صابون یکی از محصولات مهم بهداشتی بوده که بسیار پرمصرف نیز هست. معمولا تولیدکنندگان این کالا به ظاهر و بسته بندی صابون اهمیت میدهند و بسیاری از آنها از انواع بسته بندیهای قدیمی که از گذشته استفاده قرار میگرفت همچنان استفاده میکنند. این در حالی است که طراحی و بسته بندی میتواند کسب و کار این تولیدکنندگان را بسیار متحول سازد. برای طراحی بسته بندی هر کالا اصولی وجود دارد که اگر در نظر گرفته شوند، توجه مصرف کنندگان جلب خواهد شد. مطمئنا یکی از هدفهای تبلیغ و بازاریابی جلب نظر مشتریان است که نتیجه آن افزایش میزان فروش خواهد بود. مشتریان به بستههایی که متفاوت هستند و از قابلیتهای بهتری نسبت به سایر نمونهها برخوردارند توجه بیشتری میکند؛ بنابراین اگر اصول بسته بندی و زیبایی طراحی بسته صابون مورد توجه قرار گیرد میزان فروش شرکت بالا خواهد رفت. همچنین اگر این اصول رعایت شود و مشتریان بیشتری به یک کالا توجه کنند، برند تولیدکننده آن کالا شناختهتر شده میشود.اگر میخواهید طراحی بسته بندی صابونهای برند شما به بهترین حالت ممکن صورت گیرد بهتر است آن را به یک مجموعه با سلیقه و خلاق بسپارید. پیشنهاد ما مجموعه استودیو فهار است که یک انتخاب عالی برای طراحی بسته بندیها به حساب میآید.
خاص ترین طراحی بسته بندی صابون را از ما بخواهید
نخستین برخورد مصرف کنندگان با یک محصول، مشاهده بسته بندی آن است. به نوعی بسته بندی کالاها اولین اطلاعات را درباره ویژگی هر محصول به مشتریان میدهد. با این توصیفات میتوان اهمیتی که بسته بندی یک کالا در نظر مشتری دارد را درک کرد. حال اگر مشتری با دیدن بسته بندی توجه بیشتری به آن داشته باشد و حتی نگاهش بر روی آن متوقف شود، شانس فروش رفتن آن کالا بیشتر خواهد بود. از همین جهت توصیه میشود تولید کنندگان به بسته بندی کالاهای خود توجه داشته و آن را به گونهای طراحی کنند که که نظر مشتریان جلب شود. در نهایت آن برند و کارخانه میتواند کالاهای بیشتری بفروشد و میزان سود دهی خط تولید خود را بالا ببرد. تمام این موارد به اهمیت طراحی بسته بندی صابون در فروش محصولات اشاره دارد.
هر شرکت و کارخانه تازه تاسیس برای فروش کالاهای خاص به برندسازی نیاز دارد. منظور از برند سازی فرایندی برای معنادار کردن برند خود برای مشتریان است. به این معنی که روشهای گوناگونی به کار گرفته میشود تا تعداد بیشتری از مخاطبان برند و نام شرکت شما را بشناسند و به معروفیت و محبوبیت شما افزوده گردد. یکی از روشهایی که میتوان برای برندسازی مورد استفاده قرار داد طراحی بسته بندی مناسب برای کالاها است. زمانی که دسته بندی صابونهای تولیدی شما جذاب و منحصر به فرد باشد نگاههای بیشتری به سوی آن جلب میشود که نتیجه آن آشنایی بیشتر و بیشتر مردم با برند شما خواهد بود. از همین رو اهمیت طراحی بسته بندی صابون برای برند سازی محصولات بسیار بالا است.
طراحی لیبل و بسته بندی صابون به صورت مرحله ای انجام می شود. البته این مراحل بستگی به نوع لیبل و بسته بندی انتخابی شما دارد. برای مثال: لیبل متالایز با لیبل های پشت چسب دار و… فرق می کند و به تبع مراحل طراحی آن ها هم باهم متفاوت خواهد بود. اما درحالت کلی مراحل طراحی لیبل و بسته بندی صابون در استودیو فهار عبارتند از:
1. تحقیق و بررسی: در این مرحله، تیم طراحان استودیو فهار با مشتری ارتباط میگیرند تا نیازها و خواسته های آن ها را درک کنند. همچنین، تحقیقات بازار و رقبا نیز انجام می شود تا بتوانند طرح منحصر به فرد و جذاب طراحی کنند.
2. طراحی اولیه: در این مرحله، چندین طرح اولیه برای طراحی صابون ارائه می شود. این طرح ها شامل الگو، رنگ، شکل و نمادگذاری است که بسته به نظر و سلیقه خودتان می توانید انتخاب کنید.
3. بازخورد مشتری: پس از ارائه طرح های اولیه، مشتری نظرات خود را درباره آن بیان کرده و ما مطابق با انتظارات مشتری آن را تغییر می دهیم تا طرح نهایی به عمل آید.
4. طراحی نهایی: پس از دریافت بازخورد مشتری، طرح نهایی تکمیل و تصویب می شود. در نهایت طراحی و چاپ ان انجام می شود و یک بسته بندی شکیل و جذاب خواهید داشت.
5. بسته بندی: پس از طراحی لیبل صابون، بسته بندي مناسب برای محصول انتخاب می شود. در این مرحله، جزئيات فني مانند: جعبه گذاري، جعبه هاي کاغذي يا پلاستيکي، حفاظت صابون در داخل جعبه و ساير عمليات بسته بندي انتخاب شده و در نهایت اجرا می شود.
با وجود اینکه انواع طراحی بسته بندی برای صابون وجود دارد اما بعضی شرکتها همچنان از بستههای معمول که سابقا رایج بوده استفاده میکنند. اما برای ایجاد تنوع در بستهها و همچنین بالا بردن میزان فروش با جلب توجه مخاطبان، نیاز به استفاده از روشهای طراحی نو و بهروز است. برای انتخاب بهتر، باید نخست انواع طراحی بسته بندی صابون را بشناسید.
این نوع طراحی بسته بندی صابون از رایجترین موارد به شمار میآید. این نوع بستهها را میتوان با رنگ و طرحهای مختلف مزین کرد و حتی در قسمتی از آن بسته کاغذی را برای دیده شدن محتوای داخلی یا همان صابون، طلق شفاف قرار داد. بسته بندیهای صابون هم به صورت کشویی و هم صندوقی طراحی میشود.
این نوع بسته بندی شباهت بسیاری با بسته بندیهای کاغذی دارد. به همان صورت که بستههای کاغذی من به صورت کشویی به هم صندوقی تولید میشوند، بستههای مقوایی نیز با این حالتها وجود دارند. البته که تفاوتی نیز بین آنها وجود دارد که آن در استحکام این دو نوع بسته بندی است.
صابونها در بستههای تکی نیز به بازار عرضه میشوند. این نوع بسته بندیها کوچک بوده و بسیار رنگارنگ و خوش طرح هستند. البته با وجود کوچک بودن بسته بندی، نام برند به صورت خوانا و بزرگ و تمام اطلاعات مربوط به بسته این محصول نوشته میشود.
برای طراحی بسته بندی صابون اصولی استاندارد وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد میتواند مسیر پیشرفت و گسترش کسب و کار شما را هموارتر سازد. هرچه عیب و نقص بسته بندی شما کمتر و طراحی حرفهایتر صورت گرفته باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. در این قسمت به توضیح اصولی که به شما در طراحی بسته بندی حرفهای کمک میکند، میپردازیم.
حتماً تا به اینجای مقاله دانستید که چقدر خلاقانه بودن طراحی بسته بندی میتواند کسب و کار شما را رونق دهد. از همین رو باید مجموعهای مطمئن و با سلیقهای همانند استودیو فهار را برای طراحی این بستهها انتخاب کنید. اگر هم بسته بندی صابون ویژهای مد نظر است تنها کاری که باید انجام داد بیان جزئیات و مشخصات بسته برای کارشناسان این مجموعه است. مطمئن باشید که بسته بندی مورد نظر شما دقیقاً مطابق با جزئیات ذکر شده آماده خواهد شد.
طراحی بسته بندی صابون و هر کالای دیگر به دو دلیل صورت میگیرد و آن دو محافظت از کالا و تبلیغ آن است. پس از تولید صابون، باید این کالا را در بسته بندی مناسبی قرار داد و امکان حمل و نقل آن را فراهم کرد. بنابراین یکی از نکات کلیدی در طراحی بسته بندی صابون توجه به توانایی بسته در محافظت از محتوای داخل آن است. زیرا صابون محصولی حساس و دارای قابلیت تغییر حالت است؛ از همین رو امکان تغییر شکل آن هنگام حمل وجود دارد بنابراین انتخاب بسته بندی مقاوم برای این محصول مهم است. صابونها همانند دیگر کالاها ممکن است در انبار ذخیره شوند بنابراین بسته بندی باید بتواند از این کالا در برابر آسیب ها محافظت کند. توجه به جذابیت بسته بندی از نکات بدیهی در طراحی است. در طراحی باید به رنگ توجه شود. این عامل تاثیرگذار میتواند باعث شود مشتری بر روی محصولات شما مکث کند. وجود لیبل شرکت و نام برند که با طرحی زیبا و خوانا نوشته شده است از دیگر نکات مهم در طراحی بسته بندی صابون است. به توضیحاتی درباره محصول که بر روی بسته بندی ثبت میکنید نیز دقت کنید. توضیحات باید خوانا و دقیق و نوشته شده باشند.
صابون یکی از لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست است که رعایت نکات بهداشتی در بسته بندی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
با رعایت نکات بهداشتی در طراحی لیبل و طراح بسته بندی صابون، مصرف کننده مطمئن خواهد شد که محصول درست و بهداشتی است و استفاده از آن هیچ گونه عارضه ای به همراه نخواهد داشت. در بسیاری از کشورها، قوانین و مقررات خاصی برای طراحان و تولیدکنندگان صابون وجود دارد که نکات بهداشتی هم جزو ان ها است و رعایت کردن آن جزو الزامات می باشد. با طراحی لیبل صابون و بسته بندی بهداشتی و مناسب، مصرف کننده به راحتی می تواند به اعتماد خود در مورد کیفیت و بهداشت صابون اطمینان حاصل کند. این اعتماد، باعث می شود که مصرف کننده تمایل بیشتری به خرید و استفاده از محصول داشته باشد. همچنین طراحی جعبه صابون همچون طراحی بسته بندی شامپو و دیگر اقلام بهداشتی از صابون و محتویات خود محافظت می کند و مانع از اسیب رسیدن به آن و الوده شدن محصول می شود.
اگر به طراحی بسته بندی محصولات توجه دارید، بهتر است پیش از انتخاب نوع بسته، چند مورد از نمونه کارهای موجود را مشاهده کنید. در نمونه کارها ایدههای جذابی وجود دارد که میتوانید از آنها جهت طراحی بسته بندی جدیدی برای صابون خود استفاده کنید. سایت مجموعه استودیو بهترین نمونههای طراحی بسته بندی صابون وجود دارد که پیشنهاد میکنیم پیش از هر انتخابی، به این قسمت سری بزنید.
طراحی بسته بندی صابون قیمتهای متفاوتی دارد و هر مجموعه مبلغ معینی برای طراحی بسته بندیها در نظر میگیرد. نوع بسته بندی صابون و سایز آن بر میزان هزینه آن تاثیر گذار است؛ برای مثال اگر شرکتی سفارش بسته بندی مناسب صابون مایع را بدهد باید بسته بندیهای خاص ان شکل تهیه کند و اگر صابونها قالبی باشند از بستههای سه بعدی مقوایی استفاده کند؛ همچنین ممکن است شرکتی طراحی خاص و منحصر به فردی را سفارش دهد. در این صورت بر اساس میزان مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه بسته بندی و دشواری طراحی آن، قیمت این خدمات محاسبه میشود. تمام این موارد میتواند قیمت طراحی بسته بندی را تحت تاثیر قرار دهند.
انتخاب طراحی بسته بندی برای صابون ممکن است چندان ساده و راحت نباشد. مشخصا سودی که شرکت شما به دست میآورد متاثر از توجه و رضایت مشتری از بسته بندی و کیفیت کالای شما است؛ بنابراین دانستن خصوصیاتی که هر بسته بندی استاندارد باید داشته باشد به شما کمک میکند در مسیر درستی از طراحی بسته پیش بروید.
FAHAR STUDIO
استودیـو فهـار مفتخر است که با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیک، توانسته اعتماد صدها برند معتبر را به خود جلب نموده و طراحی بیش از 600 پروژه موفق را در کارنامه خود به ثبت برساند. تعدد و مشتری پسند بودن نمونه کارهای موجود در این سایت، نشانگر کم و کیف این ادعاست. جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات با ما در ارتباط باشید.
2 پاسخ
برای همکاری 360 درجه برای برندسازی و هویت بصری در همین حوزه طراحی بسته بندی صابون شما همکاری دارید؟
درود بر شما
جناب کامبیز، بله ما تمام کارهای برندینگ محصولتون رو انجام میدیم.
میتونید با پشتیبانی ما در ارتباط باشید که بهتر راهنمایی تون کنن.
و یا در چت شماره تون بگذارید ما باهاتون تماس بگیریم.