EN
EN

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی کدام محصول که تا به الان خریداری کرده‌اید برایتان جالب بوده است؟ بگذارید در مورد ویژگی‌های یک بسته‌ بندی حرفه‌ای برای محصولات آرایشی و بهداشتی برایتان بگوییم. تا بدانید که بازاریابی خاموش چگونه در دل فقسه‌های فروشگاه‌ها جریان دارد، زمانی که شما و کارشناسان فروش شما در آن‌جا حضور ندارند. مسئله‌ای که بخش زیادی از آن به طور مستقیم توسط طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی اتفاق می‌افتد.

به بسته‌ بندی برندهای مشهور دنیا نگاه کنید، به طور مثال برند kylie cosmetics، که متعلق به مدل مشهور، کایلی جنر است و زیرشاخه‌هایی مانند کایلی اسکین و … دارد. با شنیدن نام این برند، رنگ صورتی و طراحی بسته‌ بندی آرایشی ساده و جذاب آن در ذهن مجسم می‌شود. به کار بردن رنگ سازمانی صورتی این برند در طرح بسته‌ بندی به نقطه‌ای موفقیت‌آمیز برای آن تبدیل شده است. اما اصول طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی و جعبه این نوع محصولات به چه صورت است و چه نکاتی در طراحی بسته‌ بندی سفارشی و پربازده وجود دارد؟ با استودیو فهار همراه باشید تا با اصول طراحی بسته بندی آشنا شوید.

مراحل سفارش طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

سفارش

فقط با یک تماس مشاوره بگیرید و طراحی بسته بندی دلخواه را سفارش دهید.

طراحی

جعبه شما، مطابق سلیقه و برندتان توسط تیم گرافیک حرفه‌ای و باتجربه طراحی و تقدیمتان می‌شود.

چاپ و بسته بندی

در صورت تمایل فایل طراحی شده شما به چاپخانه‌های مورد اطمینان ما ارجاع می‌شود.

تحویل

جعبه‌های آرایشی بعداشتی شما پس از چاپ و بسته بندی، به همراه کد تخفیف برایتان ارسال می‌گردد.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

طراحی بسته بندی لوازم آرایش

منظور ما از طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، بسته‌ بندی محصولاتی است که برای پاکسازی، زیبایی، تقویت ساختار، ظاهر و عملکرد صورت و بدن به کار می‌روند. در این نوع محصولات، دو دسته‌بندی اولیه و دسته‌بندی ثانویه مطرح است. هر دوی این بسته‌ بندی‌ ها باید در کنار هم و کاملا در ارتباط با هم طراحی شوند. نکته مهم در مورد طراحی بسته‌ بندی محصولات و تولید لوازم آرایشی با برند شما این است که طیف بسیار گسترده‌ای از مشتریان همیشگی را هدف قرار می‌دهد. تمام جنسیت‌ها و رده سنی‌ها به دنبال انتخاب و خریداری محصول مناسب هستند. شما باید حتما پرسونای مخاطبان را در نوع وسایل آرایشی و بهداشتی که ارائه می‌کنید در نظر داشته باشید.

ویدیو بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی استودیو فهار

طراحی لیبل محصولات آرایشی
نمایش ویدیو درباره طراحی لیبل محصولات آرایشی

بسته بندی لوازم آرایشی باید در عین ظرافت و زیبایی بتواند تاییدیه سازمان بهداشت را هم دریافت کند. از این رو باید طراحی لیبل محصولات آرایشی بهداشتی خود را به طراحان حرفه ای و با سلیقه بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها تجربه در زمینه طراحی لیبل محصولات آرایشی می تواند جذاب ترین لیبل ها را متناسب با نوع کالا، مخاطب هدف و… طراحی و در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید فروش محصولات خود را چند برابر کنید. با ما در استودیو فهار روی برند و محصولات خود سرمایه گذاری کنید و در کم ترین زمان نتیجه دلخواه خود را ببینید.

اهمیت طراحی لیبل آرایشی بهداشتی در برند سازی و فروش

در صنعت آرایش و بهداشت، ظاهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مشتریان شما با توجه به ظاهر محصول آن را خریداری می کنند. بسته بندی اصولی که بتواند در عین محافظت از محصول، توجه خریدار را هم جلب کند؛ مانند: طراحی بسته بندی کرم یا طراحی بسته بندی سایه چشم و… که مشتریان در نگاه اول ظاهر و بسته بندی آن ها را بررسی می کنند و این همان زمان طلایی است که نباید آن را از دست بدهید، بلکه در همان نگاه اول باید بیننده را به خرید ترغیب کنید. این اتفاق زمانی برایتان خواهد افتاد که یک طراحی لیبل آرایشی بهداشتی خاص و منحصر به فرد داشته باشید تا در اوج زیبایی برند شما را هم تبلیغ کند.

در دنیای لوازم آرایشی ظاهر و جذابیت بصری محصول، تولید لوازم آرایشی با برند شما باعث افزایش فروش می شود. اگر شما هم می خواهید فروش خود را بیشتر از چیزی که هست کنید، بی شک باید به سراغ طراحی لیبل و بسته بندی محصولات خود بروید و با بهبود بخشیدن آن تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و به سود بیشتر برسید.

اهمیت طراحی لیبل لوازم ارایشی
نکات مهم در طرذاحی لیبل لوازم آرایشی

اصول و نکات مهم طراحی لیبل آرایشی بهداشتی

ایده بسته بندی لوازم آرایشی بسیار زیاد است. اما هر ایده ای برای محصول شما مناسب نخواهد بود. چرا که باید یک سری اصول و نکات هم در آن رعایت شود. از مهم ترین نکات طراحی لیبل آرایشی و بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی مدرن و امروزی داشته باشد.
  • ظاهر محصولات آرایشی و بهداشتی را شلوغ نکنید، طرفداران طرح های ساده امروزه بسیار زیاد است.
  • به سراغ طراحی لیبل های مناسب همچون طراحی لیبل پشت چسب دار یا طراحی لیبل متالایز و… بروید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • سعی کنید عصاره به کار رفته در ترکیبات محصول را در بسته بندی آن نشان دهید.
  • قیمت تمام شده آن مناسب و مقرون به صرفه باشد.
  • حجم زیادی را اشغال نکند و اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده را در اختیار او قرار دهد.
  • مطالب درج شده روی آن با فونت مناسب نوشته شود.

صفر تا صد طراحی لیبل و بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

استودیو توسعه برند فهار ارائه دهنده خدمات طراحی گرافیک متنوع از طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی هویت بصری و… صفر تا صد طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی شما را بر عهده می‌گیرد. برای اطلاع از صفر تا صد بسته بندی آرایشی همین حالا با ما تماس بگیرید.

با %99 رضایت مشتری

بیش از 100 پروژه بسته بندی موفق

اصول طراحی بسته بندی لوازم آرایشی چیست؟

در همان حال که بسته‌ بندی اصولی لوازم آرایشی، مشتری بیشتر و بازگشت سرمایه را به همراه دارد، کوچکترین اشتباه در طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی به فروش کمتر و از دست رفتن خریداران منجر خواهد شد. نوع محصول، تاثیر آن و استفاده آن باید به طور خیلی اصولی و خلاقانه در طراحی بسته‌ بندی آرایشی به کار رود. باید این را در نظر داشت که مشتری‌ها به دنبال خرید محصولی هستند توجه آن ها را جلب نماید. آن‌ها در درجه اول به دنبال اطلاعات کامل محصول آرایشی هستند. سپس تمام قسمت‌های بسته‌ بندی را چک می‌کنند. کوچکترین ترک، خوردگی، پارگی، خش و … آن‌ها را منصرف می‌کند. از جمله نکات مهم و اصول طراحی‌ بسته‌ بندی لوازم آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی بسته بندی آرایشی بهداشتی
طراحی بسته بندی آرایشی بهداشتی

• استانداردهای جهانی و ملی در طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی را به کار ببرید: وسایل آرایشی جزو وسایل مربوط به سلامتی قرار دارند، برای همین نگهداری و بسته‌بندی آن‌ها، اهمیت مضاعف دارد و باید به این مسئله دقت داشته باشید. هرچه بسته‌ بندی ایمن‌تر، پایدارتر و محکم‌تر باشد، رضایت و اعتماد مشتریان به برند نیز بیشتر خواهد بود.
• نوع سبک طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی خود را انتخاب کنید: از انواع استایل‌ها و سبک‌ها از جمله مینیمال، مدرن، سنتی، کلاسیک، فانتزی، رئال و … می‌توانید در طراحی بسته‌ بندی استفاده کنید. قطعا یک تیم طراحی حرفه‌ای به شما در انتخاب بهترین استایل کمک خواهد کرد.
• رنگ‌های بسته‌ بندی را انتخاب کنید: حتما رنگ‌هایی را انتخاب کنید که پیش‌تر در رنگ‌ سازمانی برند و در طرح لوگو و دیگر بخش‌های برند خود به کار برده‌اید. یعنی حتما باید رد رنگ سازمانی شما در طراحی بسته‌ بندی آرایشی نیز دیده شود.

• فونت‌ها و نوشتار روی بسته‌ بندی: سعی کنید از یک نهایتا دو فونت خوانا و کاملا واضح برای نوشتارها در طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی استفاده کنید. اهمیت مسئله نوشتار و انتخاب فونت برای طراحی بسته‌ بندی، در طراحی جعبه‌های کوچک و محصولات کوچک مشخص می‌شود. شما محدودیت در نوشتار دارید و باید بهترین، مفیدترین و جذاب‌ترین اطلاعات برند را برای نوشتن انتخاب کنید.
• لایه‌های بسته‌ بندی را بشناسید: آنچه مشتریان در ظاهر می‌بینند طرح نهایی و لایه سوم بسته‌ بندی است. بسته‌ بندی بیرونی، بسته‌ بندی داخلی و بسته‌ بندی محصول سه لایه‌ مختلفی است که در پروسه طراحی باید به آن‌ها فکر کرد. برندهای مشهور هر سه‌ی این بسته‌ بندی‌ ها را با هم به طراح می‌سپارند. انسجام میان این لایه‌ها، قطعا و حتما بر روی نگرش و جذب مشتریان بالقوه تاثیرگذار خواهد بود.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی
طراحی بسته بندی لوازم آرایش

• نوع محصول آرایشی و محلی که از آن استفاده می‌شود نیز در طراحی بسته‌ بندی آرایشی مهم است: اگر وسایل مرطوب‌کننده، لوسیون بدن، شامپو و … تولید می‌کنید باید جعبه محصولات مقاومت لازم برای بودن در فضای مرطوب و خیس را داشته باشد.
• زیبا طراحی کنید: لوازم آرایشی و بهداشتی بر روی میز آرایش قرار خواهند گرفت. بعضی از مشتری‌ها به دنبال خرید محصولات زیبا و جذابی هستند که بتوانند میز آرایش خود را با آن تجهیز کنند.

بسته بندی لوازم آرایشی لوکس

قبل از اینکه طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی را شروع کنید، چند گام مهم را طی کنید. جواب هر کدام از بندهای زیر بر روی طرح نهایی جعبه‌ها و بسته‌ بندی اولیه و ثانویه محصولات برند شما تاثیرگذار خواهد بود. اول از همه یک تعریف از مشتری ایده‌ای محصولات خود ارائه دهید. این تعریف می‌تواند شامل رده سنی، تمایلات، جنسیت و توان خرید باشد. حتی مرز جغرافیایی نیز در این مسئله تاثیرگذار است.

بسته بندی و جعبه محصولات آرایشی و بهداشتی

در درجه دوم، هویت و پیام برند خود را مشخص کنید. طراحی بسته‌ بندی آرایشی در کنار طراحی لوگو باید انتقال‌دهنده پیام و اصالت برند شما باشد. سپس نوبت به این می‌رسد که نحوه فروش و رسیدن محصولات به دست مشتریان را نیز مشخص کنید. فروش آنلاین محصولات آرایشی و فروش در فروشگاه‌های فیزیکی و … در انتخاب طرح بسته‌ بندی تاثیرگذار است. از این لحاظ که برای چیدمان و نحوه حمل محصول نیز می‌توان روی طراحی ‌بسته‌ بندی آرایشی مانور داد. به طرح‌ها و نمونه‌های موفق بسته‌ بندی برندهای خارجی و داخلی نگاه کنید. ویژگی‌های مثبت آن‌ها را بیرون بکشید. کیفیت بسته‌ بندی و جذاب بودن دو رکن همیشگی طراحی بسته‌ بندی محصولات آرایشی و بهداشتی است. فاکتور مهم دیگر این است که متناسب با مد روز طراحی کنید. نظرتان در مورد ایجاد یک طرح سنتی و اصیل در قالب طرح‌های مدرن و جدید چیست؟ این کار یک طراح حرفه‌ای بسته‌ بندی است که به خوبی بتواند از پس این مسئله بربیاید.

بسته بندی لوکس لوازم آرایشی و بهداشتی

بسته‌ بندی لوکس و لاکچری محصولات آرایشی نیز طیف خاصی از خریداران با توان مالی بالا و سلیقه خاص را هدف می‌گیرد. در بخش قبلی، اهمیت تعریف پرسونای مخاطب و دسته‌بندی مشتریان به شما گفته شد. برخی از مشتریان، طیف مرفه و پولدار جامعه هستند. بسیاری از برندهای مشهور برای این طیف جداگانه طراحی بسته‌ بندی انجام می‌دهند. چرا که آن‌ها جتی برای ظاهر بسته‌ بندی محصولات نیز حاضر به پرداخت هزینه هستند. طراحی بسته بندی صابون لوکس تاثیر بسیار زیادی در فروش آن داشته است. برای همین بسته‌ بندی لوکس برای مشتریان لاکچری خود دسته‌ای از انواع طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی است که هم در مرحله طراحی و هم در مرحله چاپ و ساخت فرق‌هایی دارد. برای انتخاب متریال این نوع بسته‌ بندی می‌توان از مواد باکیفیت بالا و گران استفاده کرد.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی لوکس

بسته بندی لوازم آرایشی سفارشی

در کنار بسته‌ بندی محصولات، جعبه‌های نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گروه دیگری از خدماتی است که شما در برند خود می‌توانید ارائه دهید. به این منظور طراحی جعبه بسته بندی نیز از اهمیت زیادی پیدا می کند. برخی از مشتریان، محصول را به طور خاص سفارشی‌سازی می‌کنند. شما می‌توانید برای محصولات سفارشی خود بسته‌ بندی متفاوتی را ارائه دهید که در واقع تنوع در ارائه خدمات برند خود را نشان داده باشید. 

طراحی بسته بندی لوازم آرایش

طراحی لیبل محصولات آرایشی بهداشتی

طراحی بسته‌ بندی محصولات مراقبتی پوست و محصولات آرایشی یک راه حل آسان برای برندسازی است. نباید دلهره داشته باشید، بلکه باید به سراغ طرح های تاثیر گذار بروید و سلیقه مشتتریان خود را بشناسید تا بتوانید از یک الگو خارق العاده استفاده کنید.

  • طراحی لیبل بسته بندی رنگ مو

در طراحی لیبل برای رنگ مو می توانید از طرح انواع موها استفاده کنید. طرح هایی که درخشندگی، لطافت و… را به نمایش بگذارد. همچنین برای فروش بیشتر می توانید یک راهنمای انتخاب هم روی آن قرار دهید. این راهنما روی لیبل رنگ مو  می تواند  به مصرف کنندگان کمک کند تا متناسب با رنگ و جنس موهایشان آن را انتخاب کنند.

  • طراحی لیبل بسته بندی ادکلن و عطر

طراحی لیبل بسته بندی عطرها و خوشبو کننده ها و… نیز در دسته لیبل لوازم آرایشی قرار دارد و نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که بوی عطر و ادکلن گرم است یا سرد، تلخ است یا شیرین تا بتوانید یک طراحی متناسب با آن روی لیبل اجرا کنید.

  • طراحی لیبل انواع کرم

انواع بسته بندی کرم ها وجود دارد که هر یک از آن ها با توجه به عصاره کرم، حجم، برند سازنده و… نیاز به لیبل مخصوص خود دارند. معمولا برای طراحی لیبل کرم ها از پس زمینه سفید استفاده می شود تا احساس نزدیک تری به بافت کرم داشته باشید. اما می توانید با یک انتخاب جسورانه از دیگر رنگ ها هم برای پس زمینه طراحی بسته بندی کرم آرایشی استفاده کنید.

  • طراحی لیبل بسته بندی پک سایه

ظاهر سایه ها در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. لیبلی که روی آن می چسبانید، نباید کل سطح آن را بپوشاند. بلکه خریدار باید رنگ پالت ها را ببیند. همچنین برای جذابیت بیشتر می توانید لیبل ها را در اشکال گوناگون روی محصول قرار دهید.

  • طراحی لیبل بسته بندی شامپو

طراحی لیبل شامپو تاثیر بسیار زیادی روی فروش آن دارد. معمولا برای شامپوها از بسته بندی های نامتعارف استفاده می شود تا خلاقانه به نظر برسد همین کار را می توانید برای لیبل هم انجام دهید. از لیبل هایی با شکل های نامتعارف استفاده کنید.

  • طراحی‌ لیبل بسته بندی رژلب

رژ لب ها بیشترین فروش را در بین لوازم آرایشی به خود اختصاص داده اند. اگر بتوانید یک لیبل شیک و زیبا روی آن قرار دهید، بی شک به سود بالایی خواهید رسید. سعی کنید از تصویر لب بر روی لیبل استفاده کنید و تم رنگی آن هم متناسب با رنگ رژ باشد تا مشتریان به راحتی بتوانند انتخاب کند.

  • طراحی لیبل ریمل، خط چشم و

محصولات آرایشی همچون ریمل، خط چشم و… که معمولا در رنگ مشکی هستند، با لیبل تیره تر جذابیت خارق العاده خواهند داشت. البته استفاده از رنگ های براق هم برای طراحی لیبل این لوازم بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از تصویر چشم ها می تواند در میزان فروش آن ها هم تاثیر زیادی داشته باشد.

انواع بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی سفارشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی بسته بندی کرم آرایشی بهداشتی
طراحی بسته‌ بندی انواع کرم
طراحی بسته بندی عطر و ادکلن
طراحی بسته‌ بندی ادکلن و عطر
طراحی بسته بندی شامپو
طراحی بسته‌ بندی شامپو
طراحی بسته بندی رژلب
طراحی‌ بسته‌ بندی رژلب
طراحی بسته بندی پک سایه
طراحی بسته‌ بندی پک سایه
طراحی بسته بندی ریمل
طراحی بسته‌ بندی ریمل، خط چشم و …
طراحی بسته بندی رنگ مو
طراحی بسته‌ بندی رنگ مو
طراحی بسته بندی محصولات مراقبتی
طراحی بسته‌ بندی محصولات مراقبتی

بهترین طراحی بسته بندی آرایشی بهداشتی را از ما بخواهید

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

بسته بندی لوازم آرایشی سازگار با محیط زیست

نکته بسیار مهم که در سطح جهانی در زمینه پکیجینگ و طراحی بسته‌ بندی آرایشی مطرح است، مسائل سازگاری با زیست محیط است. بسیاری از برندها به دنبال گرفتن گواهی سازگاری زیست محیطی یا اکو فرندلی هستند. این موضوع در طراحی لیبل لبنیات نیز بسیار حائز اهمیت است. به طرز باورنکردنی برای جوامع مختلف، استفاده از مواد ارگانیک و غیر مضر برای محیط زیست اهمیت پیدا کرده است. استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت مجدد در ساخت بسته‌ بندی لوازم آرایشی، دغدغه زیست محیطی شما را به کاربران نشان می‌دهد.

 مانند برند آرایشی Grums Aarhus که برای بسته‌ بندی محصولات خود، پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست را به کار برده است. این مواد توسط شرکتی به نام Braskem I’m Green ساخته شده است. استفاده از همین متریال در تبدیل بسته‌ بندی به عامل بالقوه فروش بسیار تاثیرگذار بوده است.
حتی شرکت مک دونالد اعلام کرده است که در بسته‌ بندی محصولات این شرکت تا سال 2025 به طور 100 درصد از مواد قابل بازیافت استفاده خواهد شد. فروشگاه‌های معتبر دنیا نیز به دنبال ارائه محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست هستند. بهتر است شما از همین الان در طراحی بسته‌ بندی آرایشی، حواستان به این مسئله جمع باشد چرا که در حال تبدیل شدن به یک ضرورت است. در دیگر انواع بسته‌ بندی از جمله بسته بندی آبمیوه نیز همین مسئله صادق است. آمار جالبی در این زمینه وجود دارد:
 . 37 درصد خریداران آمریکایی، اولویت خرید خود را بر روی محصولات سازگار با محیط زیست قرار می‌دهند.
 • 30 درصد خریداران حاضرر هستند که هزینه بالاتری را برای بسته‌یندی‌های سازگار با محیط زیست پرداخت کنند.
 • مراکز خرید انگلستان به دنبال حذف کردن مواد پلاستیکی یکبار مصرف در کل محصولات ارائه شده هستند.

خوانا بودن اطلاعات روی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، جذاب بودن آن‌ها در میان قفسه‌های فروشگاه، اطلاعات مفید در مورد نگهداری و استفاده، تناسب محصول برای نوع پوست و مصارف خاص و زیبایی، فاکتورهای مهم در طراحی بسته‌ بندی آرایشی است. در اینجا سعی کردیم اصول طراحی بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، حساسیت این نوع بسته‌ بندی را در کنار انواع خاص لوازم لوکس و سفارشی به شما گفتیم. شما همین الان توان این را دارید که نوع بسته‌ بندی برند خود را بسنجید و ببینید که آیا نیاز به طراحی مجدد بسته‌ بندی حرفه‌ای دارید یا خیر. برای کسب اطلاعات و اطلاع از تعرفه و قیمت طراحی بسته بندی بیشتر می‌توانید با طراحان حرفه‌ای ما در ارتباط باشید.