EN
EN

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار علاوه بر حفظ کیفیت محصول، بایستی دارای جذابیت بسته بندی برای جلب نظر مشتری نیز باشد. این مواد خوراکی بسیار پرطرفدار بوده و بازار فروش آن ها در تمام طول سال، به ویژه سال نو، اعیاد و جشن های مناسبتی، داغ است. اگر در بسته بندی آجیل و خشکبار از طرح های جذاب استفاده شود، ناخودآگاه مشتری را به سوی خود جلب نموده و در نتیجه باعث افزایش فروش و همچنین شناخته شدن برند تولیدکننده آجیل و خشکبار می‌شوند.

بهترین طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار را از ما بخواهید

قیمت طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل

قیمت طراحی بسته بندی خشکبار به مجموعه‌ای از عوامل مختلف بستگی دارد، از جمله تعداد و حجم محصول، نوع بسته بندی، مواد اولیه مورد استفاده، سطح جزئیات طراحی و نیاز به تحقیق و برنامه‌ریزی قبل از طراحی. همچنین، هر شرکت طراحی بسته بندی ممکن است قیمت‌گذاری خود را بر اساس سیاست‌های داخلی و فرایند کاری خود تعیین کند.

در این راستا، بهترین راه برای تعیین تعرفه طراحی بسته بندی خشکبار و آجیل، مشاوره با شرکت‌های طراحی بسته بندی است. بسته بندی خشکبار همانند بسته بندی انواع بادام، فندق، گردو و … با توجه به ویژگی‌های خاص آن ممکن است نیاز به تخصص و تجربه خاصی داشته باشد که شرکت‌های طراحی بسته بندی با توجه به تجربه و دانش خود، می‌توانند بهترین پیشنهاد را برای شما ارائه دهند.

طراحی بسته بندی صادراتی خشکبار و آجیل

طراحی بسته‌بندی صادراتی خشکبار باید برای حفظ کیفیت محصول، جلوگیری از آسیب دیدن و ضربه خوردن آن در حین حمل و نقل، جلوگیری از ورود خرسندی و آلودگی به محصول، حفظ تازگی و شکل ظاهری محصول، جذب نگرش مشتری و افزایش مبلغ فروش محصول، ارائه اطلاعات کافی و دقیق در مورد محصول بر روی بسته‌بندی و مواد تبلیغاتی آن تمرکز کند. به طور کلی، ویژگی‌هایی که در طراحی بسته‌بندی صادراتی خشکبار و آجیل باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • حفظ تازگی: بسته‌بندیگردو، فندق، تخمه و …  باید به گونه‌ای باشد که بتواند خشکبار را از رطوبت و نور خورشید حفظ کند. برای این منظور، باید از بسته‌بندی‌هایی با قابلیت حفظ تازگی بالا استفاده شود.
  • جلوگیری از ورود آلودگی: بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که از ورود خرسندی و آلودگی به محصول جلوگیری کند. برای این منظور، باید از بسته‌بندی‌های بسته شونده با قابلیت باز شدن و دوباره بسته شدن استفاده شود.
  • جلوگیری از آسیب دیدن: بسته‌بندی باید از جنس مقاوم و با کیفیتی باشد که خشکبار را در برابر ضربه و لرزش‌های حمل و نقل محافظت کند.
  • حفظ شکل ظاهری محصول: بسته‌بندی باید به گونه‌ای طراحی شود که شکل ظاهری خشکبار را حفظ کند و از شکستن و خرد شدن آن جلوگیری کند.
  • جلب نظر مشتری: بسته‌بندی باید زیبا و جذاب باشد تا نظر مشتری را به خود جلب کند. این ویژگی می‌تواند باعث افزایش مبلغ فروش محصول شود.
  • ارائه اطلاعات کافی و دقیق: بسته‌بندی باید حاوی اطلاعات کافی و دقیق در مورد خشکبار باشد. اطلاعاتی مانند نوع خشکبار، تاریخ تولید و انقضا، محتوای بسته‌بندی و غیره باید بر روی بسته‌بندی نمایش داده شود.

طراحی بسته بندی انواع خشکبار و آجیل

طراحی بسته بندی بادام بادام هندی و بادام زمینی

طراحی بسته بندی بادام، بادام زمینی و بادام هندی

بادام، بادام زمینی و بادام هندی جزو محبوب ترین و پر فروش ترین مغزها هستند که به شیوه های مختلفی بسته بندی می شوند. بسته بندی بادام معمولا پلاستیکی، نایلونی، کرافت، متالایز و سلفونی است. در هر صورت شما نیاز به یک طرح جذاب و خیره کننده دارید که به صورت لیبل روی بسته بندی بادام زمینی درج شود یا آن را چاپ کنید. بهتر است از طرح های شلوغ دوری کنید. در دنیای طراحی امروز طرح های ساده و مینیمال جذابیت بصری بیشتری دارند. جدای از آن شما باید به تم رنگی بسته بندی بادام هم توجه کنید. برای مغز بادام اغلب رنگ های نارنجی، کرمی و قهوه ای انتخاب می شوند اما با توجه به اسانس و طعم می توانید تم رنگی دیگری هم در نظر بگیرید. یک بسته بندی شاد و جسورانه می توانید به راحتی در قفسه فروشگاه با خریداران ارتباط برقرار کند و آن ها را مجذوب نماید. البته از درج اطلاعات ضروری و مورد نیاز مخاطب روی بسته بندی غافل نشوید.

طراحی بسته بندی فندق

از محبوب ترین بسته بندی فندق، پاکت های پلاستیکی هستند که به صورت ایستاده، سه طرف دوخت، سه طرف کاست، بغل کاست، پنجره دار و… طراحی می شوند. بسته به شکل ظاهری پاکت فندق می توانید یک طرح خاص و فانتزی انتخاب کنید. فرض کنید بسته بندی شما یک سنجاب تپل دوست داشتنی است که فندق های درون بسته بندی از قسمت پنجره پاکت در شکل یا دهان این سنجاب دیده می شود. مگر می شود مصرف کننده با دیدن چنین طرحی تصمیم به خرید نگیرد؟ در کنار جذابیت بصری به کیفیت بسته بندی فندق، ایمن بودن و همچنین درج اطلاعات مفید روی آن هم دقت کنید. تمامی استانداردهای تعریف شده برای بسته بندی محصول باید در بسته بندی فندق رعایت شود.

طراحی بسته بندی گردو

طراحی بسته بندی گردو

گردو هم جزو پر فروش ترین مغزها است که معمولا در دو نوع جعبه ای و پاکتی بسته بندی می شود. بسته بندی های جعبه ای گردو می توانند به خوبی از مغز گردو که به صورت پروانه ای شکل هستند محافظت کنند. از این رو محصولاتی که در این بسته بندی عرضه می شوند قیمت بالاتری دارند. اما نمونه هایی که در پاکت های پلاستیکی و کاغذی به فروش می رسند، احتمال خرد شدن و شکستن مغزها داخل بسته بندی وجود دارد و به همین خاطر گزینه مقرون به صرفه ای هستند. بسته به نیاز مخاطب خود می توانید بسته بندی گردو متنوعی را انتخاب کنید. نکته مهم در بسته بندی گردو قابل مشاهده بودن محتویات داخل آن است. مصرف کنندگان با دیدن کیفیت مغز گردو بیشتر ترغیب به خرید می شوند تا ظاهر بسته بندی! البته این باعث نمی شود شما از طراحی های جذاب و خاص برای بسته بندی خود استفاده نکنید.

بسته بندی آجیل، کوچک، اقتصادی و پرفروش

پک های اقتصادی و کوچک

همیشه آجیل، یک محصول گران قیمتی بوده، اما با توجه به گرانی قیمت های آجیل در سال های اخیر و عدم قدرت خرید عموم مردم در طول سال، طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار می توانند در پک های اقتصادی کوچک باشند که مقدار کمی آجیل در خود جای داده اند، بنابراین برای بدست آوردن درصد سهم فروش به اقشار معمولی و پایین جامعه، پیشنهاد می کنیم در سبد محصولات خود آجیل هایی با بسته بندیهای کوچک نیز در نظر بگیرید تا مردم عادی هم بتوانند آنها را خریداری کنند. در طرح پک های اقتصادی لزومی به بسته بندی خیلی شیک و یا بسته بندی با طرح های خاص مثل طرح چوبی و … نیست. خیلی از آجیل فروش ها محصولات خود را نتوانسته اند به فروشگاه ها و سوپرمارکت های محلی عرضه کنند و علت آن نیز قیمت بالا و عدم انعطاف در برابر کاهش قیمت آجیل ها و نوع بسته بندی هایشان بوده است. اگر شما هم محصول آجیل و تنقلات عرضه می کنید، این مورد را می توانید یک فرصت خوب تلقی کنید که رقبای شما زیاد به آن اهتمام نداشته اند. شما قرار نیست کیفیت محصول خود را پایین آورده و یا محصول خود را ارزان بفروشید و یا یک پک ضعیف انتخاب کنید. شما قرار است تنها در هر بسته کوچک، مقدار کمی آجیل قرار دهید تا قیمت طراحی بسته بندی خشکبار نیز به صرفه تر باشد.

طراحی خلاقانه آجیل و تنقلات

طراحی بسته بندی جعبه ای و ترکیبی آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی خشکبار به روش خلاقانه، یکی از اصلی‌ترین معیارهای جلب نظر مشتری و معروفیت برند محسوب می‌شود. ایران از جمله کشورهای برتر در زمینه تولید و صادرات انواع آجیل و خشکبار به شمار می‌رود؛ بنابراین در صورتی که در طراحی بسته بندی صادراتی آجیل ضمن بهره گیری از مواد باکیفیت، از طرح های جالب و خلاق استفاده کنید، باعث محبوبیت برندهای ایرانی تولیدکننده خشکبار در سطح دنیا و در نتیجه، باعث بهبود تجارت این صنعت می‌شود. نمایش ویژگی های خشکبار به صورت اغراق آمیز در بسته بندی این مواد، می‌تواند تأثیر بسزایی در جلب نظر مخاطب داشته باشد. همانطور که به کارگیری ایده های خلاقانه در طراحی لیبل لبنیات، باعث ایجاد جذابیت های بصری در مشتریان شده و نظر افراد زیادی را به سوی خود جلب می‌نماید.

طراحی پاکت آجیل

طراحی بسته بندی پاکتی آجیل و خشکبار

یکی از روش های متداول در طراحی بسته بندی خشکبار، به کار بردن پاکت برای پکیجینگ این خوراکی محبوب است. این روش از دیرباز تا به امروز، کاربرد فراوانی در این مسئله داشته است. استفاده از پاکت ها در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار و به طور کل در طراحی بسته بندی مواد غذایی به دلیل به صرفه بودن، طرفداران زیادی در بین صاحبان صنایع مربوطه، کسب نموده است. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، پاکت های ساده به تدریج جای خود را به پاکت های باکیفیت و جذاب داده‌اند. البته هنوز هم در بسیاری از آجیل فروشی ها از این پاکت های ساده استفاده می‌شود. نمونه های جدید به دلیل حساسیت بالای آجیل و خشکبار در مقابل عوامل آسیب رسان مانند رطوبت و حرارت، دارای ساختار ویژه‌ای برای محافظت کامل از محتویات خود هستند. ساختار پاکت ها برای طراحی بسته بندی خشکبار به گونه‌ای است که علاوه بر حمل و نقل آسان، نقش فعالی در جذب مشتری و افزایش فروش داشته باشد. 

طراحی بسته بندی خشکبار

طراحی بسته بندی پاکت های پنجره دارِ آجیل و خشکبار

بسته بندی و لیبل متالایز، یکی از پرکاربردترین متریال ها در طراحی بسته بندی آجیل به شمار می‌روند. این پاکت ها دارای پوشش درونی از جنس فلز آلومینیوم هستند. وجود این فلز در ساختار محصولات متالایز، سبب شده است تا محتویات درون این پاکت ها در مقابل حرارت و نور خورشید به خوبی محافظت شوند. در بسیاری از نمونه ها از جمله پاکت های متالایز، قسمتی شفاف و به اصطلاح پنجره‌ای کار می‌شود. جنس این پنجره از نوع پلاستیک باکیفیت یا تلق می‌باشد. وجود پنجره در طراحی بسته بندی صادراتی خشکبار؛ سبب می‌شود تا خشکبار درون پاکت قابل مشاهده بوده و مشتری با اطمینان از کیفیت خشکبار نسبت به خرید آن اقدام نماید.

طراحی بسته بندی پاکت آجیل

طراحی بسته بندی پاکت کرافت با زیپ کیپ برای آجیل

پاکت های کرافت، از جنس کاغذ بوده و محافظت خوبی از محتویات خود در مقابل عوامل آسیب زا دارند. این مواد ضمن دارا بودن کیفیت مناسب برای نگهداری محصولات، از جمله مواد قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند. در نتیجه استفاده از آن در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار، هیچ گونه آسیبی برای محیط زیست نخواهد داشت. توجه به آلودگی محیط زیست در طراحی بسته بندی محصول عامل بسیار مهمی است. پاکت کرافت زیپ کیپ دار، یکی از مدل های رایج پاکت کرافت در بازار محسوب می‌شود. وجود قسمت پلاستیکی زیپ مانند در بالای بسته، باعث می‌شود پاکت برای مدت ها قابل استفاده بوده و کاربر بتواند به دفعات زیاد آن را باز و بسته نماید.

طراحی بسته بندی آجیل برند حاج علی توسط استودیو توسعه برند فهار

طراحی بسته بندی پلاستیکی آجیل و خشکبار

ظروف براق یا ظروف شیشه‌ای از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع بسته بندی آجیل و انواع خشکبار محسوب می‌شوند. طراحی بسته بندی خشکبار با این ظروف جلوه ای ویژه به محصول شما می دهد. این ظروف به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ نور خورشید و رطوبت، در صنعت بسته بندی آجیل و خشکبار کاربرد فراوانی دارند. در صورت نفوذ رطوبت و یا نور خورشید به آجیل و خشکبار، این مواد خاصیت ترد و خوش طعم بودن خود را از دست داده و عملاً بی ارزش می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل استفاده از بسته بندی ظروف شیشه‌ ای برای بسته بندی صادراتی خشکبار، قابل مشاهده بودن محتویات درون آن است. به همین دلیل اغلب مشتریان، آجیل های بسته بندی شده در ظروف شیشه‌ای را خریداری می‌نمایند. این افراد ابتدا حجم و کیفیت محتویات را بررسی نموده و نوع با کیفیت این محصول را خریداری می‌کنند.

طراحی بسته بندی تلقی آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی پک های تلقی یا قوطی های فلزی مخصوص آجیل

تلق های شیشه ای، یکی از شیک ترین و جذاب ترین ظروف در طراحی بسته بندی خشکبار محسوب می‌شوند. شیک بودن و جذابیت بسته بندی زعفران موجب تمایز برند شما با سایر رقبا می‌شود. برای سفارش بسته بندی زعفران با کارشناسان ما تماس بگیرید. این محصولات همان‌گونه که از نام آن ها پیدا است، همچنین نوع دیگری از بسته بندی فلزی نیز وجود دارد که محتویات آجیل در آن قرار می گیرد و از جنس فلزات سبک مانند قلع هستند. فلز قلع در برابر نفوذ رطوبت و گرما بسیار مقاوم بوده و محتویات خود را همواره سالم و ترد نگه می‌دارد. از ویژگی های مهمی که سبب استفاده از ظروف فلزی در طراحی بسته بندی آجیل شده است، می‌توان به تنوع در طراحی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. این ظروف قابلیت حکاکی دارند و بنابراین، می‌توانید طرح های دلخواه خود را به شرکت های تولیدکننده این محصولات سفارش دهید. این کار تأثیر فوق‌العاده‌ای در برند سازی و افزایش فروش آجیل و خشکبار دارد.

طراحی کارتن آجیل و تنقلات

طراحی بسته بندی کارتنی و مقوایی آجیل و تنقلات

از دیگر انواع طراحی بسته بندی خشکبار، می‌توان به بسته بندی آجیل در جعبه اشاره کرد. طراحی جعبه بسته بندی خشکبار، یکی از پرکاربردترین انواع راهکار ها در این زمینه است که علاوه بر مصارف داخلی، برای بسته بندی آجیل های صادراتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه در بسته بندی آجیل و خشکبار به وسیله جعبه اهمیت دارد، استفاده از مواد باکیفیت و بهداشتی در این صنعت می‌باشد. جعبه مقوایی، یکی از انواع بسته بندی است که معمولاً برای مصارف خانگی کاربرد دارد. جنس این نوع همان‌گونه که از نام آن می‌توان دریافت کرد، از مقوای با کیفیت بوده و دارای حجم های مختلفی است. جعبه های مقوایی در اندازه های کوچک برای مصارف فردی آجیل نیز ساخته می‌شوند. یکی از مواد مقاوم که در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار کاربرد دارد، جعبه کارتنی می‌باشد. این جعبه ها سخت تر و مقاوم تر از جعبه های مقوایی بوده و معمولاً برای طراحی بسته بندی خشکبار در حجم های زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتن ها دارای استحکام بالایی بوده و در مقابل فشار و نفوذ رطوبت، مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل از آن ها برای صادرات آجیل استفاده می‌شود.

طراحی بسته بندی پلاستیکی آجیل

طراحی بسته بندی پلاستیکی

علاوه بر استفاده از پاکت ها در طراحی بسته بندی خشکبار، از ظروف با جنس مختلف نیز، برای بسته بندی این مواد استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین ظروف مورد استفاده برای بسته بندی آجیل و خشکبار، نمونه های پلاستیکی هستند. پلاستیک به دلیل وزن کم و در دسترس بودن، بیشتر از مواد دیگر برای بسته بندی آجیل به کار می‌رود. همچنین قیمت مناسب تری نسبت به جنس شیشه‌ای و فلزی داشته و به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین آجیل فروشان دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار به آن توجه کنید، حفظ بهداشت این مواد می‌باشد. به همین جهت لازم است از پلاستیک های مقاوم و با کیفیت که بهداشت در تمام مراحل تولید آن رعایت شده است، در طراحی بسته بندی خشکبار استفاده نمود.

طراحی بسته بندی آجیل برای کادو

طراحی بسته بندی جعبه کادویی مخصوص آجیل و خشکبار

معمولاً از آجیل و خشکبار، در مناسبت های خاص و به منظور هدیه دادن استفاده می‌شود؛ بنابراین لازم است جعبه آجیل دارای طرح کادویی بوده و به این طریق جذابیت و زیبایی آن را افزایش دهد. استفاده از جعبه کادویی آجیل، باعث می‌شود بسته بندی دارای ظاهری زیبا و شیک بوده و برای گیرنده کادو، دل‌نشین باشد. به کار بردن طرح های جذاب در طراحی بسته بندی خشکبار، باعث ایجاد جلوه‌ای خاص و زیبا در جعبه کادویی می‌شود. برای این کار، المان های مختلف و تکنیک های برجسته سازی، طلاکوبی، زدن روبان و پاپیون و… بر روی طراحی لیبل خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از جعبه کادویی در طراحی بسته بندی آجیل، نیازی به استفاده از تزیینات و کادوپیچ کردن خشکبار نخواهید داشت.

طراحی جعبه خشکبار

طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار

با این که کیفیت آجیل و خشکبار در جلب مشتری نقش اساسی دارد؛ اما اولین چیزی که باعث جلب نظر افراد و کشیده شدن به سمت محصول می‌شود، بسته بندی آن است؛ بنابراین می‌توان گفت پکیجینگ، حرف اول را در جلب مشتری و افزایش فروش می‌زند. از این رو به کار گیری طرح های جذاب و ایده هایی خلاق در طراحی بسته بندی خشکبار، یکی از بهترین و مؤثرترین روش های جلب مشتری و شناخته شدن برند به شمار می‌رود. برای این کار، می‌توان از طرح های گرافیکی در بسته بندی خشکبار استفاده نمود. لازم به ذکر است که برای به کارگیری مدل های خلاق گرافیکی، بهتر است از متخصصان این رشته کمک بگیرید.

نکات مهم در طراحی بسته بندی آجیل

برای آنکه بسته بندی خشکبار در شناخته شدن و محبوبیت برند و همچنین افزایش فروش مؤثر باشد، لازم است نکات زیر را در طول پروسه طراحی بسته بندی رعایت نمایید:

  1. علاوه بر رعایت تمام نکات لازم مربوط به کیفیت بسته بندی و مقاومت آن در مقابل عوامل آسیب زا، باید به ظاهر شیک و جذاب بسته بندی نیز دقت داشته باشید.
  2. استفاده از دستگاه های درجه یک برای چاپ و طراحی بسته بندی خشکبار، از موارد مهم در افزایش کیفیت، وضوح و شفافیت بسته بندی به شمار می‌رود.
  3. به یاد داشته باشید بهترین مدل بسته بندی آجیل و خشکبار، مدلی است که محتویات درون بسته قابل مشاهده باشد. در این صورت مشتری می‌تواند در مورد کیفیت محصول مطمئن شود و آن را با اعتماد بیشتری خریداری نماید.

جمع بندی

به کار بردن خلاقیت و ایده های جذاب در طراحی بسته بندی آجیل، نقش مؤثری در افزایش قدرت برند تولیدکننده این محصولات در بازار فروش دارد. به طوری که استفاده از این طرح ها، باعث می‌شود برند در ذهن مشتری ماندگار شده و معروفیت آن، افزایش فروش را به دنبال داشته باشد. در صورتی که در این صنعت فعالیت دارید، توصیه می‌شود برای طراحی بسته بندی خشکبار، از افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. استودیو طراحی گرافیک فهار به عنوان شرکت طراحی بسته بندی این افراد تمام زوایا و ویژگی های شغلی شما را مورد بررسی قرار داده و با بهره گیری از دانش و مهارت خود، بهترین و جذاب ترین بسته بندی گرافیکی را برای آجیل و خشکبار تولیدی ارائه می‌دهند. با استفاده از این طرح ها، ضمن حفظ کیفیت محتوای درون بسته، شاهد افزایش چشمگیر جذابیت و به دنبال آن، افزایش فروش آجیل و خشکبار تولیدی خود خواهید بود.

طراحی بسته بندی آجیل و تنقلات

طراحی بسته بندی قیفی آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی قیفی آجیل

بسته بندی های قیفی یکی از جذاب ترین و فانتزی ترین نوع بسته بندی آجیل و خشکبار به شمار می‌روند. در این نمونه از طرح های گرافیکی مانند کاراکترهای کارتونی برای ایجاد جذابیت استفاده می‌شود. در حال حاضر بسته بندی قیفی در اکثر فروشگاه های آجیل و خشکبار موجود بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

طراحی بسته بندی استوانه ای آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی آجیل و پسته

از شیک ترین و جالب‌ترین انواع طراحی بسته بندی خشکبار، مدل استوانه‌ای است. این نوع نسبت به انواع دیگر، قیمت بالاتری دارد. با این وجود ارزش و اعتباری که طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار به شکل استوانه‌ای به برند تولیدکننده خشکبار می‌بخشد، باعث افزایش کاربرد آن در صنعت تولید خشکبار شده است.

بهترین طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار را از ما بخواهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.8/5-(5امتیاز)