طراحی کارتن و جعبه بسته ‌بندی محصول خلاقانه + ثبت سفارش

طراحی کارتن بسته ‌بندی

امروزه بسیاری از کسب‌ وکارها می توانند برای بهبود سطح فروش و تقویت برندینگ خود، از طراحی جعبه بسته ‌بندی کمک بگیرند. در واقع با استفاده از بسته‌ بندی ‌های خاصِ کارتنی، می توان بازار را در دست گرفت و سود آوری بسیار زیادی را به سمت شرکت سرازیر کرد. طراحی جعبه محصول باعث می‌شود تا توجه افراد بیشتری به سمت محصول شما جلب شود. البته در نظر داشته باشید که این مسئله اصلاً کار راحتی نیست و شما باید به روان ‌شناسی رنگ ‌ها، ذائقه بازار و بسیاری از موارد دیگر در تمامی مراحل توجه کنید.

آموزش طراحی جعبه بسته‌ بندی
نمونه کار بسته بندی جعبه براکت تلویزیون برند بترون

 

آموزش طراحی جعبه بسته‌ بندی

در طراحی کارتن ‌های بسته ‌بندی ، باید در نظر داشته باشید که این محصولات ممکن است گاهی شکل‌ های نامتعارفی داشته باشند و به شکل مربع یا مستطیل که بیشتر در طراحی جعبه قطعات یدکی استفاده می‌شود، دیده نشوند. پس در ابتدا لازم است شما قالب کلی بسته ‌بندی را در ذهن خود داشته باشید و از نرم‌ افزارهای مختلفی برای طراحی جعبه بسته بندی کمک بگیرید. شما می توانید در هر مرحله تصاویر دو بعدی و سه ‌بعدی را از بسته ‌بندی ‌های طراحی شده در نرم ‌افزار مشاهده و خطا های به وجود آمده را اصلاح کنید. در نظر داشته باشید که تصور اولیه و ایده پردازی درست طراحی بسته بندی جعبه در همان مراحل اول، می تواند به شما در کاهش زمان رفع خطا های پیش‌آمده کمک کند.

بهتر است در مراحل مختلف طراحی جعبه بسته بندی شامل طراحی، رنگ ‌آمیزی، پیکره اطلاعات موردنیاز، سایز و نوع لوگو پرینت ‌ها و فونت‌ های مدنظرتان را انتخاب کنید و با توجه به تصمیمات فنی و هنری که گرفته ‌اید، به‌صورت جدی طراحی را تکمیل کرده و قالب ‌سازی را به مرحله چاپ برسانید. قبل از این مرحله، بهتر است نظر افراد دیگر در مورد طراحی جعبه محصول خود را هم بپرسید و در برخی از ویژگی ‌های انتخاب شده برای طراحی جعبه محصول تجدید نظر کنید تا بهترین بسته بندی را طراحی نمایید. فراموش نکنید که امروزه نرم ‌افزارها و برنامه ‌های بسیار زیادی هستند که می توانند به شما در فرایند طراحی بسته ‌بندی جعبه کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نمونه های آن ها پرداخته‌ایم.

طراحی جعبه بسته ‌بندی

نرم افزار طراحی کارتن بسته ‌بندی محصول

کافی است همین حالا عبارت نرم ‌افزار مناسب برای طراحی جعبه ‌های بسته ‌بندی را در موتور های جستجوگری مثل گوگل سرچ کنید تا با نرم ‌افزارهای متفاوتی آشنا شوید. توجه کنید که هر یک از این برنامه ‌ها، قابلیت ‌های متفاوتی از طراحی جعبه بسته بندی را در اختیار شما می‌گذارند. پس با توجه به قالب ‌سازی اولیه و طرح و ایده مورد نظرتان، لازم است از نرم ‌افزارهای متفاوتی کمک بگیرید.

درواقع شما باید ابتدا طرح دو بعدی برای طراحی جعبه محصول را رسم کرده و بعد، آن را تبدیل به یک تصویر سه‌بعدی کنید تا بتوانید اشکالات مختلف را در فرم چاپی برطرف نمایید. برنامه ‌های تخصصی ‌تری هم در مارکت هستند که می توانند در زمینه قالب ‌سازی به شما کمک کنند. از مهم‌ترین نرم ‌افزارها و پلاگین ‌های طراحی بسته ‌بندی جعبه و کارتن، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Esko ArtiosCad
  • Impact
  • KaseMake
  • Engview
  • PackMage
نکات مهم طراحی کارتن و بسته ‌بندی
طراحی کارتن و بسته بندی لباسشویی شرکت ارج

نکات مهم طراحی کارتن و بسته ‌بندی

با توجه به محصول مد نظرتان، لازم است از نکات و قوانین متفاوتی در طراحی بسته بندی جعبه پیروی کنید. البته نقاط قوت و نکات مشترکی هستند که شما باید در طراحی کارتن و بسته ‌بندی هر محصول، آن‌ها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید در صنایع پررونق و پررقابت به‌خوبی رشد کرده و موفق شوید. همراه ما باشید تا استاندارد های موجود در فرآیند طراحی جعبه بسته بندی را با شما به اشتراک بگذاریم.

صداقت طراحی بسته بندی

اصالت، شفافیت و ساده گرایی را فراموش نکنید

بسته ‌بندی های طراحی شده در عین متمایز بودن، باید طرح شفاف و ساده‌ای داشته باشند تا مخاطب بتواند در کمتر از ۴ ثانیه متوجه نوع محصول و کاربرد آن شود. طراحی جعبه بسته بندی شما باید طوری باشد که ماهیت مرموزی به کالا بدهد، با این‌حال مصرف‌ کننده پس از گذشت چند ثانیه، متوجه شود که چه محصولی درون بسته ‌بندی قرار گرفته است یا حداقل کاربرد محصول چیست. اگر چنین روندی را پیش نگیرید، طراحی جعبه محصول تاثیر بر روی محصول شما نخواهد گذاشت و با فروش بسیار ضعیفی مواجه خواهد شد.

اصالت طراحی بسته بندی

صداقت داشته باشید!

اغلب طراحان بسته ‌بندی، سعی می‌کنند محصول تازه‌ وارد شده را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند، با این‌حال گاهی طراحی جعبه بسته بندی اغراق آمیز بوده و روی بسته ‌بندی اطلاعات و خواص غیر واقعی را درج می‌کنند. توجه کنید که در این شرایط و با فریب دادن مشتری، شما باعث خراب شدن تصویر ذهنی مخاطبان از برند خود خواهید شد. با دلگیر شدن مشتریان از برند، کسب‌وکار شما در مدت کوتاهی ورشکسته خواهد شد. پس سعی کنید که حد و مرزها را زیر پا نگذارید و از طراح بخواهید که رفتاری درست و صادقانه در پیش بگیرد.

تأثیر قفسه‌ای در طراحی بسته بندی

تأثیر قفسه‌ای را در نظر داشته باشید!

هیچ محصولی قرار نیست در یک فروشگاه به ‌تنهایی دیده شود. در واقع جزئیات در نظر گرفته شده در طراحی بسته ‌بندی جعبه در کنار ستون‌ها و ردیف ‌های دیگر از کالاهای مشابه، توسط چشمان تیزبین و موشکافانه مشتریان، مقایسه خواهند شد؛ بنابراین شما باید در طراحی جعبه بسته ‌بندی، به تک‌ بعدی بودن دید مشتری و حضور اجناس شرکت‌های رقیب در کنار محصولات خود توجه کنید تا محصول نهایی بتواند با طرح خاص و متفاوتی که دارد، مشتری را جذب خود کند. جالب است بدانید که جذابیت و تمایز محصول درون قفسه، به‌عنوان اصل اثر قفسه‌ای شناخته می‌شود.

با این توضیحات قطعاً شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که طراحی کارتن بسته ‌بندی و طراحی جعبه محصول ، آخرین شانس شرکت شما برای نشان دادن ارزش‌ هایتان به مشتری است. شما با طراحی جعبه بسته بندی مناسب، می توانید مشتری را متقاعد کنید که محصول شما را بخرد. توجه کنید که شما باید با شفافیت و صداقت، تمامی ارزش‌ها و اعتبار برند خود را به رخ بکشید و درعین‌حال پایبند به اصل طراحی خلاقانه و ساده گرا باشید.

قابلیت حمل آسان طراحی بسته بندی

قابلیت حمل آسان را در نظر بگیرید

طراحی جعبه بسته ‌بندی باید طوری اجرا شود که حمل‌ و نقل آن راحت باشد و کمترین فضا را اشغال کند. اگر شما بتوانید به این نکته بسیار کلیدی و مهم توجه کنید، می توانید ایده ‌های نابی برای طراحی کارتن بسته ‌بندی اجرایی نمایید و هزینه انبارداری و توزیع را کاهش دهید.

انواع محصولات طراحی کارتن بسته ‌بندی

انواع محصولاتی که می توان برای آن ها طراحی کارتن بسته ‌بندی انجام داد؟

به‌ جرأت می توان گفت که امروزه برای تمامی محصولات، می توان از بسته ‌بندی کارتنی و جعبه‌های مقوایی استفاده کرد. درواقع بسیاری کالاها به‌صورت مستقیم با بسته ‌بندی کارتنی ارائه می‌ شوند و برخی دیگر نیز به‌ عنوان بسته‌ بندی ثانویه، نیاز به پکیجینگی مقاوم و محکم دارند. با توجه به خلاقیت طراح و میزان درک وی از ویژگی‌ های مختلف محصول، می توان از طراحی جعبه بسته ‌بندی کمک گرفت. در ادامه به معرفی محصولاتی پرداخته ‌ایم که شما می توانید با یک طراحی جعبه محصول مناسب و خلاقانه، آن ها را در مارکت به بهترین شکل به فروش برسانید.

  • طراحی جعبه بسته ‌بندی جوراب
  • طراحی بسته ‌بندی جعبه جامدادی
  • طراحی جعبه بسته‌ بندی جواهرات
  • طراحی کارتن بسته ‌بندی چای
  • طراحی جعبه بسته ‌بندی حبوبات
  • طراحی بسته ‌بندی جعبه حوله
اهمیت طراحی کارتن و جعبه بسته ‌بندی
نمونه کار طراحی جعبه و بسته بندی زعفران قربان زاده – 250گرمی

اهمیت طراحی بسته بندی جعبه و کارتن محصول

امروزه بسته ‌بندی علاوه بر محافظت از کالا و ارائه محصول به مشتری، کارایی های دیگری را نیز بر عهده دارد. درواقع اهمیت پکیجینگ در عصر حاضر، کاری بیشتر از سالم نگه ‌داشتن محصول می‌باشد، زیرا طراحی جعبه بسته ‌بندی یک ابزار بسیار قدرتمند برای بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌رود. شما می توانید به کمک چاشنی خلاقیت در انتخاب ساختار رنگ، تایپوگرافی، طراحی پیکره اطلاعات، لوگو پرینت‌ها و استفاده از فونت ‌های مختلف، فروش شرکت را افزایش داده و برندینگ خود را در ذهن مخاطب و مشتری پررنگ کنید. یک بسته ‌بندی مناسب می تواند به کاهش هزینه ‌های حمل‌ونقل و انبارداری، افزایش فروش و تسهیل روند توزیع محصول در بازار کمک کند.

ویژگی های طراحی کارتن و بسته ‌بندی خوب
نمونه کار طراحی جعبه اسپری زعفران گل پیچ

ویژگی های طراحی جعبه محصول خوب

طراحان بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که طراحی جعبه بسته ‌بندی گوناگون را برای کالاهای مشابه پیشنهاد می‌کنند؛ اما در این ‌بین تنها چند بسته ‌بندی متمایز و خلاقانه به چشم می‌خورند که علاوه بر افزایش فروش، قابلیت‌ های دیگری هم دارد. برای مثال:

  • یک طراحی جعبه بسته ‌بندی موفق، باید قبل از هر چیز از محصول درون خودش به‌خوبی محافظت کند.
  • جعبه بسته ‌بندی باید بتواند به‌خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند و اطلاعات مهم را در همان ثانیه‌ های اول در اختیار مشتری قرار دهد.
  • در حقیقت طراحی کارتن بسته ‌بندی خوب و موفق، باید بتواند محصول را به ‌صورت مفید، مختصر و کامل توصیف کند تا ابهامی برای مشتری به وجود نیاید‌. این توضیحات ممکن است به کمک یک چاپ با طرح‌های خلاقانه به مخاطب ارائه شوند.
  • طراحی بسته بندی کارتن باکیفیت، باید بتواند محصول را سالم و ایمن نگه‌داشته و تا تاریخ انقضا از محصول محافظت کند.
  • معمولاً چنین قالبی برای بسته بندی در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه، باید بتواند پس از به اتمام رسیدن محصول، برای اهداف دیگر به کار گرفته شود یا بازیافت شود.
  • فراموش نکنید که هدف اصلی از طراحی جعبه بسته بندی، افزایش فروش و سودآوری شرکت است. در واقع یک بسته ‌بندی جذاب؛ می تواند برند شما را به سمت سود بیشتر و افزایش فروش هدایت کند.

پست با این شناسه یافت نشد.

سفارش برای طراحی جعبه بسته ‌بندی
طراحی بسته بندی دمنوش گل پیچ

ثبت سفارش برای طراحی جعبه بسته ‌بندی

طراحی بسته ‌بندی جعبه و کارتن، هنری کمتر شناخته شده است که می تواند به‌ صورت حرفه‌ای به تقویت برندینگ و افزایش سودآوری شرکت مدنظر شما کمک کند. یک تیم طراحی متخصص باید با حوصله، پرانرژی، صبور و درعین‌حال خلاق باشند تا بتوانند با در نظر گرفتن ارزش‌های برند شما و بررسی دقیق ذائقه مخاطب و قشر هدف در بازار، طراحی بسته بندی جعبه موفقی را به شما ارائه دهند. تیم خلاق مجموعه فهار، با در نظر گرفتن قوانین و روانشناسی رنگ ‌ها و اضافه کردن چاشنی خلاقیت به بسته ‌بندی، و با داشتن ده ها و ده ها نمونه طراحی کارتن کار اجرا شده، پکیجینگ بسیار جذابی را برای شما طراحی خواهد کرد. مجموعه متخصص فهار با داشتن طراحانی پرانرژی، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به کمک طراحی جعبه بسته ‌بندی اقتصادی و درعین‌ حال جذاب، قدرت بازاریابی و محصول را افزایش داده و بازار هدف را در دست بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید از پشتیبانی این مجموعه کمک بگیرید.

جمع‌بندی

بسته ‌بندی‌ های طراحی شده باید قابلیت‌های بسیار زیادی داشته باشند تا بتوانند در بازار هدف، مورد توجه مشتریان و مخاطبان قرار بگیرند. توجه به نحوه انتخاب عناصر به کار گرفته شده در تولید و طراحی جعبه بسته‌ بندی، شکل پیکره اطلاعات، پیچ و تاب ‌های جعبه، خاص بودن رنگ و تمامی این موارد، می توانند به افزایش فروش شما کمک کنند.

اگر شما هم به دنبال متمایز بودن هستید، بهتر است از تأثیر و اهمیت استفاده از بسته ‌بندی‌ های اختصاصی و طراحی شده غافل نشوید. همچنین از هزینه کردن برای محصول خود ترس نداشته باشید. در نظر داشته باشید که هزینه کردن برای طراحی روی جعبه بسته ‌بندی، می تواند به‌نوعی سرمایه‌گذاری بر روی افزایش فروش شما باشد؛ بنابراین از سرمایه‌گذاری برای دریافت سود دهی بیشتر نترسید و همین حالا از مجموعه فهار برای دریافت طراحی‌های جذاب کمک بگیرید. همچنین می توانید برای مشاهده تعرفه طراحی بسته بندی با کارشناسان مجموعه فهار تماس بگیرید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه