طراحی لوگو شرکت بازرگانی؛ هویت و چهره برند

طراحی لوگو شرکت بازرگانی
نمونه کارهای طراحی لوگو

لوگو را می توان اصلی ترین نیاز هر تجارتی دانست که سبب دیده شدن و ارتقا آن می شود. شرکت های بازرگانی یکی از همین تجارت هایی است که نیاز به لوگو حرفه ای اما ساده دارند. از آنجایی که فعالیت این شرکت ها رسمی است، نمی توان برای طراحی لوگوی بازرگانی از تزئینات اضافه و تصاویر فانتزی و… استفاده کرد. همین محدودیت است که سبب شده تا رقابت بر روی طراحی لوگو شرکت بازرگانی شیک و جذاب بیشتر باشد. تصویر لوگو شما نماینگر اعتبار شرکت شما است که حس اطمینان به مشتریان می دهد.

طراحی لوگو شرکت بازرگانی انواع مختلفی دارد و از آنجایی که علاوه بر مخاطبان داخل کشور، مشتریان در خارج از کشور هم آن را می بینند، باید به بهترین شکل ممکن طراحی و انتخاب شود. تیم متخصص استودیو فهار می تواند در سریع ترین زمان یک لوگو اختصاصی برای برند شما طراحی و اجرا کند که جلوه ای بسیار باشکوه داشته و می تواند توجه مخاطبان هدف شما را جلب نماید و همچنین بسیار ساده باشد که با یک نگاه در ذهن اشخاص ماندگار شود.

مزیت های طراحی لوگو برای شرکت بازرگانی  
نمونه کار طراحی لوگو مجتمع تجاری تیتانیوم سنتر

مزیت های طراحی لوگو برای شرکت بازرگانی  

گاهی اوقات این لوگوها هستند که توجه مخاطب را جلب می کنند یا سبب می شوند تا مشتریان در بین تعداد زیادی از گزینه برای انتخاب، دست روی برند و شرکت شما بگذارند. طراحی لوگو شرکت بازرگانی را نباید دست کم بگیرید چرا که یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات شما به حساب می اید و جزئی از هویت بصری برندتان است. از مزیت های مهم طراحی لوگو برای شرکت های بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شناسایی و تمایز: لوگو، هویت و شناسه شرکت است و به شما کمک می‌کند تا از سایر رقبا متمایز شوید. یک لوگو منحصر به فرد و قابل تشخیص، شما را در نظر مشتریان از دیگر برندها جدا می‌ کند و در ذهن آن ‌ها ماندگارتر است.
  2. اعتبارسنجی: یک طراحی لوگو شرکت بازرگانی حرفه ‌ای و جذاب، اعتبار و قابل اعتماد بودن شما را نشان می ‌دهد. در نتیجه قضاوت درستی از شما و فعالیتتان خواهند داشت.
  3. تاثیر بصری: طراحی لوگو بازرگانی با استفاده از علائم، رنگ‌ ها و الگو های منحصر به فرد که در طراحی آن به کار گرفته می شود، تاثیر بصری قوی داشته و نگاه ها را به خود خیره کند. این تاثیر بصری می ‌تواند احساسات و انگیزه ‌های خاصی را در مشتریان القا کند و آن‌ ها را به خرید و همکاری با شما ترغیب کند.
  4. افزایش شناخت برند: لوگو به عنوان نماد شما، در فضای عمومی و در تبلیغات مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با استفاده مناسب از لوگو، شما می‌ توانید برند خود را در بین جامعه و مشتریان پخش کرده و تبلیغ کنید.
  5. قابلیت استفاده در همه جا: یک طراحی لوگوی بازرگانی ساده و مناسب، به شما کمک می‌ کند تا در هر نقطه با مشتریان خود تعامل داشته باشید. می توان از آن در نمایشگاه ‌های تجاری، سایت، کارت ویزیت، لباس پرسنل و … استفاده کنید.
اصول طراحی لوگو شرکت بازرگانی  
طراحی لوگو مرکز تجاری تفریحی گرند سنتر

اصول طراحی لوگو شرکت بازرگانی  

لوگو شرکت های بازرگانی یک نماد برای همه اشخاص در خارج از کشور و سراسر جهان است. به همین خاطر در طراحی و اجرا آن باید شناخت کافی به نماد، نشانه ها و معانی حروف و اشکال در سطح بین المللی داشته باشید تا بتوانید یک لوگو ایده آل را طراحی کنید. در کنار این ها باید یک سری اصول را هم در زمان طراحی لوگو شرکت مهندسی و بازرگانی رعایت کنید؛ از مهم ترین اصول طراحی لوگو شرکت بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سادگی: لوگو باید ساده و با خوانایی بالا باشد تا به راحتی قابل شناسایی بوده و به خاطر سپرده شود.
  2. یکتایی: لوگو باید منحصر به فرد و متفاوت باشد تا شرکت را از رقبا متمایز کند. هرچه ابتکار به عمل طراح بیشتر باشد، به نفع برند شما خواهد بود.
  3. قابل استفاده در همه محیط ‌ها: لوگو باید در همه حالات و محیط ‌ها، از جمله چاپ، دیجیتال و نمایشگرهای کوچک و… قابل استفاده باشد.
  4. همخوانی با نام شرکت: لوگو باید با نام شرکت همخوانی داشته باشد و در کنار آن قابل استفاده باشد. ایجاد ارتباط هماهنگی بخشی از لوگو با اسم برند جزو الزامات در هنگام طراحی است.
  5. رعایت اصول طراحی: در زمان طراحی لوگو برای شرکت حسابداری و هر شرکت بازرگانی دیگری باید اصول طراحی مانند: تعادل، همسانی، رنگ‌آمیزی مناسب و … رعایت شود.
  6. قابلیت تغییر در آینده: لوگو باید قابلیت تغییر و به‌روزرسانی در آینده را داشته باشد تا با تغییرات شرکت همراه شود.
  7. انتقال پیام: طراحی لوگوی بازرگانی باید به صورتی باشد که پیام و هویت شرکت را به خوبی منتقل کند و بازخورد مثبت از مخاطبان را به دنبال داشته باشد.
  8. استفاده از رنگ‌ های مناسب: انتخاب رنگ ‌های مناسب و هماهنگ با حس و حال شرکت، نقش مهمی در جذب مخاطبان و خلق هویت برجسته دارد.
  9. استفاده از فضای منفی: استفاده صحیح از فضای منفی در طرح لوگو، زیبایی و سادگی آن را تحسین می ‌کند.
  10. قابل استفاده در سال ‌های آینده: لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در سال های آینده و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد.
اهمیت خلاقیت و ابتکار در طراحی لوگو بازرگانی
طراحی لوگو نوین ایده تجارت مهرآفرید

اهمیت خلاقیت و ابتکار در طراحی لوگو بازرگانی

با توجه به رقابت شدید در بازار، داشتن یک لوگو منحصر به فرد و خلاقانه کمک می‌کند تا شرکت از سایر رقبا تمایز پیدا کند. یک طراحی لوگو شرکت بازرگانی خلاقانه و منحصر به فرد، برای مشتریان قابل تصور است و در ذهن آن ‌ها ماندگار می‌ شود. چشم‌ پوشیدن از خلاقیت و ابتکار در طراحی لوگو می‌ تواند باعث فراموشی شرکت و برند شود. یک لوگو خلاقانه که در طراحی آن ابتکار زیادی به خرج رفته، تاثیر بسزایی در افزایش فروش دارد. زیرا با جلب توجه مخاطبین و ایجاد اعتماد، مشتریان بیشتر به سمت شما رجوع می ‌کنند و خریدهای خود را انجام می ‌دهند.

نمونه لوگو شرکت بازرگانی
طراحی لوگو ترکیبی شرکت پارس آریا

نمونه لوگو شرکت بازرگانی

چه به دنبال لوگو برای شرکت پیمانکاری باشید چه مهندسی و بازرگانی در هر صورت بررسی نمونه طراحی لوگو شرکت بازرگانی باعث می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. شما می توانید با نمونه لوگو شرکت های مختلف، سلیقه مشتریان، نقطه قوت برندها و… را شناسایی کنید و در نهایت یک لوگو همه فن حریف برای خودتان انتخاب کنید. می توانید در ادامه نمونه لوگوهای طراحی شده استودیو فهار برای شرکت های مختلف بازرگانی را ببینید و از آن ها ایده بگیرید.

ویژگی های یک لوگو شرکت بازرگانی خوب  
طراحی لوگو ترکیبی شرکت مدرن ریسورس بیزینس

ویژگی های یک لوگو شرکت بازرگانی خوب  

تنها خلاقیت در طراحی لوگو شرکت بازرگانی نیست که آن را به یک لوگو عالی و خوب تبدیل می کند. بلکه باید یک سری ویژگی های مهم دیگری هم داشته باشید. لوگو شما باید شکل معقولی داشته باشد و مخاطب با دیدن آن متوجه شود که لوگویی برای برند شما است. سبک لوگو نیز باید حفظ شود و تمامی بخش های آن در یک سبک طراحی شود. علاوه بر این ها هزینه طراحی لوگو هم اهمیت زیادی دارد. یک لوگو خوب و ارزشمند باید هزینه طراحی معقولی هم داشته باشد.

  جمع بندی

 اگر می خواهید تحولی عظیم در فعالیت خود ایجاد کنید و مخاطبان خود را از سراسر جهان گلچین کنید، نیاز به یک لوگو جذاب و دوست داشتنی دارید. می توانید سفارش طراحی لوگو شرکت بازرگانی خود را به مجموعه استودیو فهار بسپارید. ما به صورت حرفه ای مطابق با استانداردهای بین المللی زیباترین لوگوها را برای اسم تجاری شما طراحی خواهیم کرد.

5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه