طراحی بسته بندی خلاقانه، همان چیزی که شما نیاز دارید

طراحی بسته بندی خلاقانه
نمونه کارهای طراحی بسته بندی

نوآوری در بسته بندی قدم اصلی در افزایش فروش است. هیچ فرقی نمی کند محصول عرضه شده شما خوراکی است یا لوازم خانگی و… در هر صورت باید یک بسته بندی مناسب و زیبا داشته باشید. هرچه طراحی بسته بندی خلاقانه باشد، توجه زیادی را به خود جلب می کند که همین توجه سبب می شود تا افراد برای خرید محصول ترغیب شوند؛ خودتان را جای خریدار بگذارید، زمانی که راهی فروشگاه شده اید. در بین تنوع محصولات در قفسه ها به سراغ کدام یک می روید؟ پاسخ مشخص است، محصولی که بسته بندی جذاب و چشم نوازی داشته باشد. پس به فکر یک طراحی بسته بندی خلاقانه، اصولی و خوش چهره باشید که روح دوباره به محصول شما ببخشد.

شما می توانید برای بسته بندی های خاص و چشم نواز، از مجموعه استودیو فهار کمک بگیرید. تیم حرفه ای و مجرب با طراحی گرافیک جدید و متفاوتی شما را شگفت زده خواهد کرد.  شرکت طراحی بسته بندی استودیو فهار به صورت اصولی مطابق با قوانین و استانداردهای تعریف شده و همچنین با نهایت خلاقیت انجام می شود.

اهمیت نوآوری خلاقیت در بسته بندی محصولات

اهمیت نوآوری و خلاقیت در بسته بندی محصولات

بهترین شرکت های طراحی بسته بندی با به کارگیری راهکار های مختلفی سعی دارند تا بسته بندی خلاقانه ای را برای محصولات طراحی کنند که از نظر عملکرد، یا کاربردی باشد یا ترغیبی. همین عامل خود اهمیت طراحی بسته بندی خلاقانه را به تصویر می کشد. چرا که خریداران تا زمانی که بسته بندی محصول به اندازه ای خیره کننده و زیبا نباشد برای خرید آن ترغیب نخواهند شد. هر چقدر که طراحی بسته بندی قهوه زیبا تر و خلاقانه تر باشد، تاثیر بیشتری در میزان فروش محصول خواهد داشت.

علاوه بر جذابیت ظاهری به دنبال کارایی آن هم هستند. برای مثال: ظروف شیشه ای همیشه به دلیل اینکه می توان در خانه از آن ها برای نگهداری مواد غذایی و… استفاده کرد، فروش بالایی دارند. از این رو شما باید یک طراحی بسته بندی خلاقانه داشته باشید که در یک نگاه افراد را مجذوب خود کند یا منفعتی برای آن ها داشته باشد. حال تصور کنید صاحب یک برند کرم و لوازم آرایشی هستید. اگر طراحی بسته بندی کرم منحصر به فردی داشته باشید که هم کاربردی است و هم جلوه بصری خارق العاده ای دارد، در این صورت افزایش چشمگیر فروش را تجربه خواهید کرد که باعث سود بیشتر شما خواهد شد.

ایده های بسته بندی خلاقانه

ایده های بسته بندی خلاقانه

کیفیت محصول اولین عامل برای جذب مشتری و رضایت آن ها است اما نباید از بسته بندی هم غافل شوید. یک طراحی بسته بندی انجیر خشک صادراتی به صورت خلاقانه باعث می شود که محصول شما در بین انواع محصولات رقبا دیده شود و همچنین برتری برند شما را به نمایش بگذارد. هیچ محدودیتی برای بسته بندی نخواهید داشت. می توانید از ایده های بسته بندی خلاقانه استفاده کنید تا محصول شما قدرت جذب بسیار بیشتری داشته باشد. از جدیدترین ایده های طراحی بسته بندی خلاقانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوگو، قلب تپنده بسته بندی شما

هر طرح و رنگ و مدلی که انتخاب می کنید، باید لوگو خود را روی آن درج کنید. در غیر این صورت انتظار پیشرفت برند خود را نداشته باشید. می توانید تم های مختلفی از لوگو خود را داشته باشید تا متناسب با انواع بسته بندی از آن استفاده کنید.

  • بسته بندی شفاف و جلب اعتماد

امروزه استفاده از بسته بندی های شفاف بسیار متداول شده است. این بسته بندی ها حس آرامش و اطمینان را به مخاطب القا می کنند و به صورت واضح هرآنچه که درون خود دارند به نمایش می گذارند. طراحی بسته بندی خلاقانه شفاف یک تضاد رنگی جذاب ایجاد می کنند که مشتریان را برای خرید وسوسه می کند. شما می توانید با یک طراحی لیبل مناسب اطلاعات مورد نیاز را هم روی آن قرار دهید تا مخاطبان بتوانند با مشاهده محتویات بسته بندی اطلاعات لازم را هم به دستت آورند.

  • سبک مینیمال و حس آرامش همیشگی

شاید تا چندی پیش، استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده طرفداران زیادی داشتند، اما در دنیای امروز توجه به سادگی و سبک مینیمال از اهمیت بالایی برخودار است. سعی کنید اضافات را از طراحی خود حذف کنید و عناصر مهم که منتقل کننده پیام مهم هستند را نگه دارید. از ترکیب یک الی دو رنگ استفاده کنید و بسته بندی رنگارنگی نداشته باشید تا بتوانید همچون الماسی در بین دیگر محصولات بدرخشید.

  • طعم و جنس را ملموس کنید

این یکی دیگر از ایده های طراحی بسته بندی خلاقانه است. اگر محصول شما یک ماده خوراکی و خوردنی است سعی کنید با بسته بندی طعم و اسانس آن را به تصویر بکشید تا مخاطب با یک نگاه متوجه این مسئله شود. از طرفی اگر محصول شما از نظر جنس ویژگی بارزی همچون منعطف بودن، استحکام، نرمی و… دارد سعی کنید این ویژگی را در بسته بندی آن هم به کار ببرید تا تناسب بیشتری داشته باشد.

  • ساختار شکنی و طراحی های نامتعارف

قرار نیست همیشه محصولات شما در یک باکس چهارگوش یا یک بطری و… به فروش برسد. گاهی می توانید تمامی مرزها را جابه جا کنید و به سراغ اشکال متنوع و خاص بروید. همین تفاوت ها است که سبب جلب توجه خریداران و افزایش فروش شما می شود.

  • طرح های فانتزی و دوست داشتنی

استفاده از طرح های فان و بامزه نیز یکی دیگر از طرح های محبوب است که می توانید برای انواع محصولات از آن ها استفاده کنید. از شخصیت های کارتونی استفاده کنید. از ترکیب محصول با بسته بندی یک تصویر خلق کنید که همه را به وجد آورد. توجه به همین جزئیات ساده گاهی باعث تغییرات بزرگ می شود که افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

تاثیر طراحی بسته بندی خلاقانه در صادرات

تاثیر طراحی بسته بندی خلاقانه در صادرات

خلاقیت در بسته بندی یک الزام در دنیای امروز است. فرقی نمی کند محصول خود را می خواهید در  داخل کشور عرضه کنید یا قصد صادر کردن آن را به بازارهای جهانی دارید. در هر صورت باید یک بسته بندی متفاوت برای آن در نظر بگیرید. اما برای طراحی بسته بندی خلاقانه در صادرات باید به یک سری نکات کلیدی توجه کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی مقاوم و با دوام باشد: چرا که مسیر طولانی را برای رسیدن به دست مصرف کننده طی خواهد کرد. باید بتواند از محتویات درون بسته محافظت کند.
  • دو زبانه باشد: بی شک مصرف کنندگان در خارج از مرزهای ایران قادر به خواندن ترکیبات محصول و اطلاعات درج شده روی آن به زبان فارسی نخواهند بود. به همین خاطر در طراحی بسته بندی خلاقانه باید به زبان بین المللی یا همان ربان انگلیسی و… هم ترجمه کنید. دقت کنید که این ترجمه باعث شلوغ شدن بسته بندی نشود.
  • قیمت مناسبی داشته باشد: بی شک صادرات محصول سبب افزایش قیمت آن می شود، نباید بسته بندی هم قیمت آن را بیشتر کند که مخاطب هدف توانایی خرید محصول را نداشته باشد.

سفارش طراحی بسته بندی خلاقانه در استودیو فهار

سفارش طراحی بسته بندی خلاقانه در استودیو فهار

طراحی بسته بندی خلاق نیازمند صرف زمان، بررسی محصول، سلایق مشتریان و… دارد. کاری که مجموعه استودیو فهار به صورت تخصصی در سریع ترین زمان برای شما انجام می دهد. شما می توانید ایده هایی که در ذهن دارید را با طراحان ما در میان بگذارید تا طراحی بسته بندی خلاقانه را مطابق با خواست و نظر شما اجرایی کنند. کلیه سفارشات طراحی بسته بندی در این مجموعه با نهایت ظرافت و دقت و بدون کوچکترین کپی کاری انجام می شود. برای خاص بودن شما به یک تیم حرفه ای و خاص نیاز دارید و استودیو فهار همان تیم حرفه ای است که پا به پای شما برای موفقیتتان تلاش می کند و باعث دیده شدن برند شما می شود.

طراحی لیبل خلاقانه

قیمت طراحی بسته بندی خلاقانه

قیمت طراحی بسته بندی یکی از دغده های فکری بسیاری از تولید کنندگان است. قیمت طراحی های بسته بندی به عوامل متعددی بستگی دارد که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک طراحی

اینکه طراحی بسته بندی شما در سبک مدرن و امروزی است یا به دنبال طراحی مینیمال و فانتزی هستید و… بر روی قیمت نهایی آن اثر می گذارد.

  • نیازهای طراحی

هر طراحی بسته بندی خلاقانه نیازمند یک سری لوگو، تم رنگی و… دارد. اگر از قبل لوگو داشته باشید بی شک هزینه طراحی بسته بندی برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود. در غیر این صورت باید هزینه طراحی لوگو را هم پرداخت کنید.

  • جزئیات طرح

هرچه طرح انتخابی شما ساده تر باشد، هزینه کمتری در قیاس با طراحی های شلوغ با جزئیات بیشتر خواهد داشت.

  • مهارت طراح

بی شک کیفیت همیشه الویت است. یک طراح ماهر طراحی باکیفیت تری برایتان به رامغان خواهد آورد و به پاس زحمات خود هزینه بیشتری هم دریافت می کند.

علاوه بر موارد فوق عوامل دیگری هم هستند که بر روی قیمت طراحی بسته بندی اثر می گذارند. برای استعلام قیمت و همچنین مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان استودیو فهار ارتباط بگیرید. ناگفته نماند که هزینه طراحی بسته بندی خلاقانه محصول شما اگر زیاد باشد بر روی هزینه فروش محصول هم اثر می گذارد. بالا بودن قیمت محصول نتیجه عکس برای شما خواهد داشت و ممکن است باعث سقوط شما شود. پس به این نکته مهم هم دقت کنید تا تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی فروش نداشته باشد.

نمونه طراحی بسته بندی خلاقانه  

نمونه طراحی بسته بندی خلاقانه  

استودیو فهار برای محصولات و برندهای مخلتفی طراحی بسته بندی انجام داده است که هر یک از آن ها جذابیت بصری و ویژگی های خاص خود را دارند. از بسته بندی صادراتی خرما گرفته تا دیگر محصولات خشک و خانگی و… که در ادامه برخی از این نمونه کارها را برای شما قرار داده ایم. تا بتوانید با بررسی نمونه کارها از کیفیت طراحی بسته بندی خلاقانه مطمئن شوید و همچنین منبعی الهام بخش برای شما باشد تا بتوانید یک بسته بندی مناسب و زیبا انتخاب کنید.

نمونه کار طراحی بسته بندی زعفران برند قربان زاده
نمونه کار طراحی بسته بندی زعفران برند قربان زاده

خصوصیات یک بسته بندی خلاقانه  

یک طراحی بسته بندی خلاقانه در همان نگاه اول شما را شیفته خود می کند. اما تنها ظاهر قضیه مهم نیست بلکه باید کیفیت و دوام بالایی هم داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان یک بسته بندی ایده آل و کاربردی یاد کرد. از سری خصوصیات یک بسته بندی خلاقانه و کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تم رنگی چشم نوازی داشته باشد.
  • طرح آن زیاد شلوغ نباشد.
  • متناسب با محتویات درون بسته طراحی و اجرا شود.
  • وزن سبک داشته باشد.
  • حجم و فضای زیادی را اشغال نکند.
  • در برابر عوامل محیطی همچون تغییر دما، ضربه و… مقاوم باشد.
  • قیمت تمام شده مناسبی داشته باشد.
  • ظاهری جذاب و متفاوت از رقبای خود داشته باشد.
  • قابل حمل و جابه جایی باشد.
4.3/5-(3امتیاز)

مطالب مشابه