3 مدل طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی

طراحی بسته بندی مکمل ورزشی

امروزه مکمل‌های ورزشی جایگاه ویژه‌ای درمیان ورزشکاران مختلف به خصوص بدنسازان پیدا کرده‌اند؛ به همین واسطه و با وجود بازار هدف گسترده این محصول، برندهای مختلفی درحال تولید انواع آن هستند. اگر شما نیز تحصیلاتی مرتبط با این حوزه دارید و علاقه‌مند به تولید و پخش اینگونه مکمل‌ها هستید باید بگوییم برای موفقیت در این کار علاوه‌بر رعایت مسائل پزشکی و بهداشتی بهتر است به جزئی‌ترین انتخاب‌ها و فرآیندها هم توجه کنید و آن‌ها را با دقت کافی به سرانجام برسانید. به طور مثال یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی که باید پشت سر بگذارید تا برندی موفق در حوزه مکمل‌ها داشته باشید، طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی است.

 در واقع هر کسب و کاری که داشته باشید نیاز به طراحی پوستر تبلیغاتی، لیبل، بسته بندی و… در آن به وضوح حس خواهد شد اما این موضوع در بسته بندی مکمل‌ ورزشی نمود بیشتری نیز پیدا می‌کند، زیرا به راحتی و با یک بسته‌بندی اصولی می‌توانید برند خود را به برندی نام آشنا تبدیل کرده و توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نمایید.

از آنجایی که با وجود این مقدمه اهمیت طراحی بسته‌ بندی محصول بر هیچ کس پوشیده نمی‌ماند تصمیم گرفتیم ادامه‌ی این مقاله را به بیان نکات موجود در طراحی لوگو ورزشی، لیبل، بسته بندی و بقیه موارد مکمل‌ها اختصاص دهیم؛ پس برای آشنایی بیشتر با این حوزه تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت و ضرورت طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی

نظر به اینکه بسته‌بندی و لیبل‌ها اولین چیزی هستند که مخاطب با آن روبرو می‌شود می‌توان گفت که طراحی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند تاثیر بسزایی در تبدیل مشتری به خریدار واقعی داشته باشد. در واقع از آنجایی که ارائه اطلاعات مختلف، جلب نگاه خریدار، تاکید بر ارزش محصول با استفاده از کلمات کلیدی قدرتمند و… همگی به واسطه طراحی بسته بندی سرلاک و مکمل‌های ورزشی در دسترس خواهند بود می‌توان گفت که اهمیت آن‌ها قابل قیاس با هیچ نوع تبلیغ یا پوستری نیست! به طوری که یک طراحی خوب به تنهایی می‌تواند درصد فروش شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و برند شما را در خاطر ورزشکاران ماندگار نماید.

طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی و نقش آن در برندینگ

یکی از مهم‌ترین پارامترها برای موفقیت روز افزون یک برند، توسعه برند مناسب آن است. در حقیقت هرگونه فعالیتی که منجر به تمایز محصول شما نسبت به سایر رقبا و تقویت جایگاهتان در ذهن مخاطب شود، یک فعالیت در حوزه ایجاد استراتژی برندسازی یا برندینگ محسوب می‌شود.

با وجود این مفهوم و تعاریفی که در خصوص طراحی لیبل و بسته بندی مکمل ورزشیارائه کردیم، به راحتی متوجه خواهیم شد که یکی از عوامل موثر در برندینگ و ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا، طراحی یک بسته بندی مکمل ورزشی اصولی و صحیح است که در ذهن مخاطب باقی مانده و به محض روبرویی با محصول، حسی آشنا در ذهن خریدار ایجاد نماید؛ به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم که اگر به برندینگ محصولاتتان اهمیت می‌دهید حتما این موضوع را مورد توجه قرار دهید و کمی با وسواس بیشتری به انجام آن مشغول شوید.

انواع طراحی بسته بندی مکمل ورزشی

از آنجایی که مکمل‌های ورزشی انواع مختلفی چون قرص، شربت، پودر و… دارند، طراحی‌ بسته‌بندی آن نیز نیازمند به خلاقیت بیشتری است و تنوع زیادی را می‌طلبد. در ادامه به انواع بسته بندی‌ ها و لیبل مکمل‌ ورزشی اشاره می‌نماییم و ویژگی‌های مختلف آن را بیان می‌کنیم. این موارد عبارتند از:

استفاده از پاکت دارو

یکی از بهترین متریال‌ها برای طراحی بسته بندی دارویی و ویتامین‌های ورزشی استفاده از پاکت‌های مختلف است. این پاکت‌ها اصولا در شکل‌های مختلفی چون پاکت‌ ایستاده، پاکت‌ زیپ‌دار و پاکت‌ کاست‌دار تولید می‌شوند تا باتوجه به حجم و نوع دارو، بهترین گزینه موجود انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از ساشه‌ های مختلف

یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها در طراحی مکمل‌ها و پودر‌های ورزشی، ساشه‌های پلاستیکی هستند. این ساشه‌ها بسته‌های پلاستیکی کوچکی‌اند که دوز مصرف یک وعده را دل خود جای داده و علاوه‌بر مصرف آسان مکمل، ظاهر زیبایی به بسته بندی بخشیده و احترام برند نسبت به مشتری را به نمایش می‌گذارد.

استفاده از قوطی‌ها در سایزهای متفاوت

یکی از پرمصرف‌ترین بسته‌بندی‌ها در حوزه مکمل ورزشی، انواع قوطی هستند. در حقیقت اگر می‌خواهید ظاهری آشنا، جذاب و حرفه‌ای به برند خود ببخشید استفاده از قوطی‌ها مثل بسته بندی قوطی فلزی گزینه مناسبی خواهد بود زیرا علاوه‌بر فروش در حجم‌های متفاوت امکان انتقال اطلاعات به صورت کامل را فراهم می‌کند و از دید ورزشکاران نیز ظاهر زیباتری دارد.

  نکات مهم در طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی

نکات مهم در طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی

حال که با انواع طراحی لیبل و بسته بندی مکمل ورزشی آشنا شدیم بهتر است به سراغ بیان‌نکاتی برویم که توجه به آن‌ها، طرحتان را حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر نشان داده و شما را به هداف مدنظرتان نزدیک‌تر می‌نماید. این موارد عبارتند از:

  • تطابق طراحی با گروه هدف: منطقی است که طراحی یک مکمل برای یک ورزشکار حرفه‌ای و یک آدم‌ عادی متفاوت باشد! به همین سبب حتما باید در هنگام انتخاب طرح‌ها به گروه هدف خود و سلایق مشترک آن‌ها توجه کنید و نسبت به دید آن‌ها بهترین طرح را انتخاب نمایید.
  • ارائه اطلاعات به صورت واضح: بسته‌بندی باید به نحوی باشد که اطلاعات محصول را به صورت کامل و واضح ارائه دهد و معرفی جامعی را از محصول به نمایش بگذارد.
  • استفاده از رنگ‌های مناسب: اگر به دنبال جلب اعتماد و ایجاد حس آرامش هستید، رنگ‌های تیره و اگر به دنبال ایجاد هیجان و تمایز هستید استفاده از رنگ‌های روشن کاربردی‌تر هستند.

نمونه طراحی بسته بندی و لیبل مکمل ورزشی

دیدن نمونه کارهای مختلف و کمک گرفتن از افراد باتجربه در این حوزه می‌تواند تا حد زیادی به شما در طراحی اصولی بسته‌بندی مکمل‌های ورزشی کمک کند. مجموعه استودیو فهار با ۱۷ سال تجربه و رقم زدن بیش از ۶۰۰ پروژه موفق توانسته اعتماد صدها برند را به سمت خود جلب نماید و با آرشیو بزرگی از نمونه کارهای مختلف سلایق کارفرمایان را در نظر گرفته و یک برندینگ اصولی برای آن‌ها ایجاد نماید.

  جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل مبحث طراحی بسته بندی و لیبل مکمل‌ ورزشی را برای شما شرح دهیم و نکات مختلف آن را بیان نماییم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای یک برندینگ قوی ارزش قائل هستید، حتما این موضوع را جدی گرفته و از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا فروش خود را دو چندان کرده و اعتماد مشتریان را نیز جلب نمایید‌. البته توجه داشته باشید که کیفیت محصولتان نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا یک بسته‌بندی خوب تنها برای بار اول مشتری را به سمت خود جلب می‌کند اما کیفیت، پارامتری است که مشتری جلب شده را به مشتری ثابت تبدیل می‌نماید!

5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه