چای از محصولات خوراکی و پرمصرف به خصوص در ایران به حساب میآید. در نتیجه طراحی بسته بندی چای قسمت بسیار مهم است. این محصول از گذشته تا به امروز بسیار محبوب و پای ثابت مهمانیها و دورهمیها بوده است. در گذشته معمولاً چای بدون هیچ بسته بندی به فروش میرسید؛ اما امروزه به دلیل مسائل بهداشتی که باید در تولید و عرضه این محصول رعایت شود و گرفتن نشان سلامت از سوی وزارت بهداشت، وجود بسته بندی صادراتی مناسب بسیار ضروری است. از همین رو امروزه استفاده از بسته بندی مناسب برای عرضه چای برای تولیدکنندگان بسیار اهمیت دارد.
از آنجایی که برندهای مختلفی در حوزه تولید این محصول فعالیت میکنند، هر تولید کننده برای رقابت و بالا بردن آمار فروش خود باید به طراحی پاکت چای چه به صورت بازار داخلی و صادارتی بسیار توجه داشته باشند؛ زیرا اگر بسته بندی باکیفیت و متناسب با سلیقه مشتریان باشد، نظر آنان جلب شده و احتمال به فروش رفتن بستههای چای بالاتر میرود. بیش از هر چیزی متمایز بودن بسته بندی میتواند در جذب مصرف کننده موفق عمل کند. اگر شما نیز به بسته بندی تولیدات خود اهمیت میدهید بهتر است طراحی بسته بندی محصول را به مجموعه استودیو فهار بسپارید. این مجموعه از کادری باتجربه و خلاق برخوردار است و انتخابی عالی برای شما به حساب میآید.
یکی از خواستههای هر برند تازه تاسیس محبوبیت و شهرت است تا مشتریان بیشتری به خرید محصولات او روی بیاورند. به فرایندی که باعث خوش نامی و معروفیت یک برند میشود برند سازی میگویند. تولیدکنندگانی که فعالیت خود را در حوزه تولید چای آغاز کردهاند برای برندسازی باید در طراحی بسته بندی محصولات خود دقیق باشند.
دلیل این موضوع تاثیر غیر قابل انکاری است که طراحی بسته بندی چای بر جلب توجه مشتریان دارد. زمانیکه از پاکت های متفاوت و خلاقانه استفاده شود نگاههای بیشتری به سوی آن جلب خواهد شد. در نتیجه نام برند بیشتر دیده میشود و تعداد افرادی که آن را میشناسند افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب تاثیر طراحی پاکت چای در برندسازی مشخص میگردد.
طراحی بسته بندی صادراتی چای باید با توجه به ویژگیهای خاص این صنعت و نیازهای بازار، انجام شود. پاکت بسته بندی چای برای صادرات باید علاوه بر جذابیت بصری، از لحاظ حفاظتی و ویژگیهای حمل و نقل نیز بهینه باشد.
برای طراحی بسته بندی صادراتی چای، میتوانید به شرکتهای طراحی بسته بندی مراجعه کنید و نیازهای خود را با آنها مطرح کنید. همچنین، در طراحی بسته بندی چای صادراتی باید به موارد زیر توجه کرد:
با توجه به این موارد و نیازهای خود، میتوانید با شرکتهای طراحی بسته بندی تماس بگیرید و آنها را برای طراحی بسته بندی صادراتی چای استخدام کنید.
قیمت طراحی بسته بندی چای به مجموعهای از عوامل مختلف بستگی دارد، از جمله تعداد و حجم محصول، قیمت پاکت بسته بندی چای، نوع بسته بندی، مواد اولیه مورد استفاده، سطح جزئیات طراحی و نیاز به تحقیق و برنامهریزی قبل از طراحی. همچنین، هر شرکت طراحی بسته بندی ممکن است قیمتگذاری خود را بر اساس سیاستهای داخلی و فرایند کاری خود تعیین کند.
در این راستا، بهترین راه برای تعیین قیمت، مشاوره با شرکتهای طراحی بسته بندی است. پاکت چای با توجه به ویژگیهای خاص آن ممکن است نیاز به تخصص و تجربه خاصی داشته باشد که شرکتهای طراحی بسته بندی با توجه به تجربه و دانش خود، میتوانند بهترین پیشنهاد را برای شما ارائه دهند.
به طور کلی، تعرفه طراحی بسته بندی چای ممکن است بین چند صد هزار تا چند میلیون تومان متغیر باشد. برای اطلاعات بیشتر و دقیقتر، بهتر است با شرکتهای طراحی بسته بندی تماس بگیرید و نیازهای خود را با آنها مطرح کنید تا قیمت دقیقی برای طراحی پاکت بسته بندی چای دریافت کنید.
اهمیت طراحی بسته بندی چای در فروش این محصول کاملاً روشن است؛ اما برای اینکه این موضوع بهتر درک شود، آن را از دو منظر بررسی میکنیم. نخست اینکه طراحی پاکت اگر به درستی انجام شود میتوانند از سلامت و کیفیت محصول محافظت کند. میدانید که از زمان تولید تا مصرف چای، امکان آسیب دیدن به محصول به واسطه رطوبت و هوا وجود دارد؛ از همین رو پاکت بسته بندی چای باید کاملاً آن را از عوامل آسیب زا دور نگه دارد.
از نظر دیگر به دلیل رقابت سنگینی که میان تولید کنندگان چای وجود دارد، بسته بندی باید به گونهای طراحی شود که میان انواع بسته بندیهای گوناگون برندهای مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد. برندهایی شانس بیشتری در فروش محصولات خود دارند که بتوانند طراحی بسته بندی بهتری با افکتها و جلوههای بصری مناسب داشته و در جذب مشتری موفقتر عمل کنند.
طراحی جذاب و مناسب بسته بندی چای، مشتریان را به خرید و استفاده از محصول تشویق می کند. طراحی بسته بندی و لیبل چای، می تواند به عنوان یک نماینده از فرهنگ و سنت های کشور صادر کننده عمل کند. در نتیجه، طراحی مناسب بسته بندی و ليبل چای، ميتواند به افزايش شهرت و شناخت كالا در بازار جهاني كمك كند. همچنین، باعث افزایش فروش و در نتیجه سود شرکت صادر کننده می شود. همچنین بسته بندی مناسب، کالا را دربرابر خطرات حمل و نقل، ذخیره سازی و تحویل به مشتریان حفاظت می کندو باعث جلوگیری از خسارات ناشی از شکستگی، نفوذ رطوبت و… می شود.
علاوه بر بسته بندی باید به طراحی لیبل چای هم توجه کنید. ليبل ها نقش قابل توجهي در تأثيرگذاري بر روي ذهن خریداران دارند. طرح ليبل مناسب باعث جذب مشتريان و افزايش فروش محصول مي شود. فراموش نکنید که لیبل ها باید شامل اطلاعات کاملی درباره محصول، تاریخ تولید، نحوه استفاده و … باشند.
در بازار جهاني رقابت بسيار زياد است. طراحي مناسب بسته بندي و ليبل چاي مي تواند به شركت صادركننده كمك كند تا در رقابت با ساير شركت ها برایش ساده تر باشد و شانس موفقیت بیشتری داشته باشد. البته باید بدانید که در بسیاری از کشور ها برای طراحی بسته بندی محصول یک سری قوانین خاصی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید.
طراحی بسته بندی چای تنها عامل ایجاد تفاوت بین محصولات مختلف در بازار است. هرچه جذاب تر باشد، احتمال اینکه مشتریان محصول شما را انتخاب کنند، بیشتر است. رقابت سنگینی بین محصول شما و صدها محصول شمابه دیگر در قفسه های فروشگاه وجود دارد و برنده میدان محصولی است که بسته بندی شیک و مناسبی داشته باشد. برای آنکه طراحی بسته بندی دمنوش و چای حرفه ای داشته باشید، باید به یک سری نکات توجه کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از:
مسلما به عنوان برندی که سفارش طراحی بسته بندی داده میخواهید که آنها به بهترین حالت آماده و به شما تحویل داده شوند. اما چه خصوصیاتی برای این بسته بندیها ضروری است؟ در طراحی بسته بندی باید چه فاکتورهایی رعایت شده باشد؟ در ادامه این موارد را بیان میکنیم.
از آنجایی که بازار فروش چای بسیار رقابتی است تولید کنندگان از بسته بندیهای متنوعی برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. طبیعتا برای بالا بردن میزان فروش به بسته بندی جذاب نیاز است و محصولاتی که ظاهر ساده و خالی از خلاقیت دارند در جلب نظر مشتریان موفق عمل نمیکنند. شناخت انواع طرح بسته بندی چای به شما کمک میکند که هر یک را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید و در نهایت بهترین آن را برای محصولات خود برگزینید. در ادامه به انواع این طراحی اشاره میکنیم:
پاکت ها از متریال مختلف کاغذ، نایلون، پلاستیک و… ساخته می شوند و همواره جزو بهترین و راه بنداز ترین بسته بندی ها برای محصولات خشک می باشد. می توانید در مدل های مختلف و با ضخامت های مختلف از این پاکت ها برای بسته بندی استفاده کنید. بسته بندی پاکتی در حجم های مختلف به صورت گرمی و کیلویی قابل اجرا است و قیمت مناسبی هم دارد.
بسته بندی های شفاف اغلب به اسم سلفون هم شناخته می شوند. این بسته بندی ها ظاهری جذاب دارند و می توان محتویات درون آن را مشاهده کرد. این نوع بسته بندی بیشتر برای محصولاتی که رعایت بهداشت در آن ها اهمیت دارد استفاده می شود. می توان در طرح، رنگ و ابعاد مختلف این پوشش ها را اجرا کرد. لازم به ذکر است که ضخامت آن ها هم بسته به نوع کاربری که دارند متفاوت است.
برای این نوع بسته بندی از انواع ورق متالایز استفاده می شود. بسیار مقاوم هستند و به علت براق بودن جزو بسته بندی های لوکس به حساب می آیند. می توان این بسته بندی ها را به صورت زیپ دار یا بدون زیپ در اشکال و اندازه های مختلف اجرا کرد. ترکیب بسته بندی متالایز با بسته بندی شفاف زیبایی و کارایی بالایی به محصول شما می بخشد و می تواند بر میزان فروش شما تاثیر مثبت داشته باشد.
این نوع بسته بندی بسیار باکیفیت و کاربردی است. بستههای ایستاده کرافت با استفاده از موادی ساخته شدهاند که برای محیط زیست هیچ خطری ندارند. از دیگر مزیتهای آن میتوان به انعطاف پذیر بودن بسته نیز اشاره کرد. در بخش فوقانی بسته، زیپی تعبیه شده که باز و بسته کردن آن را بسیار ساده میکند. کارخانهها میتوانند از بستههای ایستاده هم به صورت شفاف و هم غیر شفاف استفاده کنند.
این نوع بسته بندیها معمولا در اندازههای بزرگ تولید میشوند و کمتر میتوان نمونههایی با ابعاد کوچک در میان آنها دید. بسته بندیهای بغل گاست باعث میشوند فضای بیشتری در قفسهها خالی بماند. این ویژگی نیز موجب شده بسیاری از فروشگاهها چای را با این نوع بسته بندی را عرضه کنند؛ با این حال تنوع در شکل و طرح بسته بندیهای ته گاست بسیار کم است و زیبایی چندانی ندارد. ولی در کنار آن به دلیل فضای زیادی که به تولید کنندگان برای ثبت اطلاعات محصول، نام برند و تبلیغات میدهد، کاربردی است.
برای بسته بندی چای فله از کیسه های پلاستیکی چند لایه استفاده می شود که ضخامت بالایی دارند و رطوبت هم نمی تواند به آن نفوذ کند. در نتیجه چای عطر و تازگی خود را حفظ می کند. بهتر است از کیسه های متالایز استفاده کنید که نور خورشید قدرت نفوذ به آن را ندارد و می تواند سلامت محتویات داخل بسته را تضمین کند. بعد از بسته بندی چای فله در کیسه های نایلونی و پلاستیکی می توان برای حمل راحت تر و ایمنی بیشتر از کارتن هم استفاده کرد.
مناسبترین نوع بسته بندی چای از لحاظ حفظ کیفیت بسته بندی سه طرف دوخت است. این نوع بسته به دلیل ساختار محکمی که دارد قادر است عطر چای را به طور کامل حفظ کند و با جلوگیری از ورود اکسیژن و رطوبت به داخل پاکت دوام محصول را بالا ببرد. برای پر کردن بسته بندیهای سه طرف دوخت هم میتوان از دست و هم از ماشین آلات کارخانهای استفاده کرد.
این نوع بسته بندی مانع جدی در برابر ورود رطوبت و هوا به درون پاکت است. میدانید که ورود گردوغبار و اکسیژن به درون پاکت باعث میشود محتوای داخل آن کیفیت خود را از دست داده و به سرعت فاسد شود؛ این به دلیل امکان ورود باکتریها به درون بسته است. بسته بندی پاکت وکیوم احتمال این اتفاق را به صفر میرساند که نتیجه آن کاهش ریسک آسیب دیدن محصول در حین انتقال و نگهداری در انبار است.
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت محصولات خوراکی نور و گرما است. چای نیز از جمله محصولات حساس نسبت به نور و گرما به حساب میآید؛ به همین دلیل برخی از تولید کنندگان این محصول از بسته بندیهای پلیمری برای عرضه کردن آن استفاده میکنند. این نوع بسته بندی به عنوان یک عایق در برابر حرارت و نور موفق عمل کرده و مانع از آسیب دیدن محتوای درون خود میشود. در نتیجه عطر و طعم چای در دراز مدت بدون تغییر باقی میماند.
بسیاری از تولیدکنندگان برای نگهداری و عرضه چای از بسته بندیهای آلومینیومی استفاده میکنند؛ زیرا این نوع بستهها در کنار استحکام بالا، بسیار انعطاف پذیر هستند و برندها میتوانند آنها را به شکلهای گوناگون سفارش دهند. از دیگر مزایای این نوع بسته بندی میتوان به پیشگیری از تماس اکسیژن، رطوبت و گردوغبار با محتوای درون آن اشاره کرد؛ بنابراین میتوان اطمینان داشت که محصول درون بسته بندیهای آلومینیومی ماندگاری بالایی داشته باشند.
در برخی موارد بسته بندیهای چای دو لایهای هستند؛ به این صورت که لایه اول چای را در خود جای داده و معمولا پلاستیکی و لایه دوم از جنسی دیگر است. گاهی لایه دوم از جنس فلز بوده و به شکلهای مختلف مستطیلی یا استوانهای تولید میشود.
استفاده از بسته بندیهای فلزی به تولید کننده این امکان را میدهد که ظاهر محصول خود را به هر شکل که میخواهد درآورد و نهایت خلاقیت را در آن به کار گیرد. بدین ترتیب بسته بندی صادراتی چای ظاهر لوکس به خود میگیرد و این موجب جلب توجه مشتریان بیشتری میشود.
چای کیسهای یا تی بگ یکی دیگر از انواع طراحی بسته بندی چای به حساب میآید که بسیار پرمصرف است. این بسته بندی خود به دو گونه تقسیم میشود. در بسته بندی چای کیسه ای، چای در کیسههای لفافه دار قرار میگیرد و این کیسهها درون یک بسته بندی اصلی که بزرگتر است تعبیه میشوند.
در نوع دیگر تی بگ، کیسههای چای درون پاکت دیگری که چاپ شده است، قرار میگیرد و همه این پاکتها نیز درون یک بسته بندی اصلی دیگر گذاشته میشوند. بدین صورت عوامل آسیب زا بهتر دفع و کیفیت چای بهتر حفظ میشود.
بستههای نیم کیلویی چای به صورت فلهای طراحی میشوند که از جنس پلاستیک ضخیم هستند. البته در نمونههایی از این نوع بسته بندی میتوان ترکیب پلاستیک و مقوا را نیز مشاهده کرد. برای آنکه این نوع بستهها بتوانند کیفیت چای را حفظ کنند پلاستیکهایی با چند لایه مخصوص به کار گرفته میشوند.
تا اینجا متوجه شدید که اهمیت خلاقیت در طراحی بسته بندی چای به چه صورت است. مجموعه استودیو فهار میتواند تمام خواستههای شما را از طراحی یک بسته بندی مناسب برآورده سازد. اگر مایل هستید که گرافیستهای این مجموعه برای چای تولید شده شما بسته بندی طراحی کنند، مطمئن باشید که بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. اگر طراحی خاصی مد نظر شما است، میتوانید جزئیات آن را به کارشناسان این مجموعه برسانید تا بسته بندی مطابق خواست خود تحویل بگیرید.
طراحی بسته بندی چای کیسه ای باید به صورت حرفه ای و متفاوت از دیگر رقبای شما انجام شود تا بتواند نتیجه دلخواهتان را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. چای و زعفران جزو محصولات پر طرفدار در صادرات است که می توانید با خاطری آسوده طراحی بسته بندی آن ها را به مجموعه استودیو فهار بسپارید. استودیو فهار به صورت حرفه ای زیباترین بسته بندی ها را با قیمت مناسب و در کم ترین زمان برای شما طراحی می کند. می توانید نمونه بسته بندی زعفران و چای طراحان این مجموعه را از روی سایت ببینید و با خاطری آسوده سفارش خود را ثبت کنید.
در طراحی بسته بندی چای عوامل مختلفی دخیل هستند و بر قیمت آن تاثیر میگذارند. در آغاز نوع بسته بندی که یک برند انتخاب میکند و سفارش میدهد، قیمت آن را مشخص میکند. هزینه بسته بندی چای به نوع بسته بندی بسته به میزان مواد اولیه، مهارت، دستگاهها مورد نیاز و… متفاوت هستند که بر همین اساس قیمت متفاوتی دارند.
به عنوان مثال برخی بسته بندیها تکی و برخی فلهای هستند که هر یک حجم متفاوتی دارند. برخی دیگر از جنس پلاستیک، برخی فلز و تعدادی از کارتن هستند که هزینه هر کدام متفاوت محاسبه خواهد شد. از طرفی دیگر طراحی که یک برند برای بستههای خود میخواهد ممکن است دشوار یا آسان باشد که هزینه هر یک متفاوت است.
طبیعتاً اگر در طراحی بسته بندی نوع گرافیک بهتری به کار رفته باشد، نتیجه بهتری پدید خواهد آمد. عوامل دیگری مانند کیفیت گرافیک و چاپ بسته بندیها نیز در برایند قیمت آن نقش تعیین کنندهای دارند. جداسازی رنگهای بسته بندی هر چه بهتر صورت گرفته باشد، هزینه نهایی بیشتر خواهد بود و بالعکس.
همانطور که دانستید طراحی بسته بندی چای باید با نهایت دقت و خلاقیت صورت بگیرد. شما میتوانید این فرایند را به طور کامل بر عهده یک مجموعه قرار داده و یا یک طراحی را به خواست خود انتخاب کرده و بعد از آن مجموعه بخواهید بسته بندی را آماده سازد.
برای آنکه طراحی بسته بندی مناسبی انتخاب کنید بهتر است چند نمونه کار منتخب در این حوزه را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید. به همین منظور ما چندین نمونه کار طراحی بسته بندی چای را برای شما قرار دادهایم. مطمئنا مشاهده این نمونهها ایدههای جذابی برای طراحی به شما خواهد داد.
بهترین طراحی بسته بندی چای را از ما بخواهید
FAHAR STUDIO
استودیـو فهـار مفتخر است که با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیک، توانسته اعتماد صدها برند معتبر را به خود جلب نموده و طراحی بیش از 600 پروژه موفق را در کارنامه خود به ثبت برساند. تعدد و مشتری پسند بودن نمونه کارهای موجود در این سایت، نشانگر کم و کیف این ادعاست. جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات با ما در ارتباط باشید.