فرصت‌های شغلی
EN
EN

طراحی بسته بندی میوه خشک صادراتی

طراحی بسته بندی میوه خشک یکی از تاثیرگذارترین موارد در جذب مشتریان بیشتر است. با یک بسته بندی خوب و جذاب می‌توان ارزش کالا را افزایش داد. همچنین لیبل بسته بندی خوب باعث می‌شود یک محصول بتواند به راحتی جایگاه خاص خود را در بین رقبا پیدا کرده و در زیباترین شکل به دست مخاطب برسد. در اینجا اهمیت انتخاب یک مجموعه عالی برای رسیدن به یک طراحی خوب و خاص مشخص می‌شود، استودیو فهار یک انتخاب عالی برای اشخاصی است که به دنبال طرح‌های خلاقانه و بی‌نظیر هستند.

اصول و نکات طراحی بسته بندی میوه خشک

بعد از تولید یک محصول باید طراحی بسته بندی محصول انجام شود. برخی ها از اهمیت این مرحله آگاه نیستند و به سادگی از آن عبور می‌کنند. این افراد فکر می‌کنند صرف هزینه برای طراحی بسته بندی میوه خشک یعنی دور ریختن پول اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و استفاده از بسته بندی شیک و مناسب یعنی به کار بردن یکی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر.

طراحی بسته بندی میوه خشک

بسته بندی خوب یکی از مهم‌ترین مراحل پروسه تولید و توزیع یک محصول است و رعایت یک سری نکات باعث بهتر شدن طراحی بسته‌بندی یک محصول می‌شود. بسته بندی باید باکیفیت باشد و با جلوگیری از ورود عوامل آسیب‌زا به داخل، محصول ایمنی آن را حفظ کند. زیبایی ظاهری نیز یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی بسته‌بندی میوه خشک باید در نظر گرفته شود. طراحی باید به گونه‌ای باشد که در نگاه اول باعث جذب مشتری شود.

اهمیت طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک مثل بسته بندی انجیر خشک یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در میزان فروش این محصول است. سرمایه‌گذاری روی طراحی بسته بندی و استفاده از طراحی و بسته بندی خلاقانه و شکیل یک تصویر معتبر و دائمی از شما در ذهن مشتریان می‌سازد و باعث می‌شود آن‌ها در فروشگاه‌های مختلف به دنبال محصول شما باشند. میوه خشک ظاهر جذابی ندارد به همین دلیل استفاده از بسته بندی‌های جذاب که ظاهری خوبی را برای محصول فراهم می‌کند یکی از راه‌های موثر برای افزایش فروش است.

طراحی بسته بندی میوه خشک

ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میوه خشک در منطقه خاورمیانه است، مجموعه‌های تولیدی موجود در ایران تا به امروز توانسته‌اند محصولات خود را به کشورهایی از جمله ترکیه، عراق، روسیه و … صادر کنند. اما متاسفانه به علت ضعف در طراحی بسته بندی صادراتی میوه خشک ایران به بازارهای بین المللی بیشتر به صورت عمده بوده است. مانند دیگر محصولات صادراتی ایران مانند زعفران، نبات و … این محصول نیز به صورت فله به کشورهای دیگر صادر می‌شود و سپس در آنجا با بسته بندی‌های شکیل و جذاب به کشورهای مقصد عرضه می‌شود. طراحی بسته بندی زعفران با برند شما نیز در استودیو فهار با بهترین کیفیت صورت میگیرد.

با این توضیحات اهمیت طراحی بسته بندی میوه خشک مشخص می‌شود. ارائه یک طرح جذاب و مناسب نه تنها در ارائه صحیح محصول شما در بازار داخلی بسیار موثر است بلکه زمینه لازم برای صادرات و فروش بیشتر و بهتر محصول در بازارهای بین‌المللی را نیز فراهم می‌کند.

بهترین طراحی بسته بندی میوه خشک را از ما بخواهید

یک طراحی بسته بندی میوه خشک خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

به طور کلی یک طراحی بسته بندی خوب باید از رنگ و فونت خوبی برخوردار باشد و باعث جذاب‌تر شدن محصول شود. نوشته‌های روی بسته بندی باید کاملا خوانا باشند و در جای مناسب قرار بگیرند. نام برند باید به صورت کاملا خوانا و بزرگ و متمایز از دیگر اطلاعات روی بسته بندی ثبت شود. از دیگر ویژگی‌های یک طراحی بسته بندی میوه خشک خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک در بسته بندی پلاستیکی

برای بسته بندی میوه خشک از کاغذهای مومی، مقوا و… استفاده میشود. هر کدام از آن ها مشخصات مختص خود را دارند که بر روی قیمت نهایی آن ها موثر است.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک با استفاده از کاغذ کرافت

استفاده از کاغذ کرافت یکی از بهترین انواع بسته بندی میوه خشک برای بسته بندی برگه زردآلو است. این کاغذها از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده‌اند و بسیار مرغوب هستند و باعث حفظ کیفیت محصولات می‌شوند. بسته بندی‌های کاغذ کرافت از ورود گرد و غبار به داخل بسته بندی توت خشک جلوگیری می‌کنند و میوه خشک را با بالاترین کیفیت به دست مشتریان می‌رسانند. یکی از انواع این نوع بسته بندی دارای صفحه‌ای شفاف است و از این طریق مشتری می‌تواند داخل محصول را مشاهده کند. از مزیت‌های ویژه این نوع بسته بندی‌ها بازیافتی بودن آن‌ها است. کاغذهای کرافت برخلاف پلاستیک‌ها برای محیط زیست خطرناک نیستند و انتخاب خوبی برای نگهداری مواد غذایی می‌باشند.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک با استفاده از ظروف کریستالی

ظروف کریستالی یکی از مرغوب‌ترین و شکیل‌ترین بسته بندی‌های میوه خشک است که به دلیل شفاف بودن آن‌ها مشتریان به راحتی می‌توانند داخل بسته بندی را مشاهده کنند و از کیفیت میوه‌ها اطمینان حاصل نمایند. این بسته‌بندی از ورود گرد و غبار به داخل میوه جلوگیری می‌کند و عایق مناسبی در برابر گرما و رطوبت نیز می‌باشد. متاسفانه این نوع بسته بندی با وجود مزایای زیاد شکننده است.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک در پاکت فلت باتم

در این  بسته بندی‌ها مثل بسته بندی برگه زردآلو قسمت پایین پاکت یا جعبه صاف و تخت است و بسته بندی به راحتی روی سطوح مختلف به خصوص قفسه فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. گاست موجود در اطراف این نوع پاکت‌ها باعث می‌شود هنگام ریختن میوه خشک درون بسته بندی، پاکت‌ها به راحتی باز شوند و میوه خشک بیشتری درون پاکت قرار بگیرد. پاکت‌های فلت باتم استحکام بالایی دارد و از نظر اقتصادی به صرفه هستند.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بدی میوه خشک در پاکت ایستاده زیپ دار

پاکت های زیپ دار علاوه بر زیبایی از فناوری دوخت چندلایه استفاده می‌کنند و استحکام خوبی برای نگهداری میوه خشک دارند. وجود زیپ در این نوع بسته بندی انجیر خشک از نفوذ رطوبت و گرد و خاک به داخل جلوگیری می‌کند و باعث حفظ کیفیت میوه‌ها می‌شود. قرار دادن این نوع بسته بندی در قفسه‌ فروشگاه‌ها به راحتی امکانپذیر است.

بسته-بندی-میوه با پاکت زیپ دار

طراحی بسته بندی میوه خشک در پاکت بغل گاست

این بسته بندی‌ها از محبوب‌ترین بسته بندی‌های میوه خشک هستند و مقدار بیشتری از میوه خشک را درون خود جای می‌دهند. پاکت‌های بغل گاست چند لایه هستند و دارای یک قسمت شفاف ساخته شده از پلی اتیلن می‌باشند، این مزیت باعث می‌شود مشتری بدون باز کردن پاکت، محتویات داخل بسته را ببیند و از کیفیت محصول مطمئن شود.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک در پاکت‌های مرکز دوخت

این نوع پاکت‌ها به دلیل اندازه مناسب در طراحی بسته بندی مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاکت‌های مرکز دوخت مقاومت بالایی در برابر نشت دارند و امکان چاپ مات و براق روی آن‌ها وجود دارد.

طراحی بسته بندی میوه خشک

طراحی بسته بندی میوه خشک با استفاده از قوطی‌های فلزی

قوطی‌های فلزی به دلیل قیمت بالا برای بازارهای داخلی به صرفه نیستند و معمولا برای عرضه محصول به بازارهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع بسته بندی‌ها مقاومت بالایی دارند و محصولات را به خوبی حفظ می‌کنند. همچنین قوطی‌های فلزی از لحاظ ظاهر بسیار شیک و جذاب هستند و جایگاه برند شما به طور قابل توجهی پیش مشتریان بالا می‌برند.

بهترین طراحی بسته بندی میوه خشک را از ما بخواهید

2 پاسخ

    1. درود بر شما
      بله
      استودیوی ما کلیه خدمات طراحی که برای یک برند لازم هست رو از صفر تا صد انجام میده.
      جهت سفارش طراحی بسته بندی انواع محصولات میتونید با شماره زیر در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید
      09123128430

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5-(2امتیاز)