طراحی لوگو و آرم مشاور املاک و مسکن + ایده های جدید

طراحی لوگو املاک
نمونه کارهای طراحی لوگو

کسب و کارهای فعال در حوزه املاک و مستغلات باید از خود پرستیژ خاصی نشان دهند تا در نگاه مشتریان به عنوان شرکت‌های معتبر، حرفه‌ای و قابل اعتماد شناخته شوند. مشتریانی که برای خرید یا فروش ملک اقدام می‌کنند، افرادی هستند که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

معامله هر ملک شامل پرداخت هزینه‌های میلیاردی است و افراد می‌خواهند اطمینان 100 درصدی نسبت به شرکت املاک و مشاوران آن داشته باشند. اولین کار برای ایجاد اعتماد در مشتریان، «لوگو» است. اگر تاکنون به اهمیت طراحی لوگو املاک پی نبرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از «استودیو فهار» را تا پایان بخوانید.

چرا طراحی لوگو املاک اهمیت دارد؟

کسب و کارهای فعال در حوزه املاک و مستغلات باید به دنبال یک مزیت رقابتی منحصر به فرد باشند تا بتوانند خود را در میان رقبا متمایز کنند. طراحی لوگوی املاک می‌تواند‌ نقطه شروعی برای ایجاد مزیت رقابتی باشد. مزیت رقابتی طراحی لوگو املاک به معنای این است که شرکت شما در میان رقبا دیده می‌شود و مورد توجه مشتریان قرار دارد. لوگو توانایی ایجاد مزیت رقابتی هویت برند را دارد، زیرا براساس اهداف، ارزش‌ها و ماموریت یک سازمان طراحی می‌شود.

طراحی لوگو مشاور املاک منحصراً بر برندسازی تمرکز دارد. به این معنا که لوگو باید در ذهن بماند تا به آگاهی از برند کمک کند. این موضوع به ویژه در طراحی لوگو استارتاپ اهمیت دارد، زیرا استارتاپ‌ها برای آگاهی از برند و دیده شدن در میان شرکت‌های بزرگ و شناخته شده به تلاش و خلاقیت بیشتری نیاز دارند.

اهمیت طراحی لوگو املاک

طراحی آرم املاک نوعی از شناخت برند است که به برداشت اولیه قوی کمک می‌کند. مشتریان قبل از اینکه از خدمات شما استفاده کنند، ابتدا به سراغ وبسایت، شبکه‌های اجتماعی یا کارت ویزیت شما می‌روند تا یک دیدگاه اولیه نسبت به شما پیدا کنند. برداشت اولیه نسبت به طراحی لوگو مثل لوگوی املاک یا طراحی لوگو دکوراسیون داخلی بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود مشتری تمایل بیشتری داشته باشند تا به مرحله بعد برود. درحقیقت، طراحی لوگو بنگاه حرف اول را ایجاد برداشت قوی می‌زند.

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، ایجاد اعتماد برای کسب و کارهای فعال در حوزه خرید و فروش ملک اهمیت زیادی دارد. همانطور که در صنایع چوبی، طراحی لوگو لوازم چوبی بسیار پر اهمیت است. مشتریان قبل از اینکه اقدام عملی انجام دهند، ابتدا به مشاور اعتماد می‌کنند. آنها از مشاور املاک انتظار دارند تا رویکردی حرفه‌ای و شفاف داشته باشد و آنها را در کل مسیر خرید یا فروش ملک راهنمایی کند. اگر لوگو بتواند اعتماد مشتری را جلب کند، پس شما در گام اول برندسازی خود خوب عمل کرده‌اید.

ویژگی‌های یک لوگوی خوب املاک

ویژگی‌های یک لوگوی خوب املاک چیست؟

در حالی که برخی از عناصر در طراحی لوگو مشاور مسکن به ماهیت کسب و کار و خواسته‌های کارفرما بستگی دارد، اما یکسری ویژگی‌ها هستند که می‌توانند به عنوان عوامل اصلی یک لوگوی خوب شناخته شوند. ابتدا باید بگوییم که طراحی لوگو املاک و طراحی لوگو عمرانی یک اثر هنری است که باید به طور خلاقانه فرهنگ و ارزش‌های برند را نشان دهد؛ بنابراین یک لوگو خوب در وهله اول باید زیبا و قابل درک باشد و بتواند روحیه دعوت کننده داشته باشد (مشتریان را جذب کند).

هر چه لوگو ساده‌تر باشد در برداشت اولیه موفق‌تر عمل می‌کند، زیرا مشتریان به سرعت مفهوم آن را درک می‌کنند. پس مهم است که طراحی لوگو املاک در نهایت سادگی و زیبایی ایجاد شود. برای این موضوع می‌توان از یک یا نهایت دو رنگ به همراه تایپوگرافی ساده (هنر استفاده از فونت) بهره برد. برای مثال، استفاده از رنگ آبی می‌تواند‌ اعتماد را نشان دهد که عنصر مهمی در طراحی لوگوی املاک است. همچنین رنگ‌های طلایی و نقره‌ای نشان دهنده ثروت و موفقیت هستند و برند را لوکس نشان می‌دهند.

احساسات و عواطف را می‌توان از طراحی لوگو معماری انتقال داد. به عنوان مثال، طرح‌های دایره‌ای و بیضی شکل اغلب ماهیتی دوستانه و دعوت کننده دارند، در حالی که طرح‌های مربعی و مستطیلی قابل اعتماد بودن را به نمایش می‌گذارند. همچنین استفاده از نمادهایی که سرگرم کننده و قابل تامل هستند نیز می‌توانند‌ از ویژگی‌های یک لوگوی خوب باشند. این موضوع باعث می‌شود که لوگو و برند شما در چشم مشتریان به یاد ماندنی، خلاقانه و منحصر به فرد شود. برای درک اینکه لوگوی خوب و طراحی لوگو املاک مناسب چیست به مثال‌های زیر توجه کنید:

طراحی آرم املاک و مسکن

آژانس املاک Williams & Williams

Williams & Williams یک آژانس املاک و مستغلات در ایالات متحده است. طراحی لوگو املاک منحصر به فرد این شرکت کاملاً در یاد می‌ماند و به دلیل استفاده از درختان نخل، طرح معماری و رنگ طلایی توانسته لوکس بودن، امید و رشد را به خوبی منعکس کند.

Zillow یکی از بزرگترین آژانس‌های املاک و مستغلات در ایالات متحده است. لوگوی این شرکت ظاهری ساده و در عین حال جسورانه دارد. قرار گرفتن حرف اول نام برند (Z) در یک خانه بسرا خلاقانه است و هویت برند را نشان می‌دهد.

Smith Mountain Homes یکی دیگر از آژانس‌های املاک و مستغلات در ایالات متحده است که در منطقه کوهستانی اسمیت در کلرادو فعالیت می‌کند. لوگوی این شرکت در نهایت سادگی و با یک تک رنگی و تایپوگرافی نشان داده می‌شود. لوگو تصویری از سقف خانه، درخت و رودخانه است که نشان دهنده منطقه فعالیت شرکت است.

نکات مهم در طراحی لوگو املاک

نکات مهم در طراحی لوگو املاک

یکی از موارد مهم در طراحی آرم املاک، توجه به حوزه فعالیت شرکت است. برخی از شرکت‌ها تنها در بخش املاک مسکونی آپارتمانی فعالیت دارند و بعضی دیگر ممکن است حوزه فعالیت آنها ویلاها یا املاک تجاری باشند. نوع خدمات باید در طراحی لوگو املاک گنجانده شود تا نشان دهنده حوزه فعالیت اصلی شرکت باشد.

برای مثال، اگر در خرید و فروش ویلا در شمال ایران فعالیت دارید، لوگوی شما می‌تواند‌ از عناصر مانند سقف شیروانی، نماد دریا، نماد جنگل و سایر موارد مرتبط بهره ببرد. در این نوع طراحی لوگو املاک استفاده از رنگ آبی و سبز می‌توانند‌ مرتبط با شرایط آب و هوایی و محیط زیست استان‌های شمال کشور باشد.

استفاده از نمادهایی مانند خانواده می‌تواند‌ برای شرکت‌هایی که در مرکز شهرها فعالیت می‌کنند و هدفشان فروش آپارتمان به جوانان، زوج‌ها یا خانواده‌ها است، گزینه مناسبی باشد. این نماد نشان دهنده اهمیت قائل شدن به بقا و امنیت خانواده است و احساسات خاصی را در مشتریان ایجاد می‌کند.

شرکت‌های املاک و بنگاه‌هایی که در حوزه خرید و فروش پنت هاوس فعالیت دارند، بهتر است از تایپوگرافی ساده و استفاده از رنگ‌های لوکس مانند طلایی و مشکی در طراحی لوگو املاک بهره ببرند. موضوع دیگر توجه به تطبیق پذیری است. به این معنا که شما از لوگو در وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و سایر موارد استفاده می‌کنید. پس طراح باید لوگو را طوری طراحی کند که در همه کانال‌ها بازاریابی قابل استفاده و سازگار باشد.

کلام آخر

طراحی لوگو املاک راهی عالی برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک شرکت حرفه‌ای و برتر در حوزه مسکن است. از آنجایی که تعداد زیادی کسب و کارها در این حوزه مشغول به کار هستند، پس توجه به جزئیات در همه مراحل برندسازی اهمیت بالایی دارد. لوگو می‌تواند‌ به یک برداشت اولیه خوب منجر شود و در مشتریان اعتماد سازی کند. طراحی لوگو کاری تخصصی است و باید توسط افراد و شرکت‌های معتبر انجام شود. برای طراحی لوگو در تهران و کلیه شهرهای کشور از خدمات استودیو فهار بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

4.4/5-(5امتیاز)

مطالب مشابه