راهنمای جامع طراحی بسته بندی ژله  

طراحی بسته بندی ژله
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی

بسته بندی و ظاهر محصول، اولین چیزی است که مشتریان شما در زمان خرید با آن مواجه می شوند. هرچه ظاهر آن جذاب و زیبا باشد، نشان از حسن سلیقه شما، احترام به مشتریان و همچنین کیفیت محصولتان خواهد بود. یکی از پر فروش ترین محصولات پودر ژله و دسر است که این روزها بازار فروش آن حسابی داغ شده است. با وجود پرطرفدار بودن این محصولات و استقبال مشتریان، چه عاملی باعث می شود که محصول تولید شده توسط برند شما کمتر به فروش برسد؟ نگاهی به بسته بندی خود بیندازید. طراحی بسته بندی ژله شما انقدر جذاب است که مخاطب را وسوسه کند؟ ظاهری براق و لطیف همچون ژله دارد؟ طعم و اسانس آن مشخص است؟ برند شما را در معرض دید قرار می دهد؟ و… شاید ساده به نظر برسد اما همین گزینه به ظاهر ساده می تواند تاثیر معجزه اسایی در فروش محصولات شما داشته باشد.

اهمیت و تاثیر طراحی بسته بندی ژله و پودر کیک را در زمان خرید نادیده نگیرید. بهتر است این کار را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید. استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه طراحی گرافیک، با تیم مجرب خود تمام تلاشش را می کند تا بهترین طراحی های بسته بندی را برای محصول شما به ارمغان آورد و سبب ایجاد تمایز بین محصول شما با دیگر رقبانتان شود.

 انواع طراحی بسته بندی ژله

 انواع طراحی بسته بندی ژله

طراحی بسته بندی پودر ژله یا محصولات اینچنینی بخش مهمی از پروسه بسته بندی است. اما نوع بسته بندی هم در فروش اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید این محصول را متناسب با شرایط نگهداری که دارد در یک بسته بندی شکیل و البته کاربردی به فروش برسانید. گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب خواهید داشت که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاکت های پلاستیکی

ساده ترین نوع بسته بندی پودر ژله یا پودر کیک و دسر می باشد که برای جذاب شدن آن تنها به یک طرح نیاز دارید تا روی پاکت چاپ نمایید. پلاستیک بسیار مقاوم است و در برابر عوامل محیطی ایمن می باشد. همچنین رطوبت از آن عبور نمی کند و یک انتخاب ایده آل خواهد بود. طراحی پاکت بسته بندی و طراحی پاکت پودر ژله خود دارای انواع مختلفی است که از محبوب ترین آن ها عبارتند از:

  • پاکت پنجره دار

این پاکت ها به گونه ای طراحی می شوند که می توانید محتویات درون بسته را در زمان خرید ببینید. با داشتن چنین طراحی بسته بندی ژله می توانید اعتماد مخاطبان را هم در همان نگاه اول جذب نمایید.

  • نایلون زیپ دار

در طراحی بسته بندی ژله به این نوع بسته بندی زیپ کیپ هم می گویند. می توانید برای نگهداری از باقی مانده پودر کیک و ژله بعد از مصرف هم از آن استفاده کنید. این پاکت ها قابلیت چاپ هر نوع طرحی را دارند و این یک امتیاز مثبت برای آن ها است.

  • ساشه
این نوع بسته بندی کیسه پلاستیکی کوچک و یکبار مصرفی است که می توانید انواع پودر را در آن بسته بندی کرده و به فروش برسانید.

انواع طراحی بسته بندی ژله

جعبه های مقوایی

زمانی که از پوشش پلاستیکی (سلفونی – ساشی و…) برای بسته بندی پودر ژله استفاده میکنید، برای انکه ظاهری شکیل و لاکچری تر به طراحی بسته بندی ژله ببخشید، به یک جعبه نیاز خواهید داشت. ما به شما جعبه های مقوایی را پیشنهاد میکنیم. چرا که وزن سبکی دارند. قیمت آن ها به نسبت مقرون به صرفه بوده و همچنین قابل حمل هستند. شما می توانید در هر شکلی که می خواهید این جعبه ها را درست کنید. چاپ روی آن ها بسیار ساده بوده و هر طرح فانتزی، کلاسیک، مدرن و ساده ای روی آن قابل اجرا خواهد بود.

لفاف پلاستیکی

لفاف ها نوع دیگری از بسته بندی ها هستند که برای محصولات پودری خوراکی همچون پودر ژله، کیک، دسر و… قابل استفاده هستند. ضخامت بیشتری به نسبت پلاستیک دارند و به همین خاطر نیاز به جعبه ندارند. این نوع طراحی بسته بندی ژله مانع نفوذ رطوبت و اکسیژن به داخل شده و از محتویات خود به خوبی محافظت می کند. ظاهری شیک و زیبا هم به محصول شما می بخشد که می تواند توجه مشتریان را جلب نماید. البته طرحی که روی آن چاپ می کنید باید جذاب و منحصر به فرد هم باشد.

ظروف فلزی

بسیاری از دسر ها، پودرهای کیک و ژله را امروزه می توان در ظروف فلزی پلمپ شده در اختیار خریدار قرار داد. این ظروف بسیار مقاوم هستند به همین خاطر هیچ آسیبی به محصول شما وارد نخواهد شد. برای طراحی بسته بندی ژله در ظروف فلزی هم نیاز به طراحی لیبل خواهید داشت. از هر نوع لیبلی که بخواهید، بسته به نوع محتویات بسته، بودجه و سلیقه خودتان و… می توانید انتخاب کنید. لیبل ها جلوه ظاهری قوطی ها و ظروف فلزی را بیشتر می کنند و مخاطب در همان نگاه اول برای خرید قانع می شود. چرا که بعد ها می تواند از این ظروف برای نگهداری مواد خوراکی و… هم استفاده نماید.

اهمیت و تاثیر طراحی بسته بندی پودر ژله

اهمیت و تاثیر طراحی بسته بندی پودر ژله در تبلیغات و برندسازی برای فروش بهتر

در یکی از بهترین روش های تبلیغاتی و برند سازی به منظور افزایش فروش و جذب مشتری، طراحی بسته بندی ژله است. زمانی که محصول شما متناسب با سلیقه مشتری بسته بندی و در بازار صنایع عرضه شود، ناخودآگاه مشتریان به سمت برند شما کشیده خواهند شد. چرا که ظاهر آن را می پسندند و انتظار دارند که باطن بسته بندی هم همچون ظاهر آن بتواند نیاز آنها را برطرف سازد.

درست است که طراحی بسته بندی ژله در فروش شما معجزه خواهد کرد اما کیفیت را هم از یاد نبرید. کیفیت محصول در کنار بسته بندی و ظاهر آن دو بال برای پیشرفت و فروش بالای محصولات برند شما خواهند بود. کوتاهی در هر یک از آن ها می تواند در کم ترین زمان فروشتان را کاهش دهد. پس برای جلب رضایت مشتریان خود بسیار مهم است که هر دو این فاکتورها را به صورت متناسب با یکدیگر گسترش دهید.

ظاهر محصول شما نشان دهنده نام تجاری شما است. باید به شیوه زیبا و امروزی نام خود را در ذهن مخاطبت ماندگار کنید. طراحی بسته بندی پودر ژله باید بتواند به تمامی سوالاتی که ممکن است مصرف کننده در زمان خرید از خود بپرسد جواب دهد. این سوالات عبارتند از:

  • سازنده این ژله کدام برند است؟
  • چه طعمی دارد؟
  • نحوه مصرف و نگهداری آن چگونه است؟
  • تاریخ انقضا آن تا کی می باشد؟
  • و… .

بسته بندی برنده میدان خواهد بود که پاسخ این سوالات و هر سوال احتمالی که در ذهن مشتریان ممکن است ایجاد شود را داشته باشد و همچنین تم رنگی شاد و خیره کننده ای برای آن در نظر گرفته شود تا نگاه ها را خیره خود کند.

نکات و اصول بهداشتی مهم در طراحی بسته بندی ژله

نکات و اصول بهداشتی مهم در طراحی بسته بندی ژله

در زمان طراحی بسته بندی جعبه انواع مواد خوراکی مثل طراحی بسته بندی بیسکویت، طراحی لیبل خرما، دسر و پودر کیک ضمن آنکه باید رضایت مشتریان و توجه آن را جلب کنید، باید تاییدیه سازمان وزارت بهداشت را هم داشته باشید. این مواد غذایی باید سلامت مصرف کنندگان را تضمین کنند. نفوذ اکسیژن، رطوبت و… به پودر درون بسته می تواند اثر و طعم و خاصیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر در زمان طراحی بسته بندی پودر ژله باید به تمامی نکات بهداشتی و استاندارد های تعریف شده دقت کنید تا محصولی مطمئن و سالم را در اختیار خریداران قرار دهید.

سازمان وزارت بهداشت یک سری اصول و استاندارد ها را برای طراحی بسته بندی مواد غذایی پودری تعریف کرده است که شامل: میزان ضخامت بسته بندی، مواد نگهدارنده آن، جنس بسته بندی و… می باشد. شما باید به تمامی این نکات دقت کنید تا در نهایت بتوانید یک بسته بندی مناسب برای محصول خود داشته باشید.

 چاپ و اجرای طراحی خلاقانه بسته بندی جعبه انواع پودر ژله، دسر و پودر کیک

تنوع در اجرا طرح و مدل روی بسته بندی ژله و مواد خوراکی پودری تمامی ندارد. شما می توانید از هر ایده ای که در ذهن دارید برای طراحی بسته بندی ژله خود استفاده کنید. کافی است آن را با طراحان استودیو فهار در میان بگذارید. ما ایده ذهنی شما را با یک طراحی بسته بندی خلاقانه عملی خواهیم کرد.

علاوه بر آن کارشناسان ما با بررسی استاندارد های تعریف شده، روانشناسی در جذب مشتری و فروش، نوع محصول و ویژگی های آن و… بهترین طراحی ها را برایتان آماده می کنند. شما می توانید از بین انواع مختلف طراحی ها بسته به سلیقه و نظر خودتان انتخاب کنید. برای ثبت سفارش جعبه بسته بندی با کارشناسان استودیو فهار در تماس باشید.

علاوه بر طراحی بسته بندی پودر ژله، استودیو فهار با استفاده از جدید ترین تجهیزات و تکنولوژی روز طراحی ها را روی بسته بندی شما چاپ و اجرا می کند. فرقی نمی کند از چه نوع بسته بندی استفاده می کنید و ابعاد و اندازه آن چقدر است، در هر صورت ما به صورت تخصصی و حرفه ای چاپ بسته بندی را در سریع ترین زمان برای محصول شما انجام خواهیم داد.

قیمت طراحی بسته بندی ژله

قیمت طراحی بسته بندی ژله

طراحی بسته بندی ژله و همچنین طراحی لیبل برای پاکت پودر ژله به صورت تخصصی در استودیو فهار انجام می شود. تنوع این طرح ها بسیار زیاد است و در نهایت انتخاب بر عهده شما خواهد بود. اما هر یک از این طراحی ها تعرفه و قیمت متفاوتی خواهند داشت. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی قیمت طراحی بسته بندی ژله اثر می گذارد. از مهم ترین آن ها می توان به:

  • سبک طرح
  • ابعاد و اندازه
  • جزئیات کار
  • نوع طراحی
  • و… .

اشاره کرد. البته جای نگرانی نیست. چرا که استودیو فهار با کیفیت ترین طراحی بسته بندی ژله را با نازل ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و می توانید بدون دغدغه قیمت به راحتی از بین طرح ها مختلف انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که هزینه برای بسته بندی محصول یک سرمایه گذاری برای برند شما است. چرا که با فروش بیشتر محصولاتتان سود آن به جیب شما باز خواهد گشت. پس ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

 نمونه طراحی بسته بندی ژله

 نمونه طراحی بسته بندی ژله

همانطور که گفتیم، طراحی بسته بندی ژله انواع بسیار گوناگونی دارد. همین تنوع در برخی مواد کار انتخاب را برای تولید کنندگان دشوار می کند. به همین منظور برخی از نمونه کارها را در این بخش در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید انواع بسته بندی پودرهای ژله را ببینید و همچنین از آن ها ایده بگیرید. در این صورت انتخاب برایتان راحت تر خواهد بود. از طرفی شما با بررسی این نمونه کار ها می توانید از کیفیت و جذبه بصری طرح های استودیو فهار مطمئن شوید و با خاطری آسوده سفارشات خود را ثبت کنید.

لازم به ذکر است که تمامی نمونه کارها به صورت منحصر به فرد هستند و هیچگونه کپی برداری از برند ها و دیگر رقبای شما انجام نمی شود. تمامی طرح ها به صورت شخصی سازی شده و سفارشی قابل اجرا خواهند بود.

 یک طراحی بسته بندی ژله خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

 یک طراحی بسته بندی ژله خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

تنوع طراحی بسته بندی ژله بسیار زیاد است. همین امر رقابت را سخت کرده است. تا جایی که بسیاری از تولید کنندگان دائما در حال تغییر بسته بندی خود هستند. با کمی خلاقیت می توانید به راحتی از تمامی آن ها پیشی بگیرید و بازار فروش را در دست داشته باشید. البته برای برندسازی و افزایش فروش باید کیفیت را هم الویت بگذارید. به این منظور ممکن است به عکاسی صنعتی نیاز داشته باشید تا طرح های گرافیکی روی بسته بندی با جذابیت بیشتری چاپ شوند و نزدیک به واقعیت باشند. هرچقدر طراحی بسته بندی ژله شما واقع بینانه باشد، به همان اندازه در دل مخاطب می نشیند. اما در کنار ظاهر بسته بندی باید به پارامتر های مهم دیگری هم توجه داشته باشید. از سری نکات مهمی که باعث می شود یک بسته بندی مناسب و خارق العاده برای مواد خوراکی پودری همچون پودر کیک، ژله، دسر و… داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر قابل نفوذ باشد.
  • به راحتی باز شود.
  • نور خورشید درون آن نفوذ نکند.
  • جنس بسته بندی محصول به گونه ای باشد که سبب ایجاد تغییرات در پودر نشود.
  • رطوبت از آن عبور نکند.
  • مستحکم و در عین حال منعطف و انعطاف پذیر باشد.
  • وزن سبکی داشته باشد.
  • زیبایی ظاهری آن چشم نواز باشد.
  • قیمت تمام شده بسته بندی ارزان باشد تا بر روی فروش محصول تاثیر زیادی نگذارد.
  • آسیبی به محیط زیست وارد نکند.
امتیاز دهید

مطالب مشابه