طراحی بسته بندی جعبه هاردباکس

طراحی بسته بندی هاردباکس

طراحی بسته بندی جعبه هاردباکس فرآیندی مرکب است که در آن چندین جنبه از طراحی در کنار هم قرار می گیرد. در این فرآیند عوامل مختلفی از جمله: شکل، ساختار، رنگ، تصویر و تایپوگرافی، اطلاعات محصول و…، در کنار هم قرار می گیرد و درنهایت منجر به ساخت بسته بندی های شکیل خواهد شد که فروش محصول شما را افزایش می دهد.

در این شرایط ایجاد بسته بندی که بتواند در مراحل مختلفی از جمله حمل و نقل، ذخیره و عرضه، محصول را نگهداری و محافظت کند، با به کارگیری نکات و ویژگی های منحصر به فرد هر محصول ایجاد می شود. درنهایت هدف از ایجاد جعبه هاردباکس، تحقق اهداف بازاریابی و ارائه ویژگی و عملکرد محصول مورد نظر است که باید با سلیقه و نیاز مشتری مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال ارائه خدمات طراحی بسته بندی هاردباکس با نهایت کیفیت و خلاقیت هستید، استودیو فهار به عنوان بهترین شرکت طراحی بسته بندی، می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را دنبال کنید.

طراحی بسته بندی انواع هاردباکس

انواع طراحی بسته بندی هاردباکس

بسته بندی هاردباکس از جمله پکیج هایی است که توسط برندهای نسبتاً لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع این برندها قصد دارند که از برآورده شدن تمام انتظارات مشتریان خود اطمینان حاصل کنند و حتی از این سطح نیز فراتر بروند. بنابراین طراحی جعبه هاردباکس و طراحی بسته بندی جعبه می تواند ایده ای شگفت انگیز برای عرضه محصولات آن‌ها باشد. درواقع این ساز و کار می تواند بازتابی از کیفیت محصول آن‌ها باشد و توجه مشتریانی که توجه خاصی به کیفیت دارند را به سمت خود جلب کند. در چنین شرایطی اگر بدین ترتیب اگر درک و دیدگاه درستی درباره انواع و نحوه طراحی بسته بندی جعبه هاردباکس داشته باشید، قادر خواهید بود که بهترین و مناسب ترین نمونه را برای محصولات خود انتخاب کنید؛ در ادامه می توانید با نمونه هایی از این طراحی ها و ویژگی هر نمونه آشنایی پیدا کنید:

بسته بندی هاردباکس تلسکوپی

بسته بندی هاردباکس تلسکوپی

ساده ترین طراحی بسته بندی هاردباکس که از دو قسمت درب و جعبه تشکیل شده است. این نمونه می تواند یکی از به صرفه ترین و کاربردی ترین طراحی های هاردباکس باشد. در طراحی بسته بندی های تلسکوپی، رنگ ها و ساختارهای ساده ای در نظر گرفته می شود و نمونه هایی با رنگ تیره و مات که لوگوی محصول با ساختاری طلایی روی آن درج شده است، بیشترین محبوبیت را به خود اختصاص داده است.

بسته بندی هاردباکس سه تیکه

بسته بندی هاردباکس سه تیکه

این هاردباکس ساختاری مشابه با نمونه های تلسکوپی دارد اما ساختاری مجزا به انتهای کفه یا جعبه آن اضافه شده و ظاهری سه تیکه برای آن ایجاد می کند. این نوع طراحی هاردباکس معمولاً ساختاری خلاقانه و زیباتر را در کنار مقاومت بیشتر، ارائه می دهد.

بسته بندی هاردباکس کشویی

بسته بندی هاردباکس کشویی

هاردباکس های کشویی دارای ساختاری مستحکم و ایمن هستند که همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، گشایش آن‌ها به صورت کشویی انجام می شود. این نمونه هاردباکس را می توانید در انواع یک طرفه و دوطرفه سفارش دهید.

بسته بندی هاردباکس کتابی

بسته بندی هاردباکس کتابی

این نوع طراحی جعبه هاردباکس امروز محبوبیت زیادی پیدا کرده و در ساختارهای متفاوتی ارائه می شود. طراحی هاردباکس کتابی اغلب در محصولاتی کاربرد دارد که امنیت در آن‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است و در عوض زیبایی، آیتم های گرافیکی و درج اطلاعات محصول در اولویت است.

بسته بندی هاردباکس گرافیکی

جعبه هاردباکس گرافیکی

در طراحی گرافیک، خصوصیات و ویژگی های برند در بسته بندی هاردباکس منعکس خواهد شد. درواقع این نوع طراحی، اطلاعاتی درباره محصول به مشتری ارائه می کند و طرح ها و ارزش های برند و محصول را به نمایش می گذارد.

بسته بندی هاردباکس چندطبقه

بسته بندی هاردباکس چندطبقه

این هاردباکس نمونه ای از خلاقانه ترین بسته بندی های موجود است که در دو یا چندطبقه طراحی می شود. طبقات این هاردباکس توسط ستون های ثابت یا چرخان به هم متصل اند و پس از قرارگیری در جای خود، ساختاری یکپارچه ایجاد می‌کنند. به طور کلی هاردباکس های چند طبقه را می توان ترکیبی از یک یا چند ساختار مختلف از انواع هاردباکس دانست.

نکات مهم در طراحی بسته بندی هاردباکس

نکات مهم در طراحی بسته بندی محصول

در صورتی که فرآیند انتخاب نوع طراحی بسته بندی را نادیده بگیرید و توجه خود را بر روی عوامل بی اهمیت متمرکز کنید، تأثیر بسته بندی در فروش را از بین خواهید برد. بنابراین باید با ویژگی های مختلف انواع جعبه هاردباکس آشنایی پیدا کرده و هوشمندانه ترین انتخاب را داشته باشید. در این شرایط لازم است که نکات مهمی را در این باره در نظر بگیرید که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

هدف از طراحی بسته بندی هاردباکس

هدف از طراحی هاردباکس

در واقع پیش از سفارش تهیه و طراحی بسته بندی هاردباکس، اهداف و ویژگی های مورد نظر خود را تعیین کنید. به بیان ساده باید بدانید که هدف شما از طراحی هاردباکس اختصاصی فروش بیشتر است یا صرفاً ارائه کیفیت بیشتر و افزایش زیبایی محصولات را مدنظر قرار می دهید. تنها در این شرایط است که می توانید روی جزئیات مؤثر و متناسب با اهداف خود تمرکز کرده و انتخابی درست برای طراحی داشته باشید.

تمایز در طراحی بسته بندی محصولات

تمایز طراحی بسته بندی هاردباکس

طراحی بسته بندی نقش مؤثری در شناسایی و هویت محصول دارد، بنابراین مهم است که همواره به فکر تمایز بسته بندی محصول خود از دیگر محصولات مشابه با آن باشید. در این شرایط کمک گرفتن از مرجعی خلاق و متخصص می تواند طراحی را در مسیری درست قرار دهد.

لوگوی برند در طراحی بسته بندی

لوگوی برند در طراحی بسته بندی هاردباکس

اگر کسب و کار نوپایی را راه‌ اندازی کرده اید، بهتر است که در ابتدای مسیر خود از اهمیت طراحی بسته بندی هاردباکس، نهایت بهره‌وری را داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید لوگوی برند را به عنوان تاثیرگذارترین عنصر بسته در برندسازی نظر بگیرید. در این شرایط به منظور جلوگیری از ظاهر شدن پیکسل در لوگو، حتماً فایل گرافیکی وکتور از لوگوی برند خود را با کیفیت بالا، هنگام ثبت سفارش بسته بندی ارائه دهید.

رنگ ها در طراحی بسته بندی هاردباکس

رنگ ها در طراحی هاردباکس

پس از درک اهمیت لوگوی برند، لازم است که به ترکیب رنگ طراحی بسته بندی هاردباکس محصول خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. خوب است بدانید که ترکیب چند رنگ و تکرار رنگ ها در طراحی هاردباکس، راهی مؤثر برای ارائه پیغام برند شماست. تاثیر رنگ ها را می توان در بسته بندی زعفران مشاهده کرد. اما همواره به یاد داشته باشید که طراحی های متمرکز بر مینیمالیسم، در بازار امروز طرفداران زیادی دارند.

فونت نوشتار در طراحی بسته بندی هاردباکس

فونت نوشتار در طراحی

انتخاب فونت مناسب در طراحی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد اما در صورت بهره‌وری از دانش طراحی، به راحتی می توانید به فونتی متناسب با ماهیت برند خود دست پیدا کنید. درواقع چینش، فاصله حروف و وزن فونت باید در قسمت های مختلف بسته بندی و حتی در سایر بسته بندی محصولات مشابه باید متناسب و مشابه باشد.

تصاویر در طراحی بسته بندی هاردباکس

اهمیت تصاویر در طراحی بسته بندی

تصاویر و بسته بندی در کنار هم می توانند تأثیر طراحی را افزایش دهند؛ بنابراین خوب است که تصاویر و نمادهای گرافیکی را تا حدود متناسب در طراحی بسته بندی به کار ببرید. به یاد داشته باشید که مشتریان محصول معمولاً به سمت بسته بندی هایی جذب می شوند که دربردارنده تصاویر محصول باشند. درواقع خریداران معتقدند که بسته بندی های حاوی تصویر قابل اعتمادتر هستند، حتی اگر تصاویر چندان خلاقانه نباشند و حتی به طور دقیق جزئیات محصول را نمایش ندهند.

طراحی مینیمالیستی در طراحی بسته بندی هاردباکس

طراحی مینیمالیستی در طراحی بسته بندی هاردباکس

پیش از این هم به طراحی مینیمالیستی اشاره کردیم؛ این نوع طراحی در کشورهای اروپایی پیشرفته، تا حدود زیادی مورد توجه قرار گرفته است. در این نوع طراحی، اشکال ساده و بدون جزئیات تزئینی، در اولویت هستند و همواره جزئیات غیرضروری بدون تأثیر بر هدف اصلی ارائه محصول، حذف خواهند شد. این نوع طراحی بر انواع سلایق منطبق شده و توسط بسیاری از برندهای پیشگام، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این استفاده از یک طراحی ساده و مینیمالیستی می تواند یک راه عالی برای به حداقل رساندن هزینه های طراحی باشد.

اهمیت قیمت در طراحی بسته بندی هاردباکس

اهمیت قیمت در طراحی جعبه هاردباکس

در هر موقعیتی لازم است که توجه ویژه‌ای به قیمت محصول یا خدمات دریافتی متمرکز کنید، اما همواره باید در نظر داشته باشید که درنهایت کیفیت محصول شماست که در افزایش سودآوری نقش دارد؛ بنابراین همواره کیفیت را اولویت کار خود قرار دهید. با این‌حال هنگام ثبت سفارش بسته بندی هاردباکس باید قیمت نهایی هاردباکس را با ارزش محصول خود مطابقت دهید.

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی هاردباکس

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی هاردباکس

در بازار امروز عموماً اینکه چه محصولی ارائه می‌کنید بیشترین سهم اهمیت را ندارد، بلکه نکته مهم این است که چگونه محصول و برند خود را از دیگر محصولات متمایز می‌کنید. در این شرایط رویکرد خلاقانه در طراحی جعبه هاردباکس می تواند تکنیکی عالی برای جلب حداکثر توجه به سمت برند شما و در نهایت، بیشترین میزان فروش باشد. درواقع حتی معمولی‌ترین محصولات هم به کمک طراحی های خلاقانه و هوشمندانه، به تمایز مورد نیاز برای افزایش تقاضا دست پیدا خواهند کرد. در چنین شرایطی به منظور افزایش تأثیر و جذابیت یک محصول به شیوه ای که نهایت توجه را به خود جلب کند و به طور غیرمستقیم فرآیند تبلیغ محصول را به انجام برساند، باید استراتژی برند سازی را در فرآیند طراحی هاردباکس محصول خود در نظر بگیرید.

طراحان گرافیک استودیو فهار تمام انرژی و خلاقیت خود را در طراحی جعبه هاردباکس مناسب برای ارائه محصول شما، به کار می گیرند. آن‌ها به خوبی می دانند که جزئیات مختلف طراحی بسته بندی های هاردباکس تا چه میزان در فروش و بازاریابی برند مهم هستند. بنابراین آن‌ها همیشه با در نظر گرفتن نکات مهم و به کار بردن استراتژی های به روز و مؤثر، بسته بندی هاردباکس را با ظاهری جذاب به مخاطبان هدف ارائه می‌کنند. تنها کافی است اهداف و ویژگی های موردنظر خود را هنگام ثبت سفارش طراحی برای مشاوران استودیو فهار شرح دهید. درنهایت بهترین و رضایت بخش ترین طرح نهایی هاردباکس را مطابق با ویژگی های مطلوب خود دریافت خواهید کرد.

قیمت طراحی بسته بندی هاردباکس

قیمت طراحی بسته بندی هاردباکس

همان‌طور که پیش از این هم بیان شد، طراحی جعبه هاردباکس انواع مختلفی دارد که در هر نمونه ویژگی های متفاوتی روی بسته بندی اعمال می شود. بنابراین نمی توان قیمت واحدی برای نمونه های مختلف آن در نظر گرفت. از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت طراحی بسته بندی هاردباکس می توان به شکل، ابعاد، آیتم های گرافیکی، نوع بسته بندی و… اشاره کرد. به منظور اطلاع دقیق از قیمت طراحی انواع هاردباکس می توانید ویژگی های مورد نظر خود را تعیین نموده و قیمت تقریبی را از مشاوران استودیو فهار استعلام بگیرید.

البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت همواره در اولویت های بالاتری از قیمت محصول قرار دارد؛ بنابراین همواره به دنبال انتخاب هایی باشید که بیشترین میزان رضایت مشتریان را به خود جلب کند. تنها در این شرایط است که میزان اعتماد مشتریان نسبت به برند شما افزایش خواهد یافت و درنتیجه شاهد افزایش میزان فروش محصولات خود، خواهید بود. بنابراین سفارش طراحی جعبه هاردباکس می تواند یک سرمایه گذاری مؤثر برای افزایش سودآوری برند شما باشد که توسط طراحان استودیو فهار با بهترین سطوح کیفیتی به شما ارائه می شود.

نمونه طراحی بسته بندی هاردباکس

نمونه طراحی جعبه هاردباکس

برای ثبت سفارش طراحی بسته بندی هاردباکس، لازم است که نمونه های مختلف و ویژگی هر نمونه را مورد بررسی قرار دهید. پس از بررسی اولیه لازم است که نمونه های مختلف را با ویژگی های مورد نظر خود مطابقت داده و مناسب ترین نمونه را با توجه به نوع محصول موردنظر، انتخاب کنید. بدین منظور در ادامه نمونه هایی از طراحی هاردباکس ارائه شده توسط استودیو فهار را ارائه کرده ایم تا فرآیند انتخاب را برای شما تسهیل کنیم.

خصوصیات طراحی هاردباکس خوب

یک طراحی هاردباکس خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

به طور کلی طراحی بسته بندی هاردباکس در بهترین شرایط می تواند موفقیت برند شما را چندین برابر افزایش دهد و یا در نقطه مقابل، به دلیل به کار بردن روش های اشتباه، فروش محصول را تا حدود زیادی کاهش دهد. به همین دلیل است که طراحی بسته بندی به عنوان جزئی مهم در فرآیند ارائه محصول شناخته می شود. اما در شرایطی که فرآیند طراحی جعبه هاردباکس را به مراجعی تخصصی و باتجربه در این زمینه می‌سپارید، جای نگرانی درباره کیفیت طرح نهایی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که استودیو فهار تمام تلاش و پتانسیل خود را برای ارائه نهایت خلاقیت و کیفیت به مخاطبان خود، به کار می گیرد. در همین جهت در ادامه برخی خصوصیات طراحی هاردباکس خوب و کاربردی را بیان کرده ایم:

  • لوگوی برند باید در طراحی جعبه هاردباکس وجود داشته باشد.
  • ساختار، شکل، رنگ های به ‌کار رفته و نحوه قرارگیری لوگو باید در تمام محصولات شما متناسب باشد.
  • طراحی هاردباکس باید تا حد امکان ساده باشد.
  • هاردباکس باید در عین زیبایی، ساختاری سبک و قابل حمل داشته باشد.
  • استحکام و مقاومت دو عامل اساسی در طراحی یک هاردباکس مؤثر و ضامن امنیت محصول مورد نظر هستند.
  • هاردباکس طراحی شده باید با قیمتی متناسب با بودجه مخاطب هدف، ارائه شود.
  • طراحی بسته بندی هاردباکس باید با نهایت خلاقیت همراه باشد و محصول را از دیگر رقبا متمایز کند.
  • ساختار باز و بسته شدن هاردباکس باید ایمن و دارای کیفیت بالایی باشد.
5/5-(21امتیاز)

مطالب مشابه