EN
EN

طراحی بسته بندی لبنیات

تنوع محصولات در دنیای لبنیات بسیار زیاد بوده و تنها به شیر و ماست و پنیر ختم نمی شود. مواد غذایی بسیاری وجود دارد که با این مواد درست شده و نیاز به یک بسته بندی مناسب و جذاب دارند تا به مرحله فروش برسند. همانند هر محصول دیگری، برای آنکه لبنیات در دید مخاطبان جذاب باشد و آن ها را به خرید ترغیب کند، نیاز به یک طراحی بسته بندی خلاقانه و نوآورانه خواهید داشت. طراحی بسته بندی لبنیات باید ضمن جذابیت ظاهری از محتویات درون آن هم محافظت نماید.

استودیو طراحی گرافیک فهار با استفاده از جدیدترین ایده های طراحی بسته بندی و لیبل لبنیات، ظاهری متفاوت از محصولات شما را به نمایش می گذارد و مخاطبان را برای خرید ترغیب می کند. طراحان استودیو فهار با نهایت سلیقه و در اوج زیبایی یک بسته بندی کاربردی را برایتان خلق خواهند کرد که تمامی نکات بهداشتی هم در آن رعایت شده و موجب فروش بالای محصولات شما می شود.

طراحی بسته بندی لبنیات

نکات بهداشتی در طراحی بسته بندی لبنیات

پایه و مواد اصلی تمامی لبنیات ها شیر است. ماده مغذی و بسیار خوش طعم که اگر در دمای معمولی قرار گیرد، فاسد می شود. تا حدی که در دمای پایین یخچال هم اگر به مدت طولانی نگهداری شود، خراب شده و قابل استفاده نخواهد بود. همین امر باعث می شود تا طراحی بسته بندی شیر بسیار سخت تر باشد. هرچند تولید کنندگان از شیوه های مختلفی همچون هموژنیزه و پاستوریزه کردن استفاده میکنند تا ماندگاری محصولات خود را بیشتر کنند. چرا که با انجام این امور، باکتری های شیر نابود شده و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. از این رو، در زمان طراحی لیبل شیر باید به دو نکته بهداشتی مهم توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. جنس بسته بندی به گونه ای باشد که کم ترین میزان تبادل دمایی را برقرار کند.
  2. به صورت کامل بسته بندی شده و از محتویات درون آن در برابر نفوذ آلودگی ها، میکروب ها و سایر کثیفی ها جلوگیری کند.

رعایت این دو نکته و ارائه یک طراحی بسته بندی ماست بهداشتی، یکی از الزامات برای فروش چنین محصولاتی می باشد که باید توسط سازمان وزارت بهداشت هم مورد تایید واقع شود.

طراحی بسته بندی پنیر

نمونه طراحی بسته بندی لبنیات

انواع طراحی بسته بندی لبنیات

محصولات لبنی بسیار متنوع هستند. برخی از آن ها مانند شیر و دوغ به صورت مایع هستند و برخی دیگر همچون کره و پنیر و کشک به صورت جامد عرضه می شوند. به همین خاطر نمی توان از یک نوع بسته بندی برای تمامی آن ها استفاده کرد. برای طراحی بسته بندی شیر نکات زیادی را برای در نظر بگیرید. هر یک از محصولات نیازمند یک بسته بندی مخصوص هستند. به همین خاطر تنوع طراحی بسته بندی لبنیات هم زیاد بوده که از بین انواع آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی بسته بندی لبنیات

طراحی بسته بندی شیر

برای طراحی لیبل شیر، با دنیای رنگارنگی مواجه هستیم. اما برای طراحی بسته بندی شیر عموما رنگ های سفید و مشکی بیشترین استفاده را دارند که دلیل آن رنگ پوست گاو شیرده است. اما با کمی خلاقیت می توانید از این فضای سیاه و سفید دوری کنید. کافی است به طعم شیر دقت کنید.

شیر کاکائو، شیر موز، شیر توت فرنگی و … هر افزودنی طعم داری که به شیر اضافه شود می تواند یک سرنخ برای شما باشد تا بتوانید طراحی بسته بندی شیر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در مورد طراحی بسته بندی ماست نیز به همین منوال است. با این کار مخاطبان با دیدن طراحی بسته بندی لبنیات به راحتی میتوانند طعم شیر را شناسایی کرده و به آسانی از میان قفسه های چیده شده در فروشگاه ها انتخاب نمایند. علاوه بر رنگ بسته بندی، میتوانید شکل آن را هم به شکل میوه و ماده افزودنی به شیر انتخاب کنید تا یک طراحی فوق العاده جذاب و متفاوت داشته باشید.

طراحی بسته بندی ماست

ماست، محصول لبنی محبوب است که در سراسر جهان استفاده می شود و طعمی متفاوت و دلنشین دارد. اما از آنجایی که برندهای مختلفی آن را تولید و عرضه می کنند، رقابت بسیار تنگاتنگ خواهد بود. باید به سراغ یک طراحی لیبل ماست متفاوت بروید و به هیچ عنوان کپی برداری نکنید. طراحی بسته بندی لبنیات باید علاوه بر حفظ سلامت محتویات درون بسته، امکان حمل آسان را هم برای مصرف کننده فراهم سازد. به همین خاطر برای ماست به سراغ بسته بندی های خیلی بزرگ نروید که سنگین می شوند.

همانند طراحی بسته بندی میوه ، بسته بندی انتخاب کنید که امکان نگهداری ماست در آن برای طولانی مدت هم وجود داشته باشد تا مشتریان بعد از خرید مجبور به تعویض ظرف آن نشوند. این ظرف را به گونه ای طراحی کنید که برای مصارف دیگر در خانه هم کاربرد داشته باشد.

با این کار مشتریان سعی میکنند خرید محصول شما را در اولویت قرار دهند چرا که از ظرف آن هم بعدها استفاده می کنند. فراموش نکنید که میزان کالری و محتویات به کار رفته برای تولید ماست را هم باید روی آن درج کنید.

طراحی بسته بندی بستنی

طراحی بسته بندی بستنی

بستنی هم جز محصولات لبنی به حساب می آید چرا که برای تولید آن از شیر استفاده می شود. طعم دل انگیز آن هر شخصی را سست می کند و نمی توان با وجود طراحی بسته بندی لبنیات خلاق در برابر خرید آن مقاومت کرد. اما به این منظور علاوه بر طعم خوشمزه بستنی، باید به فکر یک بسته بندی جذاب و زیبا هم باشید. بستنی ها از هر رنج سنی طرفدار دارند. به همین خاطر باید برای طراحی بسته بندی بستنی از طرح های رنگی و طبیعی استفاده کنید که برای کودکان، هم جوانان و هم افراد مسن جذاب باشد. برای طراحی بسته بندی لبنیاتی همچون بستنی باید از یک طرح هیجان انگیز استفاده کنید که خنکی و سردی بستنی را به نمایش بگذارد.

چینش تصاویر روی جلد بستنی هم از اهمیت بالایی برخودار است و باید به گونه ای باشد که اطلاعات مفید به راحتی روی آن قابل تشخیص باشد. هیچ محدودیت رنگی هم برای طراحی بسته بندی لبنیات مثل بستنی یا طراحی لیبل شیر تعریف نشده است. اما بهتر است رنگی که انتخاب می کنید متناسب با طعم بستنی باشد تا مصرف کننده راحت تر انتخاب کند. برای مثال: بسته بندی زعفران صادراتی به خاطر رنگ زعفران در بسته بندی زرد عرضه می شود و مشتریان با یک نگاه میتوانند آن را شناسایی کنند. حال فکر کنید اگر بستنی زعفرانی در بسته بندی آبی رنگ عرضه شود، چقدر کار برای خریدار سخت خواهد شد؟ حتی ممکن است از خرید آن منصرف شود و به سراغ طعم دیگری برود.

طراحی بسته بندی دوغ

دوغ نوشیدنی گوارا است که همیشه محبوب بوده و هست. این نوشیدنی کاملا مایع بوده و در بسیاری مواقع به صورت گازدار است. به همین خاطر باید در طراحی بسته بندی دوغ فضای خالی در نظر گرفته شود. از یک طراحی لیبل دوغ استفاده کنید که مصرف کنندگان بتوانند به راحتی در همان بسته بندی از دوغ استفاده کنند.

بطری ها بهترین گزینه هستند. البته شکل و ظاهر بطری بستگی به خلاقیت شما خواهد داشت. هرچه خلاقیت بیشتری طراحی بسته بندی دوغ به خرج دهید به همان اندازه مشتریان شما هم بیشتر خواهد بود. بسته بندی هایی که در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها رایج است، اکثراً از نوع بطری پلاستیکی و یا بطری شیشه ای می باشد. حتی گاهی وقت ها مردم از بسته بندی پاکتی و مشمایی که مقرون به صرفه و اقتصادی هستند استفاده می کنند.

طراحی بسته بندی دوغ
طراحی بسته بندی دوغ
طراحی بسته بندی پنیر
طراحی بسته بندی پنیر

طراحی بسته بندی پنیر

طراحی بسته بندی پنیر به طور قابل توجهی در جذب مصرف گنندگان، تبلیغات مدرن و چشم انداز بازار تاثیرگذار است. این عوامل در تمایز محصولات و رفع نیازهای مصرف کننده ضروری هستند. علاوه بر این، استفاده از مفاهیم بسته بندی پایدار در بسته بندی های لبنیات و پنیر با تاکید بر ارائه راحتی و کاهش اثرات زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی بسته بندی پنیر که در قفسه برجسته باشد برای تمایز محصول ضروری است. برای این کار باید یک دید عالی از کیفیت و تازگی از طریق عناصر طراحی به مصرف کننده منتقل شود.

طراحان بسته بندی نقش بسزایی در شکل دادن به چشم انداز بازار بسته بندی پنیر داشته است. رویکرد طراحی بسته بندی استودیو فهار بر نیاز به نوآوری متمرکز بر مصرف کننده تأکید دارد. در نتیجه، طراحی مدرن بسته بندی پنیر با ترکیبی از نوآوری، بسته بندی گرافیکی، پایداری و تمایز برند نسبت به رقبا مشخص می شود. 

طراحی بسته بندی کره

طراحی بسته بندی کره دستخوش نوآوری های قابل توجهی شده است تا خواسته های مصرف کننده را برآورده کند و در بازار بطور قابل توجه تری دیده شود. طرح‌ های بسته‌بندی کره با الهام از منابع مختلف و روندهای فعلی بازار، مؤثرتر و شیک‌تر شده‌اند. در طراحی بسته بندی کره مدرن عناصر ساختاری نوآورانه ای برای افزایش جذابیت و عملکرد محصول ادغام می شود. طراحی می تواند شامل اشکال منحصر به فرد، ویژگی های بسته بندی و گزینه های دیگر باشد.

برخی از طرح های بسته بندی کره از برندهای لوکس الهام می گیرند و عناصر ظریف و پیچیده را برای ایجاد طرحی شیک و زیبا شامل می شود. بسته بندی کره باید به طور موثر ارزش های برند را از طریق عناصر طراحی و بسته بندی منتقل کند. طراحی بسته بندی کره باید بصورتی باشد که در قفسه خودنمایی فروشگاه ها خودنمایی کند و متمایز از سایر برندها باشد. درک ترجیحات و سلایق مصرف کننده و ادغام آن ها در طراحی بسته بندی برای جلب توجه مخاطب هدف بسیار مهم است.

طراحی بسته بندی کره
طراحی بسته بندی خامه

طراحی بسته بندی خامه

بسته بندی خامه صبحانه شامل انواع بسته بندی برای اطمینان از تازگی، ایمنی و جذابیت محصول است. بسته بندی خامه بصورت پلاستیک و کاغذ و مقوا سبک وزن و مقرون به صرفه با قابلیت چاپ عالی هستند. پلاستیک ها دارای خواص بازدارندگی خوب، استحکام و توانایی نگهداری و محافظت از مواد غذایی برای مدت طولانی تر هستند.

طراحی بسته بندی خامه صبحانه نقش مهمی در موفقیت یک شرکت و برند تولید کننده لبنیات دارد. به طوری که بسته بندی خامه ای که جذاب و منحصربفرد باشد قابلیت جذب مصرف کنندگان و ارتباط با مشتریان دارد. در طراحی بسته بندی خامه جلوه های بصری خلاق نکته کلیدی است. رنگ‌های روشن، تصاویر جذاب و چیدمان مناسب المان ها می‌تواند مشتریان را به سمت محصول جذب کرده و کیفیت محصول را به مخاطب منتقل کند.

بسته بندی خامه باید شامل رابط کاربری ساده و مناسب مثل بازکردن آسان محصول، لیبل های با اطلاعات واضح همراه با تاریخ انقضا، دستورالعمل های نگهداری و اطلاعات برند برای مصرف کننده باشد.

نکات مهم و اصول طراحی لیبل و بسته بندی لبنیات حرفه ای

اولین نکته ای که در زمان طراحی لیبل و بسته بندی لبنیات باید به آن توجه کنید، سازگاری آن با محتویات درون بسته است. برای مثال: شما نمی توانید برای طراحی بسته بندی پنیر از پوشش های پلاستیکی استفاده کنید. چرا که حالت جامد داشته و احتمال له شدن آن وجود دارد. بهترین انتخاب برای آن استفاده از باکس های پلاستیکی، شیشه ای و… است. طرح لیبل آن هم با توجه به بسته بندی انتخاب می شود. اما این تمام ماجرا نیست و شما باید به نکات دیگری هم توجه کنید که عبارتند از:

از رنگ های هوشمندانه استفاده کنید

نوع بسته بندی محصولات لبنیاتی متنوع است و شما می توانید از هر رنگی برای دیزاین و طراحی لیبل آن ها استفاده کنید. به سراغ رنگ های مرتبط با محصول و جذاب بروید تا یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. رنگ های شادی که نگاه ها را مجذوب خود می کند.

اطلاعات مفید در اختیار مخاطب بگذارید

شاید بخواهید یک شعار تبلیغاتی یا یک پیام را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید، به راحتی می توانید این کار را با طراحی لیبل انجام دهید. سعی کنید در لیبل اطلاعات تماسف مشخصات محصول، نام برند و همچنین لوگو خود را جا دهید تا بتواند پاسخگو نیاز مشتریان باشد.

سبک خود را حفظ کنید

مشتریان شما در هر نقطه از جهان که باشند محصولات برند شما را با یک سبک مشخص می شناسند. حال ممکن است سبک شما استفاده از تصاویر کارتونی باشد یا طرح های فانتزی و… این سبک را در طراحی و بسته بندی محصولات خود حفظ کنید تا مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند و فروش بیشتری داشته باشید.

اهمیت طراحی بسته بندی لبنیات

با استفاده از یک طراحی جدید و خلاقانه میتوانید بعد مثبتی از یک محصول را به مخاطبان نشان دهید. بسته بندی لبنیات در دو نوع انجام می شود که عبارتند از:

بسته بندی مادر: بسته بندی مادر در حقیقت همان جعبه های بزرگی است که تعداد مختلفی از محصولاتی همچون کره، پنیر و… در آن قرار دارد و میتوانید در زمان خرید هر تعدادی که میخواهید از آن بردارید. این بسته بندی میتواند از جنس پلاستیک، مقوا و… باشد. طراحی آن باید متناسب با بسته بندی محصول صورت گیرد. اما در ابعاد بزرگتر که بتواند تعداد زیادی از محصولات را دربر بگیرد.

بسته بندی محصول: بسته بندی اصلی محصول هم وظیفه محافظت از محصول درون خود را داشته و اطلاعات و… را در دید مشتریان قرار می دهد. هرچه طراحی آن جدید و جذاب باشد، فروش بیشتری هم خواهد داشت.

در نهایت این دو نوع بسته بندی علاوه بر افزایش فروش شما باعث می شود:

  • عوامل میکروب زا و آلودگی به آن نفوذ نکند.
  • فاسد نشود.
  • دچار تغییر شکل و دفرمه نگردد.
  • به راحتی قابل حمل باشد.
طراحی بسته بندی لبنیات

اهمیت طراحی لیبل و بسته بندی لبنیات در برندینگ و صادرات

طراحی بسته بندی لبنیات مهم ترین عامل در ساخت و تقویت هویت برند است. یک برند با استفاده از طرح‌ های منحصر به فرد، رنگ ‌ها، نمادها و شعارهای خلاقانه، می ‌تواند هوشمندانه به نام تجاری خود شخصیت ببخشد و باعث تشخیص سریع محصولات خود در بازار شود. انواع بسته بندی لبنیات با طرح های مناسب باعث جذب مشتریان شده و باافزایش فروش سود برند شما را چند برابر می کند.

در صادرات، طراحی لیبل ماست و دیگر محصولات لبنی نقش حائز اهمیتی دارد. چون در بازار جهاني رقابت شديدي براي جلب توجه مشتريان و ايجاد تفاوت با رقبا وجود دارد. طراحی لیبل و بسته بندی مناسب می ‌تواند به شرکت ‌ها در جذب مشتریان خارجی کمک کند. طرح ‌های جذاب، استانداردهای بین‌المللی و اطلاعات دقیق در لیبل و بسته بندی لبنیات، به به برندهای تجاری کمک می‌ کند تا اعتماد مشتریان خارجی را جلب کنند و بازار صادرات خود را گسترش دهند. در نتیجه یک گام به شهرت جهانی نزدیک خواهید شد.

همچنین با بسته بندی خلاقانه لبنیات و لیبل آن ها می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار مصرف کننده قرار دهید تا با عتماد بیشتری محصول شما را خریداری کنند. فراموش نکنید که در زمان طراحی لیبل محصولات لبنیاتی صادراتی باید اطلاعات به زبان کشور مقصد هم درج شود.

چاپ و اجرای بسته بندی خلاقانه لبنیات

شما مختار هستید هر طرحی که دوست دارید، برای طراحی بسته بندی مواد غذایی خودتان انتخاب کنید. اما این بسته بندی باید مطابق با یک سری اصول بهداشتی و استانداردهای از پیش تعریف شده باشد. نگران نباشید، شما طرح مد نظر خودتان را به ما بدهید، طراحان ما در استودیو فهار طرح شما را با رعایت استانداردها و نکات بهداشتی به صورت طراحی بسته بندی خلاقانه اجرا می کنند.

سفارش طراحی بسته بندی لبنیات مثل طراحی بسته بندی ماست یا طراحی بسته بندی پنیر توسط فهار با بالاترین کیفیت انجام می شود. به گونه ای که تصاویر با رزولشن بالا چاپ شده و براثر جابه جایی و ماندن در یخچال و… آسیب نمی بیند. کیفیت اولین شرطی است که ما در فهار استودیو برای چاپ و اجرای طراحی های خلاقانه به آن وفادار میمانیم. هیچگونه کپی برای بسته بندی هم انجام نمی شود و میتوانید از ایده های جدید و خارق العاده کارشناسان ما هم بهره ببرید تا در یک بازه زمانی کوتاه، برند خود را به جامع هدف بشناسانید و به فروش انبوه برسید و از سود بالای فروش محصولات خود بهره مند شوید.

طراحی بسته بندی پنیر

قیمت طراحی بسته بندی لبنیات

طراحی بسته بندی لبنیات تنوع بسیار زیادی دارد و همین عامل به تنهایی کافی است تا قیمت طراحی بسته بندی هر یک از آن ها هم متفاوت باشد. اما علاوه بر آن، عوامل دیگری هم وجود دارد که بر قیمت طراحی بسته بندی لبنیات اثر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

  1. نوع محصول ( شیر، کره، پنیر، ماست، دوغ و… )
  2. وزن و اندازه
  3. طرح محصول
  4. جنس متریال به کار رفته برای بسته بندی
  5. تعداد و …

فهار استودیو به منظور رفاه بیشتر تولید کننده و همچنین رضایت مصرف کنندگان، طراحی بسته بندی لبنیات خود را با نازل ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد. رضایت شما هدف اصلی ما است.

یک طراحی بسته بندی لبنیات خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

برای بسته بندی لبنیات بهتر است از متریال های زیست تخریب پذیر استفاده کنید تا به راحتی بازیافت شوند و آسیبی هم به طبیعت وارد نکنند. امروزه، بر تعداد افراد گیاه خوار و فعالان در زمینه حمایت از طبیعت و حیوانات افزوده می شود، اگر به طبیعت احترام بگذارید ناخودآگاه احترام مشتریان خود را هم خواهید داشت که در نهایت باعث می شود به فروش بالا دست یابید. زمانی می توان ادعا کرد که طراحی بسته بندی لبنیات خوب و درجه یک است که خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • بسته بندی محصول آسیبی به طبیعت وارد نکند و قابل بازیافت باشد.
  • برند تولید کننده را به وضوح نشان دهد.
  • بسته بندی شیر باید ضد نفوذ باشد و همچنین از موادی ساخته شده باشد که تاثیری بر محتویات داخل آن نداشته باشد.
  • درب آن پلمپ شود.
  • در طراحی بسته بندی لبنیات فضای اضافه در نظر گرفته شود تا برای محصولاتی همچون پنیر، کره و… حین تغییرات دمایی و… مشکلی پیش نیاید.
  • اطلاعات محصول همچون محتویات داخل آن، وزن، تاریخ تولید و انقضاف نحوه استفاده و نگهداری و… روی آن درج شده باشد.
  • موجب فاسد شدن لبنیات نشود.
  • سبک باشد و هزینه نهایی آن کمتر باشد تا بر روی هزینه فروش محصول تاثیر زیادی نداشته باشد.
  • آسان باز شو بودن بسته بندی باعث استفاده راحت کاربر می شود. اما نباید به گونه ای باشد که مایعات از آن عبور کنند.
  • قابل حمل بوده و جابه جایی آن راحت باشد.
  • نشان استاندارد و سایر نمادهای لازم روی آن وجود داشته باشد.
  • متن های نوشته شده روی بسته بندی با فونت غیر فانتزی و به رنگ تیره نوشته شود تا به راحتی برای افراد میانسال و… هم قابل تشخیص شود.
  • مقاوم بوده و در برابر عوامل محیطی همچون ضربه و فشار ایمن باشد.
4.6/5-(14امتیاز)