EN
EN

امروزه بیش از صد برند شامپو وجود دارد که هرکدام از آن‌ها خود را به عنوان متخصص معرفی کرده‌اند و تنها برخی از آن‌ها توانسته‌اند ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار کنند. در این شرایط اگر به دنبال ارتقاء برند خود هستید و قصد دارید محصولات خود را از سایر رقبا متمایز کنید، طراحی بسته بندی شامپو یکی از مؤثرترین مراحلی است که باید پشت سر بگذارید. طراحی بسته بندی شامپو ضمن رعایت نکات بهداشتی و کیفیتی، موجب بهبود نمایش برند و تمایز محصول شده و میزان فروش را افزایش خواهد داد.

طراحی و اجرای طرح‌های بسته بندی شامپو

اما تمام این فرآیندها به مهارت اجرای طرح بستگی دارد و باید توسط متخصصان باتجربه در این زمینه انجام شود. بدین منظور استودیو فهار می‌تواند یک انتخاب عالی برای برند شما باشد و طرح مورد نظر شما را با نهایت سلیقه و خلاقیت، به اجرا درآورد. این مجموعه خدمات طراحی بسته بندی متنوعی را ارائه می‌دهد.

انواع طراحی لیبل و بسته بندی شامپو

گزینه‌های متنوعی برای انتخاب نوع طراحی بسته بندی شامپو وجود دارد، بنابراین لازم است که ویژگی‌های هر نمونه را به دقت بررسی نمایید و مناسب‌ترین نمونه را با توجه به ویژگی‌های مورد نظر خود، انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با انواع طراحی بسته بندی شامپو، آشنایی پیدا کنید:

بسته بندی پمپی شامپو

شامپوهای پمپی امروزه به گزینه‌هایی محبوب میان خریداران تبدیل شده‌اند، چراکه این محصولات از سهولت کاربری بیشتری برخوردار بوده و ظاهر شکیل‌تری دارند. در طراحی لیبل بسته بندی این نوع شامپوها معمولاً از لایه‌های منعطف به صورت پوشش یکنواخت در اطراف محصول استفاده می‌شود.

بسته بندی فشاری شامپو

این نوع بسته بندی شامپو به عنوان رایج‌ترین گزینه موجود شناخته می‌شود و در دو شکل وارونه و ایستاده قابل سفارش است. طراحی لیبل شامپو برای این نوع بسته بندی نیز به صورت برچسب دو جزئی در پشت و جلوی محصول قرار می‌گیرد و از مواد انعطاف‌پذیر ساخته شده است.

بسته بندی شیشه‌ای شامپو

با توجه به اینکه اکثر شامپوها در بسته بندی‌های بطری و پلاستیکی عرضه می‌شوند، بسته بندی شیشه‌ای می‌تواند به طور مؤثر توجه مشتریان را به خود جلب کند. این نوع بسته بندی فضای زیادی را برای قرارگیری برچسب در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک مزیت کاربردی برای برند شما در نظر گرفته شود.

بسته بندی ارگانیک شامپو

امروزه بسیاری از افراد به خرید محصولاتی تمایل دارند که از محصولات ارگانیک ساخته شده باشند و به طبیعت آسیبی وارد نکنند. در این شرایط می‌توانید با انتخاب بسته بندی‌های دوستدار طبیعت، اعتبار برند را بهبود ببخشید. در این نوع بسته بندی لازم است که حتماً مزایا و اهداف برند را روی بسته بندی درج کرده و پیام برند خود را به مشتری انتقال دهید.

بسته بندی کارتنی شامپو

طراحی کارتن بسته بندی شامپو می‌تواند ساده و در عین حال منحصر به فرد باشد؛ تنها کافی است یک پیام کوتاه روی کارتن محصول درج کنید و یا از طرح‌های جدید برای نحوه باز و بسته کردن کارتن استفاده کنید. به همین سادگی می‌توانید ظاهری شکیل برای عرضه شامپو به فروشگاه‌ها ایجاد کنید.

بسته بندی گرافیکی شامپو

این نوع بسته بندی که معمولاً برای طراحی جعبه بسته بندی شامپو به کار می‌رود، امکان پیاده‌سازی طرح‌های خلاقانه را به طور مؤثر امکان‌پذیر می‌کند. اگر قصد دارید که توجه فروشندگان را به محصولات خود جذب کرده و محصول خود را به جزء ثابتی از قفسه فروشگاه‌ها تبدیل کنید، لازم است که طرح منحصر به فردی را با اضافه کردن آیتم‌های گرافیکی به طراحی جعبه بسته بندی شامپو اضافه کنید.

اهمیت طراحی بسته بندی و طراحی لیبل شامپو در فروش و برند سازی

طراحی بسته بندی شامپو

درواقع مو بخش زیادی از هویت ما را شامل می‌شود و به نوعی نماد زیبایی و اعتماد به نفس همه ما محسوب می‌شود. به همین دلیل است که افراد معمولاً محصولات مراقبت از مو از جمله شامپو را با دقت زیادی به جزئیات محصول انتخاب می‌کنند.

بنابراین اگر در حوزه تولید شامپو فعالیت دارید، باید محصولی ارائه دهید که بتواند مشتریان را متقاعد کند که مسئولیت مراقبت از موهای خود را به شما بسپارند. در همین راستا، طراحی بسته بندی شامپو، یکی از استراتژی‌های موفق و مؤثر است که ظاهری جذاب به محصول شما می‌بخشد و آن را به انتخابی شگفت‌انگیز برای مشتری تبدیل می‌کند.

در ادامه می‌توانید مواردی از اهمیت طراحی بسته بندی و طراحی لیبل شامپو برای فروش و برند سازی را مورد بررسی قرار دهید:

  • تمایز

شامپوها معمولاً بسته بندی‌های ساده و مبتدی دارند؛ در این شرایط شما می‌توانید با ارائه ایده‌های جذاب برای طراحی بسته بندی شامپو، محصول خود را در بازار متمایز کنید. می‌توانید از رنگ‌های منحصر به فرد یا اشکال تازه و جذاب برای بسته بندی‌های خود استفاده کرده و طرحی خلاقانه به مشتریان عرضه کنید.

  • برندینگ

طراحی بسته بندی شامپو به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ایده‌ها و پیام خود را از طریق طرح‌های جذاب، به مشتری ارائه کرده و به نوعی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این طراحی بسته بندی می‌تواند یک روش عالی برای بازاریابی برند و محصولات شما باشد. در این شرایط لازم است که حتماً لوگوی برند خود را به طور برجسته در طراحی بسته بندی به کار ببرید تا به خوبی در ذهن مشتری نقش ببندد.

  • اجرای ایده‌های خاص

در شرایطی که قفسه فروشگاه‌ها مملو از شامپوهایی با طرح‌های قدیمی، معمولی و تکراری است، پیاده‌سازی ایده‌های جذاب و ممتاز برای طراحی بسته بندی شامپو می‌تواند مشتری را به خوبی برای خرید محصول شما متقاعد کند؛ تنها کافی است ظاهری شیک و کمیاب برای محصول خود انتخاب کنید. استفاده از طرح‌های مات یا براق می‌تواند ایده‌ای کاربردی برای بسته بندی شامپو باشد.

بهترین طراحی بسته بندی شامپو را از ما بخواهید

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی شامپو

امروزه افراد از محصولات مراقبت از مو و شامپوهایی استفاده می‌کنند که قبلاً مورد آزمایش قرار گرفته باشند و یا مدت زمان زیادی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این میان برای اینکه مشتریان را متقاعد کنید که به برند شما فرصتی برای آزمایش بدهند، لازم است که طراحی بسته بندی محصول شما به اندازه کافی برای آن‌ها جذاب باشد. در این شرایط است که مخاطبان تمایل دارند نسبت به برند شما اطلاعات بیشتری کسب کرده و کیفیت شامپو را امتحان کنند. در ادامه می‌توانید نکاتی را بررسی کنید که تأثیر طراحی بسته بندی شامپو را چند برابر کرده و محصول را نسبت به سایر نمونه‌ها، متمایز می‌کند:

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم برای طراحی بسته بندی شامپو این است که تعیین کنید که قصد دارید چه افرادی را به سمت محصول خود جذب کنید. درواقع باید احتمال اینکه چه کسانی محصول شما را می‌خرند را درک کنید و بدانید که از محصول شما چه انتظاراتی دارند. به عنوان مثال اگر محصول شما یک شامپوی حالت دهنده برای موهای مجعد است، باید بدانید که مخاطب هدف شما طرح‌های زیبایی شناسی منحصر به فرد را ترجیح می‌دهد. در این شرایط می‌توانید از طراحی‌های نامتعارف و خاص در بسته بندی شامپو استفاده کنید.

از ضد آب بودن لیبل شامپو اطمینان حاصل کنید

می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی که باید در طراحی لیبل شامپو به آن توجه داشته باشید، خاصیت ضد آب بودن آن است. بدون شک لیبل‌های معمولی با قیمت‌های ارزان‌تری عرضه می‌شوند اما باید توجه داشته باشید که شامپو در حمام نگهداری می‌شود. بنابراین محیط اطراف این محصولات معمولاً متشکل از آب و بخار شدید و حتی سایر محصولات مراقبتی است. بنابراین بسته بندی و لیبل شامپو باید حتماً توانایی کنترل رطوبت را داشته باشد.

دوام و انعطاف‌پذیری برچسب شامپو را کنترل کنید

اگر شامپو از نوع فشاری است، حتماً باید از مواد انعطاف‌پذیر در ساخت و طراحی لیبل محصول استفاده کنید. بدین ترتیب با گذشت زمان اطلاعات محصول دچار آسیب نخواهد شد و به نوعی در افزایش اعتماد به کیفیت محصول نیز مؤثر خواهد بود.

جزئیات دقیق محصول را در بسته بندی درج کنید

این جزئیات شامل نام و نوع محصول، نام و محل کسب و کار، درصد خلوص، مواد تشکیل‌دهنده شامپو، نحوه استفاده، هشدارهای ایمنی، تاریخ انقضا و… است. درواقع شما باید فاکتورهای لازم را به مشتری ارائه دهید تا متناسب با شرایط و ترجیحات خود، نسبت به خرید محصول شما اقدام کند.

بهترین طراحی بسته بندی شامپو را از ما بخواهید

لیبل را در محل مناسبی از بسته بندی قرار دهید

بسته به نوع بسته بندی شامپو، لازم است که برچسب را در محلی مناسب و در دسترس قرار دهید؛ در این شرایط گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال اطلاعات اصلی محصول عموماً در قسمت جلویی شامپو و اطلاعات و جزئیات دقیق در قسمت پشتی قرار می‌گیرد.

یک پیام خلاقانه روی محصول درج کنید

بسیاری از برندها از تأثیر درج پیام برند، صرف نظر می‌کنند و با این کار، از مزایای انتقال پیام در افزایش اعتبار برند، بی‌بهره می‌مانند. در این شرایط خوب است که یک شعار تأثیرگذار و خلاقانه برای برند خود در نظر گرفته و آن را در مرکز توجه، در بسته بندی شامپو قرار دهید.

محصول خود را متمایز کنید

چه مشتری محصول شما در قفسه فروشگاه ببینید و چه در فروشگاه اینترنتی، اولین برداشت از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین حتماً نوعی از طراحی بسته بندی شامپو را انتخاب کنید که با هویت و ارزش برند شما تناسب داشته باشد. در این شرایط لازم است که جسورانه اقدام کنید و جزئیاتی را برای محصول خود انتخاب کنید که به تمایز آن با رقبا کمک کند.

تعامل با مشتری را فراموش نکنید

برای طراحی بسته بندی شامپو، استراتژی‌هایی را در نظر بگیرید و بر مبنای آن‌ها، نحوه تعامل مشتری با برند خود را تعیین کنید. می‌توانید طراحی بسته بندی را با برچسب‌ها ترکیب کرده و هدف خود را برای ایجاد تعامل، به طور واضح بیان کنید.

رنگ و فونت مناسبی را برای بسته بندی انتخاب کنید

رنگ‌ها ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط با مشتری هستند و می‌توانند ارتباط مخاطبان را با برند شما قوی‌تر کنند. به همین دلیل است که باید رنگ‌هایی را برای بسته بندی شامپو انتخاب کنید که نشان‌دهنده ماهیت برند شما باشد. علاوه بر این تایپوگرافی و فونت نوشته‌های بسته بندی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در نحوه درک افراد از محصول، مؤثر است. درواقع فونت مورد استفاده در طراحی بسته بندی شامپو باید به اندازه کافی جذاب و خوانا باشد و با کمترین به هم ریختگی، پیام شما را به مشتری منتقل کند.

بهترین طراحی بسته بندی شامپو را از ما بخواهید

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه لیبل و ظروف طراحی بسته بندی شامپو
بسته بندی شامپو

اگر در حوزه تولید محصولات بهداشتی و سلامتی از جمله تولید انواع شامپو فعالیت دارید، استودیو فهار به عنوان آژانس برند سازی فعالیت دارد و با ارائه خدمات طراحی بسته بندی خلاقانه باکیفیت به شما در بهبود اعتبار و فروش برند کمک می‌کند. با بهره‌گیری از این خدمات می‌توانید نام تجاری فراموش نشدنی برای کسب و کار و محصولات خود ایجاد کرده و اعتماد مشتری را نسبت به برند خود افزایش دهید. این خدمات شامل طراحی بسته بندی شامپو، به کارگیری رنگ‌های متناسب با نوع محصول و برند، طراحی لوگو و… است که به عنوان جزئی ضروری برای هر محصول در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین برای ثبت سفارش کافی است ویژگی‌های مورد نظر خود را تعیین کنید و با توجه به نمونه‌های ارائه شده در استودیو فهار، اندازه، شکل و سبک بسته بندی شامپو را انتخاب و به مشاوران فهار ارائه کنید. در ادامه طراحان و متخصصان فهار طرح‌های اولیه را برای شما ارسال کرده و پس از دریافت تأییدیه، در سریع‌ترین زمان ممکن، بسته بندی شامپو را با کیفیتی بی‌نظیر به شما عرضه خواهند کرد.

قیمت طراحی بسته بندی شامپو

هر یک از ویژگی‌ها و آیتم‌های به کار رفته در فرآیند طراحی، در قیمت نهایی طراحی بسته بندی شامپو تأثیرگذارند. بنابراین نمی‌توان تعرفه طراحی بسته بندی شامپو را به طور دقیق بیان کرد و برای این کار به مشاوره‌های اختصاصی با توجه به ویژگی‌ها و ترجیحات طراحی نیاز دارید. در این شرایط باید توجه داشته باشید که طراحی بسته بندی شامپو منحصر به فرد و کاربردی می‌توانید به شما در ارائه مؤثر محصولات به بازار عرضه، کمک بسیاری کند.

بنابراین اقدام نسبت به طراحی بسته بندی محصول می‌تواند یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای افزایش فروش باشد و سودهی برند شما را تا حدود زیادی افزایش دهد. درست است که هزینه طراحی بسته بندی شامپو باید با اهداف و سرمایه اختصاصی شما برای برند سازی مطابقت داشته و در حدود بودجه شما برای فرآیند طراحی باشد. با این حال برای ثبت سفارش طراحی بسته بندی حتماً با طراحان متخصص مشورت کرده و همواره کیفیت را در اولویت بالاتری نسبت به هزینه طراحی قرار دهید. 

نمونه طراحی لیبل شامپو

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، طراحی بسته بندی شامپو به صورت سفارشی و تمایز محصول با سایر شامپوهای موجود، کلید جلب توجه مشتریان شماست. در این زمینه استفاده از گرافیک‌های بصری جذاب و آیتم‌های تزئینی می‌تواند جذابیت محصول شما را افزایش دهد تا بتوانید مشتری را نسبت به برند خود وفادار نگه دارید. بدین منظور در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از طراحی لیبل شامپو را مشاهده کرده و با ویژگی‌های مطلوب برند خود تطابق دهید. لازم به ذکر است که نمونه‌های ارائه شده صرفاً جهت ایده گرفتن و آشنایی بیشتر شما با خدمات استودیو فهار بوده و نمونه نهایی برای ثبت سفارش، با توجه به ترجیحات شما، سفارشی خواهد شد. 

نکات مهم در طراحی لیبل و بسته بندی شامپو
طراحی لیبل و بسته بندی شامپو آرگان MIGE
یک طراحی بسته بندی شامپو خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

با توجه به نکات و ویژگی‌های ذکر شده، اکنون می‌توانید طرح مورد نظر خود را برای بسته بندی شامپو انتخاب و نسبت به سفارش طراحی، اقدام کنید. اما ویژگی‌های کلیدی وجود دارد که در اجرای بهترین و مناسب‌ترین سطوح کیفیتی در طراحی بسته بندی‌های شامپو مؤثر است؛ در ادامه می‌توانید برخی از این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهید:

  • طراحی بسته بندی زمانی می‌تواند اعتماد مشتری را جلب کند که بی عیب و نقص باشد؛ در این شرایط خریداران می‌توانند درک کنند که کیفیت شعار برند شماست.
  • از پیام برند درج شده روی شامپو تا اطلاعات و جزئیات محصول، همگی باید کاملاً هماهنگ باشند تا از لحاظ بصری و کیفیتی، برای خریداران متناسب و حرفه‌ای باشد.
  • لازم است که هر اطلاعاتی که برای خرید محصول شما ضروری است، در طراحی لیبل شامپو به کار ببرید. بدین منظور باید بررسی کنید که چه کسانی مشتریان هدف محصول شما هستند و برای اطمینان از خرید
  • همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، محصولات مراقبت از مو مخاطبان متنوعی دارند و هنگام خرید به دنبال نمونه‌های مختلفی هستند. بنابراین در هنگام طراحی بسته بندی، نه تنها جنسیت و سن مشتری، بلکه نیازها، سبک زندگی و شخصیت آن را نیز در نظر بگیرید. درواقع هر چه جزئیات بیشتری را برای مشتری تعیین کنید، احتمال توجه مخاطبان هدف
  • رنگ به کار رفته در طراحی بسته بندی شامپو باید متناسب با جنسیت مشتری هدف تعیین شود. به عنوان مثال شامپوهای بچگانه دارای بسته بندی‌هایی با رنگ‌های شاد هستند و شامپوهای زنانه معمولاً رنگ‌های لطیف‌تری دارند. همچنین شامپوهای مردانه با بسته بندی‌های تیره‌تری دیده می‌شوند و شامپوهایی که هم برای مردان و هم برای زنان استفاده می‌شوند، رنگ‌هایی خنثی در طراحی خود دارند.
  • طراحی بسته بندی شامپو باید به طور مؤثر از محتویات بسته محافظت کند؛ در این شرایط نوعی از بسته بندی را برای محصول انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری و مقاومت لازم را داشته باشد و همچنین امکان ورود گرد و غبار به بسته نیز وجود نداشته باشد. بیشتر خواهد بود. محصول شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند.
4.8/5-(20امتیاز)