نکات مهم و اصول طراحی بسته بندی پنیر

طراحی بسته بندی پنیر
نمونه کارهای طراحی لیبل و بسته بندی لبنیات

در بازار فروش لبنیات، محصولی پر فروش خواهد بود که یک طراحی جذاب و درست دارد. طراحی که می تواند اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیار او قرار دهد و همچنین به راحتی باز شود. تنوع محصولات لبنی همچون طراحی بسته بندی پنیر بسیار زیاد است و به همین خاطر پیدا کردن یک طرح جدید نیاز به خلاقایت بسیار زیادی دارد.

البته در کنار ظاهر باید به کیفیت و سازگاری آن با محیط زیست هم توجه کنید. پوششی که در عین زیبایی آسیبی به بافت پنیر وارد نکند و بتواند تاییدیه سازمان بهداشت را هم دریافت کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

مجموعه استودیو فهار یکی از بهترین و با تجربه ترین شرکت های طراحی و چاپ بسته بندی محصولات است که می توانید با خاطری آسوده طراحی بسته بندی پنیر را به آن بسپارید و نگرانی از بابت کیفیت نداشته باشید.

اهمیت طراحی بسته بندی پنیر

ضرورت و اهمیت طراحی بسته بندی زیبا و بهداشتی برای پنیر

طراحی بسته بندی پنیر باید جذاب و گیرا باشد و از همه مهم تر همانند طراحی بسته بندی روغن زیتون بتواند از این ماده غذایی در برابر آلودگی ها و عوامل بیماری زا محافظت کند. انواع پنیر مثل پنیر پیتزا یک ماده غذایی حساس است و برای سالم ماندن آن نمی توان از هر نوع بسته بندی استفاده کرد. اگر بتوانید یک طراحی اصولی برای آن در نظر بگیرید می تواند رطوبت و تازگی خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کند. در نتیجه به صورت سالم و تازه به دست مصرف کننده می رسد و رضایت آنها توام با افزایش فروش شما خواهد بود.

یک طراحی بسته بندی پنیر پیتزا ایده آل مانع از نفوذ اکسیژن شده و سلامت مواد غذایی را تضمین می کند. از طرفی باعث حفظ مزه، بو و رنگ آن می شود. حال اگر ظاهر چشمگیری هم داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز مخاطب همچون تاریخ انقضا، نام برند، ترکیبات استفاده شده و … هم در آن وجود داشته باشد، می توانید به راحتی بازار را دست بگیرید و با افزایش تولید پاسخگوی دررخواست بازار باشید.

انواع طراحی بسته بندی پنیر

انواع طراحی بسته بندی پنیر

پنیر انواع مختلفی دارد که عبارتند از: پنیر صبحانه، پنیر لیقوان، پنیر پیتزا، پنیر خامه ای و…. که هر یک مشخصات خاص خود را دارند و با توجه به این مشخصات نیازمند یک بسته بندی خاص هستند. از این رو با انواع طراحی بسته بندی پنیر مواجه خواهید شد که باید با توجه به نوع پنیر عرضه شده انتخاب کنید. از انواع طراحی بسته بندی و طراحی لیبل پنیر پیتزا یا هر نوع پنیر دیگری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نایلون های مقاوم: این نایلون ها از پلاستیک ساخته می شوند. در دو نوع شفاف و غیر شفاف هم وجود دارند که با توجه به سبک طراحی می توانید از طراحی لیبل لبنیات برای روی آنها استفاده کنید. نایلون های پلاستیکی با دیزاین های خلاقانه می تواند توجه مشتریان را به خوبی جلب کند. امکان نفوذ الودگی و رطوبت و… هم به داخل آن وجود ندارد.
  • قوطی های درپوشی: این قوطی ها ممکن است از جنس پلاستیک یا فلز باشند. نمونه های مختلف آن را در طراحی بسته بندی سرلاک و طراحی بسته بندی شیرخشک دیده اید. اغلب برای پنیر لیقوان و دیگر پنیرهای سنتی استفاده می شود که به صورت ضد نفوذ هستند و مصرف کنندگان می توانند از این بسته بندی برای نگهداری باقی مانده پنیر به مدل طولانی هم استفاده کنند.
  • ظروف پلاستیکی: این ظروف جزو محبوب ترین نوع بسته بندی برای پنیر است که جنس پلاستیکی دارد و در اشکال مختلف تولید می شود. درپوش آن ها به صورت فویل های حرارتی است که روی آن پرس می شود و عملا غیر قابل نفوذ است. می توانید طرح های مختلفی را روی درب و بدنه پلاستیکی آن چااپ کنید و ظاهری متفاوت به بسته بندی آن ببخشید.
  اصول طراحی بسته بندی پنیر  

اصول و نکات بهداشتی لازم در طراحی بسته بندی پنیر  

پنیر معمولا یک رطوبت ذاتی دارد و به همین خاطر نمی توان از بسته بندی های کاغذی برای آن استفاده کرد. بر خلاف نبات و محصولاتی از این دست که خشک هستند و به راحتی می توان از طراحی متنوع برای آن ها استفاده کرد. طراحی بسته بندی نبات بسته به مدل و مقدار عرضه شده متفاوت می باشد اما در حالت کلی استانداردهای سختی ندارد.

اما برای طراحی بسته بندی پنیر باید از مسیر سختی برای رسیدن به یک بسته بندی ایده آل رد شوید. برای آنکه پایان مسیر یک بسته بندی جذاب و شیک داشته باشد، بهتر است به یک سری نکات طراحی لیبل و اصول بسته بندی که در ادامه ذکر می شود توجه کنید:

  • قابل حمل و جابه جایی باشد
بسته بندی که انتخاب می کنید باید قدرت محافظت از پنیر را داشته باشد و در اثر جابه جایی سبب خراب شدن آن نشود.
  • سرعت رشد قارچ را کاهش داد

پنیر به سرعت قارچ زده می شود و باید بسته بندی برای آن انتخاب کنید که باعث خشکی سطحی پنیر نشود و همچنین مانع از قارچ زدگی آن شود. به این منظور بهتر است پنیر را در قالب های کوچک هم تقسیم کنید.

  • اکسیژن به داخل آن نفوذ نکند
اکسیداسیون ماده چربی پنیر بسیار مضرر است و نباید این اتفاق در بسته بندی آن روی دهد. تنها عامل تضمین کننده عدم بروز اکسیداسیون در بسته بدی پنیر، غیر قابل نفوذ بودن آن است.
  • اطلاعات محصول روی آن درج شود
کلیه اطلاعات همچون نوع پنیر، شرکت سازنده، ترکیبات به کار رفته، وزن و… باید روی بسته بندی با فونت خوانا و رنگبندی مناسب چاپ شود.

طراحی بسته بندی انواع پنیر

پنیر با طعم ها و بافت های متنوع، مردم را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. با این حال، بعد از طعم لذیذ، طراحی بسته بندی پنیر نقش مهمی در جذب مصرف کنندگان و انتقال ماهیت منحصر به فرد پنیر ایفا می کند. طراحی بسته بندی پنیر همانند بسته بندی پسته هرچقدر خلاقانه‌تر باشد توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. در ادامه این پست، انواع طراحی بسته بندی پنیر و ویژگی های انواع پنیر محبوب مانند چدار، پنیر خامه ای، فتا، گودا، موزارلا، پارمزان، پنیر فرآوری شده (پروسس) و پنیر سوئیسی را بررسی می کنیم.
  1. بسته بندی پنیر چدار

چدار، که به خاطر طعم کمی تند و تیزش معروف است، اغلب دارای طرح‌های بسته‌بندی است که حس سنت و مدرنیته را با هم تداعی می‌کند. بسیاری از بسته های پنیر چدار دارای تصاویر روستایی هستند که سنت غنی این پنیر محبوب را به نمایش می گذارد. رنگ‌های طبیعی، خاکی و فونت‌های قدیمی به احساس نوستالژیک و اصیل کمک می‌کنند و مصرف‌کنندگانی را که به دنبال طعم های سنتی هستند، مجذوب می‌کنند.
  1. بسته بندی پنیر فتا

فتا، یک طعم لذیذ ترد و شور، معمولاً با غذاهای مدیترانه ای مرتبط است. بسته بندی پنیر فتا اغلب شامل رنگ های آبی و سفید پر جنب و جوشی است که یادآور پرچم یونان است و تصاویری از سواحل آفتابی و جذابیت های سنتی مدیترانه را تداعی می کند. طرح ها اغلب تصاویری از زیتون، سبزی و سایر مواد تشکیل دهنده دارند که طعم متمایز پنیر را تکمیل می کنند.
  1. بسته بندی پنیر گودا

گودا، یک پنیر هلندی که به خاطر طعم خامه‌ای و کره‌ای‌اش معروف است، اغلب در طرح‌هایی بسته‌بندی می‌شود که حسی از مهارت و توجه به جزئیات را القا می‌کند. بسته بندی ممکن است تصاویر آسیاب های بادی، لاله ها، یا مناظر سنتی هلندی را به نمایش بگذارد که منشا پنیر را منعکس می کند. بسته بندی پنیر موزارلا
  1. بسته بندی پنیر موزارلا

موزارلا یا پنیر پیتزا، پنیر همه کاره با طعم ملایم و شیری، اغلب با غذاهای ایتالیایی مرتبط است. بسته بندی پنیر موزارلا اغلب دارای رنگ های قرمز و سبز است که یادآور پرچم ایتالیا است. این طرح ها ممکن است تصاویری از گوجه فرنگی، ریحان، یا پرچم ایتالیا را در خود جای دهند.
  1. بسته بندی پنیر پارمزان

پارمزان، با طعم آجیلی و خوش طعمش، اغلب در طرح هایی بسته بندی می شود که حس اصالت و کیفیت برتر را منتقل می کند. در بسته بندی ممکن است از نقوش کلاسیک ایتالیایی مانند تاکستان ها، چرخ های پنیر یا تایپوگرافی هی قدیمی استفاده شود. رنگ‌های طلایی غنی و بافت‌های برجسته، زیبایی لوکس و طعم لذیذ پنیر را نشان می‌دهد. بسته بندی پنیر فرآوری شده
  1. بسته بندی پنیر فرآوری شده

پنیر فرآوری شده که به دلیل بافت صاف و یکدست شناخته شده است، معمولاً در قالب های کاربردی و مناسب بسته بندی می شود. پنیر پروسس شامل بسته بندی های قابل آب بندی مجدد یا برش های بسته بندی شده جداگانه است.
  1. بسته بندی پنیر سوئیسی

پنیر سوئیسی که با سوراخ های بزرگ و کوچک و طعم آجیلی مشخص می شود، اغلب دارای طرح های بسته بندی است که ویژگی های منحصر به فرد پنیر را به نمایش می گذارد. بسته بندی ممکن است شامل تصاویری از مناظر کوهستانی، کلبه های سوئیسی، یا گاوهایی باشد که در چمنزارهای سرسبز چرا می کنند.

نمونه بسته بندی پنیر

تنوع بسته بندی های این ماده غذایی بسیار زیاد است. شما با بررسی نمونه طراحی بسته بندی پنیر می توانید یم طرح خلاقانه داشته باشید. البته بررسی نمونه ها صرفا برای ایده گرفتن است و نباید کپی برداری صورت گیرد.

علاوه بر بسته بندی پنیر می توانید از طراحی بسته بندی دمنوش یا دیگر محصولات هم برای ایده گرفتن استفاده کنید. در ادامه برخی از سری نمونه های بسته بندی پنیر که توسط تیم طراح استودیو فهار انجام شده است را خواهید دید.

مهم ترین ویژگی های بسته بندی های ایده آل برای پنیر  

مهم ترین ویژگی های بسته بندی های ایده آل برای پنیر  

طراحی بسته بندی پنیر باید بتواند سلامت آن را تضمین کند. همچنین برند سازنده را به نمایش بگذارد و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی عمل کند. تا مصرف کنندگان را جلب کند و سبب افزایش فروش شود. از سری ویژگی های مهمی که در یک بسته بندی پنیر ایده آل باید وجود داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی نکات بهداشتی در آن رعایت شود.
  • ظاهری جذاب داشته باشد.
  • به راحتی باز شود.
  • فضای زیادی را اشغال نکند.
  • باعث افزایش قیمت فروش پنیر نشود.
  • دوستدار محیط زیست باشد.
  جمع بندی

در طراحی بسته بندی پنیر علاوه بر پارامترهای بصری و کیفیتی باید به دستگاه طراحی و چاپ هم دقت کنید. شما باید از تجهیزاتی استفاده کنید که کوچکترین آسیب را به پنیر وارد می کند و همچنین سطح بهداشتی بالایی دارد.

بسته بندی که برای پنیر انتخاب می کنید بهتر است سبک باشد تا وزن اضافه ای به پنیر وارد نکند و سبب تغییر شکل آن نشود. می توانید برای انتخاب طراحی بسته بندی پنیر و دیگر محصولات لبنی با کارشناسان ما در استودیو فهار ارتباط بگیرید.

4/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه