طراحی بسته بندی پیتزا

طراحی بسته بندی پیتزا

پیتزا یکی از محبوب ترین فست فودها در سراسر جهان است که حتم دارم همین حالا که درباره آن صحبت می‌کنیم، بوی آن در مشامتان پیچیده است. این غذای خوشمزه و لذیذ محبوبیت خود را مدیون عطر و حرارتی است که حین صرف غذا دارد و هوش از سر هر فردی می‌برد. هیچکس تمایلی به خوردن پیتزا سرد ندارد یا پیتزایی که هیچ بو و عطری ندارد. از همین رو طراحی بسته بندی پیتزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مخصوصاً اگر پیتزا برای سفارشات خارج از رستوران و فست فودی ارسال شود.

طراحی بسته بندی پیتزا می‌تواند باعث افزایش فروش شما و برعکس کاهش این میزان هم شود. شما با یک طراحی لیبل خلاقانه می‌توانید رضایت مشتریان را به دست آورید. ما در استودیو طراحی گرافیک فهار با طراحی بسته بندی خاص و بهداشتی یک جعبه شیک و سبک برای پیتزاهای شما خلق خواهیم کرد تا بتوانید نظر مشتریان را جلب کنید.

طراحی بسته بندی فست فود

انواع طراحی بسته بندی پیتزا

انتظاری که مشتریان شما از پیتزا دارند چیست؟ یک غذای باکیفیت با دمای مطبوع و عطری وسوسه کننده که آنها را برای نوش جان کردن پیتزا بسیار بی قرار می‌کند. همه توقع مشتریان شما، تنها با یک بسته بندی اصولی و استاندارد برآورده خواهد شد. در تمامی دنیا، طراحی بسته بندی پیتزا به شکل مربع ارائه می‌شود. اما برای آنکه بتوانید رتبه اول فروش در شهرتان را به دست بگیرید، باید به سراغ طرح ها و ایده های جدید بروید. امروزه از انواع طراحی بسته بندی در تهران پیتزا استفاده می‌شود که از مهم ترین آن ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

طراحی بسته بندی پیتزا

بسته بندی مقوایی چهار گوش

همه ما بسته بندی پیتزا را به شکل مربع و به صورت تا شو از جنس مقوا می‌شناسیم. این رایج ترین طراحی بسته بندی پیتزا است که می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ بسته بندی، طرح و رنگ آن و همچنین ابعاد و… بستگی به نوع پیتزا و سلیقه شما خواهد داشت. این جعبه ها به خوبی از پیتزا مراقبت می‌کنند و برای سرو هم نیاز به قرار دادن پیتزا در ظرف دیگری ندارید.

می‌توانید در همان بسته بندی پیتزا را میل میل کنید. درون جعبه می‌توانید چنگال کوچک، سس، یک کاغذ جذب روغن و… هم قرار دهید تا یک بسته بندی شکیل داشته باشید که احترام و حسن سلیقه شما را برای مشتری به نمایش بگذارد. درب این جعبه ها به صورت تاشو بوده و به آسانی می‌توان آن را باز و بسته کرد.

طراحی بسته بندی پیتزا

بسته بندی مقوایی سه گوش

تنوع در طراحی بسته بندی بستنی موجب فروش بیشتر آن می‌شود، طراحی بسته بندی پیتزا به صورت سه گوش، این روزها بسیار ترند شده است. البته برای چنین بسته بندی باید پیتزا را به شکل مثلث برش دهید که دست سرآشپز شما را می‌بوسد. می‌توان پیتزا در جعبه های سه گوش عرضه کرد. جنس جعبه آن از مقوا بوده که می‌تواند مانع از پخش شدن حرارت پیتزا شود و غذا را گرم به دست مخاطب هدف برساند. درب این جعبه هم آسان باز شو و به صورت تاشو می‌باشد. به راحتی باز و بسته می‌شود و به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد بسیار مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد.

طراحی بسته بندی پیتزا سه گوش

جعبه پیتزا کشویی

این بسته بندی همچون جعبه های چهارگوش است. با این تفاوت که درب آن ها تاشو نبوده و به صورت کشویی طراحی شده است. یک بسته بندی خاص و زیبا که نهایت ظرافیت را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید برش های مختلفی از پیتزا را درون آن قرار دهید و به مشتریان عرضه کنید. طرح روی جعبه هم بستگی به نظر و سلیقه شخص شما خواهد داشت. می‌توانید هر مدلی را انتخاب کرده و روی آن چاپ کنید.

طراحی بسته بندی کشویی پیتزا

باکس های پلاستیکی

یکی دیگر از انواع طراحی بسته بندی پیتزا، باکس های پلاستیکی است. معمولاً به رنگ سفید هستند اما می‌توانید رنگ های دیگر آن را هم امتحان کنید. با یک تغییر رنگ می‌توانید بسیار متفاوت عمل کنید. این باکس ها با صورت درب ها تاشو طراحی شده اند. سبک هستند و می‌توانید به راحتی برای جابه جا کردن پیتزا و فست فود از آن ها بهره ببرید.

از آنجایی که جنس سبک و پلاستیکی دارند، قیمت فروش آنها ارزان بوده و می‌توانید با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهید. نکته ای که توجه به آن الزامی است، آسیبی است که پلاستیک به طبیعت وارد می‌کند. این مشخصه باکس های پلاستیکی ممکن است برای آن دسته از مشتریانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند و مدافع محیط زیست هستند، خوشایند نباشد.

خلاقیت در طراحی بسته بندی پیتزا

اهمیت طراحی بسته بندی پیتزا

پیتزا یک فست فود پر طرفدار است که بدون هیچگونه برند سازی می‌توانید به فروش بالای آن دست یابید. اما این فروش به صورت موقت خواهد بود. چرا که مشتریان بعد از گذشت مدتی تنها روی کیفیت غذای شما تمرکز خواهند داشت. بخش زیادی از کیفیت غدای فست فود مرتبط با طراحی و چاپ بسته بندی فست فود است. طعم پیتزا بخشی از این کیفیت است. بخش دیگر آن هم متعلق به طراحی بسته بندی پیتزا آن است که باید از این غذا در برابر عوامل محیطی محافظت نماید، دما و عطر آن را حفظ کند و…. تا مصرف کنندگان در زمان میل کردن، احساس خوبی داشته باشند و بدانند که یک غذای تازه را نوش جان می‌کنند، نه یک غذای مانده و سرد شده!

انتخاب جعبه پیتزا و طرح آن به سلیقه مشتریان نخواهد بود. اما شما می‌توانید یک طراحی بسته بندی ایده آل برای آن در نظر بگیرید تا مشتری های شما احساس خوشایندی نسبت به آن داشته باشند. همچنین با یک طراحی بسته بندی پیتزا متفاوت و فانتزی می‌توانید یک مهر از برند خود روی پیتزا داشته باشید که مشتریان شما از طریق این طراحی شما را بشناسند. از جزئیات غافل نشوید. توجه به همین ریزه کاری ها است که از دیدن مخاطبان پنهان نمی‌ماند و سبب تمایز شما با دیگر برندها می‌شود.

طراحی بسته بندی پیتزا شش گوش

چاپ و اجرای طراحی خلاقانه طراحی بسته بندی پیتزا

هر طرحی که برای جلد پیتزا انتخاب کنید باید روی آن چاپ شود. طراحان حرفه ای و با سلیقه ما در استودیو فهار جذاب ترین طرح ها را باکیفیت شگفت انگیزی برای شما طراحی و چاپ می‌کنند. می‌توانید از طرح های سه بعدی هم انتخاب کنید که بسیار محبوب بوده و جلب توجه می‌کند. علاوه بر طرح هایی که گرافیک کارهای ما برای شما اجرا می‌کنند، می‌توانید ایده ذهنی خود را هم با ما در میان بگذارید تا یک طراحی بسته بندی پیتزا مطابق با نظر و ایده ذهنی شما برایتان آماده کنیم. علاوه بر طرح، ترکیب رنگی را هم می‌توانید با توجه به رنگ های لوگوف فضای فست و فودی و رستوران و… انتخاب کنید.

نگران نباشید، دست شما برای انتخاب باز بوده و هر طرحی که بخواهید با نهایت سلیقه و خلاقیت برایتان فراهم خواهیم کرد. امکان ویرایش طرح ها هم وجود دارد تا در کمال آرامش بتوانید بهترین طرح مد نظرتان را انتخاب نمایید.

طراحی بسته بندی جعبه پیتزا
نمونه کار طراحی بسته بندی جعبه پیتزا سیب میلو

قیمت طراحی بسته بندی پیتزا

طراحی بسته بندی پیتزا شاید در نگاه اول ساده و آسان باشد، اما سختی های خاص خود را هم دارد. طرح انتخابی باید به گونه ای باشد که بتوان آن را روی بسته بندی هایی با سایزهای مختلف اجرا کرد. قیمت طراحی بسته بندی پیتزا به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • سبک طراحی

رنج قیمت برای طرح های فانتزی با طراحی های هندسی و ساده و… فرق می‌کند.

  • داشتن هویت بصری

هویت بصری برند شما متشکل از نام کسب و کار، تم رنگی، لوگو و… می‌باشد که روی بسته بندی پیتزا و طراحی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر لوگو و… نداشته باشید باید برایتان طراحی شود که در این صورت هزینه بیشتری خواهد داشت.

  • جزئیات کار و نوع طرح

برخی از طراحی بسته بندی پیتزا ریزه کاری های زیادی داشته و زمان بر هستند. برعکس برخی به سادگی قابل اجرا بوده و آماده می‌شوند. قیمت هر یک از آن ها با هم فرق خواهد داشت.

شما می‌توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته اید، یک طراحی ایده آل انتخاب نمایید. ما در استودیو فهار خدمات طراحی بسته بندی را با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید بدون هیچ دغدغه ای سفارش خود را ثبت کنید و یک بسته بندی شیک و جذاب داشته باشید. هرچقدر برای این طراحی هزینه کنید، با گذشت زمان سود آن از طریق فروش بالا به جیب خودتان باز خواهد گشت.

طراحی بسته بندی پیتزا

یک طراحی بسته بندی پیتزا خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود یک طراحی بسته بندی پیتزا خوب و درجه یک باشد. اینکه فکر کنید فقط ظاهر و جلوه بسته بندی است که سبب انتخاب آن می‌شود، تصور درستی نیست. درست است که ظاهر تعیین کننده نهایی است، اما عوامل دیگری هم وجود دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

  •  از محتویات درون بسته مواظبت کند و مانع از ورود عوامل محیطی و آلودگی به درون آن شود.
  •  سبک بوده و قابل حمل باشد.
  •  قیمت تمام شده آن ارزان باشد.
  •  اطلاعات لازم همچون نام برند، محتویات پیتزا، آدرس رستوران و… روی آن ثبت شده باشد.
  •  قابل بازیافت باشد و آسیبی به طبیعت وارد نکند.
  •  تم رنگی جذابی داشته باشد.
  •  طرح انتخابی برای بسته بندی متناسب با ظاهر پیتزا باشد.
  • خلاقانه و جدید باشد و هیچگونه کپی صورت نگیرد.
  •  فونت و سایز نوشته ها استاندارد باشد تا هر فردی بتواند به آسانی نوشته های روی آن را بخواند.
4.9/5-(49امتیاز)

مطالب مشابه