EN
EN

فروش بالا زمانی برایتان اتفاق خواهد افتاد که مواد غذایی و محصول خود را در یک بسته­ بندی زیبا و جذاب عرضه کنید. طراحی بسته بندی مواد غذایی این طورها هم که به نظر می­‌رسد، کار چندان ساده ای نیست. شما باید از یک طراح گرافیک حرفه­ ای و با تجربه استفاده کنید و در کنار آن به موارد دیگری همچون ماندگاری ماده غذایی، حجم و اندازه، مخاطب هدف و… توجه داشته باشید

ایده های طراحی بسته بندی انواع مواد غذایی

ایده‌های طراحی بسته بندی مواد غذایی این روزها بسیار متنوع ­تر و البته خلاقانه­ تر شده‌اند. به جرأت می­توان گفت خلاقیت و استفاده از امکاناتی که در دسترس هستند، رمز موفقیت شما خواهد بود. به فکر تفاوت داشتن طراحی بسته بندی محصول با رقبای خود نباشید. محصولی که بسته بندی آن را طراحی می­کنید، نباید شبیه به دیگر محصولات موجود در بازار باشد. باید به فکر یک طرح و ایده جدید باشید که تا به امروز اجرا نشده است. به خاطر داشته باشید که اولین­ ها همیشه دیده می­شوند؛ پس اولین باشید. به این منظور در ادامه قصد داریم جدیدترین و خارق­ العاده ­ترین ایده­ های طراحی بسته بندی مواد غذایی مختلف را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بسته بندی ادویه جات

طعم اصلی غذاهای ما به ادویه ­ها وابسته است. هر غذایی ادویه مخصوص به خود را می­‌طلبد. واضح است که طراحی بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ­ای باشد که در دسترس بوده و دائماً قابل استفاده باشد. باید به فکر یک پوشش باکیفیت و مقاوم برای آن باشید. از طرفی هنگام آشپزی، زمان برای خواندن روی بسته بندی وجود نخواهد داشت و طراحی بسته بندی ادویه جات، باید به گونه‌ای باشد که با یک نگاه، بتوان ادویه درون آن را تشخیص داد. پیشنهادی که ما برای شما داریم، عبارت است از:

ظرف شیشه‌­ای و دیگر هیچ: استفاده از ظروف ادویه‌­ای شیشه‌­ای در طراحی بسته بندی مواد غذایی، باعث می‌­شود که افراد برای خرید ترغیب شوند. چرا؟ بسیار واضح است، شیشه قابلیت استفاده برای چندین دفعه را دارد و به عبارتی مشتری شما با خرید ادویه، صاحب یک ظرف شیشه‌ای هم شده است که بتواند به دفعات متعدد از آن استفاده کند. از طرفی شست و شوی راحتی دارد و در فضای آشپزخانه که احتمال کثیفی آن بیشتر است، به راحتی تمیز می‌­شود. محتویات درون آن هم به راحتی قابل تشخیص هستند.

ظروف پلاستیکی متفاوت: شاید شما هم به فکر جیب مشتریان خود هستید و نمی­‌خواهید با خرید ادویه در ظرف شیشه ­ای هزینه زیادی صرف کنید، می‌­توانید پلاستیک را جایگزین آن کنید؛ اما همان‌طور که می­‌دانید، ظروف پلاستیکی بسیار رایج هستند و باید ظاهری متفاوت با اشکال جدید طراحی کنید که خاص باشید و به چشم بیاید.

پک چندتایی داشته باشید: فروش ادویه به صورت پک یا ست، می­تواند ایده­‌ای جدید و البته پول‌ساز باشد. با این نوع طراحی بسته بندی مواد غذایی می توانید یک بسته از چندین ادویه کاربردی که در ظرف­ های پلاستیکی با فاصله از یکدیگر تفکیک شده‌­اند را به فروش برسانید. طراحی کاربردی و ساده و در عین حال ارزان و جذاب.

طراحی بسته بندی ادویه جات
طراحی بسته بندی زعفران
طراحی بسته بندی زعفران

سلطان تمام ادویه های جهان، زعفران است. زعفران از سری ادویه ­های پر استفاده و خوش رنگ است که قیمت بالایی دارد. همین امر باعث شده تا به فکر یک طراحی بسته­ بندی زعفران خاص و لوکس برای آن باشیم. بهتر است طراحی بسته بندی مواد غذایی مانند زعفران در ظرف­ هایی با ابعاد گوناگون و البته اشکال متنوع عرضه کنید. به هیچ عنوان به سراغ بسته­ بندی­ های پلاستیکی و کاغذی نروید؛ چرا که ممکن است مقداری از آن به بسته بندی بچسبد یا آسیب ببیند. بی ­شک زمانی که مشتری جهت خرید آن پول می­دهد، انتظار دارد از آخرین ذره آن هم استفاده کند. از آنجایی که زعفران ادویه قیمت بالایی است، باید به فکر بسته ­بندی فوق لاکچری هم برای آن باشید.

طراحی بسته بندی گوشت

گوشت ماده غذایی فاسد شدنی است و باید در یخچال نگهداری شود. طراحی بسته بندی گوشت باید به گونه ­ای باشد که بتوان درون یخچال هم از آن استفاده کرد. می­‌توانید از پوشش­‌های پلاستیکی در ابعاد و اشکال گوناگون استفاده کنید. یک جعبه سبک و ساده هم برای آن در نظر بگیرید که طرح حیوانی که گوشت از آن به عمل آمده است را روی آن چاپ نمایید. با این کار، تصویر گوشت از درون بسته بندی مشخص خواهد شد و بدون هیچ نوشته­‌ای، می­توانید به مخاطبان اعلام کنید که گوشت بسته بندی شده برای گوسفند است یا گاو و… .

جدا کردن گوشت علی‌الخصوص نوع چرخ کرده، برای خانم­ها در منزل کار دشواری است. سعی کنید با طراحی بسته ­بندی مواد غذایی، این کار را برایشان ساده کنید. کافی است درون بسته بندی گوشت چرخ کرده شیارهایی ایجاد کنید تا در زمان فریز شدن، بتوان به راحتی آن را به قطعات کوچک تبدیل کرد و از یخچال خارج نمود. برای جذابیت بیشتر، این شیارها را به شکل­ های هندسی مختلف ایجاد کنید.

طراحی بسته بندی پلاستیکی گوشت ویلو
طراحی بسته بندی الویه و ساندویچ
طراحی بسته بندی الویه

الویه غذایی آماده و خوش طعم است که بسیار محبوب می‌­باشد. این غذای آماده، می­تواند یک میان وعده مناسب در سفر یا بعد از یک روز پر کار باشد. طراحی بسته بندی مواد غذایی مثل الویه باید به گونه ای باشد که آسایش و راحتی را برای مخاطب ایجاد کنید. به این منظور بسته بندی باید آسان باز شو باشد. وزن زیادی نداشته و بسته بندی آن هم محکم طراحی شود.

شاید نتوانید روی طراحی بسته بندی آن زیاد مانور دهید؛ اما با ایده های خلاقانه، می­‌توانید متفاوت به نظر برسید. برای مثال: درون بسته بندی خود یک قاشق جا ساز کنید یا حتی یک تکه نان باگت که لبخند رضایت را بر لبان مشتریان شما آورد.

طراحی بسته بندی برنج

برنج ­ها عموما به صورت کیسه­ ای بسته­ بندی می‌­شوند؛ اما این کیسه می­‌تواند با طرح­‌های مختلف و اشکال متفاوت باشد. تا به حال به خرید کیسه برنج دایره­ ای فکر کرده‌­اید؟ یا خرید کیسه برنجی که درون آن یک پیمانه برای اندازه­ گیری هم دارد؟ البته می‌­توانید در اندازه های کوچکتر ، برای طراحی بسته بندی برنج از بسته ­بندی های پلاستیکی یا حتی ظروف پلاستیکی استفاده کنید که دارای سوراخ هایی همچون آبکش بوده و از ظرف همان، می­توان برای آبکش کردن برنج استفاده کرد. این نوع از طراحی بسته بندی مواد غذایی موجب جلب توجه مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش می شود.

طراحی بسته بندی برنج
بسته بندی ستاره لفاف طعم متفاوت - پ نمونه کار توسعه برند فهار
طراحی بسته بندی پسته

پسته آجیلی خوشمزه و مفید است که قیمت بالایی دارد. هرچقدر هم که پسته بخرید، باز هم به چشم نخواهد آمد، مگر اینکه طراحی بسته بندی پسته شیک و منحصربه فردی داشته باشد. به پسته به چشم یک کادو از طرف عزیزتان نگاه کنید. حال می‌توانید طراحی بسته بندی مواد غذایی متنوع­ تری به شکل­ های مختلف برای آن اجرا کنید. یک استوانه پر از پسته یا حتی یک لیوان قهوه پلاستیکی که پر است از پسته ­های دهن باز که به شما لبخند می­زنند.

قیمت طراحی بسته بندی مواد غذایی و لیبل مواد غذایی

قیمت طراحی بسته بندی مواد غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از نوع سفارش گرفته تا تعداد سفارش، مدت زمان انجام پروسه و … برای دریافت جدیدترین قیمت طراحی بسته بندی ما تماس بگیرید و درباره محصول خود صحبت کنید.

بهترین طراحی بسته بندی و لیبل مواد غذایی را از ما بخواهید

طراحی بسته بندی چای احمد دادخواه
طراحی بسته بندی چای

طراحی بسته­ بندی مواد غذایی ، از جمله چای که در همه خانه­ ها به وفور استفاده می­شود، اهمیت بالایی دارد. چای یک ماده اصیل ایرانی است و می­تواند بسته بندی اصیلی هم داشته باشد. چای را در یک ظرف به شکل لیوان عرضه کنید یا درون آن یک پاکت کوچک از گل محمدی یا هل و … قرار دهید که بتواند خریدار را شگفت زده کند. همین توجه به جزئیات و چیزهای کوچک است که می­تواند نام برند شما را بر سر زبان­ها بیندازد و باعث محبوبیت آن شود. با توجه به تندمصرف بودن چای، طراحی بسته بندی چای نیز از اولویت ویژه ای برخوردار است.

طراحی بسته بندی شکلات

این ایده‌ای ساده اما نتیجه بخش در طراحی بسته بندی مواد غذایی می‌باشد و آن هم این است که شکلات شما با هر طعمی که باشد، آن را در همان شکل بسته بندی کنید. شکلات توت فرنگی با بسته بندی توت فرنگی! به همین راحتی می‌توانید خاص به نظر برسید، چرا که با یک نگاه، طعم خود را به مشتری نشان می­دهد. می­توانید از جعبه های صندوق مانند هم برای طراحی بسته بندی شکلات استفاده کنید یا حتی درون باکس شکلات یک سری چنگال­های کوچک جهت میل کردن آن بگذارید. بسته بندی شکلات با روبان نیز، از دیگر ایده­های طراحی بسته بندی جذاب برای آن است.

طراحی بسته بندی حبوبات
طراحی بسته بندی حبوبات

حبوبات نیاز هر خانه ­ای است. امروزه در هر آشپزخانه ­ای ظرف مخصوص جهت ریختن حبوبات وجود دارد، پس به فکر بسته بندی آن در یک ظرف نباشید. یک لحظه به این ایده فکر کنید که چقدر جذاب می‌شود اگر یک نخود بخرید و زمانی که در خانه آن را باز می‌کنید، درون آن تعداد زیادی نخود دیگر وجود داشته باشد؟ احتمالاً متوجه منظورمان شده‌اید. درست است یک طراحی بسته ­بندی حبوبات به شکل نخود برای نخود در نظر بگیرید. فرقی نمی­کند برای لوبیا و حبوبات دیگر هم می‌توانید طراحی بسته بندی مواد غذایی را به این گونه اجرا کنید. این بسته بندی، می­تواند با متریال کاغذی همچون کارتن و … هم باشید که ظاهری شیک­تر به خود بگیرد

طراحی جعبه بسته بندی خرما
طراحی بسته بندی خرما

خرما شیره دار بوده و شیرینی آن باعث می­شود به سطوح مختلفی بچسبد. در این نوع طراحی بسته بندی مواد غذایی باید دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است برای طراحی بسته بندی خرما به فکر یک ماده دور ریختنی یا قابل شست‌وشو باشید. خرما ها را درون یک بسته بندی شیشه­ ای شیک بچینید. یا به صورت یک آناناس تزئین کنید و با ظاهری جذاب تر به فروش برسانید. همه چیز دست شما خواهد بود.

طراحی بسته بندی خیارشور
طراحی بسته بندی خیارشور

خیارشور، ترشی مورد دلخواه همه افراد است که نمی­توانید جلوی خود را برای خریدن آن بگیرید؛ اما از آنجایی که دارای آب خیارشور است، نباید نشتی داشته باشد. طراحی بسته بندی مواد غذایی که به این گونه هستند، شیشه­ ها، بهترین گزینه برای بسته ­بندی آن هستند؛ اما شما ایده­ های خود را روی شیشه عملی کنید تا خاص باشید. برای مثال: شیشه خود را به شکل مکعبی یا چند ضلعی تغییر شکل دهید تا به همین راحتی توجه همگان را به محصول و برندتان جلب نمایید.

طراحی بسته بندی میوه و خشکبار
طراحی بسته بندی میوه خشک و خشکبار

استفاده از ظروف فانتزی برای طراحی بسته بندی مواد غذایی بسیار پرطرفدار خواهد بود. ظرافت میوه خشک از اهمیت بالایی برخوردار است، پس طراحی بسته بندی میوه خشک باید گونه­ ای بسته بندی شود که خرد نشود و سالم به دست مشتری برسد. از طرفی بهتر است آن را به گونه ­ای بسته­ بندی کنید که محتویات داخل بسته مشخص باشند، چرا که مشتری ندیده جهت خرید ترغیب نخواهد شد. باکس­های کادویی از ایده­های جدید برای این ماده خواهند بود.