طراحی بسته بندی قوطی فلزی: جذب نگاه مشتریان و افزایش فروش

نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی قوطی فلزی

قوطی های فلزی یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مواد غذایی و انواع نوشیدنی ها هستند که به صورت کلی از سه قمست تشکیل شده اند. این سه قسمت شامل: بدنه اصلی , سر و ته قوطی است که در ابتدا به صورت حلبی هستند و جذابیت بصری ندارند. اما زمانی که می خواهید محصول خود را در این بسته بندی ها به فروش برسانید، باید به فکر طراحی بسته بندی قوطی فلزی آن باشید تا ظاهر دلبپذیرتری برای مشتریان و خریداران محصول شما داشته باشد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

برای بسته بندی قوطی فلزی و حلبی، استفاده از لیبل ها گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب و لیبل آن ها کار ساده ای نیست. چرا که فضای محدودی در اختیار دارید که به صورت استوانه ای است. جدای از آن باید تمامی نکات بهداشتی در آن رعایت شود. به همین خاطر شما به یک تیم حرفه ای نیاز دارید که بتواند متناسب با سلیقه مخاطب و همچنین نوع محصول شما یک طراحی بسته بندی محصول جذاب و متفاوت را برایتان به ارمغان آورد.

هرچه طراحی بسته بندی قوطی فلزی شما متفاوت تر باشد، باعث بیشتر دیده شدن برند شما و افزایش فروشتان خواهد شد. از انتخاب های جسورانه و هوشمندانه فرار نکنید. شما با چنین انتخاب هایی می توانید از دیگر رقبای خود متمایز شوید. استودیو فهار با نهایت سلیقه و اجرای ایده های نو بهترین طراحی های بسته بندی قوطی حلبی و فلزی را برایتان انجام می دهد تا بتوانید توجه و رضایت مخاطبان خود را جلب کنید و در نهایت به سود بالا از فروش محصول خود برسید.

طراحی قوطی انرژی زا کینگ اور
فهرست محتوا پنهان

انواع طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی، از انواع قوطی و حلب استفاده می شود. برخی از آن ها به صورت استوانه ای هستند و برخی دیگر شکل ظاهری متفاوت تری دارند. اما نکته مهمی که در تمامی آن ها یکسان است، جنس این قوطی ها است که از  فولاد نرم ساخته می شوند. البته امروزه برای تولید این ظروف از فرمول های دیگری هم استفاده می شود که ضخامت زیادی ندارند.

همین نازک بودن دیواره قوطی ها باعث می شود تا وزن سبک تری داشته باشند و استفاده از آن برای خریداران ساده تر باشد. برای بسته بندی و طراحی لیبل قوطی فلزی یک راهکار ساده و در این حال مناسب است که می تواند بدون اسیب به ظروف و محتویات داخل آن و افزایش حجم محصول باعث یک بسته بندی اصولی و کارآمد شود. البته طراحی لیبل هم انواع مختلفی دارند که باعث می شود با انواع طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب مواجه شوید که عبارتند از:

لیبل بارکدی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

یکی از انواع پیشرفته طراحی لیبل قوطی کنسرو و دیگر قوطی های فلزی و حلبی، لیبل بارکدی است که به صورت رمزگذاری شده می باشد. تمامی اطلاعات و مشخصات محصول توسط دستگاه بر روی بارکد ذخیره می شود و قابلیت چاپ در انواع اندازه های مختلف را دارد. می توانید برای انواع مواد غذایی، خوراکی ها و.. از آن استفاده کنید. امروزه در برخی از داروها هم از لیبل بارکدی در طراحی بسته بندی قوطی فلزی استفاده می شود.

لیبل کاغذی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

از قدیمی ترین لیبل هایی که برای طراحی بسته بندی قوطی فلزی استفاده می شود، نوع کاغذی است که تا به امروز بارها با آن ها برخورد کرده اید. یکی از عیب های این لیبل ها حساسیت بالای آن ها در مقابل رطوبت است. از این رو استفاده از ان برای مواد مرطوب و همچنین مواد شیمیایی چندان توصیه نمی شود.

با این حال تنوع طرح و رنگ آن بسیار زیاد است و از قیمت مناسبی هم برخوردار است که باعث محبوبیت آن شده است. لیبل کاغذی خود دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

  • مات
  • گلاسه
  • لیبل آرت

لیبل متالایز بسته بندی فلزی قوطی و حلب

برای ساخت لیبل متال معمولا از ورق های آلومینیومی استفاده می شود که رنگ نقره ای و سیلور جذابی دارند. این لیبل ها شاید از دید مشتری تفاوت چندانی با نمونه کاغذی نداشته باشد، اما نکته قابل توجه در خصوص آن که سبب ایجاد تمایز لیبل متالایز با نوع کاغذی در طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب شده است، کیفیت و مقاومت بالای آن است.

این مدل از لیبل ها دچار آسیب، خراش و… نمی شوند و ماندگاری بالاتری دارند. واضح است که چنین نمونه ای در قیاس با دیگر موارد قیمت بالاتری خواهد داشت.

لیبل های پشت چسبی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

این لیبل ها که با نام لیبل پشت چسب دار هم شناخته می شوند می توانند یک بسته بندی کامل و راحت برای کنسرو و قوطی های حلبی و فلزی باشند. چرا که می توانید هر نوع اطلاعات و مشخصات محصول را روی آن چاپ کرده و در نهایت با برداشتن چسب لیبل آن را روی قوطی بچسبانید.

لیبل حرارتی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

به لیبل های حرارتی، لیبل دور پیچ هم گفته می شود که در دو نوع تک لایه و دو لایه در بازار وجود دارد. برای استفاده در طراحی بسته بندی قوطی فلزی و چسباندن این لیبل روی قوطی های فلزی و حلبی باید از یک نوع چسب قابل ذوب که تقریبا دمای بالایی دارد استفاده شود. لیبل حرارتی از آنجایی که با چسب قابل ذوب به بدنه وصل می شود مانع از تماس بدنه با سطوح مختلف شده و از نظر بهداشتی انتخاب مناسبی خواهد بود.

لیبل اسکراچ بسته بندی فلزی قوطی و حلب

از دیگر انواع لیبل ها برای طراحی بسته بندی قوطی فلزی نوع اسکراچ است که فرآیند تولید آن زمان بر و پیچیده است. اما در مقابل امنیت و مقاومت بسیار بالایی دارد و بیشتر برای مواد غذایی که ارزش بالایی دارند استفاده می شود. چرا که قیمت آن به نسبت دیگر نمونه ها بیشتر است.

لیبل ژله ای بسته بندی فلزی قوطی و حلب

پایه این لیبل ها از پلاستیک بوده و به همین خاطر با نام لیبل پایه پلاستیک هم شناخته می شود. انواع سبک های طراحی لیبل قوطی فلزی را می توانید روی آن اجرا کنید. به همین خاطر یک انتخاب پر طرفدار در بین مشتریان و طراحان است.

شفافیت این لیبل ها هم به نسبت بیشتر بوده و شما را مجذوب خود خواهد کرد. برای ساخت این لیبل ها از متریال ضد آب استفاده می شود. به همین خاطر در برابر نفوذ رطوبت و همچنین تابش نور خورشید، مقاومت بسیار بالایی دارد. حلال پذیری آن بسیارکم بوده و مواد شیمیایی هم قدرت نفوذ به آن را ندارد.

لیبل شفاف بسته بندی فلزی قوطی و حلب

شما می توانید برای افزایش جذابیت بصری طراحی بسته بندی قوطی فلزی خود از لیبل های شفاف استفاده کنید، اما این لیبل ها برای محصولاتی مناسب هستند که بلافاصله بعد از تولید به دست مشتری می رسند. چرا که نوشته های چاپ شده روی ان ها ماندگاری کمی دارند و بعد از مدتی از بین می روند. در طراحی لیبل قوطی فلزی از نوع شفاف باید به انتخاب فونت و ساز نوشته توجه زیادی داشته باشید.

لیبل وید بسته بندی فلزی قوطی و حلب

اگر قصد دارید ضمن معرفی محصول خود گارانتی آن را هم معرفی کنید از لیبل وید استفاده کنید. از آنجایی که مواد غذایی و خوراکی ها همچون کنسرو و نوشابه های قوطی نیاز به تضمین ندارند، استفاده از چنین لیبلی در طراحی بسته بندی قوطی فلزی یا طراحی بسته بندی تن ماهی چندان توصیه نمی شود. این لیبل ها مقاومت زیادی در برابر حرارت تا 80 درجه سانیت گراد دارند و دارای دو نوع هستند که عبارتند از:

  • لیبل نقره ای و سیلور
  • لیبل شطرنجی

لیبل پی وی سی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

این نوع از لیبل ها قیمت مناسبی دارند و در برابر رطوبت، تغییرات دما و دیگر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند. همین عوامل باعث شده تا از فروش بیشتری هم برخوردار شوند.
سایر لیبل های مناسب برای طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب
نمونه کار طراحی لیبل بسته بندی کنسرو تن ماهی موسیو

سایر لیبل های مناسب برای طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

از دیگر لیبل هایی که بسته به بودجه شما، نوع محصول، محتویات درون قوطی و… می توانید از آن ها برای طراحی بسته بندی قوطی حلبی انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید، می توان موارد زیر را نام برد:
  • لیبل متال
  • لیبل پشت متال
  • لیبل سکوریتی
  • لیبل اموار
  • لیبل تایوک
  • لیبل امنیتی
  • لیبل پارچه ای

چه محصولاتی قابلیت بسته بندی فلزی دارند؟

بسته بندی فلزی یا همان قوطی های فلزی و حلبی غیر قابل نفوذ هستند. به همین خاطر می توان به عنوان یک بسته بندی مطمئن از آن ها استفاده کرد. از آنجایی که احتمال نشتی در آن ها بسیار کم است، برای موادی که حالت مایع دارند، طراحی بسته بندی قوطی حلبی گزینه ایده آلی است.

همچنین مواد غذایی که باید در شرایط خاص و به دور از تابش نور خورشید نگهداری شوند، پیشنهاد می شود. چرا که نور خورشید نمی تواند از آن عبور کند. کاربرد این قوطی ها تنها در حوزه مواد غذایی نیست. بلکه از طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب در حوزه صنعتی و… هم می توان استفاده کرد. از سری محصولاتی که می توان برای بسته بندی آن ها از قوطی های فلزی استفاده کرد، عبارتند از:

  • نوشابه، آبمیوه، انرژی زا و…
  • کنسروها
  • رب
  • ترشیجات
  • تن ماهی
  • رنگ
  • انواع سوهان
  • روغن
  • مواد شیمیایی
  • مواد دارویی
  • و…
 
اهمیت طراحی لیبل برای بسته بندی های قوطی فلزی
طراحی قوطی انرژی زای بوم بوم

اهمیت طراحی لیبل برای بسته بندی های قوطی فلزی

قوطی های فلزی همانطور که از نام آن ها مشخص است، جنس فلزی دارند و غیر قابل نفوذ هستند. محتویات داخل آن ها مشخص نیست. نبود لیبل روی بدنه آن ها باعث می شود تا خریداران متوجه محتویات داخل نشوند. در نتیجه تمایل به خرید نخواهند داشت و این یک ضرر بزرگ برای شما به عنوان تولید کننده است.

درست است که از این قوطی ها نمی توان مشخصات و محتویات داخل آن را دید اما استفاده از لیبل ها و طراحی بسته بندی قوطی حلبی مناسب آن ها باعث می شود تا پنجره جدید در دید مخاطب ایجاد شود که به تمام سوالات او در خصوص این قوطی و محتویات داخل آن پاسخ می دهد. بسته بندی و طرح روی لیبل های شما هرچقدر جذاب و زیباتر باشد به همان اندازه خریداران را مجذوب خود خواهد کرد.

علاوه بر این برند شما را معرفی می کند و باعث می شود به شهرت برسید. البته رسیدن به شهرت تنها با بسته بندی امکان پذیر نیست و باید کیفیت بالایی هم داشته باشید تا رضایت مشتریان را جلب نمایید.

 مزیت های طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب برای محصولات

این قوطی ها انتخابی درست و مطمئن هستند. چرا که غیر قابل نفوذ می باشند و می دانید که احتمال دستکاری محتویات داخل آن تا زمانی که به دست مصرف کننده نرسد، وجود ندارد. از مهم ترین مزیت های استفاده از طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • پایداری
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی
  • ایمنی بالا
  • وزن سبک
  • بدون محدودیت ابعاد و اندازه
  • قابل استریل و ضد عفونی
  • قیمت مناسب
معایب

همانطور که پیش تر هم گفتیم، برای ساخت و طراحی بسته بندی قوطی فلزی، از فلز فولاد یا آلومینیوم استفاده می شود که غیر تجدید پذیر هستند و باعث ایجاد آلودگی می شود. همچنین دارای پوشش شیمیایی هستند که برای سلامتی انسان خطناک است. البته این ماده شیمیایی تنها در برخی از قوطی های فلزی وجود دارد.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی قوطی فلزی
طراحی لیبل قوطی فلزی سوغات خادم

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی قوطی فلزی

طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب زمانی به نفع برند شما خواهد بود که چاپ باکیفیت و طرحی جدید داشته باشد. به این منظور باید به سراغ ایده های نوآورانه و جدید بروید که متناسب با نوع محصولات شما است. ما در استودیو فهار خلاقانه ترین طراحی ها را برای شما اجرا و چاپ می کنیم. می توانید به راحتی یک بسته بندی خارق العاده و جذاب داشته باشید که باعث افزایش فروش شما می شود.

قیمت طراحی و بسته بندی قوطی فلزی

طراحی لیبل قوطی فلزی و همچنین چاپ و بسته بندی محصولات آن با توجه به طرح و بسته بندی که دارد، متفاوت است. اما به صورت کلی می توان گفت عوامل زیر در تعیین قیمت طراحی بسته بندی قوطی فلزی دخیل هستند:

  • ابعاد و اندازه قوطی ها
  • نوع لیبل و نحوه چاپ
  • طرح اجرا شده
  • و…
استودیو فهار با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت انواع طراحی قوطی حلبی را برای شما به ارمغان می آورند.
نمونه طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب
نمونه کار طراحی لیبل اسپری زعفران گل پیچ

نمونه طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب

استفاده از ایده ها باعث می شود تا ذهن خلاق تری داشته باشید و بتوانید طرح های جدید و جذابی را انتخاب و روی بسته بندی محصول خود اجرا نمایید. استودیو فهار انواع نمونه طراحی بسته بندی قوطی فلزی مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از آن ها ایده بگیرید و از کیفیت طراحان مجموعه مطمئن شوید. هیچ یک از این طرح ها کپی برداری نیست و به صورت سفارشی سازی برای شما اجرا خواهند شد.

یک طراحی بسته بندی فلزی قوطی و حلب خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی بسته بندی قوطی فلزی و حلب انواع بسیار زیادی دارند. اما سوالی که مطرح می شود این است که کدامیک از آن ها بهترین انتخاب برای شما است؟ یک بسته بندی فلزی مناسب باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • رنگ بندی زیبا و طرح خلاقانه داشته باشد.
  • مورد تایید وزارت بهداشت باشد.
  • برای محتویات درون بسته تهدیدی محسوب نشود.
  • به صورت آسان باز شو باشد تا بتوان به راحتی ان را باز کرد.
  • برندها و اطلاعات مورد نیاز مخاطب روی آن ثبت شده باشد.
  • قیمت ارزان و مناسبی داشته باشد.
4.5/5-(10امتیاز)

مطالب مشابه