بسته بندی آرد؛ چالش ها و راه حل های موثر در طراحی و توسعه آن

طراحی بسته بندی آرد
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی آرد

طراحی بسته بندی آرد باید به گونه‌ای باشد که از رطوبت، نور، هوا و حشرات محافظت کند و از خراب شدن آرد جلوگیری کند. بسته‌بندی‌ آرد معمولاً از نوع بسته بندی جعبه کاغذی، کیسه پلاستیکی، کیسه کرافتی و یا کیسه چند لایه پلاستیکی ساخته می‌شوند. اما بسته‌بندی‌های چند لایه پلاستیکی به دلیل محافظت بهتر در برابر رطوبت و حشرات، پایداری بیشتر در برابر رطوبت و ضربه، و حفظ کیفیت و تازگی آرد بهتر از سایر بسته‌بندی‌ها هستند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

بهترین و موثرترین بسته بندی آرد

بسته بندی‌های چند لایه پلاستیکی معمولاً شامل یک لایه پلی‌اتیلن بسیار نازک است که به عنوان باریر مانع رطوبت، هوا، نور و حشرات عمل می‌کند و برای افزایش ماندگاری آرد این نوع طراحی بسته بندی آرد بسیار موثر است. همچنین، بسته بندی‌های چند لایه پلاستیکی می‌توانند در طول مدت نگهداری موجودی آرد را به خوبی نشان دهند و به راحتی قابل استفاده هستند. این نوع بسته بندی ها در بسته بندی پسته صادراتی نیز استفاده می شوند که ظاهری شیک به آن می بخشند.

بهترین و موثرترین بسته بندی آرد
نمونه طراحی بسته بندی آرد برند موسیو

نمونه طراحی بسته بندی آرد برند موسیو که توسط طراحان استودیو فهار با بهترین کیفیت صورت گرفته است.

نکات مهم در طراحی بسته بندی آرد

بسته بندی آرد باید طراحی شده به گونه‌ای باشد که مشتریان را جذب کند و از خراب شدن آرد جلوگیری کند. در طراحی بسته بندی آرد باید به موارد زیر توجه شود:
  1. جذابیت بصری: بسته بندی باید ظاهری جذاب و متفاوت داشته باشد تا مشتریان را به خود جذب کند. این شامل طرح و رنگ بسته بندی است. کمی جذابیت بصری در پاکت بسته بندی قهوه می تواند فروش را چند برابر سازد.
  2. حفظ کیفیت: بسته بندی باید از خراب شدن آرد جلوگیری کند و آرد را در برابر رطوبت، نور، هوا و حشرات محافظت کند.
  3. انعطاف پذیری: طراحی بسته بندی آرد باید انعطاف پذیری کافی داشته باشد تا برای مشتریان راحت قابل حمل باشد و به راحتی قابل استفاده باشد. انعطاف پذیری در طراحی بسته بندی پیتزا موجب محافظت از سلامت غذا می شود.
  4. اطلاعات مفید: بسته بندی باید شامل اطلاعات مفیدی درباره محصول باشد، از جمله نام محصول، تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا، نحوه استفاده و شرایط نگهداری. در طراحی لیبل آرایشی بهداشتی باید تمامی این نکات رعایت شود.
  5. حفظ محیط زیست: بسته بندی باید از مواد قابل بازیافت و دوباره استفاده تشکیل شده باشد تا به حفظ محیط زیست کمک کند.
طراحی پاکت بسته بندی آرد

بنابراین، طراحی بسته بندی آرد و طراحی لیبل بسته بندی باید جذاب، کارآمد، انعطاف پذیر و اطلاعات کافی درباره محصول را در بر داشته باشد. البته بسته بندی پایدار برای آرد در بازارهای جهانی و محلی بسیار محبوب شده است. اخیراً، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت خرید محصولات با بسته بندی پایدار و دوست‌دار محیط زیست متمایل شده‌اند. این امر به دلیل افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان درباره تاثیرات منفی پلاستیک بر محیط زیست و نیاز به حفظ منابع طبیعی است. استفاده از بسته بندی‌های پایدار آرد می‌تواند به شرکت‌های تولیدکننده آرد کمک کند تا به عنوان محصولی دوست‌دار محیط زیست شناخته شوند و در نتیجه، قابلیت جذب بیشتری در بازار داشته باشند.

برای مثال، بسته بندی و لیبل آرد با استفاده از مواد دوست‌دار محیط زیست مانند کاغذ بازیافتی، کاغذ خمیری، پلاستیک کاملاً قابل بازیافت و… می‌تواند یکی از راه‌های حفظ محیط زیست باشد. بنابراین، استفاده از بسته بندی پایدار برای آرد نه تنها به دلیل تاثیرات مثبت آن بر محیط زیست، بلکه به دلیل تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات دوست‌دار محیط زیست نیز بسیار محبوب است.

اهمیت شناخت مخاطب در بسته بندی آرد

اهمیت شناخت مخاطب در بسته بندی آرد

طراحی بسته بندی آرد می‌تواند بسته به برند، مخاطبان هدف و نوع آردی که به فروش می‌رسد متفاوت باشد. به طور مثال طراحی بسته بندی رب باید با توجه به برند و مشخصات محصول صورت گیرد. با این حال، عناصر طراحی خاصی وجود دارد که به طور عمومی در بسته بندی آرد استفاده می‌شوند تا آن را جذاب و اطلاعاتی کنند. در ادامه نکاتی که در طراحی بسته بندی آرد باید به آنها توجه کنید را بررسی میکنیم:

  • شناخت برند: نام برند و لوگوی آن باید به صورت برجسته در بسته بندی نمایش داده شود تا مشتریان بتوانند به راحتی محصول را شناسایی کنند. رنگ‌ها و تایپوگرافی باید همچنین با هویت برند سازگار باشند. پس طراحی لوگو نیز در جذابیت بسته بندی مهم است.
  • اطلاعات محصول: اطلاعات مهمی مانند نوع آرد، اطلاعات تغذیه‌ای، وزن و تاریخ انقضا باید به صورت خوانا در بسته بندی نمایش داده شوند. این کار به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را با اطلاعات کامل‌تری بگیرند و اطمینان حاصل کنند که محصول را درست انتخاب کرده‌اند.
  • عناصر تصویری: با اضافه کردن تصاویر یا نقاشی‌هایی از محصول یا مواد اولیه، بسته بندی آرد جذاب‌تر می‌شود. این کار به مشتریان کمک می‌کند تا تصوری از استفاده آرد در آشپزی یا پخت و پز داشته باشند.
  • چاپ با کیفیت بالا: کیفیت چاپ بسته بندی آرد برای اطمینان از صحت و روشن بودن طرح و اطلاعات بسیار مهم است. همچنین، از مواد بسته بندی با کیفیت بالا برای حفاظت از محصول در برابر آسیب و آلودگی استفاده شود.
  • بسته بندی پایدار: بسیاری از مشتریان در حال حاضر به دنبال گزینه‌های بسته بندی و لیبل پایدار هستند. استفاده از مواد دوست‌دار محیط زیست و برجسته کردن این موضوع در بسته بندی، مزیتی برای مشتریانی است که به محیط زیست اهمیت می‌دهند.

بطور کلی، طراحی بسته بندی آرد باید عملکردی، اطلاعاتی و جذاب باشد تا مشتریان را جذب کند و محصول را از رقبایش تمایز دهد.

4.9/5-(9امتیاز)

مطالب مشابه

طراحی بسته بندی گز صادراتی

طراحی بسته بندی گز

امروزه با افزایش میزان تولید محصولات مختلف با ویژگی‌های متنوع، رقابت شدیدی میان تولیدکنندگان ایجاد شده و هر یک تلاش

ادامه مطلب »