EN
EN

طراحی بسته بندی پسته از برندینگ تا صادرات

طراحی بسته بندی پسته یکی از مهمترین مواردی است که باید تولید کنندگان به آن توجه زیادی داشته باشند. این که بسته بندی پسته دارای طراحی جالبی است یا نه؟ یا این که استفاده از این بسته بندی و محتویات داخل آن برای مصرف کننده راحت است یا نه؟ و این که آیا این بسته بندی قادر است محتویات داخل خود را در برابر ضربه، ورود هوا، نفوذ رطوبت و در نتیجه، فساد به خوبی محافظت کند یا نه؟ از جمله فاکتورهایی است که باید در طراحی این بسته بندی ها مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت طراحی بسته بندی پسته در فروش

بسته بندی محصولاتی که احتمال فساد آن ها در برابر عوامل مخرب مانند رطوبت وجود دارد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد، زیرا این بسته بندی ها باید به گونه ای باشند که کیفیت این محصولاتی مانند پسته را تضمین کرده، از فساد آن ها جلوگیری کند و در نهایت از تغییر رنگ، بو و طعم آن ها جلوگیری به عمل آورد. از این رو طراحی بسته بندی صادراتی پسته می تواند عاملی مهم در افزایش فروش این محصولات باشد.

به جز این مورد، نوع طراحی، رنگ های به کار رفته در طراحی و نقش و نگارهای آن، تأثیر مستقیمی در جلب نظر خریداران دارد. به این صورت که نوع طراحی در واقع نشان دهنده توجه تولید کننده به کیفیت کار بوده و می تواند اعتماد مشتریان را جلب نماید. از این رو کارشناسان این حوزه توصیه می کنند تا شرکت های تولید کننده و بسته بندی پسته از طرح های خلاقانه، جذاب و نوین برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند.

مورد دیگری که می توان در بیان اهمیت طراحی بسته بندی های پسته برای افزایش فروش اشاره کرد، اطمینان مشتری از کیفیت، عدم فساد محصول و برخورداری پسته داخل بسته بندی از طعم خوشایند است. به این صورت که هر چقدر بسته بندی پسته دارای کیفیت بالایی باشد و در این کار از متریال درجه یک استفاده شده باشد، مشتری مطمئن خواهد بود که محتویات داخل بسته بندی دارای کیفیت بالایی می باشد.

بسته بندی پسته صادراتی شرکت یاشیل قطره

اهمیت طراحی بسته بندی پسته برای صادرات

پسته را می توان به عنوان یکی از پر مخاطب ترین محصولات و سوغاتی های ایران به شمار آورد. با توجه به کیفیت و طعم پسته ایرانی، میزان صادرات این محصول در طول سال بسیار بالا است. به همین دلیل تولید کنندگان این محصولات و انواع خشکبار و آجیل، به نوع بسته بندی این محصولات توجه ویژه ای دارند.

با توجه به این گفته ها برندهای برتر تولید کننده در طراحی بسته بندی پسته به نکات مهمی توجه کرده و سعی می کنند در تولید این بسته بندی ها از بهترین و باکیفیت ترین متریال استفاده نمایند. این بسته بندی ها باید به گونه ای طراحی شوند که دارای کیفیت ساخت بالایی باشند؛ زیرا در طول حمل و نقل ممکن است آسیب های جدی به این محصولات وارد شود. در نتیجه، تولید کنندگان سعی می کنند با استفاده از روش های به روز، نرم افزارهای مدرن و متریال درجه یک و سفارش تولید این بسته بندی ها به مراکز تخصصی تولید این محصولات، کیفیت بسته بندی ها را تضمین می کنند. در چنین شرایطی، بسته بندی ها در طول حمل و جابجایی به هیچ عنوان تحت تأثیر عواملی چون فشار و ضربه قرار نگرفته و رطوبت و هوا به هیچ عنوان به آن وارد نمی شود. همین عوامل سبب حفظ کیفیت محتویات بسته بندی و رضایت مصرف کنندگان خارجی از این محصولات می شود. لازم به ذکر است که ارتقای کیفیت تولید و ساخت بسته بندی پسته در افزایش فروش این محصولات و قیمت نهایی آنها نیز تأثیر می گذارد. به این ترتیب می توان شاهد رونق کسب و کار نیز بود.

بهترین طراحی بسته بندی پسته را از ما بخواهید

برخی از نمونه کارها

با کلیک بر روی هر یک از تصاویر بالا می توانید تصویر بزرگتر و اطلاعات بیشتری دریافت نمایید. همچنین از شما دعوت می کنیم از مطالب بسیار مفید زیر نیز بازدید بفرمایید :

نکات و اصول مهم در طراحی بسته بندی پسته

طراحی بسته بندی آجیل برند حاج علی

شاید شما هم با مراجعه به فروشگاه های فعال در زمینه توزیع انواع آجیل و خشکبار، متوجه وجود بسته بندی جذاب و چشمگیر شده باشید. حتماً شما نیز با دیدن این بسته بندی ها نسبت به خرید محصولات داخل آنها ترغیب شده اید. همین کلام ساده بیان کننده اهمیت طراحی بسته بندی پسته در فروش این محصولات می باشد؛ اما به این نکته توجه کنید که طراحی این بسته بندی ها به این راحتی امکان پذیر نیست. در طراحی این محصولات باید از نظرات کارشناسی و ایده های جذاب استفاده نمود تا نتیجه کار با آنچه در ذهن دارید متناسب باشد.

به صورت کلی می توان گفت نکات مهمی که در طراحی بسته بندی انواع خشکبار و آجیل نظیر پسته باید به آنها توجه شود به شرح زیر می باشند:

  • استفاده از ایده های خلاقانه: استفاده از ایده های خلاقانه می تواند مهمترین عامل در طراحی بسته بندی ها باشد. با توجه به بازار رقابتی موجود در زمینه فروش پسته، باید از ایده های جدید الهام گرفته و بسته بندی جذاب و کاربردی طراحی کنید.
  • استفاده از متریال درجه یک: یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در طراحی بسته بندی انواع محصولات اعم از پسته به آن توجه شود، کیفیت متریال به کار رفته در تولید آن ها است. سعی کنید این بسته بندی ها را با استفاده از مواد اولیه مناسب و باکیفیت تولید کنید. در این حالت می توانید از بابت مقاومت آن در برابر ضربه، فشار و نفوذ رطوبت و هوا مطمئن باشید.
  • توجه به دسترسی آسان مصرف کننده به محتویات بسته: طراحی بسته بندی پسته باید به گونه ای باشد که مصرف کننده به راحتی به محتویات داخل بسته دسترسی داشته باشد. در این حالت، مصرف کننده می تواند در هر جایی و شرایطی از محتویات داخل آن استفاده نماید.
  • توجه به نکات بازاریابی: در طراحی بسته بندی های پسته باید به رقابتی که میان برندهای مختلف وجود دارد توجه کنید. از این رو متناسب با اهداف بازاریابی خود، این بسته بندی ها را طراحی نمایید. با توجه به این که موضوع بازاریابی در طراحی این بسته بندی ها نادیده گرفته می شود در اغلب موارد شاهد شکست اهداف طراحی بسته بندی هستیم.
  • توجه به نمایش محتویات داخل بسته بندی: سعی کنید در بسته بندی انواع آجیل به این موضوع دقت داشته باشید که در قسمت جلوی بسته ها، بخشی شفاف تعبیه کنید. این امر باعث می شود تا خریداران از کیفیت محتویات بسته مطمئن شده و حجم آن را به خوبی ببینند. از این رو با اطمینان بیشتری خرید کنند.
  • توجه به مخاطبین هدف: قبل از این که بسته بندی را طراحی کنید باید مخاطبین هدف خود را بشناسید. سپس با توجه به نیازها و شرایط این مخاطبین، نوع بسته بندی، رنگ و طرح آنها را تعیین کنید. در ضمن باید در این کار به فرهنگ و سبک زندگی مخاطبین نیز توجه نمایید.
طراحی بسته بندی پسته برند Pilippos

هزینه طراحی بسته بندی پسته

یکی از چالش هایی که در زمینه طراحی انواع بسته بندی ها وجود دارد، هزینه های لازم برای طراحی و  اجرای این بسته ها می باشد. در بررسی این هزینه ها باید به این مسئله اشاره داشته باشیم که هزینه طراحی و اجرای بسته بندی ها برای محصولات مختلفی چون پسته، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به کیفیت متریال مورد استفاده، نوع طراحی بسته بندی، حجم مورد نیاز از بسته بندی، پروسه طراحی بسته بندی پسته و ساخت و … اشاره کرد.

هزینه طراحی بسته‌بندی پسته نیز به عوامل مختلفی مانند شکل و اندازه بسته، تعداد رنگ‌های استفاده شده در طرح، پیچیدگی طرح و تعداد بسته‌های مورد نیاز بستگی دارد. همچنین، بسته‌بندی پسته ممکن است به صورت سفارشی و بر اساس نیازهای خاص شما طراحی شود که هزینه طراحی را بیشتر می‌کند. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت طراحی بسته‌بندی پسته، بهتر است با شرکت‌های طراحی بسته‌بندی یا گرافیست‌ها تماس بگیرید و با آن‌ها در مورد نیازهای خود صحبت کنید.

هر چقدر کیفیت کار بالا باشد، به تناسب هزینه های بیشتری نیز لازم خواهد داشت؛ اما شما می توانید با سفارش طراحی و تولید این بسته بندی ها به مراکز معتبر، از کیفیت کار و نوع طراحی بسته بندی ها مطمئن بوده و در نهایت نیز با پرداخت هزینه مقرون به صرفه، به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

بسته ‌بندی پسته صادراتی نیازمند اجرای چه اصول و استانداردهایی است؟

آخرین مرحله در خط تولید هر محصولی بسته‌بندی کردن آن و آماده سازی برای فروش است. بسته‌بندی که خود نیازمند علم و تخصص در این زمینه است، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در نگاه اول تصویر ذهنی نسبت به کالا و برند را در مخاطب ایجاد کند. از طرفی زمانی که یک کالا با اهمیت‌تر باشد و یا بحث صادرات در میان باشد، بسته‌بندی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. در سال‌های اخیر که توجه به صادرات کالاهای غیر نفتی بیشتر شده است، یکی از محصولاتی که بیشتر مرکز توجه قرار گرفته پسته است. در این مقاله به بررسی اهمیت بسته ‌بندی صادراتی پسته و سایر نکات مهم و ضروری می‌پردازیم.

پسته ایران معروف در جهان

پسته گیاه مقاومی است که در مناطق خشک رشد می‌کند و از دیرباز در ایران کشت می‌شده و اساسا همین که کلمه انگلیسی آن نیز ریشه فارسی دارد (Pistachio) خود دلیلی بر این مدعا است. کشور ما همواره جزو صادرکنندگان اصلی این محصول در جهان است و کرمان را قطب تولید آن می‌دانند. گرچه سالیان سال جایگاه نخست را در جهان دارا بود اما به دلیل ضعف مدیریتی، تحریم‌ها و … به جایگاه‌های پایین‌تر نیز افت داشته است. علاوه بر ایران کشورهای دیگر آسیا مثل افغانستان، ترکمنستان، سوریه، ترکیه، چین و حتی اروپا و امریکا نیز عرضه کنندگان پسته به شمار می‌روند.

این گیاه که قیمت بالایی هم دارد از خواص زیادی برخوردار است و در همه جای دنیا یک تنقلات پرطرفدار است و از آن به شکل‌های مختلف خام، فرآوری شده، بدون پوست، خلال شده، پودر و عصاره آن استفاده می‌شود.

اهمیت بسته ‌بندی پسته

تحقیقات نشان می‌دهد یکی از دلایلی که افراد خرید از برندهای جدید را جایگزین خریدهای قبلی خود می‌کنند، بسته‌بندی محصولات است. در دنیای پر رقابت امروز خصوصا در صنعت مواد غذایی، توجه به بسته‌بندی مناسب محصول بسیار مهم است. اگر یک کالای فوق‌العاده با کیفیت را در یک پوشش بی‌کیفیت قرار دهیم، هیچ جذابیتی برای مشتری ایجاد نخواهد کرد و در میدان رقابت جای خود را به سایرینی خواهد داد که از بسته‌بندی جذاب و جالب توجهی برخوردار هستند. از عمده دلایل بسته‌بندی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

هنگام جابه‌جایی و نقل و انتقال از محصول محافظت می‌کند
جزئی از برند بوده و در بازاریابی محصول موثر است
شناساننده ویژگی‌های محصول به مخاطب است
موجب برانگیختن مشتری و افزایش فروش می‌شود

می‌دانیم که با افزایش اهمیت صادرات غیرنفتی در کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران، آن هم زمانی که صادرات در معرض رقابت شدید میان کشورهای باتجربه و با نفوذ است، بسته‌بندی خشکبار و پسته بسیار با اهمیت است. کشورهای موفق جهان در زمینه فروش و صادرات که به طور مداوم در زمینه فعالیت‌های بازاریابی خود تغییرات به روزی ایجاد کرده و همواره قوی ظاهر می‌شوند، می‌توانند با کمترین تغییرات در بسته‌بندی و افزودن جذابیت به آن سایر رقبا را از میدان به در کنند.

پست با این شناسه یافت نشد.

در شرایطی که متاسفانه اقتصاد کشورمان از خام فروشی رنج می‌برد، کم نیستند رقبایی که تولیدات کشاورزی ما را با بسته‌بندی‌های جذاب و زیبا به جهان می‌فروشند. ما حتی اگر بهترین پسته را نیز داشته باشیم اما آن را در پوششی بی‌کیفیت و غیر بهداشتی بسته‌بندی کنیم، جای خود را به رقیب‌های دیگر خواهیم سپرد. به هر حال این خشکبار گران قیمت که فروش داخلی و خارجی آن قابل توجه است، بدون توجه به امر بسته‌بندی نمی‌تواند بازار هدف مناسبی را به دست آورد.

بهترین طراحی بسته بندی پسته را از ما بخواهید

عجیب‌ترین نکاتی که در مورد بسته ‌بندی پسته باید بدانید

اولین نکته شگفت‌آور در مورد پسته این است که این گیاه اکسیژن را جذب می‌کند و کربن دی‌اکسید دفع می‌کند بنابراین زمانی که در مقدار زیاد توسط خودرو یا کشتی و … حمل می‌شود می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

در مورد دومین شگفتی پسته نیز باید گفت اگر از شما بپرسیم چه موادی احتمال دارد خود به خود مشتعل شوند چه پاسخی می‌دهید؟ احتمالا جواب شما مواردی مثل زغال سنگ یا نهایتا کاه خواهد بود. اما ما به شما یک ماده دیگر به نام پسته را معرفی می‌کنیم!‌ پسته زمانی که در مقدار زیاد بسته‌بندی می‌شود به دلیل آن که چربی زیاد و مقدار آب کمی دارد می‌تواند تا حدی گرم شده که مشتعل شود، خصوصا زمانی که جنس ماده بسته‌بندی آن الیافی باشد که جاذب روغن و یا اشتعال زا است، این قضیه خطرناک‌تر نیز می‌شود. به همین دلایل است که بسته‌ بندی پسته از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید تحت شرایط ویژه حمل شده و مدام دمای آن را چک کرده و مراقب باشیم.

ایده های طراحی بسته بندی پسته

در ابتدا اشاره کردیم که بسته‌بندی با مقاصد و اهداف مختلف انجام می‌شود، پس صرف اینکه یک پوشش برای پسته تهیه کرده و انتظار فروش آن را داشته باشیم به جز رویاپردازی چیزی بیش نیست. حتما تا به حال شنیده‌اید که در مورد بسیاری از محصولات صادراتی کشورمان گفته می‌شود که آن‌ها را ابتدا به کشورهای دیگر برای بسته‌بندی‌ می‌فرستند و سپس با صرف هزینه‌های هنگفت وارد بازارهای هدف و کشورهای اروپایی می‌کنند. با کمی خلاقیت و استفاده از نیروهای جوان و خوش فکر می‌توان این کار را با کیفیت عالی در کشور انجام داده و از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم.

اگر شما در زمینه کاشت پسته یا فروش این کالای استراتژیک فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای بسته‌بندی محصول خود از خدمات بی‌نظیر آژانس تبلیغاتی فهار بهره‌مند شوید. کارشناسان خبره راهنما و مشاور شما خواهند بود تا بتوانید به بهترین نحو برای پسته بسته‌بندی مناسبی تهیه کنید و محصولات خود را در بازار داخلی و خارجی به فروش برسانید و با سود سرشار آن کسب و کار کشاورزی خود را رونق بخشید.

طراحی بسته بندی به شکل پسته

در میان انواع بسته‌ بندی پسته با موارد جالبی روبه‌رو می‌شویم. نوعی از این بسته بندی‌ها به گونه‌ای است که پاکت و پوشش آن را شبیه پوست پسته طراحی شده و بخش اصلی که محتوی محصول است از داخل پوسته آن جدا می‌شود. علاوه بر جذابیت ظاهری، مزیت دیگری که دارد از آنجایی که این محصول ریز است و امکان ریخته شدن آن وجود دارد، بسته‌بندی هایی نظیر این مورد، این قابلیت را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند که باقی‌مانده آن را مجدد درون بسته قرار دهد و آن را در زمان دیگری به مصرف برساند، این نوع بسته‌بندی‌ها بسیار جالب هستند و علاوه‌بر زیبایی ظاهری بسیار کاربردی خواهند بود.

بسته بندی خلاقانه پسته
طراحی به صورت استوانه‌‌ای

مورد دیگر نیز توجه به این نکته است که چون این محصول پوسته‌های دورریز دارد، پوشش آن را طوری ایجاد کنیم که محفظه‌ای برای پوسته‌های پسته وجود داشته باشد. یک نمونه از این بسته‌بندی پوشش استوانه‌‌ای است که خود محصول از پایین خارج شود و قسمت بالایی آن خالی باشد، حفره‌ای نیز در بالا قرار بگیرد که پوسته‌ها را درون آن بتوانید بیاندازید.

طراحی به شکل پاکت کبریت

نمونه موفقیت آمیز دیگری در زمینه بسته ‌بندی پسته با کاربری مشابه مربوط به قوطی‌های پاکتی است که وقتی درب جعبه را باز می‌کنیم یک دیواره‌ مقوایی نیز در کنار پسته‌ها قرار دارد که می‌توان آن را جابه‌جا کرد و از فضای خالی ایجاد شده برای قرار دادن پوست پسته‌ها می‌توان استفاده کرد.

رنگ شناسی مناسب برای بسته ‌بندی پسته

پسته از نظر طبع، گرم و انرژی بخش است، توجه به این نکته در به کارگیری رنگ‌های گرم در بسته‌بندی می‌تواند موثر باشد.

بهترین طراحی بسته بندی بستنی را از ما بخواهید

بسته بندی پسته به صورت اقتصادی

بسته ‌بندی پسته به صورت اقتصادی

از آنجایی که این محصول قیمت بالایی دارد نباید فراموش کرد که بسیاری از افراد تنها قادر به خرید آن در مقادیر کم هستند. پس بسته‌بندی‌های اصطلاحا تک نفره و اقتصادی نیز به سبب توجه به این بخش از بازار مصرف کنندگان، جالب توجه است که توسط برخی برندها تا کنون اجرا شده و موفقیت‌هایی برای فروش بیشتر به دنبال داشته است.

همان‌طور که پیدا است شرکت‌های موفق در بسته ‌بندی پسته خلاقیت را با راحتی مصرف کننده و مسئولیت اجتماعی خود که همان توجه به آلودگی محیط زیست است ترکیب کرده‌اند تا با برتری از رقبا بتوانند مشتری بیشتری را جذب کنند و فروش موفقیت آمیزی داشته باشند.

بسته بندی پسته، برند

نکات جالب برای فروش بهتر پسته

جالب است بدانید که پسته به دو روش خشک می‌شود، در برابر آفتاب و یا ماشین‌های مخصوص. آن دسته که در مقابل آفتاب خشک می‌شوند هم طعم بهتری دارند و هم رنگ و ظاهر جذاب‌تری برای مشتری خواهد داشت. اما زمانی که رعایت یک سری فاکتورهای بهداشتی برای برخی فروش‌ها مهم باشد و یا زمانی که قیمت اهمیت دارد، باید بدانید که پسته‌ها‌ی خشک شده در برابر آفتاب بهای تمام شده بیشتری خواهند داشت، به همین دلیل از دستگاه‌های‌ خشک‌کن استفاده می‌شود.

دیگر آن که در فرایند برداشت تا فروش پسته، بخشی از آن‌ها سربسته می‌مانند. این محصولات را می‌توان یا به همان شکل با قیمت پایین فروخت و یا با دستگاه آن‌ها را باز کرد و با قیمت کمی کمتر از نمونه‌های باکیفیت راهی بازار کرد. نباید فراموش کرد که پسته‌ تازه نیز طرفداران خود را دارد و می‌توان با توجه به این بخش از مشتریان، اقدام به بسته‌بندی و فروش پسته تازه کرد.

فروش پسته طعم‌دار شده با ادویه‌ها یا عصاره گیاهان و میوه‌های مختلف نیز از روش‌های دیگر ایجاد جاذبه در فروش این محصول است که می‌توانید با بسته‌بندی متناسب با هر طعم روانه بازار کرد.

بسته بندی پسته
صادرات پسته و انجام تحقیقات در موسسه تحقیقات پسته کشور

ایران را به صادرات پسته، فرش و زعفران می‌شناسند. در سال‌های گذشته آن طور که اشاره کردیم از موفقیت کشور در صادرات پسته کاسته شده و از طرفی به دلیل شرایط اقتصادی کشور و بالا بودن قیمت آن، فروش داخلی آن نیز همانند گذشته نیست. محققان معتقد هستند با افزایش میزان تولید پسته و افزایش بهای صادراتی آن می‌توان مجدد جایگاه نخست جهان را به دست آورد. ضمن اینکه افزایش قیمت داخلی آن را نه تنها کمک به صادرات نمی‌دانند بلکه به ضرر آن نیز هست. مساله صادرات پسته، موضوع کم اهمیتی نبوده و خود نیازمند تحقیقات و بررسی‌های علمی بیشتری است که در کشور ما کمتر به آن پرداخته شده و مجموعه‌ای به نام موسسه تحقیقات پسته کشور اختصاصا به آن می‌پردازد.

جمع بندی

در این صفحه تلاش کردیم اطلاعات مفیدی درباره اهمیت طراحی بسته بندی حبوبات در جذب مشتری و نکات طلائی در بسته بندی این محصول به شما ارائه کنیم. انواع روش های بسته بندی حبوبات و عوامل موثر بر تعیین هزینه بسته بندی نیز از دیگر مطالب ذکر شده در این مقاله هستند. در قسمتی هم مجموعه فهار به شما معرفی شد که در حوزه ساخت بسته بندی های با کیفیت مجرب و خلاق است. همچنین تعدادی از نمونه کار های این مجموعه را نیز با یکدیگر دیدیم. ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.

4.7/5-(4امتیاز)