از طراحی تا نمایش؛ راهنمایی برای طراحی لوگوی شکلات جذاب

طراحی لوگو شکلات

اگرچه لوگوی شکلات طراحی گرافیک جزئی است اما تأثیر بسیار زیادی در جنبه‌های مختلف فعالیت برند شما دارد، چراکه شما برای دستیابی به اهداف مختلف از لوگو استفاده خواهید کرد. در این شرایط ممکن است انتخاب نوع و ویژگی‌های طراحی لوگو ایده آل برای برخی افراد فرآیندی چالش‌برانگیز باشد. بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با همراه باشید تا جنبه‌های مختلف طراحی لوگو شکلات را به طور مؤثر مورد بررسی قرار دهیم.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

طراحی لوگو روی شکلات

طراحی لوگوی شکلات مانند اکثر فرآیندهای مشابه نظیر لوگو مواد غذایی، چای، خشکبار و…، نقش مهمی در خصوص تحقق اهداف تجاری، ایفا می‌کند. درواقع شما می‌توانید لوگوی کسب و کار و شرکت خود را روی طراحی بسته‌بندی شکلات قرار دهید؛ این اقدام می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان و مخاطبان تجاری شما باشد.

همچنین انواع شکلات‌های خاص می‌توانند هدیه‌ای تأثیرگذار از سمت شرکت شما برای برخی مراجعین باشند؛ این فرآیند یکی از روش‌های ایدئال برای تعامل با مشتریان است و نقش مؤثری در بهبود جنبه‌های بازاریابی کسب و کار شما خواهد داشت.

طراحی لوگو روی شکلات
نمونه کار طراحی لوگو و بسته بندی شکلات لیندا

اهمیت طراحی لوگو روی شکلات

به طور کلی باید بدانید که اساس هویت و نام تجاری و آنچه باعث جذب مخاطبان به سمت برند شما می‌شود، درواقع لوگوی کالاست. درواقع هر کسب کاری نیاز به لوگوی خوب و مؤثر دارد؛ این موضوع برای فرآورده‌های غذایی مانند بسته ‌بندی چای و شکلات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور در فرآیند طراحی لوگو شکلات در صورتی که لوگوی روی شکلات را مطابق با اصول و ویژگی‌های مؤثر طراحی کنید، مخاطبان به محض دیدن آن به راحتی جذب برند شما خواهند شد.

این وضعیت درنهایت منجر به تحقق اهداف بازاریابی و ثبات برند شما در بازار فروش خواهد شد. در این شرایط طراحی لوگوی شکلات مؤثر باید امکان شناسایی هویت برند شما را برای مخاطبان فراهم کند؛ شما این لوگو را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهید گذاشت، از آن برای طراحی کارت ویزیت استفاده خواهید کرد و البته بخش مهمی از بسته‌بندی محصولات شما نیز، لوگوی درج شده روی آن است.

اهمیت طراحی لوگو روی شکلات

ویژگی‌های یک لوگوی خوب برای شکلات

علاوه بر این، طراحی لوگوی شکلات باید به یادماندنی باشد، به طوریکه افراد با دیدن آن تا مدت‌های طولانی طرح لوگو را در به یاد بیاورند. بطور مثال اگر طراحی لوگو ادویه نتواند به خوبی در ذهن مخاطب بماند احتمالا دفعه بعد افراد محصول دیگری را خریداری نمایند.

 علاوه بر این لوگو باید تداعی‌کننده حال و هوای برند شما باشد تا بدین ترتیب مخاطبان بتوانند با برند شما ارتباطی مؤثر برقرار کنند. در طراحی لوگو برای پوشاک باید بتوان ارتباط خوبی با مخاطب برقرار ساخت. در این شرایط ویژگی‌های مختلفی برای طراحی لوگوی خوب و مؤثر برای شکلات وجود دارد که باید هنگام انتخاب و طراحی طرح مورد نظر خود، به آن‌ها توجه داشته باشید؛ در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

ویژگی‌های یک لوگوی خوب برای شکلات
نمونه کار شکلات ویفر ساندو
  • آیتم‌های گرافیکی مرتبط

لوگوی شکلات، نمایش بصری از برند شماست، بنابراین باید در نگاه اول به مخاطبان بفهمانید که کسب و کار و تجارت شما با شکلات مرتبط است. بنابراین برندسازی در اینجا بسیار مهم است. در این شرایط به جای بیانات بیش از حد و استفاده از طرح‌های پیچیده، از نمادهای ساده برای ایجاد ارتباط بین محصول و تجارت خود استفاده کنید.

به هسته اصلی کسب و کار خود فکر کنید، به عنوان مثال همان‌طور که در نمونه لوگو آبمیوه مشاهده می‌شود، نماد نوشیدنی از نماد تجارت قنادی کاملاً مجزا است؛ بنابراین با استفاده از طرح‌های اولیه، از آیتم‌های گرافیکی پشتیبان برای تداعی نوع فعالیت برند خود استفاده کنید. در این شرایط استفاده از نمادهایی مانند شکلات ذوب شده در طراحی لوگو شکلات می‌تواند برای مخاطبان حس هیجان و تازگی القا کنند و علاقه‌مندان را به سمت محصول شما جلب کند.

  • استفاده از فونت و رنگ مناسب

درواقع شما باید رنگ‌های کلیدی و مرتبط با صنعت شکلات‌سازی را برای طراحی لوگوی شکلات به کار ببرید؛ این رنگ‌ها لزوماً همیشه شامل طیف قهوه‌ای نیستند. در این شرایط شما با استفاده از سایر رنگ‌ها مانند رنگ‌های تضادی، خنثی، سایه و… طرحی متفاوت و جذاب بسازید.

  • طرح‌ریزی توسط طراحان متخصص

به عنوان مهم‌ترین بخش طراحی آرم شکلات و لوگو، باید توجه داشته باشید که حتماً کل پروسه طراحی را به افراد ماهر و متخصص بسپارید. درواقع تنها با به‌کارگیری دانش و تخصص کافی می‌توانید از مزایای برند سازی و تأثیر لوگو بر مخاطبان برند خود برخوردار شوید. در این شرایط طراحان باتجربه استودیو فهار به عنوان یکی از مراجع معتبر در زمینه انواع طراحی لوگو شکلات، خدمات طراحی بسته‌ بندی و برند سازی، آماده ارائه خدماتی با حداکثر سطوح کیفیتی به شما عزیزان است.

  • طرح اولیه مؤثر و هدفمند

انتخاب طرح و قالب مناسب برای پشتیانی از لوگوی شکلات، راهی مناسب برای برجسته کردن لوگو است و همواره یکی از اصول طراحی حرفه ای لوگو در نظر گرفته می‌شود. در این شرایط توجه داشته باشید که هر شکل و قالب، حال و هوای متفاوتی را تداعی می‌کند، بنابراین انتخابی هوشمندانه برای ارائه حال و هوا و انرژی برند خود داشته باشید. در این شرایط می‌توانید نوع قالب لوگو را با شکل بسته‌بندی شکلات منطبق کنید و طرحی خلاقانه ایجاد کنید.

طی لوگو و آرم شکلات

جمع بندی

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید؛ در این مطلب که طراحی لوگوی شکلات روشی مؤثر برای برند سازی و افزایش فروش محصولات شما بوده و نقش مهمی در تبلیغ برند شما دارد. بنابراین اکنون می‌توانید با آگاهی کامل فرآیند طراحی لوگو شکلات را مطابق با ویژگی‌های مورد نظر خود آغاز کنید. در این شرایط می‌توانید با بهره‌وری از تخصص و دانش طراحان فهار، این روند را با کیفیت هرچه تمام تر، دنبال کرده و درنهایت بهترین نتایج را دریافت کنید.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه