اهمیت طراحی بسته بندی و لیبل روغن های خوراکی

طراحی بسته بندی و لیبل روغن خوراکی

بسته بندی محصولات غذایی و خوراکی ها با توجه به نوع آن ها با هم فرق می کند و هر یک نیاز به رعایت یک سری استانداردهای خاص دارند. روغن خوراکی یکی از محصولات پر فروش در بازار است که بسته بندی آن به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود. پس طراحی بسته بندی روغن از اهمیت خاصی برخوردار است تا در میان محصولات زیاد، محصول شما بتواند توجهات را به خود جلب نماید.

بسته بندی های مختلفی هم وجود دارد که می توان برای آن به کار برد. از جمله: قوطی های فلزی، بطری های پلاستیکی، بسته بندی های پلاستیکی و… از آنجایی که بسته بندی روغن های خوراکی همچون بسته بندی شکلات تاثیر زیادی در فروش آن ها دارد باید به طراحی و جلوه بصری، کیفیت و دیگر پارامترهای مهم توجه کنید تا محصول به صورت سالم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

مجموعه استودیو فهار با تیم حرفه ای و باسابقه خود، خاص ترین و زیباترین طراحی بسته بندی روغن مایع خوراکی همراه با طراحی جعبه بسته بندی اجرا می کند تا بتوانید تولیدات خود را با بسته بندی جذاب و کاملا سالم به دست مصرف کننده برسانید و بازار فروش را دست بگیرد.

اهمیت طراحی بسته بندی روغن های خوراکی

اهمیت طراحی بسته بندی روغن های خوراکی

 روغن های خوراکی و چربی ها با قرارگیری در معرض هوا، نور مستقیم خورشید و حرارت فاسد می شوند. شما برای عرضه محصول خود نیاز به یک بسته بندی جذاب دارید که بتواند از آن در برابر عوامل محیطی محافظت کند. طراحی بسته بندی روغن باعث می شود تا روغن مایع فاسد نشود، از طرفی حمل و نگهداری آسانی داشته باشد.

شما با طراحی لیبل بر روی بسته بندی هم می توانید به راحتی برند خود را تبلیغ کنید. هرچه لیبل خاص و متفاوت باشد، در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهد بود و در بین قفسه ها خودنمایی می کند.

شما اطلاعات مورد نیاز مخاطب را روی بسته بندی درج می کنید و این اطمینان را می دهید که محصول کاملا بهداشتی است. چرا که تاییدیه سازمان بهداشت هم روی آن درج می شود. در نتیجه خاطر مشتری از خرید محصول شما مطمئن خواهد بود.

انواع طراحی بسته بندی روغن 

طراحی بسته بندی نقش مهمی در موفقیت هر محصول ایفا می کند و بسته بندی روغن نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی بسته بندی مناسب مثل طراحی دستمال کاغذی می تواند جذابیت بصری محصول را افزایش دهد، از آسیب های احتمالی محافظت کند و هدف برند را منتقل کند. در این پست انواع طرح های بسته بندی روغن از جمله طرح بسته بندی روغن زیتون، طرح بسته بندی روغن مایع، طراحی بسته بندی روغن جامد، طراحی بسته بندی روغن کنجد و طراحی بسته بندی روغن کانولا را بررسی خواهیم کرد.

طراحی بسته بندی روغن زیتون

روغن زیتون روغن محبوبی است که در پخت و پز استفاده می شود و طعم منحصر به فردی دارد. طراحی بسته بندی روغن زیتون باید منعکس کننده کیفیت برتر و مزایای سلامتی محصول باشد. بطری های شیشه ای معمولا برای بسته بندی روغن زیتون مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا از روغن در برابر نور و هوا محافظت می کنند که می تواند بر کیفیت آن تأثیر بگذارد. طراحی لیبل روغن زیتون اغلب دارای طراحی شیک و ظریف با تمرکز بر اصل و کیفیت محصول است.

طراحی بسته بندی روغن مایع

روغن های مایع مانند روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن سویا معمولا در پخت و پز استفاده می شوند. طراحی بسته بندی روغن مایع باید کاربردی و آسان برای استفاده، با تمرکز بر راحتی باشد. بطری های پلاستیکی انتخاب مناسبی برای بسته بندی روغن مایع هستند، زیرا سبک وزن هستند و به راحتی قابل حمل هستند. طراحی لیبل روغن مایع اغلب دارای طراحی ساده با برای نشان دادن ارزش غذایی و کیفیت محصول است. طراحی بسته بندی روغن جامد

طراحی بسته بندی روغن جامد

روغن های جامد مانند روغن نباتی در آشپزی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. طراحی بسته بندی روغن جامد باید منعکس کننده کیفیت طبیعی و ارگانیک محصول باشد. ظروف شیشه ای یا قوطی های فلزی انتخاب مناسب برای بسته بندی روغن جامد هستند و از آسیب های احتمالی و فاسد شدن جلوگیری می‌نماید.

طراحی بسته بندی روغن کنجد

روغن کنجد روغن در کشور ما از محبوبیت زیادی برخوردار است و طعم بخصوصی دارد. استفاده طراحی بسته بندی روغن کنجد باید عطر و طعم منحصر به فرد و اهمیت فرهنگی محصول را منعکس کند. بطری های شیشه ای یا بطری های پلاستیکی انتخاب های معمول برای بسته بندی روغن کنجد هستند. طراحی لیبل روغن کنجد اغلب دارای طراحی با رنگ های مختلف و نشان دادن ماهیت روغن کنجد است.

طراحی بسته بندی روغن کانولا

روغن کانولا که طرفداران زیادی پیدا کرده است در آشپزی استفاده می شود و طعمی خنثی دارد. طراحی بسته بندی روغن کانولا باید منعکس کننده تطبیق پذیری و مزایای سلامتی محصول باشد. از بطری های پلاستیکی یا بطری های شیشه ای برای بسته بندی روغن کانولا استفاده می شود، زیرا از روغن در برابر نور و سایر عوامل آسیب‌زا محافظت می کنند. طراحی لیبل روغن کانولا اغلب دارای طراحی ساده و مدرن با تمرکز بر ارزش غذایی و مزیت روغن کانولا است.

ویژگی های مهم ظروف بسته بندی روغن خوراکی

تنوع ظروف بسته بندی روغن های خوراکی همچون روغن زیتون، روغن کنجد و… بسیار زیاد است. اما کدامیک از آنها برای عرضه چنین محصولی مناسب می باشد؟ یک ظرف بسته بندی خوب برای روغن خوراکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه تفاوتی بین طراحی بسته بندی روغن کنجد و زیتون وجود دارد؟ اگر شما هم می خواهید محصول خود را در یک بسته بندی ایده آل در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، توجه داشته باشید که ظرف بسته بندی انتخابی شما ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نوع ظروف با نوع روغن سازگار باشد

شاید تصور کنید از همه بسته بندی های روغن می توانید برای همه نوع روغنی استفاده کنید. اما اینطور نیست! ظروف تیره و رنگی برای روغن زیتون ایده آل است چرا که مانع از تابش نور خورشید می شود و این موضوع باید در طراحی بسته بندی روغن زیتون مورد توجه قرار گیرد.

در صورتی که ظروف شفاف برای روغن های افتابگردان و… که برای اشپزی و به صورت روزمره استفاده می شوند مناسب هستند. از ظروف فلزی هم برای نگهداری روغن پالم استفاده می شود. سعی کنید در انتخاب ظروف بسته بندی روغن به سازگاری آن با محصول خودتان دقت کنید.

  • طراحی کاربردی داشته باشد

طراحی لیبل مواد غذایی بخشی از بسته بندی است و شکل و شمایل ظرف بسته بندی نیز بخش دیگر که اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ظرف بسته بندی شما دارای دستگیره باشد، نگهداری و استفاده از آن برای مصرف کننده آسان خواهد بود. اگر درب اسان بازشو برای آن در نظر بگیرید باز هم یک امتیاز مثبت برای بسته بندی کسب خواهید کرد. ظروف روغن مایع نباید خیلی بزرگ باشد که سنگین شود و استفاده از آن برای کاربران دشوار باشد. همچنین باید طراحی بسته بندی روغن مایع متناسب با این ظروف باشد.

  • استحکام لازم را داشته باشد

ظرف انتخابی شما باید تحمل وزن روغن را داشته باشد و بر اثر فشار دفرمه نشود و شکل ظاهری خود را از دست ندهد. از طرفی باید در برابر نفوذ اکسیژن و رطوبت ایمن باشد تا محتویات آن فاسد نشود.

تاثیر طراحی لیبل حرفه ای و بسته بندی خلاقانه در فروش

تاثیر طراحی لیبل حرفه ای و بسته بندی خلاقانه در فروش

زمانی که برای خرید روغن به فروشگاه ها مراجعه می کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، لیبل بسته بندی روغن ها است. طراحی لیبل روغن کنجد با طراحی لیبل روغن زیتون فرق می کند و همین تفاوت است که باعث می شود بتوانید آنها را از یکدیگر تفکیک کنید.

معمولا از تصویر درج شده روی لیبل ها و نوع طراحی بسته بندی روغن می توانید به نوع روغن پی ببرید و به آسانی در سریع ترین زمان خرید خود را انجام دهید. علاوه بر آن طراحی پاکت بسته بندی و لیبل روغن ها، باعث می شود تا برند شما شناخته شده باشد و مصرف کنندگان در قفسه ها به دنبال اسم برند شما باشند.

در کنار تمامی این ها، مخاطب محصولات شما، مخصوصا افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند، روی لیبل به دنبال اطلاعاتی در خصوص روغن هستند. اگر یک لیبل حرفه ای طراحی کنید، کلیه این اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار خواهید داد که سبب نقش بستن لبخند رضایت روی لبان آنها می شود و باعث می شود تا فروش شما بیشتر شود.

نمونه طراحی لیبل و بسته بندی روغن خوراکی

نمونه طراحی لیبل و بسته بندی روغن خوراکی

تنوع بسته بندی های روغن در بازار بسیار زیاد است و امروزه علاوه بر کیفیت، ظاهر محصول نیز در رقابت بین برندها نقش چشمگیری دارد. شما با بررسی انواع طراحی لیبل و بسته بندی روغن خوراکی می توانید به یک طرح متفاوت و جذاب برسید.

استودیو فهار به عنوان یک شرکت طراحی لیبل روغن انواع نمونه های متنوع را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از آنها الهام بگیرید و طرح های جدید و خلاقانه انتخاب نمایید. علاوه بر لیبل روغن های خوراکی، شما می توانید از نمونه طراحی لیبل محصولات آرایشی هم برای محصولات خود الهام بگیرید. کافی است المان های آنها را متناسب با نوع محصول خود تغییر دهید و یک طرح جدید را خلق نمایید.

جمع بندی

در زمان بسته بندی روغن خوراکی، باید به پایداری آن در بسته بندی توجه کنید. همچنین زیبایی و جذابیت بصری آن را هم در نظر بگیرید تا یک محصول همه چیز تمام در اختیار مشتریان قرار دهید. طراحان استودیو فهار به شما کمک می کنند تا با طراحی بسته بندی روغن حرفه ای و خلاقانه محصولی درجه یک با ظاهری شکیل و کارآمد تولید و در اختیار خریداران قرار دهید. برای کسب مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

4.6/5-(10امتیاز)

مطالب مشابه