عکاسی تبلیغاتی: مایه حیات تجارت!

عکاسی تبلیغاتی - استودیو توسعه برند فهار

عکاسی صنعتی گستره زیادی داشته و عکاسی تبلیغاتی ‌شاخه‌ای از عکاسی صنعتی است و به‌ عنوان بخشی تاثیرگذار در فروش و معرفی کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقاله عکاسی صنعتی به طور مفصل درباره هدف و ویژگی‌های آن صحبت کردیم، حال می‌خواهیم به طور ویژه به عکاسی تبلیغاتی بپردازیم.

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یا  (ADVERTISING PHOTOGRAPHY) نیازمند علم و مهارتی ویژه است. عکس تبلیغاتی را می‌توان در فضاهای آنلاین یا آفلاین مانند کاتالوگ و بروشور و به صورت کلی در چاپ مورد استفاده قرار داد. عکاس تبلیغاتی می‌داند که چگونه با تنظیم نور و زاویه و ذوق هنری تمرکز مخاطب را به بخشی از عکس جلب نماید و همین جلب توجه، راز موفقیت در دنیای دیجیتال است. در عکاسی تبلیغاتی با نشان دادن ویژگی‌های یک محصول، توضیحات را به صورت تصویر نمایش می‌دهیم.

در پایان این مقاله تعدادی از نمونه کار های عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و مدلینگ تجاری را برای شما قرار خواهیم داد. امیدواریم که نظر شما را به خود جلب کند.

عکاسی تبلیغاتی - استودیو توسعه برند فهار
عکاسی تبلیغاتی – استودیو توسعه برند فهار

در عکاسی تبلیغاتی چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

  1. اولین نکته در این شاخه از عکاسی این است که تمام اطلاعات مهم محصول معرفی شود و جزییات به طور جامع و واضح، برجسته و ریزبینانه نشان داده شوند. اطلاعات باید آنقدر جامع و گیرا باشند که برای مخاطب سوالی باقی نماند. این هدف، تنها با بهره گیری از ابزارِ رسانه‌ای قوی همچون عکاسی صنعتی ممکن است.
  2. امروزه با جایگاهی که فروش اینترنتی در میان مردم پیدا کرده است، تنها راهی که می‌توان در این بازار رقبا را پشت سر گذاشت، ارائه یک عکس تبلیغاتی حرفه‌ای از محصول است، چرا که گویی شما در فضایی مثل دیجیکالا و سایر سایت‌های فروش اینترنتی، در حال فروش عکس محصول خود هستید! و باید چنان عکس اغواکننده‌ای به مشتری نشان دهید که راضی شود محصولی را بخرد که از نزدیک ندیده است.
  3. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود، قیمت کلی پروژه است. عوامل مختلفی مثل تعرفه فیلمبرداری هوایی بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار هستند که بسته به نوع پروژه شما این قیمت متفاوت خواهد بود.

ابزار مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی یا جذابیت بخشی به کالا

عکاسی تبلیغاتی - استودیو توسعه برند فهار

تجهیزات عکاسی بخش مهم و هیجان‌انگیز فرآیند عکاسی‌اند و تا حدودی برای تازه‌واردها گیج‌کننده، چرا که برای گرفتن عکسی حرفه‌ای علاوه بر داشتن هنر و خلاقیت و نیز دانش تکنیکال برای کار با ابزار مختلف، باید تصمیم گرفت که برای چه دوربین و تجهیزاتی لازم است هزینه کرد به خصوص در عکاسی تبلیغاتی که کیفیت و جذابیت عکس اهمیت بسزایی دارد. در ادامه به حداقل ابزار مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

1) دوربین

عکاسی تبلیغاتی - استودیو توسعه برند فهار
دوربین عکاسی تبلیغاتی

اگر در ابتدای مسیر عکاسی تبلیغاتی هستید، بهتر است کار را با یک دوربین معمولی شروع کنید، چون ممکن است جذابیت‌های یک دوربین حرفه‌ای چنان مجذوبتان کند که دیگر به فرآیند یادگیری و بهبود مهارت‌هایتان توجه نکنید. رفته رفته هم‌زمان با پیشرفت در عکاسی، دوربین خود را ارتقاء دهید.

2) سه‌پایه

در عکاسی تبلیغاتی، برای اینکه بیشترین عمق میدان را داشته باشید، لازم است با دیافراگم خیلی بسته عکاسی کنید، بنابراین باید از بزرگترین f دوربین استفاده کنید که در این صورت لازم است سرعت شاتر را کم کنید تا نور بیشتری وارد شود. وقتی سرعت شاتر دوربین پایین است، لرزش دست موجب می‌شود که سوژه تار شود، بنابراین به یک سه‌پایه احتیاج دارید.

3) پس‌زمینه‌ یا بک‌گراند

ابزار دیگری که برای عکاسی تبلیغاتی نیاز دارید، یک بک‌گراند سفید است، می‌توانید از یک تخته پوستر سفید استفاده کنید.

4) رفلکتور یا بازتاب‌دهنده

برای تاباندن نور مد نظر خود به سوژه عکاسی، باید از رفلکتور با رنگ و ابعاد مختلف استفاده کنید و توجه داشته باشید که رفلکتور هر چه بزرگ‌تر باشد نور نرم‌تری دارد و آرام‌تر از تیره به روشن می‌رسد اما رفلکتورهای کوچک‌تر، سایه‌های واضح‌تر و کنتراست پایین‌تر به وجود می‌آورند و موجب ایجاد بازتاب‌های کوچک روی سطوح براق می‌شوند.

5) میز نور

برای عکاسی از محصول، به یک میز نور استاندارد با ابعاد 24×27 اینچ احتیاج دارید. میز نور با داشتن صفحات زمینه نیمه شفاف موجب می‌شود که بتوانید به طرق مختلف برای سوژه نورپردازی انجام دهید. میزهای عکاسی دارای صفحات رنگی هستند که امکان عکاسی محصولات با پس زمینه های رنگی را به شما می‌دهند.

نور در عکاسی تبلیغاتی
نور در عکاسی تبلیغاتی

6) نور

نورپردازی یکی از کلیدی‌ترین عناصر در عکاسی تبلیغاتی و سایر شاخه‌های عکاسی است. اگر می‌خواهید از نور طبیعی استفاده کنید، اتاقی را انتخاب کنید که دارای پنجره باشد. هر چه به پنجره نزدیک‌تر شوید، نور بیشتر و سایه ملایم‌تر می‌شود. هر چه از پنجره دورتر شوید، نور متعادل‌تر و سایه‌ها تیزتر می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید در نور مصنوعی عکاسی کنید، باید از نورافکن ثابت یا چرخان بهره ببرید.

7) اکسسوری

با توجه به اینکه چه نوع عکسی از چه محصولی می‌خواهید بگیرید و برای جلوه دادن به عکس چه میزانسنی قرار است چیده شود، اکسسوری‌ها متفاوت می‌شود. به عنوان مثال برای عکاسی از محصولات برندی مثل ویلو گوشت یا نامزی فود که دو برند موادغذایی هستند، به وسایلی مثل ظروف و ادویه و تجهیزات آشپزخانه نیاز است اما بدیهی است که برای عکاسی از برند کیف و کفش، چقدر قضیه متفاوت می‌شود.

چرا عکاسی تبلیغاتی به منزله اکسیژن کسب‌وکار است؟

  • یک عکس تبلیغاتی حرفه‌ای گویای حرفه‌ای بودن شماست.

بدیهی است که مخاطب به وبسایتی که دارای عکس‌های تبلیغاتی چشم‌گیر و باکیفیت از محصولاتش است، به شدت بیشتر از سایتی که دارای محتوایی بی‌کیفیت است، اعتماد می‌کند. بنابراین عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای موجب می‌شود تبدیل مخاطبان به مشتری سیر سعودی پیدا کند.

عکاسی تبلیغاتی، نیاز حیاتی توسعه برند شما
عکاسی تبلیغاتی، نیاز حیاتی توسعه برند شما
  • از دیگران متمایز می‌شوید.

سعی کنید بهترینِ خود را به نمایش بگذارید. بهترین حالت محصولات خود را ثبت کنید تا تلقی مردم نسبت به برند شما عوض شود. یک عکاس حرفه‌ای تبلیغات، از استراتژی‌های بازاریابی آگاه است، با تغییرات دنیای وب همسو است، جذاب‌ترین تصاویر را از سوژه می‌گیرد و تصاویر را طوری فرمت‌گذاری می‌کند که با قالب وب‌سایت هماهنگی داشته باشد. به طور مثال عکاسی از محصولات نامزی که یک برند در حوزه غذایی است، موجب شده‌است که او چندین گام جلوتر از رقبایش حرکت کند.

  • تصویر لب به سخن می‌گشاید!

یک عکس حرفه‌ای گویای همه چیز است و نکته‌ای برای شک و تردید مشتری باقی نخواهد گذاشت. بدون کم و کاست و به وضوح جزییات را می‌نمایاند. یک عکس خوب باعث می‌شود از بازارگرمی کردن، که معمولاً تاثیر چندانی هم ندارد، معاف شوید.

  • شکل دادن به هویت بصری برند

نکات مهم جادوی عکاسی تبلیغاتی

  1. تنظیم ایزو (ISO)

ایزو ISO عنصری از دوربین است که میزان حساسیت حسگر عکس به نور را تعیین می‌کند. هر چه ایزو بیشتر باشد، حساسیت حسگر به نور بیشتر شده و نویزها به صورت دانه دانه در عکس نمایان می‌شوند. هر چه ایزو کم‌تر باشد، حساسیت حسگر به نور و در نتیجه نویز موجود در عکس کمتر می‌شود.

  1. تنظیم شاتر

با تنظیم شاتر می‌توان میزان ورود نور را کم و زیاد کرد. پایین بودن سرعت شاتر موجب می‌شود که نور بیشتری عبور کند و تصویر پرنورتر شود. هر چه سرعت شاتر بالاتر باشد، نور تصویر نهایی کمتر ‌شود.

استفاده از سرعت شاتر پایین باعث می‌شود عمق میدان کمتر شده، در نتیجه مقدار کمتری از عکس شارپ ‌شود، در این صورت می‌توانید پس زمینه را محو کرده و جلوه‌ای ویژه به سوژه دهید.

  1. تنظیم دیافراگم

عکاسی تبلیغاتی - استودیو توسعه برند فهار

دیافراگم سوراخی است که جهت عبور نور ساخته شده و قطر آن ارتباط مستقیم با نور تصویر نهایی دارد. هر چه قطر دایره سوراخ بیشتر باشد نور تصویر نیز بالاتر و هر چه قطر سوراخ کمتر، نور تصویر نهایی نیز کمتر می‌شود.

  1. استفاده از زوم

زوم دیجیتال مانند کراپ کردن یک عکس است تا اشیاء بزرگتر به نظر برسند، همین امر موجب می‌شود که کیفیت تصویر حاصل از زوم دیجیتال بسیار بد شود و به صورت پیکسل پیکسل ظاهر شود.

در صورتی‌که استفاده از زوم اپتیکال موجب می‌شود بدون آنکه قسمتی از تصویر را از دست بدهیم، محتوای داخل عکس بزرگ‌تر ‌شود و بیشترین کیفیت عکس در نقطه زوم شده به دست ‌آید.

عکاسی تبلیغاتی در یک نگاه

عکاسی تبلیغاتی دقیقاً نقطه تلاقی هنر و تجارت است. خلاقیت و تکنیک عکاسی موجب می‌شود که تاثیرگذاری محصول شدت بگیرد. عکاسی تبلیغاتی برای تمامی بیزنس‌های کوچک، متوسط و بزرگ معجزه می‌کند چرا که به طور همزمان، خودآگاه و ناخودآگاه مخاطب را نشانه می‌گیرد.

نمونه کارهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی استودیو توسعه برند فهار

 

عکاسی صنعتی از کارخانه آسان پک توسط استودیو توسعه برند فهار
عکاسی صنعتی از کارخانه آسان پک توسط استودیو توسعه برند فهار
عکاسی صنعتی از کارخانه آسان پک توسط استودیو توسعه برند فهار
نمونه عکاسی تیم فهار – عکاسی صنعتی از کارخانه آسان پک
عکاسی تبلیغاتی از فراورده های گوشتی نامزی
عکاسی تبلیغاتی از فراورده های گوشتی نامزی
عکاسی تبلیغاتی از فراورده های گوشتی نامزی
عکاسی تبلیغاتی از فراورده های گوشتی نامزی
عکاسی تبلیغاتی از آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار در کیش
عکاسی تبلیغاتی از آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار در کیش
عکاسی تبلیغاتی از آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار در ارمنستان
عکاسی تبلیغاتی از آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار در ارمنستان
فتومونتاژ آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار
فتومونتاژ آبمیوه مجتبی توسط استودیو توسعه برند فهار
عکاسی تبلیغاتی از غرفه آبمیوه مجتبی در ارمنستان
عکاسی تبلیغاتی از غرفه آبمیوه مجتبی در ارمنستان
عکاسی تبلبغاتی آبمیوه مجتبی در ارمنستان
عکاسی تبلبغاتی آبمیوه مجتبی در ارمنستان

 

عکاسی تبلیغاتی از آبمیوه مجتبی

مطالب مشابه