فرصت‌های شغلی
EN
EN

پاکت ها یکی از رایج ترین نوع بسته بندی هستند که از نظر جنس لایه ها با یکدیگر فرق می کنند. همین تفاوت در جنس سبب شده تا بتوانند برای بسته بندی محصولات مختلفی قابل استفاده باشند. تفاوت در جنس پاکت ها باعث شده تا از نظر مقاومت، وزن، شکل ظاهری، ماندگاری و… هم با هم فرق داشته باشند. استودیو فهار بهترین طراح پاکت بسته بندی در تهران است که می تواند بهترین بسته بندی ها را با انواع پاکت های بسته بندی برای شما طراحی و اجرا کند تا محصولی متفاوت از همکاران خود داشته باشید و بتوانید بازار را در دست بگیرید.

اهمیت طراحی پاکت‌های بسته‌بندی

پاکت ها یکی از رایج ترین نوع بسته بندی هستند که از نظر جنس لایه ها با یکدیگر فرق می کنند. همین تفاوت در جنس سبب شده تا بتوانند برای بسته بندی محصولات مختلفی قابل استفاده باشند. به عنوان مثال پاکت بسته بندی کود از نمونه کاربردهای پاکت ها در بسته بندی محصولات است. تفاوت در جنس پاکت ها باعث شده تا از نظر مقاومت، وزن، شکل ظاهری، ماندگاری و… هم با هم فرق داشته باشند. استودیو فهار بهترین طراح پاکت بسته بندی در تهران است که می تواند بهترین بسته بندی ها را با انواع پاکت های بسته بندی برای شما طراحی و اجرا کند تا محصولی متفاوت از همکاران خود داشته باشید و بتوانید بازار را در دست بگیرید.

انواع پاکت‌های بسته‌بندی
پاکت پنجره دار
پاکت سوپاپ دار
پاکت سوپاپ دار
پاکت ایستاده زیپ دار
پاکت ایستاده زیپ دار
پاکت بغل کاست
پاکت بغل کاست
پاکت بغل کاست
پاکت بغل کاست
پاکت سه طرف دوخت
پاکت سه طرف دوخت
پاکت بسته بندی باکس پوچ
پاکت بسته بندی باکس پوچ

بهترین طراحی بسته بندی پاکت را از ما بخواهید

انواع پاکت بسته بندی بر اساس نوع و جنس

پاکت‌ های بسته بندی مختلف، به منظور حفاظت از محصولات در برابر رطوبت، نور، هوا و آلودگی ‌های خارجی ساخته شده ‌اند. اگر بتوانید یک طراحی جذاب و خلاقانه مثل طراحی بسته بندی یا طراحی لیبل بسته بندی برای آن انتخاب کنید، یک ابزار بازاریابی قوی خواهید داشت. پاکت ها همچنین به دلیل راحتی استفاده و نگهداری و قیمت مناسب بسیار محبوب هستند. از انواع پاکت بسته بندی که می توانید بسته به مشخصات محصول خود از آن استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاکت سفید ساده

زمانی که از ساخت پاکت بسته بندی صحبت می کنیم، اولین تصویری که در ذهن نقش می بندد، پاکت های سفید و ساده هستند که جنس باکیفیتی دارند و می توان در وزن های مختلف آن ها را تولید کرد. پاکت سفید ساده علاوه بر بسته بندی محصول برای مصارف پستی هم قابل استفاده بوده و یک انتخاب جذاب و کاربردی و مقرون به صرفه برای آنلاین شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی به حساب می آید.

پاکت سفید ساده
پاکت های کاهی

به این نوع پاکت، پاکت نخودی هم گفته می شود که احتمالاً تا به امروز بارها با آن ها مواجه شده اید. استفاده از پاکت های کاهی به نسبت مدل قبلی بسیار بیشتر بوده و طرفداران زیادی دارد. این بسته بندی نوستالژیک که در دهه 50 وارد عرصه تولید و بسته بندی شد، امروزه بسیار پر طرفدار بوده و به خاطر حس نوستالژیکی که دارد توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. از این پاکت بسته بندی کاغذی به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند، برای شیرینی فروشی، فروش خرده مواد غذایی، عرضه مدارک و… هم استفاده می شود.

پاکت زرد

احتمالاً شما هم در نگاه اول پاکت زرد را با نوع کاهی اشتباه بگیرید. پاکت زرد از نظر کیفیت در بین نوع سفید و کاهی قرار دارد و به دلیل رنگ زرد به این اسم شهرت یافته است. نمونه های خارجی این پاکت هم وجود دارد که در صورت تمایل می توانید با پرداخت هزینه بیشتر از آنها هم استفاده کنید.

پاکت کرافت

پاکت بسته بندی کرافت قیمت ارزان و مقاومت بالایی دارد و همین امر هم سبب شده تا بسیار پر استفاده باشد. شباهت زیادی به پاکت های زرد و کاهی دارد اما لایه بندی ان بسیار متنوع تر است. پاکت کرافت دوست دار محیط زیست بوده و به راحتی در طبیعت تجزیه می شود. از این رو اگر برای ارائه محصولات خود از این پاکت استفاده کنید، می توانید نظر افراد حامی محیط زیست را جلب کنید. این پاکت ها رواج بسیار بیشتری داشتند اما با روی کار آمدن پاکت های نایلونی فروش آنها افت پیدا کرده است.

پاکت با لایه متالایز

احتمالاً با لایه متالایز نقره ای آشنایی دارید. این لایه به رنگ نقره ای بوده و بسیار مقاوم و ضد نفوذ است. وجود این لایه در پاکت ها باعث می شود تا رطوبت نتواند به داخل بسته بندی راه یابد و بسیار مقاوم باشد. این لایه معمولا دربسته بندی هایی همچون بطری و… هم استفاده می شود که می توانید به راحتی طرح لیبل برای بطری را روی آن چاپ کنید. اما زمانی که قسمت داخلی پاکت را پوشش می دهد به صورت ساده بوده و چاپ روی آن انجام نمی شود.

پاکت سلفونی با لایه نایلونی

برعکس مدل قبل، قسمت داخلی این پاکت دارای پوشش نایلون مشکی است که باعث می شود علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت در برابر نور هم مقاوم باشد. مقاومت این پاکت ها به نسبت پاکت با لایه متالایز بیشتر بوده و انعطاف پذیری بالایی هم دارند. به همین خاطر می توان به راحتی برای مصارف مختلف از آن استفاده کرد.

پاکت باکس پوچ

پاکت باکس پوچ یکی از روش‌های مدرن بسته‌بندی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود محبوبیت زیادی در صنایع مختلف، به ویژه در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، و محصولات الکترونیکی پیدا کرده است. این نوع بسته‌بندی پاکت باکس پوچ به شکل یک پاکت ایستاده طراحی شده است که می‌تواند از مواد مختلفی مانند پلاستیک، کاغذ، و فویل ساخته شود. طراحی ایستاده به نحوه چیدمان در قفسه و فضای چاپ و لیبل خور بسته بندی کمک میکند. به علاوه صرفه جویی در فضا و جم و جور بودن بسته بندی بدون پرتی بسیار جذاب است. استفاده از متریال های مختلف محافظت بسته را تامین میکند. قابلیت کاربری آسان با استفاده از زیپ و یا سوپاپ و… تجربه استفاده را بهتر میکند.

پاکت بسته بندی باکس پوچ
پاکت سوپاپ دار
پاکت سوپاپ دار

پاکت‌های سوپاپ دار یکی از انواع پیشرفته بسته‌بندی هستند که به ویژه در صنایع غذایی و قهوه بسیار محبوب هستند. این پاکت‌ها با داشتن یک سوپاپ یک طرفه، امکانات ویژه‌ای را برای نگهداری و حفظ کیفیت محصول ارائه می‌دهند. با داشتن یک سوپاپ یک طرفه، گازهای تولید شده توسط محصول (مثل دی‌اکسید کربن قهوه تازه رُست شده) را خارج کرده و از ورود هوا جلوگیری می‌کنند و به حفظ تازگی و عطر محصول کمک می‌کند.

مهم ترین ویژگی‌های پاکت سوپاپ دار خروج گازهای داخلی بدون ورود هوا با استفاده از سوپاپ یک طرفه است. جنس چند لایه، مانع از ورود رطوبت، هوا و نور به داخل بسته میشود. همچنین باز و بسته کردن آسان و حفظ کیفیت بعلاوه تنوع در طراحی و اندازه متناسب با نیازهای مختلف از ویژگی های این نوع پاکت است.

پاکت پنجره دار

پاکت های باکس پوچ و کاست دار گاها در مدل های پنجره دار و با همان ویژه های منحصر به فرد از لحاظ فضای چاپ و لیبل محافظت از محصول و ایستایی و بسیاری ویژگی های دیگر تولید میشوند. این نوع محصولات با یک پنجره با روکش سلفونی مواد داخل پاکت را قابل رویت میکنند و زیبایی خاصی به بسته بندی میبخشند. 

پاکت ایستاده زیپ دار
پاکت دویپک یا ایستاده زیپ دار

پاکت ایستاده زیپ دار نوعی بسته‌بندی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در صنایع مختلف بسیار محبوب است. ایستایی خوب برای نمایش بهتر محصول در قفسه‌ها، زیپ قفل شونده با امکان باز و بسته کردن مکرر و حفظ تازگی محصول
مقاومت بالا به دلیل استفاده از مواد چند لایه برای محافظت در برابر رطوبت، هوا و نور از ویژگی های این نوع پاکت بسته بندی است.

پاکت بغل کاست

پاکت‌های بغل کاست یکی از انواع بسته‌بندی‌های محبوب در صنایع مختلف آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، محصولات صنعتی و شیمیایی و غیره هستند که به دلیل طراحی خاص خود، کاربردها و مزایای زیادی دارند. پاکت بغل کاست دارای دو کاست (پهنه‌های جانبی) است که به بسته‌بندی امکان می‌دهد تا حجم بیشتری از محصول را در خود جای دهد. این پاکت‌ها به خوبی روی قفسه‌ها قرار می‌گیرند و نمای جذابی دارند. برای محافظت از محصول در برابر رطوبت، هوا و نور از مواد چند لایه با مقاومت بالا ساخته میشوند. همچنین سطح صاف و گسترده پاکت‌ها امکان چاپ اطلاعات و تبلیغات را به خوبی فراهم می‌کند.

پاکت بغل کاست
پاکت پلاستیکی

این پاکت ها همانطور که از نام آن ها پیداست از جنس پلاستیک هستند. پاکت پلاستیکی بسته بندی در طبیعت تجزیه نمی شود و به همین خاطر رواج زیادی ندارد. اما از آنجایی که بسیار مقاوم است برای مصارف خاص از آن استفاده می کنند.

نکات مهم قبل از چاپ پاکت بسته بندی

همانطور که در زمان طراحی بسته بندی جعبه باید به یک سری اصول و قواعد توجه کنید، در زمان چاپ پاکت بسته بندی هم باید به یک سری نکات دقت کنید. رعایت این نکات باعث می شود تا بسته بندی حرفه ای و شکیل داشته باشید. از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • برای چاپ پاکت بسته بندی، باید از متریال با کیفیت و مناسب استفاده کرد. بهتر است از مواد با قابلیت حفظ محصول، مقاومت در برابر شکستگی و ضربه، عدم تغییر رنگ و طعم محصول و همچنین قابلیت بازیافت استفاده شود.
  • طراحی پاکت نقش مهمی در جذب مشتریان و فروش دارد. لذا باید به طور دقیق به طراحی پاکت توجه کرده و از رنگ‌های جذاب، نام تجاری خوانا، تصاویر مناسب و اطلاعات کاربردی برای مشتریان استفاده کنید.
  • سایز پاکت بسته بندی نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد. سایز مناسب باعث صرفه‌ جویی در هزینه ‌های حمل و نقل، فضای انبار دارای و… شده و همچنین از آسیب به محصول جلوگیری می کند.
  • قبل از چاپ پاکت، باید قوانین و مقررات مربوط به بسته ‌بندی را بررسی کنید. این قوانین شامل نشانه‌گذاری، تاریخ انقضا، نام تجاری و سایر موارد است.
  • پس از چاپ پاکت بسته بندی، باید تست کیفیت را انجام دهید. این تست شامل: بررسی مقاومت در برابر شکستگی، ضخامت مناسب، عدم نفوذ آب و همچنین عدم تغییر رنگ و طعم محصول است.
بهترین طراحی بسته بندی پاکت را از ما بخواهید
بررسی دستگاه های چاپ پاکت بسته بندی
معرفی نمونه های پاکت بسته بندی

از پارامترهای دیگری که در زمان سفارش طراحی پاکت بسته بندی باید به آن توجه کنید، دستگاه چاپی است که به کار میگیرید. کیفیت این دستگاه رابطه مستقیمی با خروجی کار شما خواهد داشت. بهتر است از دستگاه های مطمئن و دقیق استفاده کنید که در زمان چاپ رنگ را پخش نمی کند و همچنین باعث آسیب به بافت پاکت ها نمی شود.

دستگاه چاپ پاکت بسته بندی در مدل های مختلف وجود دارند که برخی برای چاپ رنگی و برخی برای چاپ سیاه و سفید کاربرد دارند. بسته به طرحی که برای بسته بندی خود انتخاب می کنید باید دستگاه چاپ آن را انتخاب نمایید.

نمونه های از پاکت بسته بندی

تنوع نمونه طرح پاکت بسته بندی بسیار زیاد است. همین تنوع باعث می شود تا قیمت پاکت بسته بندی و طراحی آنها با هم متفاوت باشد. درحالت کلی باید نمونه ای متناسب با نوع محصول خود انتخاب کنید. همه پاکت ها و طراحی ها برای همه محصولات مناسب نیستند. برخی از نمونه پاکت های بسته بندی که رواج بیشتری دارند، عبارتند از:

پاکت بسته بندی قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های دلچسب است که فروش بالایی دارد. ازانجایی که دانه و پودر قهوه در معرض رطوبت خراب می شود باید از پاکت های غیر قابل نفوذ استفاده کنید که مقاومت بالایی هم داشته باشد. معمولا برای بسته بندی قهوه از پاکت های پلاستیکی استفاده می شود که می توان طراحی لیبل قهوه را هم به آسانی روی آن انجام داد.

پاکت کاغذی

این پاکت ها از آنجایی که در برابر رطوبت حساس هستند تنها برای مصارف خاصی به کار می روند. از طرفی وزن زیاد و فشار وارد شده باعث پارگی آن ها می شود. به همین خاطر باید برای محصولاتی به کار ببرید که وزن کمی دارند.

پاکت کرافت

پاکت های کرافت طرفداران زیادی دارند. این پاکت ها مقرون به صرفه هستند. نمونه بسته بندی نبات یکی از رایج ترین کاربردهای های آن بوده و بسیار سبک وزن است.

پاکت بسته بندی نان

پاکت بسته بندی نان هم از دیگر کاربردهای پاکت های کاغذی است. این پاکت ها می توانند وزن نان را تحمل کنند و همچنین از نان در برابر عوامل محیطی حفاظت نمایند.

پاکت بسته بندی حبوبات

حبوبات جزو مواد غذایی خشک هستند که می توان به راحتی برای بسته بندی حبوبات می توان از پاکت های کاغذی یا پاکت بسته بندی ساده پنجره دار استفاده کرد که نوع محتویان داخل آن هم قابل تشخیص باشد و مخاطب بتواند به راحتی محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نماید.

پاکت زیپ دار

پاکت بسته بندی زیپ دار   استفاده بسیار راحتی دارد و همین امر هم باعث محبوبیت بالای آن شده است. این پاکت ها معمولا از جنس پلاستیک هستند و استفاده زیادی در صنعت بسته بندی دارند.

جمع بندی

برای بسته بندی محصولات خود باید انواع پاکت بسته بندی را بشناسید و متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. این پاکت ها قابلیت چاپ را دارند و شما می توانید با یک طراحی بسته بندی زیبا حسابی در دید مشتریان باشید و آنها را برای خرید جذب کنید. استودیو فهار با تیم حرفه ای خود به شما کمک می کند تا بهترین طراحی ها را برای بسته بندی پاکت ها داشته باشید.

4.3/5-(7امتیاز)