4 راز بزرگ در لیبل بسته بندی محصولات که باید بدانید!

نکات طراحی لیبل و بسته بندی

در زمان عرضه محصولات، تنها ابزاری که برای قدرت نمایی برند خودتان خواهید داشت، لیبل و بسته بندی محصول شما است. هرچه بسته بندی جذاب و خاص تر باشد، توجه مصرف کنندگان را به خود جلب خواهد کرد و در نتیجه موجب فروش بیشتر خواهد شد. پس باید لیبل و بسته بندی برای محصول خود داشته باشیم که توجه همه افراد را به خود جلب می‌نماید.

لازمه داشتن یک بسته بندی خلاقانه همراه با لیبل مناسب  آگاهی از نکات طراحی لیبل و نکات طراحی بسته بندی است.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

نکات طراحی لیبل بسته بندی 

لیبل ها عضو جدانشدنی بسته بندی محصولات شما هستند که در طراحی آنها اصول و رازهای پنهان زیادی نهفته است. 4 راز بزرگ طراحی لیبل حرفه ای که دانستن آن شما را به صدر جدول رقابت می رساند، عبارتند از:

  • بسته بندی و لیبل خلاقانه داشته باشید

درست است که باید اطلاعات ضروری محصول را بر روی بسته بندی و لیبل خود قرار دهید اما می‌توانید با رنگ و اشکال بازی کنیدو بسته بندی خلاقانه داشته باشید. یکی از نکات طراحی لیبل همین موضوع است. اطلاعات را طبق یک الگوریتم و الگو خاصی کنار یکدیگر بچینید.

زمانی که مخاطبان شما در عین خواندن لیبل یک معما را حل کنند، شگفت زده خواهند شد و همین احساس هیجان آنها را برای خرید ترغیب می کند. کمی متفاوت به ماجرا نگاه کنید و به سراغ طراحی های جسورانه بروید.

نکات طراحی لیبل بسته بندی 
نمونه کار طراحی لیبل ارده امیر اعلاء
  • قسمت پشت لیبل هم در نظر بگیرید

قرار نیست همه طراحی ها در قسمت بیرونی لیبل انجام شود. شاید با خود بگویید چه کسی پشت لیبل را می خواند؟ اما باید بدانید که طبق آمار نزدیک به 40 درصد مردم، بعد از مصرف محصولات، بسته بندی آنها را باز کرده و بخش های مختلف آن را بررسی می کنند.

پس از دیگر نکات طراحی بسته بندی قسمت پشتی لیبل و بسته بندی خواهد بود. شما می توانید پشت لیبل خود یک شعار تبلیغاتی یا یک طرح فانتزی داشته باشید که مشتریان را شگفت‌زده کند و سبب متمایز شدن شما از دیگر رقبا شود.

  • یک عنصر کلیدی داشته باشید

اگر بتوانید در دنیای رقابت خوش بدرخشید، طولی نخواهد کشید که محصولات فیک و تقلبی از برند شما به بازار عرضه می شود. تنها راهی که مشتریان بتوانند محصولات واقعی و اصل شما را تشخیص دهند همین عنصر کلیدی است که روی لیبل قرار می دهید. به طور مثال استفاده از لیبل مناسب در طراحی بسته بندی نبات باعث تمایز محصول شما از سایرین می‌شود. حال این عنصر می تواند یک شکل یا برجستگی یا هر چیز دیگری باشد. به این نکات طراحی لیبل نیز توجه زیادی داشته باشید.

  • تناسب رنگ ها را حفظ کنید

چهارمین راز طراحی برچسب محصول یا همان لیبل، تناسب و هارمونی رنگ آن با بسته بندی است. شاید به خاطر اینکه دائما در مقابل چشمان شما است این نکته ساده و کم اهمیت به نظر برسد اما تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و جذب نظر مشتریان دارد.

اهمیت توجه به نکات طراحی لیبل برای محصولات
طراحی بسته بندی و لیبل صبا باتری

اهمیت توجه به نکات طراحی لیبل برای محصولات

لیبل به عنوان چهره محصول عمل می‌ کند و به مشتریان کمک می ‌کند تا محصول را شناسایی کنند. با داشتن یک لیبل مناسب، مشتریان به راحتی قادر خواهند بود تا نام، نوع و برند محصول را تشخیص دهند. همچنین حاوی اطلاعات فنی و توضیحات درباره محصول است. این اطلاعات شامل تاریخ تولید، نگهداری، نحوه استفاده و هشدارهای لازم است. با دسترس پذیر بودن این اطلاعات، مشتریان قادر به تصميم گیری درست و آگاهانه برای خرید کالا خواهند بود.

توجه به نکات طراحی بسته بندی باعث می‌شود تا محصول شما در کنار سایر رقبا به خوبی خود را نشان دهد. یک لیبل حرفه ‌ای و جذاب به مشتریان حس اعتماد بیشتر به محصول شما را می‌دهد. طراحی لیبل با کاربرد درست، فضای مناسب، استفاده از عناصر طراحی، توجه به نکات طراحی لیبل و نشان دادن کارآمد بودن محصول، باعث افزایش اعتماد در خریداران محصول خواهد شد.

شاخصه های مهم یک لیبل موفق

برای متفاوت بودن در دنیای فروش محصولات، باید ضمن داشتن کیفیت بالا، بسته بندی خاص و متفاوت هم داشته باشید. لازمه این متفاوت بودن هم توجه و رعایت نکات طراحی لیبل بسته بندی است. طراحی لیبل خلاقانه می تواند ارزش محصول شما را بالاتر ببرد. اما تنها خلاقیت و جلوه بصری آن کافی نیست. باید شاخص های مهم دیگری را هم داشته باشد که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصاویر باکیفیت و مرتبط با محصول داشته باشد.
  • متن آن با فونت خوانا نوشته شود.
  • بیشترین قسمت لیبل به اسم برند اختصاص داده شود.
  • بارکد داشته باشد.
  • کلیه اطلاعات مورد نیاز روی آن درج شود.
  • خیلی راحت از روی محصول کنده و جدا نشود.
تاثیر لیبلینگ محصول بر برندینگ
نمونه کار طراحی لیبل بسته بندی کنسرو تن ماهی موسیو

تاثیر لیبلینگ محصول بر برندینگ

لیبل چشم ‌انداز برند را ترويج می دهد. اگر به فکر توسعه برند خود هستید، باید روی لیبلینگ محصول خود سرمایه گذاری کنید. لیبلینگ مناسب، تجربه خرید را برای مشتریان بهبود می ‌بخشد. با داشتن لیبل شیک و زیبا، بسته‌ بندی جذاب خواهید داشت که باعث جذب نظر و توجه مشتریان شده و تجربه خرید را برای آن‌ ها لذت‌ بخش می کند.

لیبلینگ محصول و توجه به نکات طراحی بسته بندی می ‌تواند به ایجاد اعتماد در مشتریان کمک کند. با داشتن لیبلینگ مناسب، برند قابلیت ارائه اطلاعات دقیق و شفاف را دارد. همچنین، لیبلینگ حاوی نشانه ‌های اعتبار و گواهینامه ‌های استاندارد نیز سبب می شود تا مصرف کنندگان به راحتی به شما اعتماد کنند.

لیبل محصول باید شامل چه مواردی باشد؟  

لیبل ها در ابعاد و اندازه گوناگون طراحی می شوند و روی بسته بندی محصول قرار میگیرند. این برچسب ها انواع مختلفی دارند که از نظر جنس و نحوه به کارگیری باهم فرق می کنند.

به طور مثال طراحی لیبل قوطی کنسرو متفاوت از طراحی لیبل روغن است. در حالت کلی برای تمامی محصولات از یک لیبل استفاده می شود که کلیه اطلاعات روی آن درج شده است. اما با توجه به نوع بسته بندی، در برخی مواقع ممکن است محصول دارای دو لیبل باشد.یا یک لیبل طولانی که قسمتی از آن به پشت محصول برسد. توجه به نکات طراحی لیبل باعث می‌شود تا بدون نگرانی هر کدام از این لیبل ها که برای محصول شما مناسب است را انتخاب نمایید.

( همچون لیبل بطری های نوشیدنی و…) در چنین مواردی باید اطلاعات اصلی محصول همچون نام برند، لوگو، تصاویر گرافیکی و… باید در صفحه اول قرار گیرند و در صفحه دوم که قسمت پشتی بسته بندی را پوشش می دهد به اطلاعاتی همچون مواد سازنده و دستورالعمل ها و… پرداخته شود.

لیبل محصول باید شامل چه مواردی باشد؟  
نمونه کار طراحی لیبل اسپری زعفران نامی

همین نکات طراحی بسته بندی باعث خلاقانه و حرفه ای بودن بسته بندی و لیبل شما می‌شود. از سری اطلاعاتی که باید روی لیبل ها درج شود هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد تشکیل دهنده: هر محصولی خصوصا مواد غذایی و خوراکی دارای ترکیبات مختلفی هستند که باید مواد به کار رفته در آنها روی لیبل درج شود. هرچند که ممکن است میزان استفاده از آن ناچیز باشد اما باید در فهرست مواد تشکیل دهنده وجود داشته باشد تا هیچ خطری مصرف کننده را تهدید نکند.
  • دستورالعمل ها: بسیاری از مصرف کنندگان برای نخسیتن بار است که محصول شما را تهیه می کنند و ممکن است نحوه استفاده و مصرف آن را بلد نباشند. شما باید یک توضیح کوتاه در قالب دستورالعمل روی لیبل خود درج کنید.
  • هشدارهای محصول: هر هشداری که نیاز باشد، از نحوه نگهداری گرفته تا نکاتی که در زمان مصرف باید به آن توجه شود و… باید روی لیبل درج شود. این مورد از مهم‌ترین نکات طراحی لیبل است.
  • جدول ارزش غذایی (در محصولات غذایی): این جدول شامل ارزش غذایی ترکیبات به کار رفته جهت ساخت محصول است. وجود آن به مشتریان این اطمینان را می دهد که میزان کالری آنها با مصرف این محصول چقدر بیشتر می شود.
  • ایران کد، بارکد، نماد استاندارد، سیب سلامت، qrcode و…: همه این ها نمادهایی برای اطمینان هستند و نشان می دهند که برند سازنده استانداردهای لازم را برای تولید محصول رعایت کرده و توانسته مجوز سازمان و ارگان های مورد نیاز را دریافت کند.
  • تبلیغات و بازاریابی: وجود شماره تماس، ایمیل، آدرس و… همگی ترفندهای بازاریابی و تبلیغات هستند. شما می توانید به راحتی راه های ارتباط با خودتان را روی لیبل محصول درج کنید و مشتریان را برای خرید و ارتباط با شما تشویق کنید.
جمع بندی

 اگر می خواهید طراحی بسته بندی محصول خاص  و متفاوت داشته باشید، کافی است با توجه به نکات طراحی لیبل یک لیبل جذاب طراحی کنید. لیبل به تنهایی می تواند جذابیت بصری بسته بندی شما را تکمیل کند. مجموعه های بسیاری هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. اما بهتر است به سراغ یک تیم حرفه ای بروید که کلیه استانداردهای تعریف شده و نکات طراحی بسته بندی را رعایت می کنند و خروجی تضمینی و یا کیفیت هم دارند.

مجموعه استودیو توسعه برند فهار با سال ها سابقه در حوزه طراحی و چاپ بسته بندی محصولات، می تواند زیباترین طراحی ها را برای لیبل محصول شما انجام دهد. استودیو فهار با طراحی خاص خود، جذابیت را به محصولات شما می بخشد و سبب افزایش فروشتان می شود. پس نگران هزینه ها نباشید چرا که یک سرمایه گذاری مطمئن برای برند شما است. هرچند که قیمت کلیه خدمات هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

امتیاز دهید

مطالب مشابه