طراحی بسته بندی گز

طراحی بسته بندی گز صادراتی

امروزه با افزایش میزان تولید محصولات مختلف با ویژگی‌های متنوع، رقابت شدیدی میان تولیدکنندگان ایجاد شده و هر یک تلاش می‌کنند محصول خود را بیشتر از رقیبان به فروش برسانند. یکی از عواملی که موجب می‌شود یک محصول نسبت به سایر محصولات مشابه از مشتریان بیشتری برخوردار باشد، جذاب و با کیفیت بودن طراحی بسته بندی محصول است. یکی از ویژگی‌های محصولات مختلف به ویژه محصولات خوراکی چون گز موجب جلب نظر مشتری می‌شود طراحی بسته بندی گز خوب است. یک بسته بندی مناسب برای محصولات خوراکی، در عین زیبا بودن باید بتواند کیفیت مواد غذایی را حفظ کند. در صورتی که بسته بندی محصول این شرایط را داشته باشد از سایر محصولات مشابه، متمایز به نظر می‌رسد و موجب شناخته شدن برند و افزایش میزان فروش محصول خواهد شد.

در صورتی که به دنبال طراحی یک بسته بندی زیبا، جذاب و با کیفیت برای محصولات خوراکی به ویژه گز هستید، می‌توانید این کار را به استودیو فهار بسپارید. این مجموعه قادر است طراحی بسته بندی گز شما را با عالی‌ترین کیفیت و در خلاقانه‌ترین حالت ممکن به سر انجام برساند؛ از این رو انتخاب مجموعه استودیو فهار، یک انتخاب عالی، باسلیقه و خلاق محسوب می‌شود.

ساخت جعبه گز

مهم‌ترین نکات طراحی بسته بندی گز

گز یکی از مشهورترین و پرطرف‌دارترین سوغات شهرهای ایران به ویژه اصفهان به حساب می‌آید که طرفداران زیادی بین توریست‌ها دارد. برای همین است که طراحی بسته بندی مناسب برای محصولاتی چون گز می‌‌تواند در شناخته شدن برند بسیار تأثیر بگذارد. همانطور که طراحی بسته بندی زعفران صادراتی تاثیر بسیاری زیادی در فروش بیشتر آن دارد. برای آنکه بسته بندی از خصوصیات درستی برخوردار باشد و بتواند مشتریان را به سمت خود کشانده و آن‌ها را مجاب به خرید محصول کند باید ویژگی‌هایی داشته باشد. همچنین نکاتی نیز در طراحی بسته بندی باید رعایت شود که برخی از این نکات به عبارت زیر هستند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

بسته بندی باید در مقابل رطوبت مقاوم باشد

از آنجایی که گز یک محصول خوراکی است، در هنگام تماس با رطوبت و آب دچار واکنش می‌شود. رطوبت می‌تواند کیفیت و سلامت محصول را به خطر بیندازد؛ از این رو طراحی بسته بندی گز باید به نحوی باشد که رطوبت نتواند به داخل آن نفوذ کند. این موضوع در طراحی بسته بندی میوه خشک نیز بسیار حائز اهمیت است.

بسته بندی مقاوم گز

بسته بندی گز باید متفاوت باشد

برای آنکه یک محصول بتواند مشتریان را به سمت خود کشانده و خریداران زیادی داشته باشد، باید از سایر بسته بندی محصولات مشابه، متفاوت‌تر به نظر برسد و این تفاوت در نظر مخاطبان ملموس باشد. بیان این نکته به آن خاطر است که اغلب خریداران به دنبال محصولاتی هستند که در ظاهر متفاوت‌تر و البته خاص‌تر از محصولات دیگر به نظر برسد. فرض کنید در بسته بندی صادراتی پسته همه طرح ها شبیه به هم باشد. در این صورت تفاوتی میان فروش محصولات دیده نمی‌شود.

متفاوت بودن بسته بندی گز

بسته بندی باید سبک باشد

هر چه بسته بندی محصولات سبک‌تر باشد، حمل و انتقال آن‌ها برای فروشندگان و خریداران راحت‌تر خواهد بود. بسیاری از مشتریان در هنگام خرید محصولات بسیار به وزن محصول مورد نظر و نحوه انتقال آن توجه می‌کنند؛ از این رو هر چه بسته بندی سبک‌تر باشد، مشتریان و خریداران آن بیشتر خواهد بود.

طراحی جعبه بسته بندی گز صادراتی

طراحی بسته بندی گز باید جذاب باشد

طراحی بسته بندی گز نشان دهنده کیفیت محصول درون آن است؛ از این رو هنگامی که مشتریان می‌خواهند این محصول را خریداری کنند در مرحله اول به طرح‌های روی بسته بندی و نوع بسته توجه می‌کنند. می‌توان گفت به همین خاطر است که اغلب افراد به سراغ خرید محصولاتی می‌روند که دارای بسته بندی جذاب هستند.

طراحی بسته بندی جذاب برای گز

در طراحی بسته بندی باید نام برند و مشخصات محصول به طور کامل ذکر شود

یک بسته بندی مناسب باید بتواند اطلاعات کاملی درباره مواد تشکیل دهنده محصول، برند، شرکت تولید کننده گز، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و… به مشتری بدهد. در صورتی که این اطلاعات بر روی بسته بندی موجود نباشند خریدار برای خرید محصول اطمینان پیدا نخواهد کرد.

بسته بندی بندی گز چگونه است

طراحی بسته بندی گز باید طوری باشد که هوا وارد آن نشود

گز از جمله محصولاتی است که طعم و بوی خاصی دارد و لازم است تا هنگام رسیدن به دست مشتری طمع و بوی آن حفظ شود. در بسته بندی عسل صادراتی و گز صادراتی باید توجه ویژه‌ای به نوع بسته بندی آنها نمود. طراحی بسته بندی گز باید طوری باشد که هوا به داخل آن رفت آمد نکند؛ چرا که ورود هوا به داخل بسته بندی و تماس آن با گز موجب از بین رفتن بوی محصول و تغییر طعم آن خواهد شد.

طراحی بسته بندی گز باید خلاقانه باشد

برای آنکه مشتریان نسبت به محصول مورد نظر توجه بیشتری نشان دهند لازم است بسته بندی به صورت خلاقانه طراحی شود. بهتر است در طراحی بسته بندی خلاقانه به هیچ وجه از بسته بندی‌های محصولات رقیب ایده نگیرید.

انواع جعبه های گز

انواع طراحی بسته بندی گز

گز‌ها در بسته بندی‌های مختلف و متنوع به بازار عرضه می‌شوند تا مصرف کنندگان و خریداران بتوانند با توجه به نیاز و سلیقه خود بسته بندی‌ گز مورد نظر خود را خریداری کنند. لازم به ذکر است در بازار این محصولات، بسته بندی‌هایی نیز که برای کادو دادن و مهمانی مناسب باشند وجود دارد. اگر بخواهیم به برخی از این بسته بندی‌ها اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

طراحی جعبه لاکچری گز

بسته بندی تکی

اگر مغازه‌های فروش تنقلات و آجیل‌ها را ببینید قطعا چشمتان به گز‌هایی که به صورت تکی و لقمه‌ای درون بسته بندی قرار گرفته‌اند، می‌خورد. این گزها برای فروش باز و کیلویی درون بسته بندی قرار می‌گیرند و در مغازه‌ها به فروش می‌رسند.

بسته بندی مقوایی

نوع دیگری از بسته بندی گز، بسته بندی جعبه‌ ای یا مقوایی است که به وسیله کرافت و مقوا با گرماژ بالا طراحی و تولید می‌شود. این جعبه‌ها در برابر آب مقاوم‌اند و هوا را از خود عبور نمی‌دهند. برخی از این جعبه‌ها آن‌قدری شیک و عالی طراحی شده‌اند که قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارند.

بسته بندی صندوقچه‌ای

بسته بندی صندوقچه‌ای یکی از زیبا‌ترین و پرطرف‌دارترین بسته بندی‌های گز موجود در بازار است. این صندوقچه‌های پر از گز که از چوب ساخته می‌شوند، به دلیل شیک و محکم بودن برای کادو دادن و سوغاتی بردن بسیار مناسب هستند.

اهمیت طراحی بسته بندی گز

همان طور که گفته شد طراحی بسته بندی گز تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش محصول دارد. هر چقدر یک بسته بندی متفاوت‌تر و جذاب‌تر باشد و طبق اصول طراحی شود مشتریان بیشتری به سمت خرید آن محصول می‌آیند. همچنین این بسته بندی‌ها هنگام فروش در کنار چندین محصول دیگر قرار می‌گیرند و مشتریان آن‌ها را با برند‌های دیگر مقایسه می‌کنند. به همین دلیل بسته بندی باید طوری طراحی شود که توانایی رقابت با همه این برندها و محصولات متنوع را داشته باشد. همچنین لازم است گفته شود بسته بندی یک محصول نشان دهنده خصوصیات برند تولیدکننده آن و مشخصات محصول است. اگر بسته بندی طبق اصول طراحی نشده و مشخصات شرکت تولید کننده و محصول تولید شده بر روی آن درج نشود حس اطمینان از خرید و به مشتری منتقل نمی‌شود. در صورتی که این محصول تولید شده توسط یک شرکت و برند مشهور باشد و مشخصات برند به خوبی بر روی بسته بندی طراحی شود به طور قطع مشتریان زیادی به سمت خرید بسته بندی خواهند آمد.

خوب است گفته شود به دلیل چسبنده بودن گز و امکان چسبیدن قطعه‌ها به یکدیگر، اغلب بسته بندی گزها به این‌گونه است، که پس از برش و قطعه کردن آن‌ها، هر یک از این قطعه‌ها را در بسته بندی های جداگانه قرار می‌گیرند. سپس این قطعه‌های بسته بندی شده را به صورت دسته جمعی در یک بسته بندی بزرگ‌تر گذاشته و به فروش می‌رسانند. این‌گونه هم گزها در بسته بندی حفظ می‌شوند و شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند و هم به یکدیگر نمی‌چسبند.

انواع طراحی بسته بندی گز

چاپ و اجری طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی گز

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال طراحی بسته بندی‌ خلاقانه‌ هستند که دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی باشند. از آنجایی که طراحی بسته بندی گز به مهارت و تکنولوژی‌های خاصی نیاز دارد و هر شخصی نمی‌تواند به این کار اقدام کند، اغلب تولید کنندگان به دنبال مجموعه با مهارت می‌گردند تا این مجموعه بتواند وظیفه طراحی بسته بندی مورد نظر آن‌ها را بر عهده بگیرد.

مجموعه فهار از آنجایی که دارای طراحان بسیار با مهارت و خلاق است، می‌تواند بسته بندی‌های مورد نظر شما را همان‌طور که می‌خواهید طراحی کند. برای این کار کافی است مشخصات مد نظر خود را به همراه معیارهایی که برای طراحی بسته بندی دارید، به این مجموعه ارائه دهید تا بسته بندی مورد نظر شما را طراحی کنند.

نمونه کار طراحی بسته بندی گز

بسته بندی‌های گز در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. این مسئله موجب می‌شود برخی از تولیدکنندگان در انتخاب بسته بندی مورد نظر دچار تردید شوند. همچنین برخی تولید کنندگان نیز برای انتخاب بسته مورد نظر به دنبال فضایی هستند که بتوانند ایده‌ها و نمونه کار‌های مختلف طراحی بسته بندی گز را مشاهده کرده و بسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در هر دو صورت پیشنهاد می‌شود این افراد سری به سایت استودیو فهار زده و نمونه کار‌های موجود در این سایت را مشاهده کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند از نمونه کار‌های موجود ایده بگیرند و در نهایت نحوه طراحی بسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نمونه کار طراحی بسته بندی گز

قیمت طراحی بسته بندی گز

قیمت طراحی بسته بندی گز نیز همانند قیمت طراحی بسته بندی خشکبار به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان دقیق قیمتی برای طراحی آن در نظر گرفت. به عنوان مثال قیمت طراحی بسته بندی چوبی گز با بسته بندی مقوایی یکسان نیست. همچنین عواملی دیگری همچون موارد زیر در تعیین قیمت بسته بندی گز موثر هستند.

  • جنس بسته بندی
  • نوع چاپ آن
  • نحوه طراحی
  • ابعاد بسته بندی
  • تعداد بسته بسته بندی
  • میزان اطلاعات مد نظر برای ثبت بر روی بسته بندی
  • نرخ ارز
  • طراحی تبلیغات و…

یکی از عواملی که بر روی قیمت طراحی بسته بندی گز تاثیر می‌گذارد درخواست طراحی بخش تبلیغات بر روی بسته بندی و یا در کنار آن است. ممکن است برخی از تولیدکنندگان خواستار طراحی قسمت تبلیغات با عنوان «حراج» باشند که طبیعتاً این کار هزینه بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت. همچنین به طور کلی هر چقدر فعالیت و زحمت بیشتری برای طراحی بسته بندی صورت بگیرد و بسته بندی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت طراحی آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت دهی در پروژه های بسته بندی

یک طراحی بسته بندی گز خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

قیمت طراحی بسته بندی گز

هر محصولی برای آنکه در بازار و میان این حجم از محصولات توانایی رقابت داشته باشد باید خصوصیاتی را درون خود جای دهد. یکی از این خصوصیات داشتن بسته بندی مناسب است که این بسته بندی‌ها نیز باید دارای شرایط خاصی باشند. خصوصیات طراحی بسته بندی گز شامل موارد زیر می‌شود.

  • بسته بندی خلاقانه طراحی شود.
  • بسته بندی سبک بوده و به راحتی قابل حمل باشد.
  • طراحی آن از طراحی بسته بندی رقیبان متفاوت باشد.
  • بسته بندی مانع ورود آب و رطوبت به داخل بسته شود.
  • نام برند بر روی بسته بندی به راحتی قابل مشاهده باشد.
  • خصوصیات و ترکیبات گز بر روی بسته بندی درج شود.
  • راهی برای نفوذ هوا به داخل بسته بندی وجود نداشته باشد.
  • همچنین بسته بندی باید بتواند مشتری را به سمت خود جذب کند.
5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه