فروش بالا زمانی برایتان اتفاق خواهد افتاد که مواد غذایی و محصول خود را در یک بسته بندی زیبا و جذاب عرضه کنید. طراحی بسته بندی مواد غذایی این طورها هم که به نظر میرسد، کار چندان ساده ای نیست. شما باید از یک طراح گرافیک حرفه ای و با تجربه استفاده کنید و در کنار آن به موارد دیگری همچون ماندگاری ماده غذایی، حجم و اندازه، مخاطب هدف و… توجه داشته باشید
( طراحی شده توسط استودیـو فهـار )
ایدههای طراحی بسته بندی مواد غذایی این روزها بسیار متنوع تر و البته خلاقانه تر شدهاند. به جرأت میتوان گفت خلاقیت و استفاده از امکاناتی که در دسترس هستند، رمز موفقیت شما خواهد بود. به فکر تفاوت داشتن طراحی بسته بندی محصول با رقبای خود نباشید. محصولی که بسته بندی آن را طراحی میکنید، نباید شبیه به دیگر محصولات موجود در بازار باشد. باید به فکر یک طرح و ایده جدید باشید که تا به امروز اجرا نشده است. به خاطر داشته باشید که اولین ها همیشه دیده میشوند؛ پس اولین باشید. به این منظور در ادامه قصد داریم جدیدترین و خارق العاده ترین ایده های طراحی بسته بندی مواد غذایی مختلف را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.
طعم اصلی غذاهای ما به ادویه ها وابسته است. هر غذایی ادویه مخصوص به خود را میطلبد. واضح است که طراحی بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای باشد که در دسترس بوده و دائماً قابل استفاده باشد. باید به فکر یک پوشش باکیفیت و مقاوم برای آن باشید. از طرفی هنگام آشپزی، زمان برای خواندن روی بسته بندی وجود نخواهد داشت و طراحی بسته بندی ادویه جات، باید به گونهای باشد که با یک نگاه، بتوان ادویه درون آن را تشخیص داد. پیشنهادی که ما برای شما داریم، عبارت است از:
ظرف شیشهای و دیگر هیچ: استفاده از ظروف ادویهای شیشهای در طراحی بسته بندی مواد غذایی، باعث میشود که افراد برای خرید ترغیب شوند. چرا؟ بسیار واضح است، شیشه قابلیت استفاده برای چندین دفعه را دارد و به عبارتی مشتری شما با خرید ادویه، صاحب یک ظرف شیشهای هم شده است که بتواند به دفعات متعدد از آن استفاده کند. از طرفی شست و شوی راحتی دارد و در فضای آشپزخانه که احتمال کثیفی آن بیشتر است، به راحتی تمیز میشود. محتویات درون آن هم به راحتی قابل تشخیص هستند.
ظروف پلاستیکی متفاوت: شاید شما هم به فکر جیب مشتریان خود هستید و نمیخواهید با خرید ادویه در ظرف شیشه ای هزینه زیادی صرف کنید، میتوانید پلاستیک را جایگزین آن کنید؛ اما همانطور که میدانید، ظروف پلاستیکی بسیار رایج هستند و باید ظاهری متفاوت با اشکال جدید طراحی کنید که خاص باشید و به چشم بیاید.
پک چندتایی داشته باشید: فروش ادویه به صورت پک یا ست، میتواند ایدهای جدید و البته پولساز باشد. با این نوع طراحی بسته بندی مواد غذایی می توانید یک بسته از چندین ادویه کاربردی که در ظرف های پلاستیکی با فاصله از یکدیگر تفکیک شدهاند را به فروش برسانید. طراحی کاربردی و ساده و در عین حال ارزان و جذاب.
سلطان تمام ادویه های جهان، زعفران است. زعفران از سری ادویه های پر استفاده و خوش رنگ است که قیمت بالایی دارد. همین امر باعث شده تا به فکر یک طراحی بسته بندی زعفران خاص و لوکس برای آن باشیم. بهتر است طراحی بسته بندی مواد غذایی مانند زعفران در ظرف هایی با ابعاد گوناگون و البته اشکال متنوع عرضه کنید. به هیچ عنوان به سراغ بسته بندی های پلاستیکی و کاغذی نروید؛ چرا که ممکن است مقداری از آن به بسته بندی بچسبد یا آسیب ببیند. بی شک زمانی که مشتری جهت خرید آن پول میدهد، انتظار دارد از آخرین ذره آن هم استفاده کند. از آنجایی که زعفران ادویه قیمت بالایی است، باید به فکر بسته بندی فوق لاکچری هم برای آن باشید.
گوشت ماده غذایی فاسد شدنی است و باید در یخچال نگهداری شود. طراحی بسته بندی گوشت باید به گونه ای باشد که بتوان درون یخچال هم از آن استفاده کرد. میتوانید از پوششهای پلاستیکی در ابعاد و اشکال گوناگون استفاده کنید. یک جعبه سبک و ساده هم برای آن در نظر بگیرید که طرح حیوانی که گوشت از آن به عمل آمده است را روی آن چاپ نمایید. با این کار، تصویر گوشت از درون بسته بندی مشخص خواهد شد و بدون هیچ نوشتهای، میتوانید به مخاطبان اعلام کنید که گوشت بسته بندی شده برای گوسفند است یا گاو و… .
جدا کردن گوشت علیالخصوص نوع چرخ کرده، برای خانمها در منزل کار دشواری است. سعی کنید با طراحی بسته بندی مواد غذایی، این کار را برایشان ساده کنید. کافی است درون بسته بندی گوشت چرخ کرده شیارهایی ایجاد کنید تا در زمان فریز شدن، بتوان به راحتی آن را به قطعات کوچک تبدیل کرد و از یخچال خارج نمود. برای جذابیت بیشتر، این شیارها را به شکل های هندسی مختلف ایجاد کنید.
الویه غذایی آماده و خوش طعم است که بسیار محبوب میباشد. این غذای آماده، میتواند یک میان وعده مناسب در سفر یا بعد از یک روز پر کار باشد. طراحی بسته بندی مواد غذایی مثل الویه باید به گونه ای باشد که آسایش و راحتی را برای مخاطب ایجاد کنید. به این منظور بسته بندی باید آسان باز شو باشد. وزن زیادی نداشته و بسته بندی آن هم محکم طراحی شود.
شاید نتوانید روی طراحی بسته بندی آن زیاد مانور دهید؛ اما با ایده های خلاقانه، میتوانید متفاوت به نظر برسید. برای مثال: درون بسته بندی خود یک قاشق جا ساز کنید یا حتی یک تکه نان باگت که لبخند رضایت را بر لبان مشتریان شما آورد.
برنج ها عموما به صورت کیسه ای بسته بندی میشوند؛ اما این کیسه میتواند با طرحهای مختلف و اشکال متفاوت باشد. تا به حال به خرید کیسه برنج دایره ای فکر کردهاید؟ یا خرید کیسه برنجی که درون آن یک پیمانه برای اندازه گیری هم دارد؟ البته میتوانید در اندازه های کوچکتر ، برای طراحی بسته بندی برنج از بسته بندی های پلاستیکی یا حتی ظروف پلاستیکی استفاده کنید که دارای سوراخ هایی همچون آبکش بوده و از ظرف همان، میتوان برای آبکش کردن برنج استفاده کرد. این نوع از طراحی بسته بندی مواد غذایی موجب جلب توجه مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش می شود.
پسته آجیلی خوشمزه و مفید است که قیمت بالایی دارد. هرچقدر هم که پسته بخرید، باز هم به چشم نخواهد آمد، مگر اینکه طراحی بسته بندی پسته شیک و منحصربه فردی داشته باشد. به پسته به چشم یک کادو از طرف عزیزتان نگاه کنید. حال میتوانید طراحی بسته بندی مواد غذایی متنوع تری به شکل های مختلف برای آن اجرا کنید. یک استوانه پر از پسته یا حتی یک لیوان قهوه پلاستیکی که پر است از پسته های دهن باز که به شما لبخند میزنند.
قیمت طراحی بسته بندی مواد غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از نوع سفارش گرفته تا تعداد سفارش، مدت زمان انجام پروسه و … برای دریافت جدیدترین قیمت طراحی بسته بندی ما تماس بگیرید و درباره محصول خود صحبت کنید.
( طراحی شده توسط استودیـو فهـار )
طراحی بسته بندی مواد غذایی ، از جمله چای که در همه خانه ها به وفور استفاده میشود، اهمیت بالایی دارد. چای یک ماده اصیل ایرانی است و میتواند بسته بندی اصیلی هم داشته باشد. چای را در یک ظرف به شکل لیوان عرضه کنید یا درون آن یک پاکت کوچک از گل محمدی یا هل و … قرار دهید که بتواند خریدار را شگفت زده کند. همین توجه به جزئیات و چیزهای کوچک است که میتواند نام برند شما را بر سر زبانها بیندازد و باعث محبوبیت آن شود. با توجه به تندمصرف بودن چای، طراحی بسته بندی چای نیز از اولویت ویژه ای برخوردار است.
این ایدهای ساده اما نتیجه بخش در طراحی بسته بندی مواد غذایی میباشد و آن هم این است که شکلات شما با هر طعمی که باشد، آن را در همان شکل بسته بندی کنید. شکلات توت فرنگی با بسته بندی توت فرنگی! به همین راحتی میتوانید خاص به نظر برسید، چرا که با یک نگاه، طعم خود را به مشتری نشان میدهد. میتوانید از جعبه های صندوق مانند هم برای طراحی بسته بندی شکلات استفاده کنید یا حتی درون باکس شکلات یک سری چنگالهای کوچک جهت میل کردن آن بگذارید. بسته بندی شکلات با روبان نیز، از دیگر ایدههای طراحی بسته بندی جذاب برای آن است.
حبوبات نیاز هر خانه ای است. امروزه در هر آشپزخانه ای ظرف مخصوص جهت ریختن حبوبات وجود دارد، پس به فکر بسته بندی آن در یک ظرف نباشید. یک لحظه به این ایده فکر کنید که چقدر جذاب میشود اگر یک نخود بخرید و زمانی که در خانه آن را باز میکنید، درون آن تعداد زیادی نخود دیگر وجود داشته باشد؟ احتمالاً متوجه منظورمان شدهاید. درست است یک طراحی بسته بندی حبوبات به شکل نخود برای نخود در نظر بگیرید. فرقی نمیکند برای لوبیا و حبوبات دیگر هم میتوانید طراحی بسته بندی مواد غذایی را به این گونه اجرا کنید. این بسته بندی، میتواند با متریال کاغذی همچون کارتن و … هم باشید که ظاهری شیکتر به خود بگیرد
خرما شیره دار بوده و شیرینی آن باعث میشود به سطوح مختلفی بچسبد. در این نوع طراحی بسته بندی مواد غذایی باید دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است برای طراحی بسته بندی خرما به فکر یک ماده دور ریختنی یا قابل شستوشو باشید. خرما ها را درون یک بسته بندی شیشه ای شیک بچینید. یا به صورت یک آناناس تزئین کنید و با ظاهری جذاب تر به فروش برسانید. همه چیز دست شما خواهد بود.
خیارشور، ترشی مورد دلخواه همه افراد است که نمیتوانید جلوی خود را برای خریدن آن بگیرید؛ اما از آنجایی که دارای آب خیارشور است، نباید نشتی داشته باشد. طراحی بسته بندی مواد غذایی که به این گونه هستند، شیشه ها، بهترین گزینه برای بسته بندی آن هستند؛ اما شما ایده های خود را روی شیشه عملی کنید تا خاص باشید. برای مثال: شیشه خود را به شکل مکعبی یا چند ضلعی تغییر شکل دهید تا به همین راحتی توجه همگان را به محصول و برندتان جلب نمایید.
استفاده از ظروف فانتزی برای طراحی بسته بندی مواد غذایی بسیار پرطرفدار خواهد بود. ظرافت میوه خشک از اهمیت بالایی برخوردار است، پس طراحی بسته بندی میوه خشک باید گونه ای بسته بندی شود که خرد نشود و سالم به دست مشتری برسد. از طرفی بهتر است آن را به گونه ای بسته بندی کنید که محتویات داخل بسته مشخص باشند، چرا که مشتری ندیده جهت خرید ترغیب نخواهد شد. باکسهای کادویی از ایدههای جدید برای این ماده خواهند بود.
FAHAR STUDIO
استودیـو فهـار مفتخر است که با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیک، توانسته اعتماد صدها برند معتبر را به خود جلب نموده و طراحی بیش از 600 پروژه موفق را در کارنامه خود به ثبت برساند. تعدد و مشتری پسند بودن نمونه کارهای موجود در این سایت، نشانگر کم و کیف این ادعاست. جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات با ما در ارتباط باشید.