مزایای طراحی لوگو عمرانی برای شرکت ها

طراحی لوگو شرکت عمرانی

اگر صاحب یک شرکت ساختمانی هستید و تا بحال به فکر طراحی لوگو ساختمانی نبوده‌اید، چراغ هشدار از همین حالا برای شما روشن خواهد شد. چرا که رقبای سرسخت بسیاری در دنیای تجارت خواهید داشت. شما باید با ایده های خلاقانه، پروژه های باکیفیت و… جایگاه خود را اثبات کنید. اما قبل از هر چیزی باید یک هویت بصری جذاب برای خودتان خلق کنید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

یکی از المان های اصلی هویت بصری شما، لوگو برندتان خواهد بود. لوگوی شرکت ساختمانی شما عامل تمایز برندتان از دیگر شرکت ها خواهد شد و همچنین مسیر را برای پیشرفت شما هموار خواهد کرد.

اهمیت و ضرورت طراحی لوگو شرکت های ساختمانی

طراحی لوگو عمرانی برای شرکت های ساختمانی اهمیت و ضرورت بسیاری در بازاریابی و معرفی شرکت دارد. لوگو شرکت، عنصر اصلی در تشخیص و شناسایی شرکت است. با داشتن یک لوگو منحصر به فرد، شرکت از دیگر برندها متمایز و قابل تشخیص خواهد بود. فراموش نکنید که لوگو به عنوان نمادی است که معانی مختلفی دارد و شما می توانید با این ویژگی لوگو، شعار تبلیغاتی خود را به مشتریان انتقال دهید.

لوگو به عنوان نقطه قوت در حفظ حضور در ذهن مشتريان عامل مؤثری است. با مشاهده مکرر لوگو شرکت، مشتریان برند شما را به خاطر می سپارند و احتمال این که در آینده شرکت شما را انتخاب کنند، بیشتر می شود. طراحی لوگو حرفه ای و جذاب، به مشتریان نشان می دهد که شما یک شرکت قابل اعتماد هستید. با استفاده از طراحی لوگو ساختمانی مناسب، مشتریان به راحتی مطمئن خواهند شد که با یک شرکت حرفه ای و با کارایی در ساخت و ساز رو به رو هستند.

اصول طراحی لوگو برای شرکت ساختمانی

اصول طراحی لوگو برای شرکت ساختمانی

با قرار دادن لوگو در تمام محصولات، نامه های رسمی، سایت و رسانه های اجتماعی، شما به طور غیر مستقیم برای شرکت خود تبلیغات رایگان انجام می دهید. از آنجایی که این نماد در تمامی رسانه ها استفاده می شود، باید مطابق با اصول و نکات خاصی طراحی شود. از مهم ترین اصول طراحی لوگو برای شرکت ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت و واضح بودن نماد

کیفیت لوگو همیشه حرف اول و آخر را در طراحی لوگو عمرانی می زند. هر سبک لوگویی که انتخاب می کنید باید با بالاترین کیفیت طراحی لوگو عمرانی اجرا شود. اصل دیگری که بهتر است به آن پایبند باشید، انتخاب طرحی است که کاری که فعالیت شرکت و کسب‌وکار شما را نشان دهد. با این طرح شما با سرعت بیشتری به مخاطبان هدف خود معرفی خواهید شد و آنها هم قدرت درک بالاتری نسبت به برند شما خواهند داشت.

  • خوانا بودن فونت

تایپوگرافی هم از دیگر اصول مهم در طراحی لوگوی شرکت ساختمانی است. باید از فونت های ساده و خوانا استفاده کنید که حس اطمینان را به مخاطب القا کند. تا زمانی که مشتریان شما نتوانند با لوگو شما ارتباط برقرار کنند، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد.

  • انتخاب رنگ

درست است که می توانید بدون رنگ هم لوگو خود را اجرا کنید اما در دنیای رنگارنگ امروز، چشم ها ارتباط خوبی با رنگ ها برقرار می کنند. لوگوهای رنگی جذاب تر از دیگر نمونه ها هستند و با کمی جسارت در طراحی لوگو ساختمانی می توانید از رنگ های جذاب استفاده کنید. با رعایت این اصل در عین زیبایی متفاوت خواهید بود.

  • سایز و اندازه لوگو

یکی دیگر از اصول طراحی لوگو شرکت مهندسی، سایز و اندازه آن است. شما از این نماد در رسانه های مختلف برای تبلیغات و معرفی برندتان استفاده خواهید کرد. به همین خاطر باید در اندازه و سایزهای مختلف هم خوانا باشد و فرم خود را با تغییر اندازه از دست ندهد.

نکات مهم در طراحی لوگو عمرانی
طراحی لوگو ترکیبی شرکت ابنیه و عمران گرند

نکات مهم در طراحی لوگو عمرانی

طراحی لوگو برای شرکت های عمرانی باید به عنوان نمادی از هویت و فعالیت شرکت در بازار شناخته شود. اگر بتوانید طراحی لوگوی عمرانی را به درستی انجام دهید، اعتبار زیادی به برند خود خواهید بخشید و می توانید آن را برای همیشه در ذهن ها ماندگار کنید. از مهم ترین نکاتی که در طراحی لوگو شرکت عمرانی باید به آن توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از نمادهای معروف: استفاده از نمادهای معروف مانند چکش، چرخ دستگاه حفاری، سقف، قلاب و … می‌ تواند به تاکید بر فعالیت های عمرانی شرکت کمک کند. البته برای طراحی لوگو شرکت بازرگانی و دیگر حوزه ها باید به سراغ المان های مرتبط با آن ها بروید.
  • رنگ‌ بندی مناسب: استفاده از رنگ ‌بندی مناسب و جذاب در طراحی لوگو ساختمانی، معمولا رنگ‌ های قرمز، آبی و خاکستری برای صنعت ساخت و ساز محبوبیت بالایی دارد. بهتر است لوگو خود را تک رنگ انتخاب کنید. البته رنگ آن بستگی به طرح نهایی لوگو خواهد داشت.
  • تعادل و هماهنگی: طرح لوگو باید دارای تعادل و هماهنگی با اجزای مختلف فعالیت شما باشد تا ظاهری زیبا و حرفه ‌ای به خود بگیرد.
  • کسل کننده نبودن: لوگو نباید خیلی پیچیده یا خیلی بی روح باشد که حوصله مخاطب را سر ببرد. بهتر است نهایت خلاقیت خود را به کار ببرید تا یک طرح زیبا و فانتزی انتخاب کنید که نگاه ها را خیره می کند.

هزینه طراحی لوگو ساختمانی

وقتی صحبت از قیمت طراحی لوگو می شود، بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. طراحی لوگو شرکت ساختمانی یک مهارت تخصصی است که نیاز به خلاقیت، تخصص و درک عمیق از برند دارد. به این ترتیب، طراحان لوگوی حرفه ای معمولا هزینه هایی را دریافت می کنند که نشان دهنده ارزشی است که برای لوگوی شما قائل هستند.

یکی از عوامل اولیه ای که بر هزینه طراحی لوگو تاثیر می گذارد، تجربه و شهرت طراح یا استودیو طراحی است. طراحان با سابقه و بسیار مورد توجه اغلب به دلیل سابقه، تخصص و سطح کیفیتی که به طور مداوم ارائه می دهند، هزینه های بالاتری دریافت می کنند.

پیچیدگی و وسعت پروژه نیز در تعیین قیمت نقش دارد. یک طراحی لوگوی ساده با حداقل عناصر و یک مفهوم ساده ممکن است در مقایسه با یک لوگوی پیچیده که نیاز به تحقیقات گسترده، تکرار و سفارشی‌سازی دارد، مقرون به صرفه‌تر باشد.

در حالی که قیمت ها می توانند متفاوت باشند، توصیه می شود به خاطر صرفه جویی در هزینه ها، کیفیت را به خطر نیندازید. در نهایت، قیمت طراحی لوگو باید به عنوان سرمایه گذاری در موفقیت برند شما تلقی شود و یافتن تعادل مناسب بین کیفیت و هزینه ها، کلید موفقیت شما است.

ویژگی هایی یک طراحی لوگو خوب برای شرکت های ساختمانی

ویژگی هایی یک طراحی لوگو خوب برای شرکت های ساختمانی

طراحی لوگو شرکت راه و ساختمان را می توان به صورت نوشتار، تصویر یا ترکیبی از هردو آن ها انجام داد. انتخاب از بین ان بستگی به نظر شما و مخاطب هدفتان دارد. اما وجود یک سری ویژگی در طراحی لوگو عمرانی باعث می شود تا مخاطبان به راحتی با ان ها ارتباط برقرار کنند. از مهم ترین این ویژگی ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • ساده باشد.
  • خلاقیت در طرح آن دیده شود.
  • مرتبط با نام برند باشد.
  • طراحی مدرن داشته باشد.
  • اندازه متناسب با طراحی داشته باشد.
  • فاصله بین متن و تصویر به اندازه کافی لحاظ شود.
نمونه لوگو شرکت عمرانی
طراحی لوگو ترکیبی شرکت طراحی معماری و داخلی هما

نمونه لوگو شرکت عمرانی

بررسی نمونه لوگو شرکت عمرانی باعث می شود تا ذهن شما بازتر شود و با دید متفاوتی به ماجرا نگاه کنید. شما با بررسی نمونه لوگو رقبا می توانید خودتان را به جای مشتریان و مخاطبان کسب و کار خود بگذارید و نقاط ضعف یا قدرت آنها در طراحی لوگو ساختمانی را شناسایی کنید. سپس از آنها ایده بگیرید و با طرح هایی که در ذهن دارید ترکیب کنید تا یک لوگو جدید را خلق کنید.

می توانید در ادامه نمونه لوگو ساختمانی که توسط طراحان استودیو فهار به عوان بهترین شرکت طراحی گرافیک انجام شده است را مشاهده کنید و از آنها ایده بگیرید. استودیو فهار نمونه کارهای بسیار زیادی در زمینه طراحی لوگو شرکت حسابداری، بازرگانی، ساختمانی و… دارد و می تواند به راحتی در کوتاه ترین زمان بهترین طرح ها را برای شما اجرایی کند.

 

جمع بندی

 لوگو یک نماد در اندازه کوچک است که قدرت بسیار زیادی دارد و می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد. هزینه برای طراحی لوگو عمرانی حرفه ای یک سرمایه گذاری بلند مدت است که تا همیشه همراه برند شما خواهد بود و باعث افزایش فروش و جذب مشتری آن می شود. می توانید این کار را با خاطری آسوده به تیم استودیو فهار بسپارید. برای استعلام قیمت طراحی لوگو ساختمانی و کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش ارتباط بگیرید.

5/5-(18امتیاز)

مطالب مشابه