشیهای خود و عکاسیهای آماتور و غیرحرفهای بردارید و با شاتهای حرفهای از محصول یا خدماتتان، دریچهای به روی مشتری باز کنید و او را با فرآیند ساخت و توزیع محصول مورد علاقهاش آشنا کنید.
با عکاسی فضاهای صنعتی، مشتریان را برای همیشه از آن خود کنید. چراکه عکسهای حرفهای اعتماد آنها را به خود جلب کرده و او هرگز محصول یا خدماتی جز آنچه شما ارائه میدهید را انتخاب نخواهد کرد. اعتماد رمز هر جذب مشتری و مخاطبی محسوب میشود و عکاسی فضاهای صنعتی هنری است که جلب این اعتماد را تسهیل میکند.
مطالب مشابه
چرا برند لوازم آرایشی شما به تیزر تبلیغاتی نیاز دارد؟
مشاهده همه نمونه کارها نمونه کارهای طراحی بسته بندی تیزر تبلیغاتی به ابزار ارزشمندی برای کسب و کارها جهت ایجاد
تکنیک های عکاسی از ساختمان + نکات کاربردی
تکنیک های عکاسی از ساختمان + نکات کاربردی تا به حال شده با تماشا کردن یک تصویر از یک خانه
انیمیشن ها قلبمان را نشانه می گیرند!
معنای انیمیشن چیست؟ واژه انیمیشن از زبان لاتین و به معنی «به حرکت درآوردن تصویر» است. پویانمایی یا انیمیشن (Animation)
هزینه فیلمبرداری هوایی با هلی شات
نمونه کارهای فیلمبرداری و تیزر تبلیغاتی مشاهده همه نمونه کارها قبل از اینکه به هزینه فیلم برداری هوایی با هلی