طراحی بسته بندی تنباکو و توتون

طراحی بسته بندی تنباکو

تنباکو یک ماده اشتعال زا است و بسته بندی آن کار ساده ای نیست. چرا که در عین رعایت کردن استانداردها، باید نکات ایمنی را هم رعایت کنید و یک طراحی جذاب و متناسب برای آن در نظر بگیرید. طراحی که بتواند از تنباکو در طول مسیر تولید تا فروش محافظت کند و توجه خریداران را هم جلب نماید.

مجموعه استودیو فهار با تجربه و سابقه چندین ساله خود می تواند جذاب ترین و مطمئن ترین بسته بندی را برای تنباکو و توتون انجام دهد. شما می توانید طراحی بسته بندی تنباکو را به طراحان ما در استودیو فهار بسپارید تا تاثیر چشمگیر آن را در فروش خود ببینید.

چرا طراحی بسته بندی تنباکو اهمیت دارد؟

بسته بندی مناسب توتون می‌ تواند در حفظ کیفیت و تازگی محصول نقش م,ثری داشته باشد. طراحی جعبه بسته بندی با مقاومت بالا، توتون را در برابر آسیب ‌های خارجی مانند: ضربه، فشار، رطوبت و نور خورشید حفظ کرده و از خراب شدن و کاهش کیفیت آن جلوگیری می ‌کند. از طرفی طراحی بسته بندی زیبا و خلاقانه ممکن است به عنوان چشم ‌انداز جذاب و جلب کننده برای مشتریان عمل کند. با استفاده از الگوهای رنگارنگ، نقوش خلاقانه و طرح‌ های منحصر به فرد، بسته بندی توتون می ‌تواند به محصول شما جذابیت و تمایز بخشیده و مشتریان را به خرید آن ترغیب کند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

همچنین در حفظ بهداشت و سلامت عمومی نقش دارد. چرا که با استفاده از پوشش قابل شستشو و ایمن می‌ توانید جلوی شیوع بیماری‌ ها و عفونت ‌ها را بگیرید. به همین خاطر نباید طراحی بسته بندی توتون قلیان را دست کم بگیرید و از بهترین متریال و طراحی برای ان استفاده کنید.

تاثیر طراحی بسته بندی تنباکو در برندینگ و صادرات

طراحی بسته بندی توتون یا تنباکو و هر محصول دیگری مثل بسته بندی خرما که در بازار بین المللی عرضه می شود و جزو محصولات صادراتی است، باید کاملا حرفه ای انجام شود. مشتریان شما در خارج از مرزها زبان شما را نمی دانند و شما باید اطلاعات مورد نیاز آن ها را روی بسته بندی در اختیارشان قرار دهید. از طرفی ممکن است مشتریان همزبان شما هم در خارج از مرزها منتظر این محصول باشند که باید هوای آن ها را هم داشته باشید.

از این رو باید اطلاعات محصول را به صورت دو زبانه روی آن درج کنید که کار طراحی را کمی محدود می کند. بسته بندی توتون می ‌تواند به عنوان یک وسیله ارتباطی بین شما و مشتریان عمل کند. با استفاده از برچسب ‌ها، نام تجاری، نشان تجاری و اطلاعات مفید درباره محصول، می توانید به مشتریان خود اطلاعات لازم را درباره توتون ارائه دهید و آن‌ها را از وجود خصوصیات منحصر به فرد محصول خود آشنا کنید.

فراموش نکنید که محصول تولید شده مسات طولانی را طی خواهد کرد و باید یک بسته بندی ایمن و بادوام داشته باشد تا در طول جابه جایی و انبار، دچار آسیب نشود و بتوانید سلامت محتویات خود را تضمین کند.

انواع بسته بندی توتون و تنباکو

برای طراحی بسته بندی تنباکو قلیان و توتون گزینه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت که باید بهترین آن ها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. از رایج ترین و بهترین نوع بسته بندی برای این محصولات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته بندی کاغذی

در این نوع بسته بندی توتون و تنباکو با استفاده از کاغذ های مخصوصی که مقاومت مناسبی دارند، بسته بندی می ‌شوند. این نوع بسته بندی معمولا در قالب سیگار استفاده می شود. البته می توان در اشکال مختلفی هم آن را اجرا کرد.

بسته بندی پلاستیکی

در این نوع بسته بندی، توتون و تنباکو در پلاستیک ‌های مخصوص قرار می ‌گیرند که مقاومت بالایی دارند. بسته بندی پلاستیکی به علت عایق ‌بودن دربرابر رطوبت و همچنین حفظ طعم و عطر محصول، گزینه ایده ال و پرطرفداری است. می توانید طرح های گوناگونی را هم روی آن اجرا کنید و یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند داشته باشید.

جعبه چرم یا چرم مصنوعی

این نوع جعبه ‌ها به صورت دستساز از چرم طبیعی یا چرم مصنوعی ساخته شده‌ اند و به طور خاص جهت نگهداری توتون و تنباکو استفاده می‌ شوند. این جعبه‌ ها علاوه بر حفظ تازگی و کیفیت محصول، به عنوان یک لوازم جانبی شیک و زیبا نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از این رو استفاده از آن برای هدیه و محصولات خاص، صادرات و… رواج بیشتری دارد. ناگفته نماند که این جعبه ها قیمت بالاتری هم نسبت به دیگر بسته بندی ها دارند.

بسته بندی فلزی

در این نوع بسته بندی، توتون و تنباکو در جعبه‌ های فلزی قرار می ‌گیرند. این نوع بسته بندی به دلایل حفظ کامل رطوبت، حفظ طعم و عطر محصول و همچنین استحکام فرآیند حمل و نقل، حتی در بسته بندی عسل نیز بسیار محبوب هستند. البته نباید در معرض رطوبت قرار گیرند.

بسته بندی شيشه سكوريت

یکی از خاص ترین نوع بسته بندی برای تنباکو و توتونف شیشه سکوریت است. این شیشه ها نشکن هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند از این رو نگرانی برای حمل و جابه جایی نخواهید داشت.

اصول طراحی بسته بندی تنباکو و توتون

اصول طراحی بسته بندی توتون و تنباکو

توتون در حقیقت نوعی گیاه معطر است که باید بسته بندی اصولی داشته باشد تا عطر و کیفیت خود را حفظ کند. برای آنکه بتوانید یک بسته بندی منحصر به فرد برای توتون داشته باشید و آن را در یک پوشش جذاب به دست مشتریان برسانید، بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  1. حفظ تازگی: بسته بندی باید توانایی حفظ تازگی و کاهش اکسیداسیون توتون را داشته باشد. به این منظور باید بسته بندی شما غیر قابل نفوذ باشد و همچنین نور را جذب نکند و در شرایط دمایی مختلف مقاوم باشد.
  2. جذابیت بصری: بسته بندی باید جذاب و جالب به نظر برسد تا مشتریان را به خود جلب کند. استفاده از طرح های منحصر به فرد، رنگ های جذاب و لوگو یا نام تجاری قابل تشخیص می تواند تا حد بسیاری زیبایی را برای بسته بندی شما به ارمغان آورد.
  3. سهولت استفاده: بسته بندی باید ساده باشد و به راحتی باز شود تا خریداران درگیر باز کردن بسته بندی آن نشوند و به راحتی ان را مورد استفاده قرار دهند.
  4. حمل و نقل: بسته بندی باید قابل حمل و نقل باشد و از توتون در برابر ضربه، فشار و لرزش محافظت کند. همچنین، بسته بندی باید از جنس مقاومی ساخته شده باشد تا از خراب شدن توتون در طول حمل و نقل جلوگیری کند.
  5. اطلاعات محصول: بسته بندی باید شامل اطلاعات مفید درباره توتون و تنباکو باشد، مانند: نام محصول، تاریخ انقضا، محتویات، راهنمای استفاده و هشدارهای لازم و.. .
  6. قانونی بودن: بسته بندی این محصول باید با قوانین و مقررات بهداشتی و قانونی کشور مقصد سازگار باشد. چنین گواهینامه های لازم سلامت و کیفیت را دریافت کرده باشد.

بهترین جنس برای ساخت بسته های توتون و تنباکو

برای بسته های توتون و تنباکو اول از همه باید به سراغ متریال ضد آب بروید. چرا که رطوبت دشمن این محصولات است و آن ها را خراب می کند. بهترین جنس برای ساخت بسته های توتون و تنباکو بستگی به بودجه و میزان سرمایه شما هم دارد. بی شک اگر هزینه زیادی پرداخت کنید می توانید بسته بندی های خاص و متفاوت داشته باشید. در هنگام انتخاب جنس بسته به قیمت طراحی بسته بندی هم دقت کنید تا قیمت فروش محصول را تحت تاثیر زیادی قرار ندهد و مشتریان بتوانند با مناسب ترین قیمت آن را تهیه کنند.

ویژگی های بسته بندی تنباکو

ویژگی های طراحی بسته مناسب برای تنباکو

برای طراحی بسته بندی تنباکو، به نوع آن دقت کنید و سعی کنید یک طراحی متناسب داشته باشید. برای مثال: در طراحی بسته بندی تنباکو میوه، وجود تصاویر میوه می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. چرا که در عین جذابیت بصری بسته بندی باعث می شود تا خریداران با یک نگاه متوجه نوع آن شوند و به راحتی محصول شما را در قفسه فروشگاه پیدا کنند. همچنین بسته بندی تنباکو باید کلیه استانداردهای لازم را جهت محافظت از تنباکو داشته باشد و محتویات خود را به صورت سالم به دست خریدار برساند.

نمونه طراحی بسته بندی توتون

شما با بررسی نمونه طراحی بسته بندی توتون می توانید از آنها الهام بگیرید و نیاز خود را برای بسته بندی محصول بشناسید. استودیو فهار نمونه کارهای متنوعی برای طراحی بسته بندی زغال، توتون و تنباکو و دیگر محصولات مشابه دارد که می توانید آن ها را بررسی کنید و ضمن اطمینان از طراحی متخصصین ما، ایده های خود را با این نمونه ها ادغام کنید و به یک طراحی جذاب و متفاوت برسید که می تواند سبب شهرت شما در بازار شود.

جمع بندی

برای بسته بندی تنباکو می توانید از انواع پاکت های بسته بندی هم کمک بگیرید و برای آنها لیبل طراحی کنید. این پاکت ها در سایزهای مختلف تولید می شوند و تنوع زیادی از نظر شکل دارند. ایده های بسیار زیادی هستند که می توانید از آن ها الهام بگیرید. این محصولات فروش بالایی در بازار دارند و رقابت در بین تولیدکنندگان آن کم است اگر بتوانید یک بسته بندی متفاوت داشته باشید به راحتی می توانید سود بازار را نصیب برند خودتان کنید و در سریع ترین زمان معروف شوید.

4.3/5-(6امتیاز)

مطالب مشابه