فرصت‌های شغلی
EN
EN

طراحی بسته بندی شکلات

تا به حال برای شما هم پیش آمده که در یک فروشگاه بزرگ، زمانی که با سیل عظیمی از شکلات های رنگارنگ مواجه شده اید، از روی جلد و بسته بندی شکلات طعم آن را حدس بزنید و آن را انتخاب کنید؟ ظاهر و شکل بسته بندی شکلات ها را دست کم نگیرید که در نگاه اول توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند. البته در کنار ظاهر جذاب و دوست داشتنی باید به فکر نکات بهداشتی هم باشید تا سلامت محتویات درون آن تضمین شود. هرچه طراحی بسته بندی شکلات شما خاص تر و متفاوت تر باشد، نگاه های بیشتری را مجذوب خود خواهد کرد که در نهایت موجب فروش بالای شما می‌شود. اگر می‌خواهید یک بسته بندی متفاوت از دیگر رقبای خود باشید، به استودیو فهار اعتماد کنید. طراحان ما در استودیو فهار خلاقانه ترین و جدیدترین طرح های روز بسته بندی شکلات را پیش پای شما قرار می دهند.

نمـونه بسته بندی شکلات

بهترین طراحی بسته بندی شکلات را از ما بخواهید

ایده های طراحی بسته بندی شکلات
نمونه کار طراحی بسته بندی شکلات ویفر ساندو

ایده های بسته بندی شکلات

بسته بندی شکلات، در بازار امروز که تنوع محصولات آن شما را شگفت زده می‌کند کار سختی است. اما نگران نباشید، قرار نیست شاخ غول را بشکنید. کافی است به نکاتی توجه کنید که رقبای شما از آن غافل هستند. نکاتی همچون سادگی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند اما طرفدار بسیار زیادی دارد. بسته بندی شما هرچه ساده تر باشد، دلربا تر خواهد بود و در بین تنوع زیادی که وجود دارد بسیار چشم خواهد آمد. یک بسته بندی مدرن و ساده که به زیبایی هرچه تمام تر در قفسه فروشگاه ها خودنمایی می‌کند. از ایده های جدید طراحی بسته بندی شکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایده های خوشمزه در بسته بندی شکلات

بسته بندی متناسب با ابعاد شکلات

شکلات ها عموماً در اندازه های کوچک و در اشکال گوناگون تولید می‌شوند. قالب های فانتزی در طراحی لیبل صابون ظاهر خاص و ویژه ای به آن بخشیده است. استفاده از قالب های فانتزی برای تولید شکلات را هم می‌توان یکی از فاکتورهای مهم در بسته بندی محصول دانست. چرا که برای کاغذ پیچ شدن آن و بسته بندی باید به شکل شکلات توجه کنید. طراحی بسته بندی شکلات نباید سنگین باشد که هزینه اضافه زیادی روی دست خریدار بگذارد و همچنین نباید فشاری بر شکلات وارد نماید و باعث دفرمه شدن آن باشد. اگر شکلات را به صورت فله ای عرضه می‌کنید باید به فکر جعبه های شکیل و مناسب و متناسب با ابعاد شکلات هم باشید تا به بهترین نحو ممکن جا به جا شود.

طراحی بسته بندی جعبه شکلات
طراحی بسته بندی شکلات

ایمن در برابر عوامل محیطی

شکلات ها همگی دارای قند هستند و مزه شیرینی دارند که باب میل حشرات بسیاری است. بسته بندی که برای آن در نظر گرفته می‌شود باید غیر قابل نفوذ برای حشرات و دیگر جانوران باشد. رعایت این موضوع در طراحی بسته بندی میوه خشک از خراب شدن آن جلوگیری می‌نماید. همچنین باید مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار، رطوبت و… باشد. در برخی از شکلات ها با توجه به موادی که جهت تولید استفاده شده است حتی نباید هوا وارد بسته بندی شود چرا که باعث فاسد شدن آن می‌شود. به همین خاطر شما باید به سراغ یک طراحی بسته بندی شکلات حرفه ای و غیر قابل نفوذ بروید تا کیفیت و طعم دل انگیز آن حفظ شود.

استفاده از متریال ارزان و ساده

شما برای بسته بندی شکلات می‌توانید از هر طرح و متریالی استفاده کنید. اما به فکر هزینه اتمام شده بسته بندی هم هستید؟ شما زمانی یک طراحی موفق خواهید داشت که موجب افزایش فروش شما شود. اما زمانی که قیمت فروش شکلات ها بیشتر شود، بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد. به همین خاطر باید از یک طراحی ساده و جذاب که قیمت ارزانی هم دارد استفاده کنید تا مشتریان هم بتوانند به آسانی خرید خود را انجام دهند. اگر صاحب برند لوازم آرایشی بهداشتی باشید اما هزینه طراحی لیبل لوازم آرایشی بهداشتی از حدی بیشتر شود نمی تواند توجه مخاطبان را جلب نماید.

طراحی بسته بندی شکلات
طراحی بسته بندی شکلات

طراحی بسته بندی شکلات مطابق با تجربه کاربری

شما به عنوان خریدار شکلات، در زمان خرید چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ یکی از مهم ترین اطلاعاتی که می‌خواهید به آن پی ببرید، برند سازنده محصول است. طراحی بسته بندی شکلات باید به گونه ای باشد که برند سازنده آن روی بسته خودنمایی کند. مشتریان تنها با یک نگاه بسته بندی شکلات باید بدانند که این محصول از برند مد نظر آن ها هست یا خیر! جدای از آن باید اطلاعات دیگری همچون تاریخ انقضا، نحوه نگهداری، مواد و طعم به کار رفته در تولید شکلات و… باید روی آن درج شده باشد. فونت و رنگ نوشته ها هم باید به گونه ای باشد که خریداران در هر شرایط سنی بتوانند به راحتی آن را بخوانند.

باکس شکلاتی، انتخابی جذاب

شما هم می‌توانید شکلات های خود را چه بزرگ باشند و چه کوچک در جعبه هایی متناسب با ابعاد شکلات قرار دهید و آن را تزئین کنید. در تزئین باکس شکلاتی زیاده روی نکنید. استفاده از نخ کنفی برای بستن آن، زدن یک استیکر روی جعبه و… می‌تواند زیبایی خارق العاده ای به آن ببخشد. استفاده از جعبه های شکلات و طراحی بسته بندی جعبه و چیدن آنها درون جعبه چند حسن دارد که حسابی در بازار سرو صدا کرده است. این مزیت ها عبارتند از:

  • برای میزبانی و استفاده در مهمانی و پذیرایی بسیار مناسب است.
  • یک کادو شیک و جذاب است.
  • آسیبی به شکل و ظاهر شکلات وارد نمی‌شود.
  • تنوع زیادی دارد.
طراحی بسته بندی باکس و جعبه شکلات و شیرینی

ظاهری مشابه با طعم شکلات

این یک تیر و دو نشان است. چرا که هم یک طراحی بسته بندی جدید خواهید داشت و هم طعم شکلات را به مخاطب خود نشان می‌دهید و خریداران به راحتی می‌توانند انتخاب کنند. یک موز پلاستیکی کوچک که درون آن یک شکلات با طعم موز جاساز شده است می‌تواند فروش شما را دو چندان کند.

طراحی بسته بیند شکلات مشابه شکلات

انواع طراحی بسته بندی شکلات

شکلات ها دارای چند نوع بسته بندی هستند. بسته بندی اول دور شکلات پیچیده می‌شود و بسته بندی دوم می‌تواند به صورت باکس یا جعبه باشد. در بسیاری از طراحی بسته بندی شکلات های امروزی، از بسته بندی اول که دور شکلات قرار دارد چشم پوشی می‌شود و فقط نوع دوم در نظر گرفته می‌شود. انواع طراحی بسته بندی شکلات به صورت کلی با توجه به متریال به کار گرفته شده و همچنین نوع شکلات ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

بسته بندی شکلات با استند وکیومی

این نوع بسته بندی بیشتر برای شکلات های کادویی استفاده می‌شود. شکلات ها درون استند  وکیومی جاساز شده و سپس درون یک جعبه مقوایی قرار گرفته می‌شود. تنوع زیادی از نظر طرح، ابعاد و شکل جعبه دارد.

بسته بندی شکلات با جعبه مقوایی

این جعبه ها از جنس مقوا هستند اما بخشی از آن ها به صورت شفاف بوده و با طلق پوشانده شده است. با این کار حجم شکلات و همچنین شکل ظاهری آن ها از روی بسته بندی قابل تشخیص بوده و قدرت انتخاب بیشتری به خریدار می‌بخشد. 

بسته بندی شکلات با جعبه طلقی

همانطور که مشخص است این جعبه ها از طلق بوده و کاملاً مشخص است. شکلات ها هم به صورت ردیفی داخل آن چیده می‌شوند. این جعبه ها می‌توانند به شکل های مختلف مربع، مستطیل، استوانه و… به کار گرفته شوند.

بسته بندی شکلات باجعبه کریستالی

این جعبه ها مقاومت بالایی دارند و به صورت درب دار طراحی شده اند. شکلات ها را داخل آن می‌ریزند و درب آن را می‌بندند تا آسیبی به آن ها وارد نشود. امکان چاپ روی آن ها وجود ندارد اما می‌توانید به صورت برچسب اطلاعات لازم را روی آن درج کنید.

بهترین طراحی بسته بندی شکلات را از ما بخواهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5-(8امتیاز)