نکات مهم در طراحی بسته بندی زغال

طراحی بسته بندی زغال
نمونه کارهای طراحی بسته بندی زغال

با افزایش قدرت بسته بندی در فروش، بازار نیازمند محصولات جذاب و باکیفیت است که مطابق با سلیقه مشتریان طراحی شده باشد. از آنجایی که زغال در قالب های مختلف فشرده، کبابی و… عرضه می شود، تنوع بسته بندی های آن بسیار زیاد است. شما باید بتوانید جذاب ترین و باکیفیت ترین مدل و طراحی بسته بندی زغال را برای محصول خود انتخاب کنید و کیفیت زغال را هم به نمایش بگذارید.

بسته بندی زغال معرف برند شما است و باید ظاهر جذابی داشته باشد تا در حد اعتبار برندتان بدرخشد. به این منظور باید طراحی بسته بندی زغال و لیبل آن را به یک متخصص و اهل فن در این حوزه بسپارید.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

مجموعه استودیو فهار با تیم متخصص و باسابقه خود، جذاب ترین طراحی ها را برای محصول شما ارائه می کند. می توانید به راحتی به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان با نهایت خلاقیت و رعایت استانداردها تحویل بگیرید.

چرا طراحی بسته بندی زغال ضروری است ؟

بسته بندی مناسب می‌ تواند زغال را در برابر خطرات مختلف مانند: رطوبت، آلودگی، آسیب فیزیکی و تغییرات دمایی حفظ کند. در نتیجه کارایی و کیفیت زغال حفظ شده و به مشتریان در شرایط ایده‌ آل تحویل داده شود. این مهم ترین عاملی است که باعث می شود که بهترین طراحی بسته بندی زغال را داشته باشید. طراحی کارتن بسته بندی حاوی اطلاعات مورد نظر است که به مشترکین در خصوص استفاده، نگهداری و خواص زغال کمک می ‌کند. این اطلاعات می ‌تواند شامل: راهنمای استفاده، تاریخ انقضا، محتوای تغذیه‌ ای و دستورالعمل ‌های ایمنی باشد.

بسته بندی مناسب به شرکت ‌های تولید کننده کمک می ‌کند تا زغال را به راحتی حمل کرده و در فروشگاه‌ ها یا سایر مکان ‌های فروش عرضه کنند. همچنین، پاکت زغال مناسب باعث کاهش خطر آسیب دیدگی در حین حمل و نقل محصول می ‌شود. طراحی بسته بندی زغال به گونه ‌ای است که در منابع طبیعی صرفه جویی کرده و پس از استفاده قابل بازیافت است. این نوع طراحی پاکت بسته بندی زغال باعث کاهش تاثیرات منفی بسته بندی در محیط می ‌شود و به حفظ منابع طبیعی کمک می‌ کند.

تاثیر و اهمیت لیبل و بسته بندی زغال در فروش

تاثیر و اهمیت لیبل و بسته بندی زغال در فروش

طراحی لیبل بسته بندی زيبا، كيفيت بالای محصول را نشان داده و به خودی خود عاملی جذاب است كه باعث جلب توجه و افزایش اعتماد مشتریان به برند و محصول می‌ شود. طراحی پاکت زغال اصولی، باعث حفظ کیفیت و تازگی آن در طول زمان خواهد شد. لایه ‌های بسته ‌بندی قادر هستند از رطوبت، هوا، نور و سایر عوامل خارجی جلوگیری کنند و باعث حفظ کارایی زغال در مدت زمان استفاده شوند.

لیبل و بسته بندی ذغال می‌ تواند اطلاعات مهمی را درباره محصول همچون نوع زغال، ترکیبات، وزن، کشور سازنده و … را به مشتریان ارائه دهد. این اطلاعات به مشتریان کمک می ‌کند تا در تصمیم خود  به خرید از محصول شما پایبندتر باشند و رغبت زیادی برای استفاده از محصولات شما نشان دهند.

از طرفی ظاهر و نوع طراحی بسته بندی زغال همچون طراحی دستمال کاغذی به مشتریان کمک می‌ کند تا محصول را به راحتی شناسایی کنند. با داشتن چاپ نام و برند زغال روی بسته ‌بندی، مشتریان قادر خواهند بود به سرعت زغال مورد نظر خود را در بین انواع محصولاتی که در قفسه فروشگاه چیده شده است، پیدا کنند.

انواع بسته بندی زغال

انواع بسته بندی زغال

ذغال در بسته بندی های مختلفی ارائه می شود. همه این بسته بندی ها وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارند اما برخی ظاهری شکیل تر دارد و برخی دیگر مقاومت بیشتری دارد. بعضی از آنها هم از نظر قیمت و متریال با یکدیگر فرق می کند. در حالت کلی از انواع بسته بندی ذغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیسه های پلاستیکی

طراحی بسته بندی زغال معمولا به صورت کیسه های پلاستیکی صورت می‌گیرد و می توانید روی آن ها لیبل و برچسب قرار دهید. این کیسه ها دارای سوراخ هواگیر برای حفظ تنفس زغال هستند و حمل و نگهداری بسیار آسانی هم دارند.

  • بشکه

تعجب نکنید، گاهی اوقات طراحی بسته بندی توتون و تنباکو و طراحی بسته بندی زغال به صورت بشکه است. قرار دادن این محصولات در بشکه مناسب استفاده در رستوران ها  و صنایع خوراک و… است.

  • پلاستیک

برخی از برندهای زغال از  پاکت های پلاستیکی به عنوان بسته بندی استفاده می کنند. این نوع بسته بندی معمولا در خرده فروشی استفاده می شود و قیمت پایین تری هم دارد.

  • جعبه های فلزی

 در برخی موارد، طراحی بسته بندی زغال به صورت جعبه های فلزی است. این نوع بسته بندی عموما در صورت صادرات و عرضه محصولات خاص انتخاب می شود و می توان آن را یک گزینه با کیفیت تر برای بسته بندی دانست.

  • جعبه های کاغذی

برخلاف تصور عموم، زغال در جعبه های کاغذی نیز بسته بندی می شود. این نوع بسته بندی عموما در صورت فروش عمده استفاده می شود و یک گزینه اقتصادی تر است که می تواند به نفع تولیدکنندگان ذغال باشد. با طراحی بسته بندی جعبه ذغال خلاقانه می‌توان بیشتر توجهات را به محصول خود جلب نمایید.

جعبه های کاغذی

  • پاکت های فشرده

 زغال در پاکت های فشرده شده هم عرضه می شود. این نوع بسته بندی به راحتی قابل حمل و نگهداری است و برای مواقعی که فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده زیاد است استفاده می شود تا در طول سفر آسیبی به محتویات آن وارد نشود.

  • جعبه های چوبی

در زمان خرید زغال به صورت عمده، احتمالا شاهد بسته بندی های چوبی هم بوده اید. جعبه های چوبی به خوبی از آن محافظت می کنند و مانع از خراب شدن زغال می شوند.

  • سطل های پلاستیک

در صورت استفاده طولانی مدت و نگهداری در فضای باز، زغال را در سطل های پلاستیک قرار می دهند. ظاهر جذابی هم دارد که باعث افزایش فروش هم شده است.

نکات مهم و کلیدی در طراحی بسته بندی زغال  

نکات مهم و کلیدی در طراحی بسته بندی زغال  

در طراحی بسته بندی زغال باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید تا بتوانید در عین جلب رضایت مشتریان، کیفیت زغال را حفظ کنید و تمامی استانداردها را هم رعایت کنید. برخی از این مهم ترین این نکات عبارتند از:

  • جنس بسته بندی: طراحی بسته بندی زغال شما باید در برابر عوامل مختلف مقاوم باشد. مثلا در بسته بندی شکلات رطوبت و هوا نباید قدرت نفوذ به آن را نداشته باشد و از طرفی به راحتی هم باز شود تا مصرف کننده درگیر باز کردن آن نباشد. بسته بندی های زغال امروزه با متریال های گوناگونی انجام می شوند که با توجه به قیمت، طرح انتخابی و… می توانید از بین آنها انتخاب کنید.
  • نوع بسته بندی: بسته بندی محصول شما از نوع پاکتی است یا ظرف؟ و… در هر صورت باید تناسب بین محصول، نوع بسته بندی، مدل و طراحی لیبل را برقرار کنید تا محصول شما دیده شود و به شهرت برسد. سعی کنید بیشترین بهره برداری را از بسته بندی در طراحی بسته بندی زغال داشته باشید تا مخاطب بتواند از بسته بندی هم استفاده مجدد کند. برای مثال: برای بسته بندی زغال های خانگی می توانید بسته بندی داشته باشید که بعد از باز شدن به یک بادبزن تبدیل می شود تا بتواند سیخ های کباب و جوجه را باد زد. چنین ایده هایی می توانند قدرت بازاریابی شما از طریق بسته بندی چند برابر کنند.
  • استحکام بسته بندی زغال: زغال ها با توجه به وزنی که دارند در بسته بندی های مختلف 1 الی 10 کیلو و… قرار داده می شوند. بسته بندی مد نظر شما باید قدرت تحمل وزن آن را داشته باشد.
  • جذابیت بصری: لیبل و بسته ‌بندی زغال با طرح‌ های جذاب و منحصر به فرد، مشتریان را جذب می‌ کند. چگونگی طراحی بسته بندی ذغال، استفاده از رنگ های جذاب، نوع قلم های استفاده شده در چاپ، عکس های جذاب و … همگی عواملی هستند كه باعث جذب نظر مشتريان خواهد شد و در زمان طرحی باید مد نظر قرار دهید. جذابیت بصری حتی در مورد کیسه پلی پروپیلن خوراک دام و طیور  نیز صادق است و می توان بسته بندی خلاقانه ای ایجاد نمود.
  • هویت بصری: هویت برند شما شامل لوگو، نام تجاری و یک تم رنگی است. سعی کنید هر 3 این فاکتورها را در طراحی بسته بندی زغال خود جای دهید. با این کار مشتریان به راحتی محصول شما را تشخیص می دهند و دیگر هیچ شباهتی هم با نمونه های موجود در بازار نخواهد داشت و می توانید به راحتی متفاوت تر از دیگران ظاهر شوید.

نمونه بسته بندی زغال

برای انکه بتوانید یک طراحی بسته بندی زغال شیک و ایده آل برای خود در نظر بگیرید، می توانید از طراحی بسته بندی سیگار و دیگر محصولات مشابه هم الهام بگیرید. طراحان ما با سال ها سابقه در زمینه طراحی و چاپ بسته بندی نمونه کارهای بسیار زیادی دارند که می توانید در ادامه برخی از آن ها را ببینید و بسته به نوع محصول، برند تجاری و… از آنها ایده بگیرید و شخصی سازی کنید. کافی است ایده های ذهنی خود را با طراحان ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان به صورت حرفه ای آن ها را به واقعیت تبدیل کنیم.

جمع بندی

طراحی بسته بندی زغال نباید قیمت زیادی داشته باشد و سبب افزایش هزینه فروش آن شود. بلکه باید به فکر یک بسته بندی مناسب باشید که در عین جذابیت بصری، قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشد. بسته های خود را هم کوچک کنید تا ظاهری زیباتر به خود بگیرند. البته این نکته برای تولید محصول برای فروش عمده کارآمد نخواهد بود. اگر هنوز نتواسنته اید یک طرح مناسب برای محصول خود انتخاب کنید و برای داشتن هزینه طراحی لیبل کمتر و بصرفه‌تر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم تا بهترین طراحی را انتخاب کنید.

4.2/5-(4امتیاز)

مطالب مشابه