7 اصل مهم در طراحی لوگو استارت آپ + نمونه کار

طراحی لوگو استارت آپ
نمونه کارهای طراحی لوگو

لوگو چهره کسب و کار شماست و هرچه این چهره زیبا، پرمعنا و با اصالت باشد، بیشتر در نزد مخاطبان هدفش طنین انداز می‌شود. لوگو اغلب اولین برداشتی است که مشتریان بالقوه از ارزش‌های شرکت شما دارند. به همین دلیل است که هنگام شروع یک کسب و کار جدید، سرمایه گذاری در طراحی لوگو استارت آپ اهمیت بالایی دارد.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

یک لوگوی حرفه‌ای می‌تواند‌ هویت بصری قوی برای برند شما ایجاد کند و باعث اعتماد در نزد مشتریان و متمایز شدن شما در بازار پررقابت امروز شود. همچنین طراحی لوگو استارتاپ‌ ها مثل طراحی لوگو برای وکیل به ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان بالقوه کمک می‌کند، زیرا آنها با گذشت زمان با برند شما بیشتر آشنا می‌شوند. در این مقاله از «استودیو فهار» در مورد اهمیت و چگونگی طراحی لوگو استارت آپ صحبت می‌کنیم.

مزایای طراحی لوگو استارت آپ

مزایای طراحی لوگو استارت آپ

به برندهای موفقی مانند اپل، نایکی یا مک دونالد فکر کنید؛ اولین چیزی که از آنها به ذهن شما می‌رسد چیست؟ بدون شک لوگوی آنها را به خاطر می‌آورید. ایجاد آگاهی از برند برای هر کسب و کاری از جمله برندهای شناخته شده و استارتاپ‌ها ضروری است. یک طراحی لوگو استارت آپ حرفه‌ای که بتواند پیام یا احساس برند شما را به تصویر بکشد، راهی عالی برای دیده شدن در میان برندهای بزرگ است.

هدف باید ایجاد آرمی باشد که افراد به راحتی آن را به خاطر بسپارند و به محض دیدن آن را تشخیص دهند. ایجاد یک تصویر حرفه‌ای از استارت آپ هنگام طراحی لوگو شرکت معماری بسیار مهم است. این موضوع به مشتریان کمک می‌کند از همان ابتدا حساب ویژه ای روی شما باز کنند و به شما به عنوان متخصص در آن حوزه اعتماد کنند. در ادامه به دلایل طراحی لوگو برای استارتاپ اشاره می‌کنیم:

  • لوگو فقط یک عنصر گرافیکی نیست! یک دارایی استراتژیک است که می‌‌تواند برند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. لوگو سرمایه گذاری است که در درازمدت یک استارتاپ را به شرکتی بزرگ و معروف تبدیل می‌کند.
  • سرمایه گذاری در طراحی لوگوی حرفه‌ای بلافاصله اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. مردم به طور طبیعی به سمت برندهایی کشیده می‌شوند که برای پول و زمان آنها ارزش زیادی قائل هستند.
  • استارتاپ‌ها اغلب در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می‌کنند، جایی که ده‌ها کسب و کار محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند. یک لوگوی منحصر به فرد به شما کمک می‌کند خود را از دیگران متمایز کنید.
  • طراحی لوگو استارت آپ قدرت برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف را دارد. رنگ‌ها، شکل‌ها، نمادها و تایپوگرافی (هنر استفاده از فونت) همگی به پیامی که لوگوی شما منتقل خواهند کرد کمک می‌کنند.
  • مغز انسان می‌تواند‌ تصاویر را بهتر از متون به خاطر بسپارد. یک لوگو با طراحی خوب این پتانسیل را دارد که در ذهن مردم بماند و منجر به توسعه برند شود. سپس مردم نام برند شما را دهان به دهان منتقل کنند.
  • لوگویی که خوب طراحی شده باشد در طیف وسیعی از رسانه‌ها از کارت ویزیت گرفته تا شبکه‌های اجماعی و حتی بیلبوردها به کار گرفته می‌شود. یک لوگوی خوب باید تطبیق پذیری و سازگاری بالایی داشته باشد.

لوگوی برند Airbnb

داستان لوگوی برند Airbnb

برند Airbnb به عنوان یک پلتفرم آنلاین، افرادی را که به دنبال اجاره خانه هستند را به اجاره دهندگان متصل می‌کند. لوگوی Airbnb که با نام «Bélo» شناخته می‌شود، ارزش‌های برند را به خوبی نشان می‌دهد. لوگو این برند یک خط منفرد و پیوسته است که چهار عنصر از جمله سر (افراد)، یک سنجاق (مکان)، یک قلب (عشق) و حرف A از اول نام Airbnb را نشان می‌دهد. این سبک طراحی لوگو استارت آپ توانسته حس گرما، فراگیر بودن و وحدت را منتقل کند. همچنین منعکس کننده ماموریت برند برای ایجاد یک جامعه جهانی است که در آن همه احساس می‌کنند در خانه خود هستند.

لوگوی Airbnb نشان می‌دهد که چگونه یک برند می‌تواند یک نماد ساده و در عین حال قدرتمند ایجاد کند که داستان خود را بازگو کرده و از نظر احساسی با مخاطب ارتباط برقرار کند. این لوگو چیزی بیش از یک طرح انتزاعی است. طراحی خاص لوگوی Airbnb توانسته این برند را از یک استارتاپ ساده به برندی جهانی تبدیل کند. استارتاپ‌های امروزی می‌توانند اهمیت داستان سرایی را از طریق برندسازی لوگوی Airbnb بیاموزند. این طراحی لوگو استارت آپ راهی موثر برای ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان است.

فرآیند طراحی لوگو استارتاپ

فرآیند طراحی لوگو استارتاپ

انجام تحقیقات کامل در مورد برند اولین قدم در فرآیند طراحی لوگو برای کسب و کارهای تازه راه اندازی شده است. بطور مثال در طراحی لوگو عطر و ادکلن طراح در ابتدا ماموریت، اهداف، ارزش‌ها و پیام برند را در مورد طراحی لوگو استارت آپ بررسی قرار می‌دهد . سپس از دانش خود در زمینه رنگ، نمادها و طراحی بهره می‌برد تا بتواند لوگویی ساختارشکنانه ایجاد کند.

طراحی لوگو استارت آپ موضوع زمان‌بری است و استارتاپ‌ها باید به آن به عنوان یک هنر و تخصص نگاه کنند. به عنوان مشتری بهتر است هر مرحله از طراحی لوگو املاک، دکوراسیون داخلی، مواد غذایی و هر صنعتی که در آن مشغول به کار هستید را درک کند. در ادامه به طور خلاصه به فرآیند طراحی لوگو استارت آپ‌ ها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی برند و کسب‌و‌کار: این مرحله مربوط به دانستن تاریخچه، ماموریت، اهداف، ارزش‌ها، حوزه فعالیت تجارت، مخاطبان هدف و بررسی رقباست.
  • پژوهش در بازار کار: انجام تحقیقات، تجزیه و تحلیل صنعت و رسیدن به نتیجه نهایی برای طراحی لوگو استارتاپ در این مرحله انجام می گیرد.
  • ایده پردازی اولیه: سیل تفکرات در حیطه های مختلف توسط تیم طراحان انجام می‌شود تا ایده‌ها جمع آوری شده و خلاقیت شکوفا شود.
  • ترسیم طرح اولیه: هدف از این مرحله ایجاد ارتباط بین ایده‌ها و طرح اولیه است. طرح اولیه روی کاغذ یا در کامپیوتر اجرا می‌شود.
  • طراحی اولیه: تبدیل طرح اولیه به طرح نهایی است. تغییرات در مرحله ترسیم انجام می‌شود و طراحی نهایی می‌شوند.
  • ارائه طرح: طراحان ممکن است یک یا چند لوگو را طراحی کنند. در این مرحله لوگوها به کارفرما نمایش داده می‌شوند تا بازخورد ارائه شود.
  • عرضه پروژه نهایی: بعد از تایید نهایی توسط کارفرما، لوگو در قالب‌های مختلف برای رسانه‌های گوناگون (سایت یا اسناد کاغذی) به مشتری تحویل داده می‌شود.

قیمت طراحی لوگو استارتاپ

قیمت طراحی لوگو استارتاپ

هزینه‌ای که بابت طراحی لوگو پرداخت می‌کنید، نسبت به مزایایی که در بلند مدت از آن دریافت خواهید کرد، ناچیز است. شما یکبار برای طراحی هزینه می‌کنید و تا سال‌ها از آن بهره‌مند می‌شوید. با این حال، قیمت طراحی لوگو می‌تواند‌ بسته به عوامل زیر تعیین شود:

  • تخصص و سابقه طراح
  • زمینه فعالیت استارت آپ
  • سبک و الگوی طراحی
  • دفعات ویرایش لوگو
  • تعداد طرح نهایی
  • نحوه تحویل فایل لوگو

 

کلام آخر

سرمایه گذاری در طراحی لوگو استارتاپ تلاش ارزشمندی است که می‌تواند با ایجاد یک هویت بصری جذاب به موفقیت کسب و کارهای تازه تاسیس کمک شایانی کند. لوگو نه تنها تصویر برند شماست، بلکه در مورد شخصیت، محصولات، کیفیت خدمات و سایر موارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این حال، استارت آپ ها باید در کنار طراحی یک لوگوی حرفه‌ای به تولید محصولات و خدمات باکیفیت و توجه به نیازهای مشتری اهمیت بدهند. درحقیقت، موفقیت در بازار امروز به همه عوامل موثر در برندسازی نیاز دارد. برای طراحی لوگو، ساخت موشن گرافیک، ساخت تیزر تبلیغاتی و سایر موارد از متخصصان ما در استودیو فهار کمک بگیرید.

4/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه