طراحی بسته بندی کفش + ایده های بسته بندی پرفروش 2023

طراحی بسته بندی کفش

اگر تازه پا در دنیای تجارت کفش گذاشته اید، یا می خواهید فروش خود را چند برابر کنید و از رقبای خود سبقت بگیرید، شما در اولین قدم بعد از کیفیت کفش ها، به یک طراحی جعبه کفش اصولی نیاز دارید. طراحی که در آن از خلاقیت زیادی استفاده شده باشد و با یک نگاه توجه مخاطبان را جلب نماید. همچنین با دوام باشد و بتواند از کفش ها در هر شرایطی محافظت نماید. داشتن یک طراحی بسته بندی کفش خوب می تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید و در نهایت سبب نام آوازه شدن برند تولیدی شما و فروش بیشتر محصولاتتان شود. طراحان استودیو فهار، زیبا ترین و خاص ترین ایده ها را برای طراحی جعبه کفش ها به کار می برند تا یک طراحی بسته بندی خلاق و با سلیقه برایتان به ارمغان آورند. بسته بندی شما نمادی از شخصیت برند شما خواهد بود که ما آن را به بهترین شکل ممکن در معرض نمایش خواهیم گذاشت.

انواع طراحی کارتن کفش

زمانی کفش عرضه شده توسط برند شما ارزش تجاری بالایی خواهد داشت که یک بسته بندی محصول شیک و اصولی هم داشته باشد. از دیر باز تا کنون جعبه ها و کارتن های کفش بهترین انتخاب هستند که می تواند نیاز محصول شما را برطرف سازد. اما امروزه این جعبه ها در اشکال و مدل های مختلفی به کار می رود و باعث ایجاد تمایز و تنوع بین آن ها شده است. بهتر است پیش از آنکه طراحی بسته بندی کفش را انتخاب کنید، با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. انواع طراحی جعبه کقش عبارتند از:

طراحی جعبه کفش شیک

کارتن کفش مقوایی

همانطور که از نام آن ها مشخص است، از جنس مقوا بوده و در انواع ضخامت ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود است. اگر به کار خود اهمیت می دهید و می خواهید سالم و بدون هیچ ایرادی به دست خریدار برسد بهتر است به سراغ نوع درجه یک آن بروید. این پوشش خود در دو نوع طراحی و اجرا شده است:

طراحی بسته بندی کفش دو تکه

کارتن کفش مقوایی دو تکه

طراحی بسته بندی کفش به صورت یک درب است که می توان به راحتی آن را بلند کرد کفش را در داخل جعبه دید. به راحتی باز و بسته می شوند و هر طرحی را که بخواهید می توانید روی آن اجرا کنید.

طراحی بسته بندی کفش مقوایی

کارتن کفش مقوایی کتابی

این نوع از کارتن ها، درب متصل به بدنه جعبه دارند که از یک سمت همچون کتاب باز می شود و می توانید محتویات داخل باکس یا همان کفش ها را مشاهده کرد. هر دو این مدل ها برای طراحی بسته بندی کفش اسپرت، راحتی، مجلسی و… مناسب هستند و از نظر قیمت نیز انتخاب مقرون به صرفه ای برای فروشنده و مشتریان به حساب می آیند.

کارتن کفش کشویی

کارتن کفش کشویی

اگر بخواهید کفش تولیدی خود را با ظاهری متفاوت تر از دیگر نمونه ها در بازار عرضه کنید که جنبه لوکس بودن هم به خود بگیرد کارتن کفش کشویی را انتخاب کنید. این کارتن تمامی قسمت های کفش را می پوشاند و با کشیدن آن به بیرون از محفظه می توانید کفش داخل آن را ببینید. دارای ضخامت ها و کیفیت های مختلفی است که انتخاب آن بستگی به نظر شما خواهد داشت. اما بهتر است بدانید که این باکس ها بیشتر برای کفش های مجلسی کارایی دارد.

طراحی بسته بندی کفش

باکس های کفش لوکس

این جعبه ها طراحی متفاوت و بسیار جدیدی در دنیای مدرن امروزی به شمار می روند. از آنجایی که دارای قیمت بالایی هستند برای کفش های گران قیمت و با ارزش تر مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب به صورت باکس های ست دوتایی طراحی می شوند که هر یک لنگه کفش درون یک جعبه قرار می گیرد تا در اثر برخورد با یکدیگر هم باعث ایجاد خط و خش روی سطح کفش نشوند. شکل ظاهری طراحی بسته بندی کفش آن ها برگرفته از طرح های هندسی و استوانه ای است. این نوع از باکس ها برای محصولات تکی و خاص، هدیه به دیگران و… بهترین گزینه خواهند بود.

طراحی بسته بندی جعبه مادر کفش

جعبه مادر

هر نوع جعبه ای که برای طراحی بسته بندی کفش انتخاب کنید، در نهایت به یک باکس مادر نیاز خواهید داشت که بتواند تعدادی از این جعبه ها را در خود جای دهد. جعبه مادر در زمان فروش عمده، انتقال کفش ها از کارگاه و کارخانه به نمایندگی ها و … به کارتان خواهد آمد. می توانید ابعاد و اندازه های مختلفی را برای آن در نظر بگیرید. هرچه بزرگتر باشد تعداد جعبه های بیشتری را در خود جای خواهد داد.

قیمت طراحی بسته بندی کفش

اهمیت طراحی جعبه کفش

متفاوت بودن در شکل ظاهری، نام، رنگ و…. باعث دیده شدن محصول شما خواهد شد. دست از همرنگ بودن جماعت بردارید و به سراغ طرح های جدید و شیک بروید تا یک چیز تازه برای رو کردن در برابر مشتری داشته باشید. یکی از دلایل فروش بیشتر فست فود ها نسبت به یکدیگر، استفاده از طراحی بسته بندی فست فود متنوع است. پس در بسته بندی کفش، طراحی که لایق کفش تولید شده شما باشد را انتخاب نمایید. اما تنها فروش بالا و جلب توجه مشتریان رضایت آن ها دلیل کافی برای استفاده از جعبه کفش و طراحی های استاندارد نیست. از دلایلی که باعث اهمیت طراحی بسته بندی کفش ها می شوند، می توان موارد زیر را نام برد:

محافظت از کفش در برابر عوامل محیطی

نشستن گرد و غبار روی سطح بسته بندی زعفران، پاشیدن رنگ، اشکال در چاپ لیبل و… باعث می شود جلوه و زیبایی طراحی بسته بندی زعفران با برند شما خراب شود. در مورد کفش نیز به همین صورت است. قطعا هیچ خریداری قصد خرید یک کفش سفید که حسابی گرد و خاک گرفته است را ندارد. مشتریان شما پول کیفیت محصول را پرداخت می کنند و انتظار یک طراحی بسته بندی کفش ترومتمیز و جذاب را دارند. داشتن یک بسته بندی مناسب از کفش در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و باعث می شود به صورت کاملا سالم به دست مصرف کننده برسد.

حمل و جابه جایی آسان کفش ها

کفش ها در طی چند ساعت از کارخانه به فروشگاه ها نمی رسد. در این میان فراز و نشیب های طولانی را در انبار، ماشین های حمل و… سپری می کنند. اگر یک بسته بندی مناسب داشته باشند، جابه جایی و حمل آن ها بسیاار ساده تر خواهد بود که به زمان زیادی هم نیاز ندارد.

ایمن در برابر ضربه و فشار

تصور کنید کفش ها بدون بسته بندی ارائه شوند. در حین مسیر یکی از آن ها بر روی زمین بیفتد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حال اگر زمین گلی باشد و کفش هم سفید! این یک فاجعه است. اما طراحی جعبه کفش این امکان را به شما می دهد که از سلامت کفش ها مطمئن شوید. هیچ ضربه و فشاری نمی تواند باعث خراب شدن و تغییر فرم و رنگ کفش ها شود.

تقسیم بندی مدل کفش

وقتی با کوهی از کفش ها مواجه هستید، تفکیک این که کدام یک از آن ها زنانه است کدام یک مردانه کفش اسپورت کجا است و پاشنه بلند در کدام قسمت قرار دارد شماره پای فلان کدام است؟ کار سختی خواهد بود. اما جعبه های کفش باعث می شود به صورت منظم و دسته بندی شده روی هم قرار بگیرند و بتوانید تنها با نگاه کردن به جعبه کفش متوجه مدل و رنگ و طرح کفش داخل آن شوید.

تبلیغ برای برند شما

قاعدتا شما نمی توانید طراحی لوگو خود را همچون برندهای مطرح آدیداس، پوما و… روی کفش اجرا کنید. پس مشتریان شما از کجا نام برند شما را بشناسند؟ یک بسته بندی شکیل و منحصر به فرد اطلاعات کاربردی از برند شما را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند با شخصیت شما آشنا شوند و به مشتریان ثابتتان تبدیل شوند.

طراحی بسته بندی کفش

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی کفش

تنها طراحی بسته بندی کفش لوکس نیست که سبب متفاوت شدن شما از رقیبانتان می شود. بلکه ابتکار به خرج دادن و استفاده از ایده های جدید هم می تواند شما را بسیار خاص جلوه دهد. زیبایی را در عین سادگی به نمایش بگذارید تا مخاطبان از طراحی شما خسته نشوند و بتوانند از آن استفاده کنند. ما در استودیو فهار، هر طرح و مدلی که بخواهید برایتان چاپ و اجرا خواهیم کرد. امکان تغییر طرح در رنگ و اندازه و … هم با توجه به نظر شما وجود دارد. می توانید آزادانه هر طراحی که می خواهید برای بسته بندی کفش های خود داشته باشید. هیچ محدودیتی برای شما تعریف نشده است. ناگفته نماند که شما با توجه به مخاطبان هدف خود به چندین طراحی نیاز خواهید داشت.

برای مثال: نمی توانید از کارتن کفش کودکان برای بزرگسالان استفاده کنید. علاوه بر آنکه از نظر ابعاد مناسب نخواهد بود، از نظر رنگ و طراحی بسته بندی جعبه نیز انتخاب مناسبی نخواهد بود و باید آن را عوض کنید. به همین خاطر با توجه به سن خریدار و طرح و مدل کفش می توانید چندین طراحی بسته بندی کفش برای برند خود داشته باشید و با توجه به نیازتان هر یک از آن ها را به کار ببرید. حتی این طراحی ها می توانند به گونه ای انتخاب و اجرا شوند که همدیگر را تکمیل کنند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر یک ست کامل باشند. طراحان ما در کنار شما هستند تا هر ایده ای که در ذهن دارید را به واقعیت تبدیل کنیم.

طراحی بسته بندی کفش به صورت خلاقانه

طراحی بسته بندی کفش

زمانی که صحبت از طراحی کارتن کفش می شوند، شاید در ابتدا ذهن شما قفل شود و نتوانید یک ایده مناسب ارائه دهید. کافی است چند نمونه از مدل های رقبا را ببینید تا بتوانید یک طرح کامل تر و برتر از آن را برای برند خود به کار ببرید. شما می توانید از نمونه کار های طراحی بسته بندی کفش استودیو فهار هم الهام بگیرید و یک طرح خاص و تک برای خود انتخاب نمایید. برای طراحی بسته بندی اختصاصی برای برند خود به رنگ، اندازه و سایز قلم، نوع جعبه، ابعاد و سایر فاکتورها هم دقت کنید تا بتوانید یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید.

طراحی بسته بندی کفش

قیمت طراحی بسته بندی کفش

طراحی بسته بندی کفش انواع بسیار زیادی دارد که بیشتر از هر چیزی به نوع جعبه شما ( لوکس، مقوایی و.. ) بستگی دارد. قطعا یک جعبه لوکس به طراحی لوکس هم احتیاج دارد. هرچه طراحی شما خاص و لاکچری باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد. اما این تنها عامل تعیین کننده قیمت نیست. بلکه کیفیت خروجی کار، مقدار ریزه کاری های طرح، نوع چاپ، تعداد و… نیز بر روی قیمت آن موثر خواهد بود. این طراحی یک ویترین برای برند شما است که آن را به نمایش می گذارد. پس به هیچ عنوان در آن کوتاهی نکنید که سود آن به جیب خودتان باز خواهد گشت. هرچند که جای نگرانی وجود ندارد. ما در استودیو فهار با بهترین قیمت و با بالاترین کیفیتف جذاب ترین و خاص ترین طراحی بسته بندی کفش را برای شما طراحی و اجرا خواهیم کرد تا بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب نمایید و تاثیر آن را در فروش خود ببینید.

طراحی بسته بندی کفش لوکس

یک طراحی بسته بندی کفش خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

خیلی از ماها بعد از خرید کفش، جعبه آن را برای قرار دادن سایر لوازم ریز در خانه یا حتی نگهداری از خود کفش در فصول مختلف و… دور نمی اندازیم به همین خاطر بهتر است یک جعبه باکیفیت طراحی کنیم. ظاهر طراحی بسته بندی کفش مهم ترین بخش آن است. چرا که با چشم دیده می شود و باعث فرمان دادن به مغز برای خرید خواهد شد. اما جدای از آن باید یک سری خصوصیات هم داشته باشید تا آن را کاربردی تر کند. این خصوصیات شامل موراد زیر می باشد:

  • مطابق با استاندارد های تعریف شده باشد.
  • رطوبت را به سرعت جذب نکند.
  • سبک باشد تا حمل آن برای خریدار آسان شود.
  • متناسب با سایز کفش باشد و فضای خالی هم جهت حرکت کفش داشته باشد تا لنگه های آن بر یکدیگر فشار وارد نکنند.
  • به گونه ای طراحی شود که بتوان در منزل هم برای نگهداری کفش از آن بهره برد.
  • آسان باز شو باشد.
  • اطلاعات و مشخصات مورد نیاز خریدار را در اختیار او قرار دهد.
  • تبلیغی برای نام تجاری و برند شما باشد.
  • قیمت مناسب و ارزانی داشته باشد تا تاثیر زیادی روی قیمت فروش محصول نگذارد.
  • برای احترام به مشتری و نشان دادن شخصیت برند خود درون باکس از پوشش ها و محافظ های نازک و… استفاده کنید.
  • برای اشانتیون می توانید داخل جعبه از بوگیر هم استفاده کنید تا کفش ها بر اثر ماندن طولانی مدت درون جعبه بو ندهند.
  • از متریالی ساخته شده باشد که هیچ تهدیدی برای سلامت کاربر نداشته باشد.
  • زیبا و چشم نواز باشد.
5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه